Grupa Motylki

Witajcie, witajcie Kochane Maluszki!

Dzisiaj pierwszy dzień przedszkola a my nie możemy się zobaczyć 🙁 Jest nam smutno, ale mamy nadzieję, że szybko się spotkamy.

Witają Was Pani Weronika i Pani Ewelina. Przygotowałyśmy dla Was niespodziankę – nasze zdjęcia, abyście mogli zobaczyć jak wyglądają Wasze Panie.

 

Pomagać będzie nam Pani Ala. A nasza grupa nazywa się Motylki.

 

I. Jak wygląda dzień w przedszkolu?

Gdybyście byli dzisiaj w przedszkolu to poznalibyście naszą salę i plan dnia. Skoro się  nie widzimy to opowiemy Wam teraz jak będzie wyglądał nasz dzień w przedszkolu. Posłuchajcie.

Gdy tylko rano wstanie słonko to  przychodzimy do przedszkola z dorosłą osobą i dzwonimy do sali Motylki. Gdy wejdziemy do przedszkola to idziemy do szatni i szukamy swojej półeczki. Każda grupa ma podpisane półki w szatni ze znaczkiem grupowego zwierzątka. Nasze to oczywiście Motylki . Tak wyglądają!

Rodzice pomogą Wam znaleźć Waszą półkę z Motylkiem i Waszym imieniem. Przebieramy buciki i idziemy pod salę, gdzie odbierze Was Pani. Nasza sala jest bardzo blisko szatni, znajdziecie ją bez problemu! Szybciutko się żegnamy (buziak, żółwik…) i idziemy do sali. I co robimy? Witamy się  z Paniami, bawimy się zabawkami w kącikach zabaw, jesteśmy ostrożni, nie robimy sobie krzywdy! Gdy nam smutno, to zawsze idziemy do Pani, która na pewno pomoże i pocieszy. W naszej sali mamy łazienkę, więc gdy chcemy skorzystać z toalety to możemy to zrobić w każdej chwili. Nie martwcie się! Panie zawsze Wam pomogą. W sali jemy też pyszne śniadanko. Często myjemy rączki, bo chcemy być zdrowi. Po śniadaniu Pani zaprasza nas na zajęcia. Panie zawsze mają plan! Każdego dnia dowiecie się czegoś nowego, pośpiewacie, potańczycie, porysujecie, pomalujecie, będziecie się dużo ruszać i ćwiczyć, wykonacie zadania w kartach pracy…Wiele się wspólnie nauczymy. A gdy już nauczycie się ładnie chodzić w parach to po zajęciach będziemy chodzić na plac zabaw lub spacer! Po zabawach na świeżym powietrzu jest obiadek, a później odpoczywamy. Pani czyta bajki, słuchamy spokojnej muzyki, a  jak ktoś ma ochotę to może się zdrzemnąć na leżaczku. Po odpoczynku jemy podwieczorek, same pyszności. Później bawimy się , budujemy z klocków, kolorujemy….i czekamy na Rodziców! Dzień w przedszkolu szybko leci, zobaczycie sami!

II. Teraz proponujemy, abyście wraz z Rodzicami spróbowali nauczyć się wierszyka, który będzie naszym grupowym powitaniem.

 

 

III. Pamiętacie, że nazywamy się Motylki? Mamy dla Was propozycję – wspólnie z Rodzicami spróbujcie narysować Motylka . Zamieszczamy dla Was instrukcję czyli jak krok po kroku to zrobić. Oczywiście jesteście Maluszkami, więc wiemy, że potrzebna Wam będzie pomoc kogoś dorosłego. Proponujemy, aby osoba dorosła narysowała Wam motylka, a Wy wraz z nią spróbujcie go ładnie ozdobić. 

Dziękujemy Wam za dzisiejszy dzień! Do jutra!

 

Grupa Jeżyki

Witam Kochane Jeżyki!

Na początek piosenka „Biegnę do przedszkola”. Mam ogromną nadzieję, że szybko pobiegniecie do przedszkola i spotkam się z Wami w naszej sali.

I. Na początek poranna gimnastyka „Kto jak skacze?”

 

II. Wiersz „W przedszkolu jak w domu” B. Szelągowskiej

Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
Idą do przedszkola z rodzicami dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku,
Każdy ma tam miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą Panią, pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem Wam coś jeszcze! Nie mówcie nikomu…
Że my się czujemy jak u siebie w domu!

III. Proszę, aby rodzic przeczytał dziecku tą rymowankę, którą będziemy powtarzać w przedszkolu 🙂

O zabawki zawsze dbamy,
Po zabawie je sprzątamy.
Każdy przedszkolak o tym wie,
Po zabawie sprząta się
.

IV. Pokolorujcie obrazek

Do jutra!

 

Grupa Pieski

Kochane Pieski!

Czas wakacji już za nami. Dziś rozpoczynamy kolejny rok szkolny. Czekają Was nowe wyzwania, zadania i zabawy.

W najbliższych dniach naszą nową przygodę rozpoczniemy poprzez edukację zdalną.

I. Na dobry początek trochę ruchu

II. Usiądźcie wygodnie i opowiedzcie o swoich wakacjach.

– Jak Wam się podobały wakacje?

-Gdzie spędziliście wakacje?

-Jakie ciekawe miejsca zwiedziliście?

-Co ciekawego robiliście podczas wakacji?

 

III. Następnie narysujcie Wasze wakacyjne wspomnienia.

 

Grupa Wiewiórki

WITAMY W NOWYM ROKU PRZEDSZKOLNYM  GRUPĘ WIEWIÓRECZKI

dzieci 4 i 5  letnich

Wychowawczynie: Aleksandra Śliwka i  Magdalena Stanek

I. ,, Wszyscy są, witam was

Zaczynamy już czas

Jestem ja, jesteś ty

Raz, dwa, trzy (klaszczemy w ręce)

Podaj proszę  swoje dłonie i uśmiechnij się ha, ha

Podaj proszę swoje imię zabawimy się……..’’.

 

II. „W przedszkolu jak w domu”- wiersz B. Szelągowskiej.

Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
Idą do przedszkola z rodzicami dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku,
Każdy ma tam miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą Panią, pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem Wam coś jeszcze! Nie mówcie nikomu…
Że my się czujemy jak u siebie w domu!

 

III. ,,Bo w przedszkolu” sł. U. Piotrowska, muz. M. Melnicka – Sypko

 

Budzik rano woła mnie: – Dzyń, dzyń, dzyń nowy dzień!

Niecierpliwie tupie but: – Ruszać czas tup, tup.

– Do przedszkola spiesz się, spiesz, hau, hau, hau!- prosi pies.

Kotek mruczy: – Ja bym chciał z tobą iść, miau, miau.

Ref. Bo w przedszkolu czeka nasza pani,

już od progu z uśmiechem nas wita.

Z nami śpiewa i z nami się bawi i o wszystko ją można  zapytać.

 

Zamieszczamy link do tej piosenki:

IV. Praca plastyczna.

Dzieci rysują zwierzątko wg wzoru czyli- wiewiórkę nazwę swojej grupy.

 

Grupa Zajączki

Witam Was moi kochani!

Nasza grupa  nazywa się teraz „Zajączki”

Wita Was pani Basia oraz nowa pani Magdalena.

Na nasze wspólne spotkanie musimy jeszcze trochę poczekać dlatego rozpoczniemy od naszych spotkań w taki sposób jak pracowaliśmy dotychczas.

1.Zabawa utrwalająca imiona kolegów i koleżanek. Przypomnij sobie kilka imion i podziel je na sylaby

np. O-la ; A-li -cja; Mi-ko-łaj.

2. Zabawa „Dokończ”- Dziecko mówi swoje imię i dodaje co najbardziej lubi, jaki jest jego ulubiony kolor, w co lubi się bawić.

3. Pierwszy dzień w przedszkolu to zapewne zaprosiłabym Was do zabawy konstrukcyjnej. Przygotuj swoje ulubione zabawki i zbuduj budowle. Opowiedz co wybudowałeś i dlaczego?

4. Zabawa – „Zakręć kołem i zobacz co wypadnie”. Zapraszam Cię do ćwiczeń gimnastycznych.

Pozdrawiam Was wszystkich.

 

Grupa Sówki

Gdy wrześniowa kartka w kalendarzu lśni

Każda „SÓWKA” odlicza do przedszkola dni!!!!!

Już doczekać się nie może

tej super zabawy,

 spotkania z przyjaciółmi,

bo jest żądny wiedzy i bardzo ciekawy!!!!!

 

DRODZY RODZICE, KOCHANE DZIECI

1 WRZEŚNIA WIĘKSZOŚCI Z NAS KOJARZY SIĘ Z PIERWSZYM DNIEM W PRZEDSZKOLU. JEDNAK W ZWIĄZKU Z ZAISTNIAŁĄ SYTUACJĄ BĘDZIEMY BAWIĆ SIĘ WSPÓLNIE (MAM NADZIEJE PRZEZ KRÓTKĄ CHWILECZKĘ) ON-LINE.

  ZAPRASZAM!!!!!!!!!

ŻYCZĘ DOBREJ ZABAWY!!!!!!!!!!!!!!!

I. Eksperymentujemy głosem: zabawa „Powitanie” – wypowiadanie imion osób z rodziny na różne sposoby: głośno, cicho, śpiewająco, szybko, wolno, rytmicznie, wesoło, smutno, itp.

 

„Gimnastyka” – zabawa ruchowa, reagowanie ruchem na treść rymowanki:

 

Co dzień rano nasza mama

z hukiem okno nam otwiera

i okrzykiem budzi wszystkich:

– Gimnastyka będzie teraz! (marsz w miejscu z wysoko uniesionymi kolanami)

Rączki w górę i na boki,

trzy przysiady, dwa podskoki,

wdech i wydech, cztery skłony

i pajacyk roztańczony. (ćwiczenia zgodnie z treścią rymowanki)

Jeszcze uśmiech do słoneczka

i poranna szklanka mleczka. (dzieci uśmiechają się do siebie i naśladują gest picia ze szklanki)

Potem wszyscy przez dzień cały

humor mają doskonały. (dzieci machają do siebie nawzajem, uśmiechając się szeroko)

 

II. Słuchanie treści wiersza B. Szelągowskiej pt: „W przedszkolu jak w domu”.

Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
Idą do przedszkola z rodzicami dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku,
Każdy ma tam miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą Panią, pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem Wam coś jeszcze! Nie mówcie nikomu…
Że my się czujemy jak u siebie w domu!

Rozmowa z dziećmi na temat wiersza i ich własnych doświadczeń.

„Co w przedszkolu porabia?”- praca z obrazkiem. Wypowiedzi dzieci na temat tego, co dzieje się na przedstawionych ilustracjach.     

 

III. „Nasze przedszkole” – rozwiązywanie zagadek słownych.

 

Co to za zagadka,

zapytajcie Tadka.

Dom, ogród, topole,

 to jest nasze..(przedszkole)

 

Dużo jest krzesełek,

 są stoliki i tablica,

 porządkiem i czystością wszystkich nas zachwyca…(sala)

 

Może być mała albo duża

, czasami szklane oczka zmruża.

 Zawsze jest mile uśmiechnięta,

 dlatego lubią ją dziewczęta… (lalka) 

 

Lubisz wiersze i bajeczki

to zaglądaj do… (książeczka)

 

Na zakończenie dla dzieci, które mają jeszcze trochę siły i możliwość wydrukowania kart pracy proponuję zakodowany obrazek. Proszę pokolorować obrazek według kodu.

https://www.facebook.com/594397490605374/posts/3046232518755180/

POZDRAWIAM SERDECZNIE

 

Grupa Pszczółki

Witam Was kochane Przedszkolaki! 😊

Przykro mi, że nie możemy spotkać się w przedszkolu. Na pewno tęsknicie już za sobą, a ja tęsknię za Wami. Przez kilka dni  znów będziemy spotykać się w „Przedszkolu na odległość”.

Na początku chciałam Wam powiedzieć o zmianach jakie Was czekają w nowym roku szkolnym.

Nasza grupa ma nową nazwę „Pszczółki”,  a salą naszą będzie dawna grupa „Pszczółek”.

Wasze panie to: Pani Basia Kowalska i Pani Asia Kapica, a pomocą w tym roku będzie Pani Ewa Mielec.

Mam nadzieję, że niedługo wszyscy się spotkamy i radośnie rozpoczniemy, ten ostatni rok w przedszkolu.

 

Na dzisiejszy dzień przygotowałam dla Was trochę zabaw.

Przywitajmy się piosenką „Na dzień dobry”

Rozgrzewka do muzyki z rodzicem i nie tylko.

Spróbujcie wykonać teraz zadania z nakrętkami. Ćwiczymy precyzję ruchów ręki. Powodzenia!

Kolejne zabawy to „Sylabowanie”.

  • Pierwsza sylaba – zabawa z piłką. Podaj do dziecka piłkę i powiedz pierwszą sylabę, np. ko – …? Zadaniem dziecka jest dokończyć słowo (podczas zabawy raz rodzic podaje sylabę a dziecko kończy wyraz, później zmiana dziecko podaje sylabę, rodzic kończy).
  • Pokaż dziecku cyfrę lub kartkę z odpowiednią liczbą kropek. Zadaniem dziecka jest wymyślić słowo, które ma tyle sylab.

Brawo!!! za wykonanie zadań, a teraz coś na wesoło.

 

„Klepiemy do rytmu” i ćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową.

Pora na przyjemny odpoczynek „Masażyk”.

Na koniec przypomnijcie sobie dzieci wierszyk, który uczyliście się w przedszkolu o myciu rączek.

I to już koniec na dziś, zapraszam Was jutro na kolejne zabawy. 😊