1 kwietnia 2020 r.

Środa jest dniem wspólnego muzykowania. Przedstawiamy propozycje zabaw muzycznych.

Grupa „Motylki”

Witam , witam kochane motylki 

Dziś będą zajęcia muzyczne, lubicie to prawda? 

JESTEŚCIE GOTOWI? 😉 SUPER, więc zaczynamy.

I.Ćwiczenia oddechowe -„Karmimy kurki” . Przenoszenie za pomocą słomki ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury. 

Przygotujcie sobie słomkę, białą kartkę (będziecie formować z tej kartki kuleczki), a mamę lub tatę poproście o narysowanie kurki. 

  1. Śpiewanie piosenki z rytmicznym jej wyklaskiwaniem. 

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY 

Oczywiście zapraszam Was do wspólnego śpiewania z rodzicami czy rodzeństwem, a może z babcią i dziadkiem 😉 Jeśli Państwo mają ochotę można przesłać filmik jak wasza pociecha tańczy i śpiewa tą piosenkę. 

 

Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze,

Ciągle gdacze,

A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,

W górę skacze,

Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,

Hałasuje,

I się niczym, ani nikim nie przejmuje,

Nie przejmuje.

Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,

W nocy ko, ko, ko, ko,

Przez dzień cały ko, ko, ko,

Ciągle ko, ko, ko, ko,

Tylko ko, ko, ko, ko,

Na okrągło ko, ko, ko!

 

  1. Na podwórzu kura dzioba nie zamyka,

Nie zamyka,

Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,

Swe zatyka,

Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,

Denerwuje,

Więc na karę kura za to zasługuje,

Zasługuje.

Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,

W nocy ko, ko, ko, ko,

Przez dzień cały ko, ko, ko,

Ciągle ko, ko, ko, ko,

Tylko ko, ko, ko, ko,

Na okrągło ko, ko, ko

 

III. Muzyczna zgaduj-zgadula : rozpoznawanie dźwięków i instrumentów. 

Tą zabawę dzieci znają z zajęć w przedszkolu i bardzo dobrze sobie radziły  z rozpoznawaniem dźwięków instrumentów. 

Przesyłam link:  https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY

Proszę puścić filmik tylko tak by dzieci nie widziały jakie instrumenty są na obrazku.

Dziecko musi samo odgadnąć po dźwięku czy to pianino, a może skrzypce. 

Na koniec 

Zabawa paluszkowa
Mam pięć paluszków u ręki lewej
I pięć paluszków u prawej.
Pięć to niedużo, ale wystarczy
Do każdej pracy i do zabawy.
Kciuk, wskazujący, potem środkowy,
Po nim serdeczny, na końcu mały.
Pierwszy i drugi, trzeci i czwarty,
Na końcu piąty – trochę nieśmiały.

Kończymy naszą muzyczną przygodę, zapraszam Was na jutrzejsze zajęcia. 

Dziękuję za przesyłanie zdjęć! 😉

Grupa „Jeżyki”

Witajcie, witajcie moi mili.
Dzisiaj czas na muzykę!!! 

  1. Na początek poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o przeczytanie krótkiego tekstu z obrazkami. Ale żeby nie było łatwo,  to Twoim zadaniem jest głośne i wyraźne powtarzanie nazw, jakie przedstawiają obrazki. Bo  w końcu ćwiczymy naszą buzię i mowę. Prawda?!!

GOTOWE!!!!!

  1. To teraz czas na wysłuchanie piosenki, którą bardzo dobrze znacie. Więc od razu zapraszam do śpiewania.

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

  1. To teraz odpowiedz na pytania dotyczące piosenki:
    -Jakie zwierzęta występowały w piosence?
    -Które zwierzątko było pierwsze, a które ostatnie?
    – Ile było wszystkich zwierząt w piosence?
  2. Na podstawie piosenki narysuj farmę ze zwierzętami występującymi w piosence.

Miłego dnia.

 

Grupa „ Pieski”

1.Zabawa poranna :

,, Gdy się rączki spotykają,
To od razu się witają (podanie dłoni)
Gdy się kciuki spotykają,
To od razu się witają (kciuk dotyka kciuk)
Gdy się palce spotykają,
To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palce drugiej dłoni).       

  1. „Co to za piosenka?” – dzieci siedzą na kocyku rodzic  nuci wybraną przez siebie piosenkę ze znanego repertuaru dziecięcego. Pozostałe dzieci zgadują jej tytuł. Następnie chętne dzieci przejmują rolę rodzica.

Zachęcam do skorzystania z str. https://www.youtube.com/watch?v=b0iMFXrR-uw

  1. Zabawa ruchowa do muzyki „ Wiosna” Vivaldiego.
    Dzieci otrzymują kartoniki z różnymi sylwetami zwierząt. Kiedy usłyszą muzykę poruszają się po dywanie w jej rytm- idą na spacer ze swoim zwierzątkiem. Na przerwę w muzyce, zatrzymują się i patrzą w stronę rodzica, który w tym momencie unosi do góry obrazek z wybranym zwierzątkiem np. kotem. Dzieci posiadające kartoniki z kotkiem przybiegają do rodzica. Następnie liczą, ile ich jest.
  2. Zabawa rodzic odtwarza 6 odgłosów zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku. Wspólnie z dziećmi ustala czyje to odgłosy. Wybiera jedno dziecko i prosi, by wymieniło nazwy zwierząt, których odgłosy pojawiły się w nagraniu. Zadanie powtarza kilka osób.
  3. Zabawa ,, Zaproszenie do zabawy’’ – wszystkie dzieci naśladują kolejne zwierzęta podczas śpiewu piosenki przez rodzica i kończąc kolejne zwrotki odpowiadając głosem zwierząt (np. ko ko ko, kwa, kwa, kwa ).

GRUPA KOTKI I WIEWIÓRKI

Dzisiaj przed nami zajęcia muzyczne.

Na początek rodzice puszczą wam nagrane dźwięki zwierząt, które możemy spotkać na wsi, a wy musicie odgadnąć jakie to zwierzę. Aby nasze buźki były przygotowane do śpiewania, naśladujcie odgłosy usłyszanych zwierząt.

                

Posłuchajcie teraz uważnie piosenki i powiedzcie jakie zwierzątka żyły na farmie.

https://www.youtube.com/watch?v=4gkpEFqcnMw

  1. Stary Donald farmę miał ija, ija o!
    A na tej farmie krowę miał ija, ija o!
    Krowa mu, krowa – mu, krowa – mu, mu, mu.
    Ija, ija o!
  1. Stary Donald farmę miał ija, ija o!
    A na tej farmie świnkę miał ija, ija o!
    Świnka chrum, świnka – chrum, świnka – chrum, chrum, chrum.
    Ija, ija o!
  1. Stary Donald farmę miał ija, ija o!
    A na tej farmie pieska miał ija, ija o!
    Piesek – hau, piesek – hau, piesek – hau, hau, hau.
    Ija, ija o!
  1. Stary Donald farmę miał ija, ija o!
    A na tej farmie kury miał ija, ija o!
    Kury ko, kury – ko, kury – ko, ko, ko.
    Ija, ija o!
  1. Stary Donald farmę miał ija, ija o!
    A na tej farmie gąskę miał ija, ija o!
    Gąska gę, gąska – gę, gąska – gę, gę, gę.
    Ija, ija o!
  1. Stary Donald farmę miał ija, ija o!
    A na tej farmie kaczkę miał ija, ija o!
    Kaczka kwa, kaczka – kwa, kaczka – kwa, kwa, kwa.
    Ija, ija o!
  1. Stary Donald farmę miał ija, ija o!
    A na tej farmie owce miał ija, ija o!
    Owce be, owce – be, owce – be, be, be.
    Ija, ija o
  1. Stary Donald farmę miał ija, ija o!
    A na tej farmie kotka miał ija, ija o!
    Kotek miau, kotek – miau, kotek – miau, miau, miau.
    Ija, ija o!8.

 

  1. Stary Donald farmę miał ija, ija o!”

Rodzic zadaje pytania:

– Jakie zwierzątka występowały w piosence?

– Jakie odgłosy wydawały?

– Wymień zwierzątka po kolei, tak jak w piosence.

– Podziel nazwy tych zwierząt na sylaby.

Jeszcze raz posłuchaj piosenki; kiedy będzie nazwa zwierzątka naśladuj jego ruchy wraz z odgłosem jaki wydaje.

Zapraszam teraz do zabawy, którą bardzo lubicie. Dziecko siada tyłem do rodzica a rodzic ma przed sobą jego plecki dziecka i wykonuje masażyk czytając wiersz „Konik”. Później następuje zmiana rodzic czyta a  dziecko robi masażyk,.

 

MASAŻYK Z WIERSZYKIEM „KONIK”
Biega źrebaczek po łące

(opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)

wąchając kwiatki pachnące.

Tu rosną stokrotki, maki,
a tu kolorowe bratki

(poszczypujemy w różnych miejscach)

Podchodzi klacz ,jego mama

(kroczymy po plecach palcami)

nosem go lekko dotyka.

(lekko naciskamy jednym palcem)

Konik do mamy się śmieje
i dalej po łące bryka.

(skoki nadgarstkami i palcami)

Potem wieczorem w stajence
do mamy tuli się blisko,

(przytulamy się do dziecka)

układa się do snu na sianie
i chrapie jak wielkie konisko

(naśladujemy chrapanie)

Na zakończenie naszych zajęć proszę abyście narysowali na małych kartkach

 ( najlepiej takich, które można przykleić z jednej strony) zwierzątka żyjące na wsi, na każdej karteczce inne zwierzę.(Podczas rysowania można załączyć piosenkę).

Karteczki zatrzymajcie, bo jutro będą one nam potrzebne na zajęcia.

Zapraszam jutro na kolejne spotkanie.

Grupa „Zajączki”

Zapraszam Was dzisiaj do wspólnego muzykowania 😊

  1. Na początek rozwiążcie kilka zagadek.
  2. Lubi głośno gdakać,

Kiedy zniesie jajko.

Każdy wie, że jest stałą

Kurnika mieszkanką.

(kura)

  1. Zakręcony ogonek,

Śmieszny ryjek ma

„Chrum, chrum – głośno woła –

Kto jedzenie da?”

(świnka)

  1. Na przykład łaciate, (

W oborze mieszkają.

Pasą się na łąkach,

Zdrowe mleko dają.

(krowy)

  1. Nie pieje, nie gdacze,

Tylko głośno kwacze.

Po stawie pływa,

Jak się nazywa?

(kaczka)

  1. Grzebień ma na głowie,

Swoim głośnym pianiem

Wszystkich wczesnym rankiem

Budzi na śniadanie.

(kogut)

  1. Teraz proponuję Wam wspólną muzyczną zabawę, w której będziecie naśladować odgłosy zwierząt. Możecie wymyślać przeróżne zwierzęta, ale na początek proponuję, żeby wymyślać szczególnie te zwierzęta, które możemy spotkać na wsi.

Poniżej zamieszczam link do tej zabawy, żeby pokazać Wam o co chodzi. Choć większość Zajączków na pewno zna tą zabawę.

https://www.youtube.com/watch?v=IEea96ob6pI&list=PLb_srg8o30nqapb9KCDtCtFOpUEkfpkNr

Możecie naśladować odgłosy krowy, konia, kaczki, koguta i co Wam tylko przyjdzie do głowy.

  1. Na koniec możecie namalować, narysować wspólnie wybrane przez Was zwierzę, które żyje na wsi. Może na przykład stworzycie kurkę z własnej rączki.

 

Udanej zabawy Wam życzę 😊

Grupa „Pszczółki”

 

DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁKI, ZAPRASZAM NA ZAJĘCIA MUZYCZNE

  1. Na początek trochę ruchu, zabawa „Bocianie łowy” .

 Należy przygotować sobie kilka gniazd ze wstążki, wełny rozłożyć je na podłodze, w rytm muzyki dowolnej lub wystukiwanego rytmu poruszaj się między gniazdami z szeroko rozłożonymi skrzydłami (naśladuj latanie bociana) na przerwę w muzyce wskakuj do najbliższego gniazda i stań na jednej nodze, do przodu wyciągnij wyprostowane ręce i naśladuj klekot bociana, robiąc kle, kle, kle.

Znajdzie się w domu małe piórko? Jeśli nie zabierzcie mały kawałek bibuły, kartki połóżcie go na podłodze, na czworakach uginając tylko ręce w łokciach schylaj tułów i dmuchaj w piórko, tak aby nie wpadło do wcześniej przygotowanych gniazd.

Dobrej zabawy!

  1. Do nauki prosta piosenka „Idą kaczuszki” – nauczcie się słów i naśladujcie kaczuszki śpiewając razem z nimi i pokazujcie ich ruchy. Poniżej filmik.

1.Idą kaczuszki, Trzymają swe brzuszki,

Ogonkiem ruszają, Główkami kiwają.

Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,

Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)

2.Idą kaczuszki, Mają krótkie nóżki,

Wszystkie się bujają, Wesoło śpiewają.

Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,

Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)

3.Idą kaczuszki, Umyć swoje nóżki,

Skrzydłami machają, W wodzie już pływają.

Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,

Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)

https://www.youtube.com/watch?v=x9x5BdvCI44

Dla tych, którzy czują rytm i chcą się sprawdzić polecam ćwiczenie graficzno – muzyczne, otwórzcie poniższy link, przygotujcie kartkę i pisak, najpierw poproście mamę o przerysowanie wzorków, a później paluszkiem lub pisakiem pokazujcie rytm zgodnie z melodią.

https://www.facebook.com/100003373328671/videos/2648800055242413/UzpfSTEwMDAwMzY2MjIzNjcwOToyODAzMjg2ODE2NDE5MDg4/

KARTY PRACY

Wykonajcie ćwiczenia ze strony 80, 81.

DAJESZ SOBIE ZE WSZYSTKIM RADĘ?…………CIESZĘ SIĘ !!!

BRAWO ZA WSZYSTKIE WYKONYWANE ĆWICZENIA I ZADANIA.