Grupa „Motylki”

Witajcie Motylki !

Na początek potańczymy i trochę się rozruszamy. Na pewno dobrze wiecie, że ruch to zdrowie 😉

Prezentuję Wam pomysł na  zabawkę ekologiczną stworzoną przez Piotrusia z grupy Motylki z dużą pomocą jego mamy!

Jak widać na zdjęciu Piotruś z mamą stworzyli gitarę. Z pudełka po chusteczkach , z gumek są struny.  Super pomysł. Możecie stworzyć też taką gitarę, a może trąbkę z rolek po papierze?

 

Teraz sobie przypomnijmy naszą zabawę ruchową „Pan Hilary”. Ćwiczyliśmy w przedszkolu, więc na pewno świetnie sobie z tym poradzicie.

 

Bajka edukacyjna – „Ekologiczny dom”

 

Ćwiczenia oddechowe

Do  tego ćwiczenia zachęcam wykonać łódeczkę dziecku .

„Zabawy oddechowe dla przedszkolaków”

 

 

Grupa „Jeżyki”

Dzień dobry kochani. Witam Was w środowy muzyczny poranek.

1.Na dobry początek dnia zabawa przy muzyce według własnego pomysłu.

 

2. Następnie posłuchajcie dobrze znanej Wam piosenki. Jeśli chcecie to spróbujcie zaśpiewać, czy zatańczyć z misiem lub lalką eko.

 

3. Połączcie zabawki z odpowiednim cieniem.

 

4. Ćwiczenie grafomotoryczne- rysujcie po śladzie i pokolorujcie wybrany przez Was obrazek.

 

5. Obejrzyjcie krótką bajkę

6. Dla chętnych – gra ćwicząca spostrzegawczość i pamięć.

https://view.genial.ly/5ec638186e4bae0d1af48f15

 

 

Grupa „Pieski”

Dzień dobry dzieci! Zapraszamy na zajęcia w środę. Dzisiaj będziemy eko-muzyczni.

1.Na początek – muzyczna rozgrzewka. Zapraszamy na rytmikę.

 

2. Usiądźcie teraz wygodnie na dywanie i posłuchajcie eko-piosenki „Świat w naszych rękach”. Zamieszczamy link do piosenki:

 

Świat w naszych rękach – eko piosenka – słowa Ł. Tartas, muz. W. Korthals

 

Ci co lubią segregację

Otóż oni mają rację

Gdy w osobne pojemniki

Lecą papier, szkło, plastiki

 

Cały świat jest w naszych rękach

Właśnie o tym ta piosenka

Możesz dbać o cały świat

Chociaż masz niewiele lat

 

A recykling trudne słowo

Chodzi o to by na nowo

Z naszych śmieci zrobić coś

Papier, plastik albo szkło

 

Więc dorośli oraz dzieci

Posłuchajcie

Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś

Żeby jutro dobrze żyć

 

3. Dziś czas na wykonanie instrumentów ekologicznych. Będą nam służyły do wspaniałej zabawy umuzykalniającej. Potrzebne będą małe butelki (jak po jogurtach do picia), groch, ryż, zakrętki bo butelek lub kawałek materiału i gumki recepturki. Z małych butelek plastikowych robimy grzechotki – do umytej i suchej butelki po jogurcie wsypujemy ryż (można zrobić kilka wersji – ryż, fasola….- dźwięki będą wtedy nieco inne w każdej z butelek). Zakręcamy buteleczki lub zawijamy materiałem i gumką i gotowe. Oczywiście można ozdobić nasze grzechotki – naklejkami, permanentnymi mazakami. Niech będą dźwięczne i piękne.

 

Inną opcją jest zrobienie grzechotek – jajeczek. Wystarczy mieć dużo pustych „jajeczek” po jajko niespodziankach. Może zaczniecie je zbierać, aby w przyszłości wykorzystać je w przedszkolu?

4. Zabawa „Wydobywanie dźwięków”- umuzykalniająca. Najpierw prezentujemy dziecku grzechotki ekologiczne. Prosimy, aby dziecko:

-turlało grzechotkę po podłodze,

-uderzało w nią opuszkami palców,

-uderzało w nią całą dłonią.

Czas na zabawę w orkiestrę. Rodzic podobnie jak dyrygent pokazuje dziecku kiedy ma grać na grzechotce i z jakim natężeniem ma to robić. Gdy Rodzic podnosi butelkę do góry – dziecko gra głośno (mocno potrząsa), a gdy nisko –cicho.

Kolejna zabawa to koncert. Włączamy jeszcze raz piosenkę „Świat jest w naszych rękach” i gramy do utworu.

A może Wy wraz z Rodzicami wykonacie jakieś inne ciekawe eko-instrumenty???

 

5. Na koniec coś dla odprężenia. Wykonajcie z Rodzicami ciecz nienewtonowską. Skrobię/mąkę ziemniaczaną (np. szklankę mąki) wsypujemy do miski  i powoli dodajemy wodę (powinno być jej nieco mniej niż mąki). Mieszamy aż powstanie gęsta ciecz. I eksperymentujemy! Jest to wspaniała zabawa . Jeśli mieszamy ją powoli, zachowuje się jak woda, jeśli szybko to zachowuje się  jak ciało stałe. Jak ją zgnieciemy to da się uformować w kulę.  Kiedy przestajemy to robić, przecieka przez palce.

          

Miłej zabawy i udanego, bezpiecznego weekendu!

 

Grupa „Wiewiórki”

Witajcie przedszkolaki.

1. Zachęcam do zabawy ruchowej z piosenką. Jeśli nauczysz się słów będziesz mógł razem śpiewać i tańczyć. Słowa są proste. Spróbuj😊

Ręce do góry hop są, są

teraz kucnij i złap psa

ręka prawa ręka lewa

i już latasz tak jak mewa

hop do przodu , klaśnij raz

teraz w dół i w górę dwa

Noga prawa ,noga lewa

kręcisz nogą tak jak trzeba

w lewo raz w prawo dwa

skacz na nodze tak jak ja

obrót w lewo klaśnij raz

zatańczymy jeszcze raz

2. „Zabawy z butelkami” – eko zabawy

Co potrzebujemy: 10 butelek (mogą być różnej wielkości i kształtu), miska z wodą, szklanka, lejek.

Co robimy:

  • Zgromadzone butelki ustawiamy w rzędzie,
  • Dziecko liczy, rodzic kontroluje czy dziecko dobrze liczy,
  • Bawimy się z dzieckiem w dodawanie i odejmowanie – rodzic chowa np. dwie butelki, dziecko liczy i podaje wynik (ćwiczenie powtarzamy kilka razy odejmując lub dodając butelki)
  • Zabawa „Wywróć butelkę” – stawiamy przed dzieckiem plastikową butelkę i prosimy by dziecko dmuchając w jej stronę próbowało ją wywrócić – ćwiczenia oddechowe
  • Do każdej butelki nalewamy szklankę wody, zakręcamy butelki, kładziemy butelki, pytamy dziecko czy w każdej butelce jest tyle samo wody?
  • Liczenie wspak – włączamy dziecku piosenkęyoutube.com/watch?v=Qv-znSPvZXA  (10 Zielone Butelki/ Rymowanek w języku polskim/Animacja dla dzieci/10 Green Bottles)
  • Na koniec segregujemy butelki, te które są plastikowe – zgniatamy i jeśli są już niepotrzebnie wyrzucamy do odpowiednich pojemników w śmietniku.

3. „Eko zabawka”

Zapraszam do wykonania pracy plastycznej. Dziś sami wybierzecie jaką eko zabawkę chcielibyście wykonać. Zobaczcie filmik, wybierzcie zabawkę, przygotujcie potrzebne materiały i do pracy.

                                                                         

 

Grupa „Kotki”

Witam was kochane Kotki w ostatni dzień przed długim weekendem. Dzisiaj zapraszam na zajęcia muzyczne.

1.Na początek rytmiczna rozgrzewka w podskokach.

Link do rozgrzewki:

2. Posłuchajcie dzieci piosenki pt. „Ekologa znak” i powiedzcie jaka ta piosenka jest (smutna czy wesoła; szybka czy wolna).

Link do piosenki:

3. Jeszcze raz posłuchajcie piosenki i wystukajcie jej rytm.

Podczas zwrotki, dziecko wygrywa rytm piosenki na drewnianych łyżkach, podczas refrenu gra na „perkusji” ( uderza łyżkami o dno garnka).

4. Zapraszam was teraz na zabawę ruchową z poduszkami.

Link do zabawy: 

5. Zabawa „Echo na instrumentach” – Rodzic wybiera dla siebie i dziecka takie same przedmioty (np. po 1 butelce plastikowej, deskę do krojenia, szklankę, talerzyk itp). Dziecko i rodzic siadają na dywanie i odwracają się do siebie tyłem, a przed nimi leżą wybrane przedmioty. Dziecko wystukuje prosty rytm na wybranym instrumencie- przedmiocie kuchennym. Zadaniem rodzica będzie powiedzenie na czym dziecko zagrało.  Po dobrej odpowiedzi następuje zmiana. (Możemy utrudnić zabawę, gdzie jedna z osób wygrywa ten sam rytm i na tym samym instrumencie).

6. Na zakończenie zachęcam was jeszcze do wykonania zabawek ekologicznych „Drugie życie śmieci”. Poniżej posyłam link z ciekawymi propozycjami.

7. 31 niezwykłych zabawek które zrobisz w mgnieniu oka.

Link do zabawek:

Życzę wam miłej zabawy!

 

Grupa”Zajączki”

Witajcie kochane dzieci. Zapraszam na kolejny dzień zabaw i zajęć.

 

I. Powitanie – humoru odgadywanie:

-Witam wszystkich, którzy wstali „prawą nogą”, są weseli, sympatyczni i gotowi do zabawy.

Niech do mnie pomachają ręką i ładnie się uśmiechną.

-Witam również tych, którzy wstali „lewą nogą”, są niewyspani, smutni, źli, zmęczeni.

Niech udają, że machają rękami i zrobią „kwaśną minę”.

Możemy być całkiem mali

Lecz nigdy nie będziemy sami !

 

Przedszkolaki teraz  się poruszamy . Do zabawy zaproście swoich  domowników , na pewno wszyscy jeszcze z czasów przedszkolnych  je pamiętają.  Życzę dobrej zabawy.

 

 EKOSMYKI ĆWICZĄ Z CAŁĄ RODZINĄ

„Raz, dwa, trzy, Babajaga patrzy” – Zasady tej zabawy są bardzo proste i dobrze Wam znane . Ale tak dla przypomnienia : osoba prowadząca jest przysłowiową Babajagą, stojącą tyłem do biegających dzieci . Gdy Babajaga wypowiada słowa „raz dwa trzy Babajaga patrzy” odwraca się a dzieci muszą w tym momencie zatrzymać się bez ruchu w rozmaitych pozach. Babajaga chodzi między dziećmi przyglądając się im tak długo aż ktoś się poruszy. Ten, kto nie ustoi w miejscu zostaje nową Babajagą i zabawa zaczyna się od początku.

 

Ciuciubabka – Jedna z osób jest Ciuciubabką. Ciuciubabka musi mieć zawiązane oczy np. chustą. Pozostali uczestnicy zabawy dotykając Ciuciubabkę muszą nią “kręcić” dookoła, powtarzając słowa: Ciuciubabko kręć się kręć…po wypowiedzeniu tych słów, gracze muszą uciekać, żeby Ciuciubabka ich nie złapała. Można oczywiście dotykać Ciuciubabkę, ale trzeba uważać, żeby nie zostać złapanym. Osoba, która zostanie złapana przez Ciuciubabkę, przejmuje rolę Ciuciubabki.

 

II. EKOINSTRUMENTY – Drogie Zajączki aktywność  muzyczna będzie połączona z aktywnością plastyczno-techniczną. Proponuję, żebyście wykonali swoje własne instrumenty z odpadów, które na pewno znajdziecie w swoim domu . Mam dla Was kilka propozycji , jakie instrumenty można wykonać. To naprawdę proste  zobaczcie sami.

III. ZABAWY ROZWIJAJĄCE SPRAWNOŚĆ MANUALNĄ

 

  • Przygotuj tacę z kaszą manną. Kreśl po kaszy litery, które już poznałeś. Poproś rodziców, aby mówili Ci, jakie litery masz kreślić – dzięki temu utrwalisz je – utrwalamy poznane litery.
  • Pobaw się z balonikiem. Podbijaj go wyłącznie palcami prawej lub lewej ręki. Możesz to robić wszystkimi palcami na raz, bądź konkretnymi, np. tylko wskazującym i środkowym, to już troszkę trudniejsze.
  • Poćwicz wycinanie. Na początek możesz pociąć kawałek gazety na paski, później przejdź do karty pracy „Ćwiczymy wycinanie”.

https://lecibocian.pl/nauka-wycinania-dla-dzieci-szablony-do-druku/

 

Grupa „Pszczółki”

WITAM WAS W KOLEJNYM DNIU ZAJĘĆ, DZISIAJ DALEJ BAWIMY SIĘ TYM, CO ZROBIMY SAMI.

MAM NADZIEJĘ, ŻE POTRAFICIE WYKORZYSTAĆ WSZYSTKO, CO NIEPOTRZEBNE.

 

1.Powitanie i utrwalenie prawej i lewej ręki i palców u rąk

„Ręce”

Mam pięć paluszków u ręki lewej

I pięć paluszków u prawej.

Pięć to niedużo, ale wystarczy

Do każdej pracy i do zabawy.

Kciuk, wskazujący, potem środkowy,

Po nim serdeczny, na końcu mały.

Pierwszy i drugi, trzeci i czwarty,

Na końcu piąty – trochę nieśmiały.

 

Dzieci poruszają palcami lewej ręki ,poruszają palcami prawej ręki, kręcą dłońmi w nadgarstkach, jednocześnie poruszając palcami.

 

2. Zabawa logopedyczna „Dmuchanie balonów”– Siedząc na dywanie, dzieci naśladują dmuchanie balonów, a następnie uciekające z nich powietrze (podnoszą się) wypowiadając przeciągle głoskę [s] − ssssssss.

 

3. Posłuchajcie piosenki „Posprzątajmy razem bałagan w pokoju” , nauczcie się słów.

 

Myślisz sobie niemożliwe, to nie ja tak bałaganie

Ja się tylko pobawiłem, a tu takie zamieszanie

Nie mów, że to mój bałagan, bo na pewno nie uwierzę

Ja ścigałem się autami, malowałem dzikie zwierzę

 

Ref. Tutaj kredka, tam ołówek, tam brudny talerzyk

      Trzeba umyć, wyszorować, sprzątnąć jak należy

      Nic już na to nie poradzisz, taki jest bałagan

      Że najchętniej tam się zjawia, gdzie najlepsza jest zabawa

 

Myślisz sobie wolne żarty, skąd się wziął ten bajzel cały

Przecież tylko zjadłem obiad, chociaż przyznam był niemały

Kompot, pyszne naleśniki, ogórkowej dwa talerze

Więc kto tak nabałaganił, że ja? W to nie uwierzę

 

Ref.  Tutaj kredka, tam ołówek, tam brudny talerzyk

      Trzeba umyć, wyszorować, sprzątnąć jak należy

      Nic już na to nie poradzisz, taki jest bałagan

      Że najchętniej tam się zjawia, gdzie najlepsza jest zabawa

 

Odpowiedzcie na pytania:

– o czym była ta piosenka?

– kiedy robi się bałagan w pokoju?

– dlaczego należy sprzątać po skończonej zabawie?

– kto powinien sprzątać w twoim pokoju?

Pamiętajcie, że aby dobrze się czuć w swoim pokoju i żeby rodzice byli zadowoleni musicie posprzątać po sobie, szczególnie teraz kiedy robimy takie różne rzeczy z czegoś, co inni nazywają „Śmieciami”.

 

3. Ekspresja ruchowa „Zamień się w swoją ulubioną zabawkę”

Dziecko maszeruje przy dowolnej muzyce. Gdy dźwięki milkną, zamieniają się w swoją ulubioną zabawkę i poruszają się w taki sposób, aby rodzic mógł odgadnąć o jaką zabawkę chodzi. Zabawę powtórzcie kilka razy.

 

4. Ćwiczenia orientacji: Zadania do karty pracy:
– Ile misiów widzisz na rysunku?
– Dorysuj trzeciemu misiowi w prawej ręce 2 balony.
– Dorysuj drugiemu misiowi w lewej ręce piłę
– Pomaluj piątego misia na żółto
– Dorysuj czwartemu misiowi kapelusz
– Dorysuj pierwszemu misiowi okulary

6. Wykonaj instrumenty muzyczne zgodnie z filmikiem, wykorzystasz do tego wszystko, co już niepotrzebne, a jednak możesz coś z tego zrobić.

ŚWIETNA ROBOTA – JESTEŚCIE NAPRAWDĘ EKO!!!