„MAŁY INŻYNIER KODUJE I PROGRAMUJE”

Zajęcia z kodowania odbywać się będą dwa razy w miesiącu (wtorek – w ramach zajęć przedszkolnych o godz. 10.00). Uczestniczyć w zajęciach będzie cała grupa”Jeżyki”.

Prowadząca zajęcia: Barbara Kościelniak

Cele ogólne:
-Rozwijanie zainteresowań matematycznych
-Rozbudzanie dziecięcej aktywności i samodzielności poprzez działanie z zakresu edukacji matematycznej i programowania.

Cele szczegółowe:
– Wyrabianie w dziecku matematycznej ciekawości
– Wspomaganie rozwoju dziecka
– Rozwijanie samodzielności
– Zapoznanie ze sposobem kodowania
– Rozwijanie spostrzegawczości
– Wyrabianie w dziecku współpracy, cierpliwości i skrupulatności w poszukiwaniu rozwiązań.

Zabawy w kodowanie bez komputera z dodatkami matematyki to bardzo dobry pomysł na to, aby dziecko się świetnie bawiło, a przy okazji nauczyło się nowych rzeczy. Kodowanie, czyli odczytywanie kodu przy którym mali programiści uczą się logicznie myśleć.  Rozwija wyobraźnię i orientację na płaszczyźnie.

Dziecko m.in.:

– Realizuje polecenia zgodnie z określona kolejnością.
– Tworzy polecenia, czyli sekwencje, które dziecko podczas zabawy wykonuje krok po kroku z namalowanych ilustracji.
– Tworzy algorytmy, czyli rozwiązuje problem danego problemu. Uczy się, że często zmieniona kolejność prowadzi nas tego samego celu. Pokazujemy wtedy dzieciom podczas zabawy w programowanie, że kodowanie możemy osiągnąć różnymi drogami.
– Współpracuje w grupie jak i również indywidualnie, uczy się cierpliwości i determinacji.
– W kodowaniu dzieci są także architektami i muszą dokładnie policzyć ile muszą użyć klocków do budowy budowli takiej jak na obrazku widzą i jakiego użyć koloru.
-Przyznawanie się do błędów lub pomyłek podczas zabawy gdzie coś w zabawie nie wychodzi podczas kodowania. Szukanie błędu w danym kodzie.

W grudniu realizujemy:

  • „Zbudowanie takiego samego domku”
  • „Świąteczne kodowanie”

GALERIA

DZIECI kodują z matą

 

 

,,Jestem małym artystą”

Kółko zainteresowania ,,Jestem małym artystą” dotyczy zajęć plastycznych i muzycznych. Czas spędzony przy kolorowaniu, bądź słuchaniu instrumentów muzycznych, rozwija dziecięcą kreatywność i pamięć, buduje zainteresowanie się sztuką, a także wyłania pewne talenty. Zajęcia te są prowadzone od października dwa razy w miesiącu (pierwszy i ostatni poniedziałek miesiąca).

 

Prowadząca zajęcia: Martyna Mandrela

 

Cele ogólne:

– rozwijanie dziecięcej wyobraźni

– rozwijanie twórczej aktywności oraz  ekspresji plastycznej dziecka

– uwrażliwienie na piękno sztuki

 

Cele szczegółowe:

– dziecko poznaje muzykę klasyczną,

– śpiewa piosenki,

– zapoznaje się z instrumentami muzycznymi m.in. gitara, dzwonki chromatyczne, grzechotka

-zapoznaje się z różnymi technikami plastycznymi

– uczy się pracy w zespole

– uczy się oceniania dzieł plastycznych rówieśników

– rozwija  spostrzegawczość oraz koordynację wzrokowo-ruchową

 

W listopadzie realizowane są:

– metody aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss

– technika plastyczna: wydzieranka

 

Simple style children \'s art training course admissions poster