„MAŁY INŻYNIER KODUJE I PROGRAMUJE”
Zajęcia z kodowania odbywać się będą dwa razy w miesiącu (wtorek – w ramach zajęć przedszkolnych o godz. 10.00). Uczestniczyć w zajęciach będzie cała grupa”Jeżyki”.
Prowadząca zajęcia: Barbara Kościelniak
Cele ogólne:
-Rozwijanie zainteresowań matematycznych
-Rozbudzanie dziecięcej aktywności i samodzielności poprzez działanie z zakresu edukacji matematycznej i programowania.
Cele szczegółowe:
– Wyrabianie w dziecku matematycznej ciekawości
– Wspomaganie rozwoju dziecka
– Rozwijanie samodzielności
– Zapoznanie ze sposobem kodowania
– Rozwijanie spostrzegawczości
– Wyrabianie w dziecku współpracy, cierpliwości i skrupulatności w poszukiwaniu rozwiązań.
Zabawy w kodowanie bez komputera z dodatkami matematyki to bardzo dobry pomysł na to, aby dziecko się świetnie bawiło, a przy okazji nauczyło się nowych rzeczy. Kodowanie, czyli odczytywanie kodu przy którym mali programiści uczą się logicznie myśleć. Rozwija wyobraźnię i orientację na płaszczyźnie.
Dziecko m.in.:
– Realizuje polecenia zgodnie z określona kolejnością.
– Tworzy polecenia, czyli sekwencje, które dziecko podczas zabawy wykonuje krok po kroku z namalowanych ilustracji.
– Tworzy algorytmy, czyli rozwiązuje problem danego problemu. Uczy się, że często zmieniona kolejność prowadzi nas tego samego celu. Pokazujemy wtedy dzieciom podczas zabawy w programowanie, że kodowanie możemy osiągnąć różnymi drogami.
– Współpracuje w grupie jak i również indywidualnie, uczy się cierpliwości i determinacji.
– W kodowaniu dzieci są także architektami i muszą dokładnie policzyć ile muszą użyć klocków do budowy budowli takiej jak na obrazku widzą i jakiego użyć koloru.
-Przyznawanie się do błędów lub pomyłek podczas zabawy gdzie coś w zabawie nie wychodzi podczas kodowania. Szukanie błędu w danym kodzie.
W grudniu realizujemy:
- „Zbudowanie takiego samego domku”
- „Świąteczne kodowanie”
GALERIA
,,Jestem małym artystą”
Kółko zainteresowania ,,Jestem małym artystą” dotyczy zajęć plastycznych i muzycznych. Czas spędzony przy kolorowaniu, bądź słuchaniu instrumentów muzycznych, rozwija dziecięcą kreatywność i pamięć, buduje zainteresowanie się sztuką, a także wyłania pewne talenty. Zajęcia te są prowadzone od października dwa razy w miesiącu (pierwszy i ostatni poniedziałek miesiąca).
Prowadząca zajęcia: Martyna Mandrela
Cele ogólne:
– rozwijanie dziecięcej wyobraźni
– rozwijanie twórczej aktywności oraz ekspresji plastycznej dziecka
– uwrażliwienie na piękno sztuki
Cele szczegółowe:
– dziecko poznaje muzykę klasyczną,
– śpiewa piosenki,
– zapoznaje się z instrumentami muzycznymi m.in. gitara, dzwonki chromatyczne, grzechotka
-zapoznaje się z różnymi technikami plastycznymi
– uczy się pracy w zespole
– uczy się oceniania dzieł plastycznych rówieśników
– rozwija spostrzegawczość oraz koordynację wzrokowo-ruchową
W listopadzie realizowane są:
– metody aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss
– technika plastyczna: wydzieranka