Grupa Motylki

Dzień dobry Motylki, to już piątek!

Na początek przypomnijmy sobie piosenkę o misiu Krzysiu. Przygotujcie swoje rączki, nóżki i języki.

Tekst piosenki:
1. Jestem sobie gruby misio,
A na imię to mam Krzysio.
Siedzę sobie, nic nie robię,
Tylko klaszczę, tylko klaszczę sobie tak….(dzieci klaszczą)

2. Jestem sobie gruby misio,
A na imię to mam Krzysio,
Siedzę sobie, nic nie robię,
Tylko gram na kolankach tak…(dzieci uderzają dłońmi w kolana)

3. Jestem sobie gruby misio,
A na imię to mam Krzysio,
Siedzę sobie, nic nie robię,
Tylko tupię, tylko tupię sobie tak….(dzieci tupią)

4. Jestem sobie gruby misio,
A na imię to mam Krzysio,
Siedzę sobie, nic nie robię,
Tylko kląskam, tylko kląskam sobie tak (dzieci kląskają językami)

5. Jestem sobie gruby misio,
A na imię to mam Krzysio,
Siedzę sobie, nic nie robię,
Tylko śpiewam, tylko śpiewam sobie tak: lalalalalalalala (dzieci śpiewają)

Pora na krótką zagadkę:
Jakie obuwie do tego służy,
żeby w nim biegać po kałuży? (kalosze)

Powtarzaj słowa dźwiękonaśladowcze za rodzicem:

Idą kalosze- tup, tup, tup,
po wodzie chlapią: chlup, chlup, chlup,
cichą szurają: szur, szur, szur,
na deszcz czekają: bul, bul, bul.

Przyjrzyj się poniższej ilustracji i spróbuj połączyć dwa te same kalosze w parę

zdjęcie przedstawiające kalosze

 

Kolorowe kalosze. Pokoloruj kalosz, na którym znajdują się wzory. Drugi udekoruj według własnego uznania.

kolorowanka kalosz

 

 

 

Grupa Jeżyki

Dzień dobry Jeżyki. Powitajmy piątek dobrze znaną nam piosenką.

 

 

,,Wszyscy są, witam Was, zaczynamy już czas

jestem ja, jesteś Ty

Raz,, dwa, trzy!”

 

Zacznijmy nasze zajęcia od zabawy paluszkowej do piosenki ,,Tu paluszek”

 

 

,, Tu paluszek, tu paluszek,

A tu czysty mam fartuszek.

Tu jest rączka, a tu druga,

A tu oczko do mnie mruga.

Tu jest czoło, tu są włosy.

Wszyscy mamy czyste nosy.

Tu są rączki do klaskania.

Tu są nóżki do tupania.”

 

Rozgrzejmy nasze dłonie paroma, prostymi ćwiczeniami:

– Wyobraźcie sobie, że macie zimne dłonie i żeby je rozgrzać, musicie je pocierać o siebie. Spróbujcie je tak rozgrzać!

– Teraz złóżcie dłonie w pięści i kilka razy postukajcie o stół. Brzmi, jak deszczyk?

– W ostatnim zadaniu przygotujcie orzecha włoskiego, żołędzia lub kasztana. Wraz z rodzicem wytnijcie dwie wiewiórki z poniższej karty, a następnie załóżcie je na swoje palce. Wspólnie poprzez palce toczcie orzechem, lub palcami strzelajcie gole do bramki.

grafika wiewiórka

 

zabawa wiewiórka

I jak się bawiliście? Podobała Wam się zabawa?

 

W takim razie przygotujcie pomarańczową, brązową, lub czerwoną kredkę i kolorowe, jesienne liście. Waszym zadaniem będzie pokolorowanie wiewiórki i liśćmi doklejenie jej klejem ogona. Jeśli chcecie, możecie dokleić w jej łapkach połówkę orzecha włoskiego.

(Proszę zwrócić uwagę na poprawne trzymanie kredki)

kolorowanka wiewiórka

 

 

Grupa Pieski

Witajcie Kochani. Przed nami piąteczek i zajęcia plastyczne. Zapraszam.

 

1. Na dzień dobry troszkę ruchu nie zaszkodzi.

 

2. Kto wie co to jest?

Okrągła, pękata, rumiana jak słońce. W środku chowa pestki, jak grosze w skarbonce.

 

3. Nauka krótkiego inscenizowanego wierszyka.

 

Dynie małe, dynie duże,

dynie w dole, dynie w górze.

Dynie z lewej, dynie z prawej,

dynie kręcą się w zabawie.

 

4. Przeczytanie wiersza M. Kownackiej „Dynia” ilustrowanego sylwetami.

 

,,Przewróciło się raz w głowie dyni,

myśli, że gospodyni.

Rozparła się na zagonie,

krzyczy: – wszystkich was stąd wygonię!

Wygnała na dróżkę marchewkę ,

pietruszkę, cebulkę,

buraczki wypędziła krzaczki.

Kapustę w bruzdę zepchnęła

i pod boki się ujęła.

Na zagonie się rozparła,

nos do góry zadarła.

Nawet osty i pokrzywy

patrzą na nią okiem krzywym”.

 

-Komu przewróciło się w głowie?

-Kogo wygnała dynia?

 

5. Czy wiecie co ukrywa w środku dynia??? Jeśli macie możliwość to z pomocą rodzica sprawdźcie-zabawa badawczo-praktyczna. Wyżłobienie miąższu i pestek Starcie dyni na tarce.

 

6. Teraz troszkę plastyki. Mamy do wyboru lampion ze słoika i bibuły, dynie z paseczków lub gazety.

 

Przygotujcie bibułę w kolorze pomarańczowym, czerwonym, zielonym, żółtym, klej magic, słoik. Bibułę potnijcie na krótkie paski grubości 2-3 cm, długość dowolna -ale nie za długa. Posmarujcie zewnętrzną stronę słoika klejem i przyklejcie paski bibuły. Poczekajcie, aż wyschnie i namalujcie oczy i minkę. Poproście rodzica aby do środka włożył lampkę. Gotowe.

 

Potrzebna kartka z bloku pomarańczowa, czarna, zielona, klej, nożyczki. Z kartki wytnijcie 4 paski. Ułóżcie je jak śnieżynka(Obrazek ), przyklejając krzyżujące się paski na dole. Następnie bierzecie pierwszy pasek z góry i robicie kółko i sklejacie końce. Robicie tak z każdym paskiem po kolei. Z zielonego papieru wycinamy listek i ogonek, a z czarnego oczy i śmieszną minkę i przyklejamy na paski z jednej strony.

 

praca plastyczna dynia

Dynie papierowe. Stare gazety, bibuła pomarańczowa i zielona, klej, nitka. Z gazet zróbcie piłki różnej wielkości. Owińcie w pomarańczową bibułę, zwiążcie nitką i owińcie paskiem zielonej bibuły lub zieloną wstążką. Czarnym mazakiem dorysujcie oczy i buzię.

 

 

Grupa Wiewiórki

Temat: Gdzie położyć misia?

Dzień dobry kochane dzieci zaczynamy nasze zajęcia

 

Słuchanie wiersza Marii Terlikowskiej „Przyjaciel”.  Rodzic czyta wiersz.

 

Jak miło wziąć do ręki !

Jest tak miły, taki ciepły.

Miś lubi wszystko, co i wy:

Śmieszne mruczani, baki, gry.

A z kim wieczorem zasypiacie?

Z misiem, bo to wasz przyjaciel!

 

Rozmowa na temat wiersza.

Dlaczego dzieci lubią misie?

Czy zasypiacie z misiem?

 

Zabawa Jak jest zbudowany miś?

Dziecko trzyma w rękach misia. Rodzic mówi początek zdania pokazuje tę część o której mówi. Dziecko określa ile wskazanych części ma maskotka.

Miś ma łapy…..

Miś ma oczka……

Miś ma brzuszek…….

Miś ma buzię…….

Miś ma uszka……

 

Rodzic wydaje dziecku polecenia:

1.Połóż misia przed sobą

2. Połóż misia na kolanach

3. Połóż misia za sobą

4.Połóż misia obok siebie

5. Połóż misia nad sobą

 

Określanie gdzie jest miś i gdzie jest jabłko, według polecenia dziecko wskazuje odpowiedni obrazek.

karta pracy miś

 

Zabawa konstrukcyjno-manipulacyjna budowanie dowolnych konstrukcji z wybranych klocków.

 

Dzieci rysują ołówkiem misia po śladzie i kolorują go zgonie z instrukcją.

ćwiczenie grafomotoryczne miś

 

 

Grupa Zajączki

Dzień dobry moi kochani. Zapraszam Was do ostatniej zabawy i myślę, że znów spotkamy się poniedziałek w przedszkolu.

 

1. Przypomnimy sobie naszą rymowankę:

 

Moja rodzina to zgrana drużyna.

Wszyscy się kochają i o siebie dbają.

/czy potrafisz już sam to powtórzyć? – poćwicz pamięć/

 

2. Zapraszam do zobaczenia bajki muzycznej – Ptasie przygody: Mama Dudka i Dudek

 

 

– jakie znasz magiczne słowa?

– jakie ptaki w lesie spotkał Dudek?

– kto i za co nakrzyczał na Dudka?

– jak się czuła mama Dudka?

– jaki jest morał bajki?

 

3. „Co oznacza słowo miłość” – opowiedz co na ten temat myślisz.

Spróbujecie narysować, wyciąć z gazety obrazki kojarzące się z miłością. Próba klasyfikacji. MIŁOŚĆ to: osoby, rzeczy, uczucia.

 

4. „Kocham swoją rodzinę, ponieważ…” – budowanie wypowiedzi.

 

5. Na koniec nauczymy się piosenki, którą wczoraj zaproponowałam.

 

Rozpoczniemy od pamięciowej nauki słów.

 

1. Nigdy nie jestem sam, bo rodzinę mam.

Gdy jest mi smutno gdy jest źle, rodzina wspiera mnie.

 

Ref: Mama i tata przytulą do serca,

siostra i brat zabawia mnie.

Nawet gdy ktoś mi dokuczy, skarci,

cała rodzina kocha mnie.

 

2. Lepiej i łatwiej żyć, gdy ktoś obok jest.

Kiedy zrozumie, pocieszy mnie i zawsze pomoc chce.

 

Załącz piosenkę i śpiewaj razem z melodią.

 

6. Karta pracy. Chętnych zapraszam do jej wykonania.

karta pracy rodzina

 

 

Grupa Sówki

Witam serdecznie KOCHANE DZIECI!!!!!

Na początek przypomnijmy sobie nazwy dni tygodnia

 

Jestem pewna że wszystkie dzieci potrafią bezbłędnie wymienić wszystkie dni tygodnia.

Rozpoczynamy piątkowe zajęcia!!!!! ZAPRASZAM.

 

Idąc dzisiaj do przedszkola obserwowałam dobrze znaną nam wszystkim porę roku – jesień. Nie wiem, czy Wy zauważyliście, ale Pani Jesień ostatnio bardzo się zmieniła. Zaczęłam zastanawiać się nad tym i wtedy wiatr przywiał pod moje nogi ten list, który zaadresowany jest do Was. Chcecie, żebym go przeczytała? Może on nam coś wyjaśni.

 

Odczytanie listu:

Drogie dzieci.

Jestem Pani Jesień, która piękne kolory niesie. Jak wiecie, chodzę jesienią po świecie. Wszędzie gdzie się znajduję, śliczne obrazy maluję. Zostawiam piękne kolorowe liście, które w słońcu błyszczą ogniście. Drzewa, krzewy złotem obsypuje. Park i las kasztanami, orzechami i grzybami obdarowuję.

Lecz gdy listopad nadchodzi, wiatr swym podmuchem ziemię bardziej chłodzi. I choć to ta sama pora roku, zmiany widać na każdym kroku. Na potwierdzenie tych wszystkich zmian kilka zadań przesyłam wam. Mówiły mi także odlatujące ptaki, że wy kochane przedszkolaki dużo o jesiennej pogodzie już wiecie i chętnie o tym opowiecie. Na zakończenie mego listu proszę by duzi i maili uważnie przyrodę obserwowali.

Pozdrawiam. Wasza Pani Jesień.

 

Praca z obrazkami „Portret Pani Jesieni” – rozmowa kierowana pytaniami rodzica na podstawie dwóch obrazków, z których jeden przedstawia barwną, złotą jesień a drugi jesienną szarugę. Dzieci uważnie oglądają, opisują i nazywają elementy występujące na obrazkach.

zdjęcia przedstawiające jesień jako porę roku

-Co widzicie na pierwszej ilustracji?

-Jaki tytuł możemy jej nadać?

-Co jest na ilustracji drugiej?

-Jaki tytuł można nadać tej ilustracji?

-Jaką porę roku przedstawiają te ilustracje?

-Czy obie ilustracje różnią się?

-Jak to możliwe, że obie ilustracje przedstawiają tę samą porę roku a tak się bardzo różnią?

Czy znacie symbole pojawiające się na mapie pogody?

Te symbole to znaki synoptyczne- spróbujcie zgadnąć co oznaczają poszczególne z nich

 

grafika przedstawiająca znaki synoptyczne

 

-Zastanówcie się jakim symbolem opatrzylibyście pierwszą ilustracje, a jakimi drugą?

-Spróbujcie za pomocą powyższych symboli określić jaka jest dziś pogoda i w co należy się ubrać na dzisiejszy spacer.

 

Drogie Sówki posłuchajcie jesiennej piosenki.

 

Teraz pora na trochę ruchu

Mam nadzieję że nie zmęczyliście się zbytnio i macie jeszcze siłę na doświadczenie..

Ustawiamy lampkę biurkową na stole lub biurku tak, aby żarówka świeciła w kierunku dzieci. Oznajmiamy dzieciom, że żarówka to jest takie nasze niby słońce. Tłumaczymy, że słońce świeci cały czas nawet gdy jest dla nas niewidoczne. Przysłaniamy żarówkę pierwszą chmurką-kartką (w odległości około 15cm) i pokazujemy jak zmieniło się natężenie światła. Następnie tłumaczymy, że podczas jesiennych szarug, chmury są tak duże, gęste i jest ich tak dużo, że zasłaniają światło słoneczne. Przykładamy następne chmurki jedna na drugą aby pokazać jak ilość chmur wpływa na ilość oświetlenia docierającego do obserwatora.

Wniosek z doświadczenia:

Słońce świeci na nas cały czas w ciągu dnia, lecz czasami jest niewidoczne. Spowodowane jest to zasłonięciem słońca przez unoszące się w atmosferze chmury. Czasami ilość chmur jest tak mała, że słońce przebija się przez nie, a czasami jest ich tak dużo, że nie jesteśmy w stanie określić gdzie jest słońce. Pozornym kolorem nieba jest wtedy kolor szary i mówimy, że to szaruga jesienna.

Czas na pracę plastyczną:

Poproście rodziców o wydrukowanie poniższego obrazka i spróbujcie go ozdobić najpiękniej jak potraficie, możecie pokolorować, pomalować, powyklejać, technika wykonania zależy od Waszej wyobraźni…

kolorowanka deszcz

 

praca plastyczna parasol

A to moja praca 🙂

Jestem pewna że Wasze są ładniejsze.

 

POWODZENIA I DOBREJ ZABAWY

Dla chętnych dzieci karty pracy do uzupełnienia.

grafomotoryka deszcz

 

szlaczki

 

 

Grupa Pszczółki

 

Witajcie kochane dzieci! Dzisiaj ostatni dzień wspólnych zabaw!!! Zapraszam!!!

 

I. „Chmurki i wiatr” – ćwiczenia oddechowe.

 

Dzieci – chmurki na palcach biegają po pokoju. Na hasło wieje wiatr zatrzymują się, nabierają powietrza ustami następnie energetycznie wypuszczają je bez wydymania policzków.

„Deszczowy dzień” – zabawa ortofoniczna. Dziecko maszeruje w określonym kierunku po pokoju. Na określone hasło:

– ulewa – rodzic w wolnym tempie uderza kilka razy o stół. Dzieci przechodzą do lekkiego rozkroku. Klaszczą zgodnie z rytmem, wypowiadając słowa: plum, plum, plum.

– pada deszcz – dźwięki stają się krótsze – dzieci zatrzymują się i wypowiadają słowa: pac, pac, pac równocześnie tupiąc.

– kapuśniaczek – dzieci pocierają dłoń o dłoń, wypowiadając: szu, szu, szu.

 

II. Zapraszam do wysłuchania wiersz K. Datkun-Czerniak „Szara pogoda”

 

Szara chmurka, obok druga

pełne krople dżdżu.

Deszczyk pada już od rana,

smutno, smutno mu.

Szare pole, lasy szare,

kiedy pada deszcz.

Szare niebo, łąki szare,

wszędzie szaro jest.

A tu pada, pada, pada

już przez cały dzień!

Oj, deszczyku! już wystarczy,

zmień pogodę-zmień!

Niech rozzłości się słonecznie

wszystko wkoło nas,

a szarości niech odpłyną.

Już słoneczka czas!

 

Rozmowa na temat treści wiersza:

– O jakiej pogodzie jest mowa w wierszu?

– Jak wyglądał krajobraz?

– O co dzieci prosiły deszczyk?

– Co zabieramy ze sobą, kiedy wychodzimy z domu, a na dworze pada deszcz?

 

TAK KOCHANI – ZABIERAMY ZE SOBĄ PARASOL

 

Dzisiaj na zajęciach plastyczno – technicznych wykonamy TRÓJWYMIAROWE PARASOLE:

Materiałów nie potrzeba wiele, wystarczą:

– kolorowy papier;

– drucik kreatywny lub słomka

– klej;

– taśma klejąca.

 

Wycinamy półkola. Koło ma średnicę małego talerzyka. Czym więcej kolorów, tym lepiej. Uroku dodadzą również materiały z ciekawym nadrukiem.

kółka origami

 

Półkola składamy na pół. Sklejamy ze sobą 5-6 elementów, do ostatniego mocując z pomocą taśmy drucik. Po sklejeniu, drucik jest wewnątrz, a sklejone elementy tworzą półkulę:

 

praca plastyczna parasol

III. Na zakończenie zajęć proponuję Kolorowy taniec z parasolem – zabawy muzyczno – ruchowe.

 

https://www.facebook.com/watch/?v=1117527881715699

 

MAM NADZIEJĘ, ŻE DOBRZE SIĘ BAWILIŚCIE.

WIDZIMY SIĘ W PRZEDSZKOLU !!!!

POZDRAWIAM !!!!!