grafika ptaszek

Grupa Motylki

Dzień dobry Motylki!

Na początku nowego tygodnia chcemy serdecznie podziękować za zdjęcia dzieci podczas zdalnego nauczania.  W naszej zakładce grupowej powstał mini filmik z przedszkola na odległość. Cieszymy się, że dzieci realizują nasze propozycje. 🙂

 

W tym tygodniu będziemy poznawać KOSMOS…

Zaczynamy od zabawy ruchowej, bo ruch to zdrowie 🙂

Posłuchajcie teraz zagadki.

 

Czasem ma kształt bułki

Czasem – srebrnego rogala,

Kiedy słońce gaśnie,

On się na niebie zapala.

Wśród gwiazdek wysoko

Świeci się z daleka.

Można już do niego dolecieć rakietą.

 

Chyba wszyscy domyślili się, że chodzi o księżyc 🙂

Przyjrzyjcie się tym zdjęciom. Na wszystkich jest księżyc, ale wygląda zupełnie inaczej.

zdjęcie kolaż ksieżyc

Jak myślicie, czy księżyc istniał na niebie od zawsze?…

Czy na księżycu jest ciepło czy zimno?…

Obejrzyjcie krótki filmik, w którym ufoludek Paxi opowie Wam o księżycu i znajdziecie odpowiedzi na te pytania.

Teraz zadanie dla Was – można wydrukować, albo spróbować samodzielnie narysować księżyc. Pamiętajcie, że księżyc może mieć różne kształty.

karta pracy księżyc

Na koniec – relaksacja. Jeśli macie ochotę to połóżcie się wygodnie i posłuchajcie relaksującej muzyki, stworzonej z myślą o kosmosie. Oddychajcie spokojnie.

To już koniec na dzisiaj, jednak dla chętnych proponujemy poczytać dzieciom fragment ponadczasowej książki Joanny Papuzińskiej „Nasza mama czarodziejka” – rozdział „Jak nasza mama zreperowała księżyc”. Można przeczytać dzieciom na dobranoc. 

 

Jak nasza mama zreperowała księżyc

Mama opowiadała, że obudziła się w nocy, bo księżyc świecił jej prosto w twarz. Wstała z łóżka, aby zasłonić okno. I wtedy usłyszała, że ktoś pochlipuje na dworze. Więc wyjrzała oknem, ciekawa, co tam się dzieje. I zobaczyła, że księżyc świeci na niebie z bardzo smutną miną, a po brodzie, osłoniętej małą białą chmurką, płyną mu łzy.
– Co ci się stało? – spytała nasza mama. Dlaczego płaczesz?

– Buuuu! – rozpłakał się wtedy księżyc na cały głos – chciałem zobaczyć, jak wygląda z bliska wielkie miasto, spuściłem się na dół, zaczepiłem o wysoką wieżę i obtłukłem sobie rożek!

Księżyc odsunął białą chmurkę i mama zobaczyła, że ma utrącony dolny róg. Wyglądał zupełnie jak nadłamany rogalik.

– Co to będzie! – lamentował księżyc. – Kiedy zrobię się znów okrągły, będę wyglądał jak plasterek sera nadgryziony przez myszy! Wszyscy mnie wyśmieją!

– Cicho – powiedziała mu mama. – Cicho, bo pobudzisz dzieci. Chodź tu na balkon, połóż się na leżaku i poświeć mi, a ja spróbuję wymyślić jakąś radę na twoje zmartwienie.

Księżyc podpłynął do balkonu i ułożył się ostrożnie na leżaku. A mama założyła szlafrok, pantofle i poszła do kuchni. Cichutko wyciągnęła stolnicę, mąkę, jaja, śmietanę i zagniotła wielki kawał żółciutkiego ciasta. Z tego ciasta ulepiła rożek, taki, jakiego brakowało księżycowi.

– Siedź teraz spokojnie – powiedziała – to ci przyprawię ten twój nieszczęsny rożek.

Okleiła mama księżycowi brodę ciastem, równiutko, i wylepiła taki sam rożek, jak ten, co się obtłukł. Potem wzięła jeszcze parę skórek pomarańczowych i tymi skórkami, jak plastrem, przylepiła ciasto do księżyca.

– Gotowe! – powiedziała. – Za kilka dni rożek ci przyrośnie i będziesz mógł te plasterki wyrzucić. Ale pamiętaj, na drugi raz nie bądź gapą, omijaj sterczące dachy i wysokie wieże. Przecież mogłeś się rozbić na kawałki!

Joanna Papuzińska

grafika ptaszek

Grupa Jeżyki

Dzień dobry kochane przedszkolaki 🙂

W tym tygodniu będziemy realizować temat: „ Chciałbym zostać sportowcem”.

Jeżyki na pewno wiedzą, że każdy sportowiec i każdy człowiek mały i duży powinien?

Zaznaczcie kredką albo pokażcie paluszkiem dobre odpowiedzi.

grafika sportowiec

Zobaczcie na plakacie, na czym polega WIRUSOOCHRONA.

plakat wirusoochrona

Zanim przejdziemy do naszego tematu, zobaczcie filmik o wirusie.

 

Na początek wysłuchajcie wiersza „Gimnastyka”

 

Gimnastyka to zabawa,

Ale także ważna sprawa,

Bo to sposób jest jedyny, żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

Trzeba ćwiczyć – nie ma rady!

To dla zdrowia i urody

Niezawodne są metody.

 

Odpowiedzcie na pytania:

Co nam daje gimnastyka?

Co wykonujemy podczas gimnastyki?

 

Wykonajcie ćwiczenie. Rodzic czyta wiersz „Gimnastyka”, a dziecko ruchem interpretuje wiersz.

Wyciąga ręce na bok, trzyma ręce na wyprostowane, zgina je w łokciach i dłońmi dotyka klatki piersiowej. Ręce ma opuszczone, wykonuje przysiad. Wstaje i podnosi ramiona, zgina ręce w łokciach, ściska dłonie w pięści i pokazuje jaki jest silny. Wykonuje skłon, podskok, przysiad i uśmiechnięty spaceruje po pokoju.

 

Rytmicznie podzielcie słowa związane ze sportem na sylaby.

Gimnastyka : gim-nas-ty-ka

Skłony : skło- ny

Skoki : sko-ki

Przysiady : przy-sia – dy

Brawo, pięknie pracujesz! 🙂

 

Na zakończenie pokolorujcie wirusy po prawej stronie na te same kolory co wirusy po lewej.

kolorowanka wirusy

 

 

grafika ptaszek

Grupa Pieski

 

Dzień dobry Pieski!

Rozpoczynamy kolejny tydzień, poznając kosmos!

Powitajmy się naszą ulubioną powitanką:

 

,,Gdy się ręce spotykają, to od razu się witają

Gdy się palce spotykają, to od razu się witają,

Gdy się nogi spotykają, to od razu się witają”

 

Skoro się już powitaliśmy, wykonajmy poranne ćwiczenie.

Na początku zróbcie z rodzicami skłony, licząc do pięć. Po skłonach będą pajacyki, toteż klaszcząc, a zarazem skacząc, również liczcie do pięciu. I jak? Daliście radę? Brawa dla Was!

 

Posłuchajcie teraz piosenki pt. ,,W układzie słonecznym”

Jeśli Wam się piosenka spodobała, możecie jeszcze raz ją posłuchać.

Do tej super piosenki przygotowałam dla Was kilka pytań. Jestem ciekawa, czy zgadniecie 🙂

Oto one:

  1. O czym jest piosenka?
  2. Co wiruje wokół Słońca?
  3. Na której planecie zamieszkują rośliny i zwierzęta?
  4. Jak nazywała się czerwona planeta?
  5. Jakie zapamiętaliście inne planety?

Jeszcze raz wielkie brawa dla Was moi drodzy. Ciekawe, czy ktoś z Was wie, jak nazywa się planeta, na  której mieszkamy? Jako podpowiedź niżej jest obrazek naszej planety.

obrazek planeta Ziemia

Tak, to ziemia!

Wiedząc, jak wygląda nasza planeta Ziemia, znajdźmy ją zatem na Układzie Słonecznym i policzmy od pierwszej planety. Ciekawe, które miejsce zajmuje?

grafika układ planet

 

,,Tu Ziemia! Witam serdecznie!

Czuję się świetnie

Zamieszkują mnie roślinki, zwierzątka i ludzie

Jestem trzecią planetą od Słońca

Moja atmosfera jest cudna

Mam dużo wody, więc śmiało wpadnij ochłodzić”

 

Chciałabym, abyście poćwiczyli pamięć, powtarzając kilka razy powyższy tekst. Dzięki temu nie tylko będziecie wiedzieć, że ziemia jest trzecią planetą od Słońca, mieszkamy na niej wraz z roślinami i zwierzętami, ale także zapamiętacie, iż jako jedyna planeta ma wodę. Wiedzieliście, że gdyby nie woda na Ziemi, nie byłoby żadnego życia?

Przypomnijcie sobie w piosence, czy któraś z planet chwaliła się, że ma wodę?

Przygotujcie teraz zieloną plastelinę i niebieską kredkę.

Pamiętając, jak wygląda Ziemia, pokolorujcie niebieską kredką wodę, a zieloną kredką oklejcie resztę terenów. Na koniec możecie narysować siebie na planecie, zwierzęta lub rośliny.

kolorowanka planeta Ziemia

Do jutra!

grafika ptaszek

Grupa Wiewiórki

Dzień dobry Wiewióreczki.

Przypominamy sobie jaki mamy dzień tygodnia miesiąc i porę roku.

Przywitamy się naszą piosenką i zabawą ruchową.

Dzisiaj powiemy sobie dlaczego potrzebny jest ruch i co to jest Aerobik.

Aerobik to ćwiczenia przy muzyce rytmicznej, często wykonywane przez panie, które chcą mieć zgrabną figurę.

 

Zabawa z wykorzystaniem rymowanki – dzieci idą i mówią rymowankę za rodzicem i klaszczą rytmicznie.

Gdy sportowcem zostać chcę, musze ćwiczyć całe dnie.

 

Zabawy ruchowe omiń kałużę

Rozkładamy na podłodze gazety, poduszki dziecko biega starając się nie wejść w kałużę.

 

Zabawa po kamieniach przez rzekę

Przez dzieckiem rozłożone są gazety- kamienie dzieci przeprowadzają się przez rzekę. Przechodzą na druga stronę stąpając tylko po gazetach- kamieniach.

 

Zabawa ukłoń się po japońsku

Dziecko siedzi w siadzie klęcznym, trzyma rozłożoną gazetę w dłoniach nad głowami, ramiona mają wyprostowane. Wykonują ukłon japoński pozostawiają gazety na podłodze i wracają do pozycji wyjściowej. Przy kolejnym ukłonie podnoszą gazety z podłogi i przenoszą oburącz nad głowy.

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Zwiędła roślina”.

Co potrzebne jest roślinom do życia jak myślicie?

Oczywiście woda. Roślina bez wody więdnie i ginie. Dzieci naśladują wygląd zwiędłej rośliny – układają swoje ciała w różnych pozycjach. Następnie biegają na hasło Brak wody – układają swoje ciała w kłębek, zwijają się, kurczą.

Zobaczcie obrazek jak rośnie roślina.

zdjecie jak rośnie roślina od nasiona

grafika jak rosną rośliny

 

Poćwiczcie proszę pisanie szlaczków po śladzie i samodzielnie.

karta pracy szlaczki

karta pracy szlaczki

 

grafika ptaszek

Grupa Zajączki

Dzień dobry moje przedszkolaki! Witam Was w nowym tygodniu pracy.

Zaproponuję tematykę ciekawą i bardzo lubianą przez dzieci – „Zwierzęta na wsi”

 

1.Posłuchaj wiersza pt; „Pokłóciły się zwierzęta”

 

Dnia pewnego na podwórku

pokłóciły się zwierzęta

o to kto ma dłuższą pamięć

i kto dłużej z nich pamięta.

Kura: Koo ko ko ko

Kaczka: Kwaa kwa kwa kwa

Baran: Beee

Świnka: Kwik

Kto z nas dłuższą pamięć ma?

Pies zaszczekał: Hau hau hau

Indyk zagulgotał: Guull

a kot, który ciągle spał

miaukną tylko cicho: miauu

Nic z tej kłótni nie wynikło

bo zwierzęta przez dzień cały,

o co była awantura,

wszystkie pozapominały…

 

Odpowiedz na pytania do wiersza:

– O jakich zwierzętach była mowa w wierszu?

– O co pokłóciły się zwierzęta?

– Co wynikło z ich kłótni?

 

grafkia zwierzęta na wsi

 

 

2. Przeczytajcie wiersz drugi raz ale tym razem dzieci dopowiadają tekst wiersza o tekst dźwiękonaśladowczy.

 

3. Zobacz bajkę:

 

4. Zapraszam jeszcze do zabawy: Rodzic mówi zaklęcie, a dziecko  zaczarowane w dane zwierzę naśladuje jego ruch i głos:

Hokus, pokus, marokus
Obracam się na pięcie
Niech się wokół wszystko zmieni
I moje dzieci w koty (koniki, kury, koguty, króliki) przemieni.
Pałeczką robię zaklęcie.

5. Na koniec zapraszam Was do obejrzenia filmiku:

„Jedynkowe Przedszkole – wieś i miasto”

 

grafika ptaszek

Grupa Sówki

WITAM DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI.

Staramy się przygotować dla Was, coś na każdy dzień tygodnia z poszczególnych obszarów aktywności określonych w Podstawie Programowej.

TYDZIEŃ II WIOSENNE POWROTY

Propozycja nowych zabaw i form aktywności dla 6-latków związane z tematem kompleksowym „Wiosenne powroty”.

Myślę, że jest to przyjemny temat dla nas wszystkich.

 

Moi Kochani wiosna już nadeszła i przygotowała dla Was parę niespodzianek i zadań. Mam nadzieję, że podejmiecie wyzwania i sprawią one Wam przyjemność. Zatem do dzieła.

 

 

I.  Poznawanie nazw wybranych ptaków, które powróciły do nas wczesną wiosną.

1.Klikając w ten link przejdziemy do filmiku edukacyjnego o wiośnie:

Dzieci oglądają zdjęcia ptaków (Internet).

Omawiają ich wygląd – różnice i podobieństwa.

Dzielą nazwy tych ptaków na sylaby i głoski.

 

2. Słuchanie piosenki „Maszeruje wiosna’’

3. Poranna gimnastyka

 

II.  Poznawanie literki ,,J,, j’

1.Przecztajcie tekst( karta pracy str.48)

2. Pora na zagadkę: Gdy skorupka pęknie, pisklę się wykluje. Ale najpierw w gnieździe ptak je wysiaduje.(jajko)

3.Podzielcie słowo: ,,Jajko’’ na sylaby. Ile ich jest (2)? Ustawcie tyle klocków ile jest sylab.

Gdzie występuje „ j„ w słowie jajko? – na początku i w środku wyrazu.

Podziel wyraz jajko na głoski. Ile głosek ma wyraz jajko? (5)

Ustaw tyle klocków ile jest głosek.

4. A teraz podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską,, j ‘’(np. jagody, jarzyny, jeż, itd.), mających ją w środku (np. kajak, stroje itp. ) oraz na końcu (np. olej, gaj, maj)

5. Podajcie jeszcze przykłady imion zawierających głoskę ż (Jola, Jerzy, Jarek itp.).

6. Rodzicu przygotuj razem z dzieckiem białe kartoniki. Teraz zbudujemy schemat słowa jajko . Poproście dziecko, aby ułożyło tyle kartoników, ile słyszy głosek w słowie jajko.

grafika kwadraty

 

7. Teraz określimy rodzaj głoski (czy nasza głoska jest spółgłoską czy samogłoską). Przypominam Wam dzieci, że możemy to zrobić przez próbę długiego wymawiania głoski (samogłoski możemy wymawiać długo, przeciągać – nie zmieniają swojego brzmienia natomiast spółgłoski dają się wymawiać krótko, przy długiej wymowie zmieniają brzmienie )

Próbujemy:

Wypowiadamy głoskę j długo jjjjjjjj…………….

A teraz wypowiadamy głoskę j krótko j,j,j,j

Sówki co możecie powiedzieć o tej głosce?

(Tak jest to spółgłoska – czyli oznaczamy ją kolorem niebieskim)

8. Zbudujcie teraz model słowa: jajko. Przygotujcie czerwone kartoniki.

Prosimy, aby dzieci wskazały spółgłoski oraz samogłoski w słowie jajko. Następnie pod ułożonymi wcześniej białymi kartonikami, niech dziecko ułoży odpowiednio niebieskie kartoniki. Robimy dokładnie to samo z wyrazem Jola.

grafika kwadraty

9. Pokaż litery J, j: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

10. Prosimy, aby dzieci pod modelem słowa jajko umieściły odpowiadające poznane litery np. z ryżu, grochu, guzików, włóczki i przeczytały powstały wyraz.

11.Kreślenie nowo poznanej litery J, j na dywanie, w powietrzu, na plecach rodzica czy rodzeństwa. Możemy również nową poznaną literę spróbować napisać na tacce z kaszą/mąką. Zwracajmy uwagę na prawidłowy kierunek pisania litery. Dopiero teraz możemy przejeść do pisania literki J, j po śladach i samodzielnie.

Dla chętnych karty pracy do wykonania (KP cz.4 s.48-50)

Dzieci dzielą na głoski nazwy zdjęć, rysują pod nimi odpowiednią liczbę okienek, czytają sylaby i wyrazy, rozwiązują rebusy, łączą rymujące się wyrazy, czytają wyrazy zaznaczają w nich kolorem niebieskim litery J ,j, czytają tekst umieszczony pod obrazkiem.

Piszą litery J, j po śladzie, a następnie samodzielnie.

 

III. Zabawy badawcze

1.Porównywanie jajek: surowego i ugotowanego .Opisywanie budowy jajka.

Dzieci dotykają kolejno jajek, potrząsają nimi, starając się porównać dźwięki jakie wydają. Wskazują różnice. Rodzic wprowadza oba jajka w ruch obrotowy, dziecko wskazuje to które kręciło się szybciej i zastanawiają się nad przyczyną.(Jajko surowe obraca się tylko przez chwilę, a potem się zatrzymuje. Dzieje się tak dlatego , że ma płynny środek, który porusza się wewnątrz skorupki w różne strony, uniemożliwia to szybkie poruszanie się jajka.

2.Rodzic rozbija surowe jajko, oddziela żółtko od białka. Prosi aby dziecko powiedziało z czego składa się jajko(skorupka, żółtko, białko).

Dla chętnych dzieci doświadczenie do wykonania w domu(link poniżej).

Udanej zabawy.

 

grafika ptaszek

Grupa Pszczółki

Witam Was Pszczółeczki, w tym tygodniu porozmawiamy o wiośnie. Nasze dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od zabawy ruchowej.

1. Poruszajcie się do znanej Wam piosenki „Koniki”

 

2. Zapraszam Was do obejrzenia filmiku edukacyjnego „Oznaki wiosny”

3. Odpowiedzcie na pytania:

– wymieńcie nazwy pierwszych kwiatów wiosennych

– jakie ptaki pojawiają się u nas wiosną?

– jak można obchodzić tradycję topienia Marzanny ekologicznie, bez topienia jej w wodzie?

 

4. Zabawa ruchowa przy muzyce „Hop, siup, dana, dana”

5. Rozwiązywanie wiosennych zagadek. Rozwijanie logicznego myślenia.

Ma czerwony dziób i nogi.

Zawsze chodzi zamyślony

i od rana do wieczora

szuka w trawie żab zielonych.

(bocian)

 

Kiedy topnieją na rzece lody

i przebiśniegi zakwitają?

Kiedy z dalekich i ciepłych krajów

do gniazd bociany powracają?

Kiedy się rodzi mały zając,

w polu skowronek nam śpiewa?

Kiedy biedronka ze snu się budzi

i w pąki się stroją drzewa?

(wiosna)

 

Gdy wiosna nadchodzi,

kwiaty rozkwitają,

one z ciepłych krajów

do nas powracają. (ptaki)

 

Jeden słodki na talerzu,

drugi w liść się zmienia.

Ten, co rośnie na gałęzi,

nie jest do jedzenia.

(pączek)

 

6. Na zakończenie wykonajcie zadania w książkach (fioletowych) str. 52,53,54.

Żegnam się dzisiaj z Wami i zapraszam na zajęcia jutro😊

 

grafika ptaszek

Język angielski 

3,4 latki

 

grafika ptaszek

Język angielski 

5,6 latki

 

grafika ptaszek