GRUPY MŁODSZE

Dzień dobry 3-4 – latki!

Dzień dobry kochane dzieci.                     

Nadszedł kolejny dzień zabaw domowych. Zapraszam do wspólnej zabawy. Zaproście też do zabawy rodziców i rodzeństwo.

I. Zabawy ruchowe dla całej rodziny

Butelkowy slalom

Uważacie, że poruszanie się slalomem jest łatwe? To spróbujcie to zrobić z zawiązanymi oczami! Ta zabawa poprawia koncentrację, ćwiczy zapamiętywanie i koordynację ruchową. Gdy już popisałam się mądrymi słowami, opowiem Wam na czym polega! Zaczynacie od rozstawienia dwóch butelek po pokoju. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujecie mu oczy. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki. MIŁEJ ZABAWY.

 

Przeprawa przez rzekę

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze. POWODZENIA.

https://www.mamawdomu.pl/2016/03/10-pomyslow-na-zabawy-ruchowe-w-domu.html

 

II. „Dzieci dbają o środowisko”- wiersz B. Formy

 

W zgodzie z przyrodą
żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.

Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu
nie płoszą zwierzyny.

Często też dorosłym
dobry przykład dają –
w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają.

 

Rozmowa na temat treści wiersza.

 

„Śmieciojadki” -brakujące miejsca na obrazkach spróbuj wypełnić plasteliną, bibułą lub kolorowym papierem (w zależności czym dysponujesz w domu).

https://eduzabawy.com/karty_pracy/wypelnij-kolorem/dzien-ziemi

 

III. Przygotowałam na zakończenie zajęć bajkę edukacyjną pt.: „Ekologiczny dom”.

Czy chcielibyście mieszkać w domu Brudasińskich, czy Ekomalińskich?

 

 

GRUPY STARSZE

Dzień dobry 5-6 latki!

Dziś ostatni dzień zabaw związanych z ekologią. Czekają na Was zagadki, krzyżówka, praca plastyczna – ogółem mnóstwo zabawy. Zaczynajmy!

 

I. „Zagadkowa ekologia”

Kochani, dzisiaj utrwalimy sobie wiadomości dotyczące ekologii. Przygotowałam kilka zabaw:

„Prawda czy fałsz?” – zasady zabawy są bardzo proste. Poproście rodziców, aby przeczytali Wam poniższe zdania. Wasze zadanie będzie polegało na określeniu, czy jest ono prawdziwe, czy fałszywe.

    • Należy oszczędzać wodę.
    • Możemy łamać gałęzie drzew.
    • W lesie możemy śmiecić.
    • Śmieci trzeba segregować.
    • W lesie należy zachowywać się po cichu.
    • Odpady papierowe wrzucamy do żółtego pojemnika.
    • Nie możemy niszczyć ptasich gniazd.

Jestem przekonana, że świetnie sobie poradziliście! Czas na kolejną zabawę:

„Jak należy się zachować?” – tym razem opisane zostały przykładowe sytuacje. Wasze zadanie polega na         opowiedzeniu, co w takiej sytuacji należałoby zrobić. Pamiętajcie, aby wypowiadać się pełnymi zdaniami.

    • Widzisz, że w przedszkolnej sali obok kosza na śmieci leży zgnieciona kartka. Co robisz?
    • Podczas pobytu w ogrodzie Twój kolega łamie gałęzie drzew. Jak zareagujesz?
    • Jesteś świadkiem, jak Twój kolega depcze kwiatki w parku. Co robisz?
    • Podczas wycieczki do lasu Twoja koleżanka głośno śpiewa. Jak zareagujesz?
    • W przedszkolu podczas mycia ząbków Twój kolega ma cały czas odpuszczoną wodę. Co robisz?

II.„ Mały ekolog” – Poniżej kochane dzieci macie do wykonania zadanie:

wytnijcie puzzle, ułóżcie i przyklejcie je w odpowiedniej kolejności na kartce.

https://www.pinterest.ph/pin/132434045264630314/

 

III. „Ekologiczna krzyżówka” – ostatnia zabawa to krzyżówka. Jest ona połączona z zagadkami, rozwiązania zagadek trzeba będzie wpisać w krzyżówkę. Nie tylko poćwiczycie umysł, ale też utrwalicie litery i rozwiniecie umiejętność czytania.

 

Rozwiąż zagadki i uzupełnij krzyżówkę.

  1. Pojemnik, do którego wyrzucamy śmieci.
  2. Rodzaj materiału, który wyrzucamy do niebieskich pojemników.
  3. Sposób gromadzenia odpadów, który polega na dzieleniu ich ze względu na rodzaj materiału, z którego zostały wykonane.
  4. Szary obłok, który unosi się z kominów.
  5. Kolor pojemnika, do którego wyrzucamy przeźroczyste szkło.
  6. Miejsce, które jest skupiskiem wielu drzew.

http://przedszkolejankowice.pl/

 

Na koniec proponuję stymulację prawej i lewej półkuli mózgu – gdzie lewa i prawa ręka ma inny tor do pokonania. Potrzebować będziemy dwie nakrętki z butelek w kolorze czerwonym i niebieskim (jeśli nie mamy mogą być nakrętki w innych kolorach). Ustawiamy nakrętki u góry w wyznaczonych miejscach, poruszamy się po wyznaczony liniach jednocześnie lewą i prawą ręką.

 

https://www.facebook.com/groups/326427314512765/permalink/851104158711742/http://swiatprzedszkolanki.pl/?p=493&rlz=1C1CHBD_plPL882PL882#imgrc=8zRpjG4J5nUTxMhttp://przedszkolejankowice.pl/