„MAŁY INŻYNIER KODUJE I PROGRAMUJE”

Zajęcia z kodowania odbywać się będą dwa razy w miesiącu (wtorek – w ramach zajęć przedszkolnych o godz. 10.00). Uczestniczyć w zajęciach będzie cała grupa”Jeżyki”.

Prowadząca zajęcia: Barbara Kościelniak

Cele ogólne:
-Rozwijanie zainteresowań matematycznych
-Rozbudzanie dziecięcej aktywności i samodzielności poprzez działanie z zakresu edukacji matematycznej i programowania.

Cele szczegółowe:
– Wyrabianie w dziecku matematycznej ciekawości
– Wspomaganie rozwoju dziecka
– Rozwijanie samodzielności
– Zapoznanie ze sposobem kodowania
– Rozwijanie spostrzegawczości
– Wyrabianie w dziecku współpracy, cierpliwości i skrupulatności w poszukiwaniu rozwiązań.

Zabawy w kodowanie bez komputera z dodatkami matematyki to bardzo dobry pomysł na to, aby dziecko się świetnie bawiło, a przy okazji nauczyło się nowych rzeczy. Kodowanie, czyli odczytywanie kodu przy którym mali programiści uczą się logicznie myśleć.  Rozwija wyobraźnię i orientację na płaszczyźnie.

Dziecko m.in.:

– Realizuje polecenia zgodnie z określona kolejnością.
– Tworzy polecenia, czyli sekwencje, które dziecko podczas zabawy wykonuje krok po kroku z namalowanych ilustracji.
– Tworzy algorytmy, czyli rozwiązuje problem danego problemu. Uczy się, że często zmieniona kolejność prowadzi nas tego samego celu. Pokazujemy wtedy dzieciom podczas zabawy w programowanie, że kodowanie możemy osiągnąć różnymi drogami.
– Współpracuje w grupie jak i również indywidualnie, uczy się cierpliwości i determinacji.
– W kodowaniu dzieci są także architektami i muszą dokładnie policzyć ile muszą użyć klocków do budowy budowli takiej jak na obrazku widzą i jakiego użyć koloru.
-Przyznawanie się do błędów lub pomyłek podczas zabawy gdzie coś w zabawie nie wychodzi podczas kodowania. Szukanie błędu w danym kodzie.

W październiku realizujemy:

  • „Uzupełnij pola” matematyczne przeliczanie, czyli zabawy z matą.
  • „Zabawa 6 klocków”