grafika truskawki

Grupa Motylki

Witajcie Dzieciaki! 

Na początek pobawcie się z rodzicami i wykonajcie masażyk – najpierw Rodzic dziecku, a następnie dziecko Rodzicowi.

Masażyk „Kosmita” autor: K. Kutyła 

Była sobie mleczna droga – rysujemy na plecach dziecka palcem krętą linię;
Pełna wielu błyszczących gwiazd. – stukamy palcami po plecach
Na jednej z planet – rysujemy palcem koło
Ufoludek mieszka
Co chude nóżki ma – dwoma palcami rysujemy na plecach dwie linie
Ma duże zielone uszy – łaskoczemy dziecko w uszy
I szyję długą ma. – gładzimy szyję dziecka
Dwa okrągłe brzuszki – dwoma palcami rysujemy dwa kółka
I śmieje się ha, ha, ha. – łaskoczemy dziecko w brzuszek

Czy wszyscy się rozluźnili? To posłuchajcie rymowanki, którą przeczytają Wam rodzice.

 

Ziemia to nasza planeta,

i na niej wszyscy mieszkamy,

jest domem dla ludzi i zwierząt,

więc za to ją bardzo kochamy.

 

Wysłuchajcie piosenki „Nasza planeta” . Może spróbujecie nauczyć się refrenu? Poniżej filmu są słowa.

1. Nasza planeta wzywa nas,
Na Ziemi misję zacząć czas.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.

Ref. Trzeba nam zieleni,
Czystej atmosfery,
Segregacji śmieci,
Pomogą w tym dzieci.

2. Ekologiczna misja trwa,
Sadzimy drzewa gdzie się da.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.

Ref. Trzeba nam zieleni,
Czystej atmosfery,
Segregacji śmieci,
Pomogą w tym dzieci. (2x)

 

O czym jest ta piosenka?

Co należy robić, aby na naszej planecie było czysto?

Pamiętajcie Motylki!

Nigdy nie wyrzucajcie śmieci gdziekolwiek. Motylek wie, że śmieci wyrzucamy do kosza. Zawsze przyjemniej jest spędzać czas tam, gdzie jest czysto, prawda? 

 

Teraz czas na zabawę plastyczną „Ziemia – zielona planeta”.

Poniżej dla Was kolorowanka „Ziemia”.

Jakich kolorów powinniśmy użyć do pokolorowania naszej planety?

Zobaczcie pierwszy obrazek – patrząc z góry , z kosmosu na naszą planetę widać zielony (lądy) i niebieski (wody). Jeśli macie ochotę to możecie poćwiczyć rączki i wyklejać Ziemię plasteliną. Miłej pracy Motylki.

grafika planeta Ziemia

karta pracy planeta ZIemia

Na dzisiaj to już wszystko. Pamiętajcie, że cały czas myślimy o Was i tęsknimy za Wami! 

 

grafika truskawki

Grupa Jeżyki

Dzień dobry.

Na początek oczywiście gimnastyka.

Zabawa ruchowa „Zrób tyle ile pokazuje kostka” (potrzebna będzie kostka do gry)

Dziecko porusza się po całej sali z rytmem podanym przez rodzica  Gdy muzyka milknie, rodzic rzuca kostką, a później razem z dzieckiem liczy oczka wyrzucone na kostce  i prosi dziecko aby zrobił tyle pajacyków ( przysiadów, podskoków itp.), ile wskazuje liczba na kostce.

 

Wysłuchajcie wiersza „Sport”

Każdy przedszkolak o tym wie:
Chcesz być zdrowym ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa
Są reguły, jest zabawa.

Prawą nogą wypad w przód
I rączkami zawiąż but

Powrót, przysiad, dwa podskoki
W miejscu bieg i skłon głęboki
Wymach rączek w tył, do przodu
By rannego nie czuć chłodu.

 

Podzielcie sporty letnie i zimowe.

Zaznaczcie kredką żółtą sporty letnie, natomiast na niebiesko sporty zimowe.

 

Pływanie,     

biegi, 

łyżwiarstwo,            

hokej na lodzie,       

taniec,

jazda na rolkach,  

skoki narciarskie,  

jazda na rowerze,   

zjazdy narciarskie,  

piłka nożna.

 

Interaktywna prezentacja dla dzieci, sporty letnie i zimowe.

Jak myślicie dlaczego należy ćwiczyć?

– Jesteśmy coraz silniejsi i możemy wykonać różne prace np. pomagać mamie,
– Kształtujemy postawę naszego ciała;
– Utrzymujemy dobry stan zdrowia (serduszko i wszystkie organy są zdrowe ponieważ ćwicząc dotleniamy je),
– Jesteśmy radośni

Zobaczcie filmik „Po co mam ćwiczyć”.

 

Zobaczcie filmik „ 10 najlepszych sportowców”.

 

 

Wyklejcie plasteliną.

kolorowanka piłka nożna

Rysuj po śladzie. Ćwiczcie rączki.

karta pracy szlaczki

Pięknie wam poszło. Zapraszam na jutrzejsze zajęcia.

grafika truskawki

Grupa Pieski

 

grafika truskawki

Grupa Wiewiórki

Dzień dobry Wiewióreczki.

Dziś dalej realizujemy temat o sporcie.

Na sam początek naszych zajęć Ćwiczenia oddechowe na postawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek „Rozpędzony pociąg”.  Posłuchajcie wiersza i wypowiadajcie szybko głoskę – czuk usprawniając jednocześnie wargi, czubek języka i jego tylną część.

 

Pędzi pociąg, pędzi przez lasy i pola, słychać turkot, furkot, to dudnią wciąż koła.

– Czuk, czuk, czuk…– czuk, czuk, czuk…*

Mknie pociąg po torach,huk rozlega się w lesie,a stukot wielu kółw lesie echem się niesie.

– Czuk, czuk, czuk…– czuk, czuk, czuk…*

Pędzi pociąg przez wioski,mija lasy i pola,słychać turkot i furkot,to dudnią wciąż koła.

– Czuk, czuk, czuk…– czuk, czuk, czuk…*

Jadą ludzie pociągiemdudni głośno sto kół, pędzi pociąg szalony, wiezie uczniów do szkół.

– Czuk, czuk, czuk…– czuk, czuk, czuk….*

Pędzi pociąg przez wioski,mija lasy i pola, słychać turkot i furkot,to dudnią wciąż koła.

– Czuk, czuk, czuk…– czuk, czuk, czuk…

Jadą ludzie pociągiem,dudni głośno sto kół,pędzi pociąg szalony,wiezie uczniów do szkół.

– Czuk, czuk, czuk…– czuk, czuk, czuk…*

Mija stacje i pola,huk rozlega się w lesie.To dudnienie pociąguechem w lesie się niesie.

– Czuk, czuk, czuk…– czuk, czuk, czuk…*

Coraz słabiej już słychaćpociągowe hałasy,pociąg jest już daleko,mija pola i lasy

– Czuk, czuk, czuk…– czuk, czuk, czuk…*

 

Nauka piosenki

 

Deskorolka albo taniec

skok o tyczce czy pływanie

to co lubisz dziś wybieraj

zdrowie swoje mocno wspieraj

oeoeo (oeoeo) niech każdy skanduje

oeoeo (oeoeo) dziś każdy trenuje

oeoeo (oeoeo) niech każdy skanduje

oeoeo (oeoeo) dziś każdy trenuje

Wygibasy lub podskoki niskie skłonu dla judoki

kto najszybszy ten po medal

na murawie gole strzelaj

oeoeo (oeoeo) niech każdy skanduje

oeoeo (oeoeo) dziś każdy trenuje

oeoeo (oeoeo) niech każdy skanduje

oeoeo (oeoeo) dziś każdy trenuje

Sport To Zdrowie (Sport To Zdrowie)

Sport To Zdrowie (Sport To Zdrowie)

Sport To Zdrowie (Sport To Zdrowie)

każde dziecko o tym wie (każde dziecko o tym wie)

oeoeo (oeoeo) niech każdy skanduje

oeoeo (oeoeo) dziś każdy trenuje

oeoeo (oeoeo) niech każdy skanduje

oeoeo (oeoeo) dziś każdy trenuje

oeoeo (oeoeo) niech każdy skanduje

oeoeo (oeoeo) dziś każdy trenuje

oeoeo (oeoeo) niech każdy skanduje

oeoeo (oeoeo) dziś każdy trenuje

 

Zabawa ruchowa słoneczko.

Dzieci stoją wyprostowane wykonują głęboki wdech w czasie wdechu unoszą ręce do góry, wznoszą się na palce wypowiadając słowa Słonko wschodzi coraz wyżej. Potem wykonują

wydech, stojąc na całych stopach i mówią, a zachodzi coraz niżej.

 

I na koniec piosenka z pokazywaniem.

Narysujcie na kartce a4 swój ulubiony sport jak lubicie aktywnie spędzać dzień

Proszę przyślijcie swoją prace na maila. Miłej pracy.

 

grafika truskawki

Grupa Zajączki

 

Dzień dobry w kolejnym dniu naszego spotkania. Kochani moi myślę, że już za kilka dni się spotkamy i bardzo się cieszę na ten dzień.

Rozpoczniemy dziś od ćwiczeń – posłuchaj piosenki i zatańcz z Dorotką.

 

Pogoda ostatnio pasuje nam do przysłowia
„Kwiecień – plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata”
A więc zapraszam Was na zabawy gimnastyczne bo ruch to ważna sprawa.

Przebieg zabaw:

1.„Marsz poduszek” – marsz z poduszką może być do dowolnej melodii.
Dziecko przekłada poduszkę na różne sposoby podczas marszu: z przodu, nad głową, nisko, wysoko.
2. „Rowerek” – Ćwiczenie mięśni brzucha. Dziecko leży na plecach, trzyma poduszkę – kierownicę i naśladuje jazdę na rowerze.
a) „Winda” – poduszkę kładziemy na nogach – próba zginania i prostowania nóg.
3. „Poduszka w górę” – Ćwiczenia stóp i nóg. Dziecko w siadzie podpartym stopami obejmują poduszkę, próbują unieść ją tak aby nie spadła.
4. „Ukłon z poduszką”- Ćwiczenie wyprostne wzmacniające mięśnie grzbietu.
Dziecko siada w siadzie klęcznym, podnosi poduszkę w górę, skłania się w przód sięgając jak najdalej, a następnie przechodzi do siadu.
5. „Kotki pilnują swojej zabawki” – Ćwiczenie na czworakach – poduszki leżą na podłodze, przed dzieckiem. Dziecko chodzi na czworakach obchodzą swoją poduszkę wokół raz z jednej raz z drugiej strony.
6. „Wędrująca podusia”- Ćwiczenie tułowia. Dziecko robi skłony naprzemiennie dotykając poduszką raz do jednej stopy, raz do drugiej.
7. „Przeskocz poduszkę”- Ćwiczenia skoczne. Dziecko przeskakuje obunóż poduszkę w przód i w tył. (Zwróć uwagi na bezpieczeństwo.)
8. „Jazda na poduszce”- Ćwiczenie mięśni rąk. Dziecko leży na brzuchu na poduszce na znak przeciąga się po podłodze.
9. Ćwiczenia uspokajające – Marsz z poduszką na głowie – wrzucanie do obręczy.
10. Zabawa „Dzień i noc” – zabawa z elementem pantomimy z wykorzystaniem rekwizytu. Na słowo „dzień” dziecko naśladuje czynności dnia a kiedy usłyszy noc zasypia na poduszce i odpoczywa.

Po ćwiczeniach odpocznij i obejrzyj filmik „Zwierzęta na wsi” – w linku znajduje się prezentacja.

Na wsi – prezentacja, audio i karty obrazkowe

Na koniec przygotujcie kredki lub farby – trochę popracujemy ręką. Pamiętaj o zasadach prawidłowego malowania lub kolorowania.

kolorowanka wieś

Do jutra!

grafika truskawki

Grupa Sówki

Drogie Dzieci i Rodzice Witamy Was serdecznie w kolejnym dniu naszej współpracy on-line. Przedstawiamy propozycje i zachęcamy do skorzystania w miarę możliwości czasowych.

 

I 1. Śpiewanie i utrwalanie piosenki „Maszeruje wiosna”

 Inscenizujemy wg. Własnego pomysłu treść piosenki. Podczas śpiewania refrenu można: rytmicznie maszerować ,rytmicznie klaskać, wymachiwać rękami w geście pozdrowienia.

 

 

2. Oglądanie zdjęć przedstawiających ptaki lecące: kluczem ,sznurem i gromadą.

zdjęcia ptaków

zdjęcie ptaków

Ciekawostka

Lecące ptaki przybierają różne formacje. Niektóre z nich wiosną muszą przebyć bardzo długą i trudną drogę. Dlatego też, aby sobie ułatwić tę wędrówkę lecą np. kluczem. W ten sposób współpracują ze sobą zwłaszcza te lecące kluczem. Ptaki lecące kluczem, np. żurawie, gęsi, mniej się męczą niż podczas samodzielnego lotu. Wykorzystują wiry powietrza i odpowiednio do nich poruszają skrzydłami. Ptak lecący z przodu najbardziej się męczy, więc ptaki często zmieniają się na swoich pozycjach.

 

II 1.Wysłuchajcie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej ,, Gdzie budować gniazdo’’?

 

– Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dzieci –powiedział dzięcioł.

– Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca – oburzył się skowronek.

– O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy zielonym, młodym zbożem.

Tu dzieci znajdą od razu pożywienie, tu skryją się w gąszczu…

– Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny, pod okapem, żeby deszcz dzieci nie zmoczył. O, na przykład nad wrotami stajni czy obory – świergotała jaskółka.

– Sit, sit – powiedział cichutko remiz. – Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli? Na ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane z najdelikatniejszych

puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek buja nim jak kołyską…

– Ćwirk! Nie rozumiem waszych kłótni – zaćwierkał stary wróbel.

– Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać ukrytych w ziemi owadów. Ba, są nawet ptaki budujące gniazda tylko w norkach, w ziemi albo wprost na wodzie… Ja tam nie jestem wybredny w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie – pod rynną, trzecie… hm…

trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte – szpakom. Owszem, dobrze się czułem w ich budce, tylko mnie stamtąd wyproszono dość niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam kątem u bociana. W gałęziach, które poznosił na gniazdo, miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo nie żałują mi tego kącika.

 

2.Odpowiedzcie na pytania do opowiadania.

  • Które ptaki rozmawiały o gniazdach?
  • Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?
  • Jakie gniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz?
  • Co powiedział wróbel na temat gniazd?
  • Z czego ptaki robią gniazda?

 

https://klekusiowo.webcamera.pl/

3.Pod powyższym adresem możecie kilka razy dziennie podglądać na żywo bociany, może uda Wam się zaobserwować wykluwające się małe bocianki.

4.Dlaczego ptaki do nas wracają?

Rodzic Pyta: Gdzie zimują ptaki? Jaką drogę pokonują podczas wiosennych podróży?

grafika mapa świata

Dziecko, przy ewentualnej pomocy rodzica odszukuje na mapie Afrykę, gdzie zimują np. bociany i Europę. Pokazuje dziecku, jaką drogę musiały pokonać ptaki, aby wrócić ponownie do naszego kraju. Rodzic informuje dziecko o innych miejscach, w których zimują ptaki. Pokazuje je na mapie świata.

Następnie pyta: Jaką rolę odgrywają ptaki w życiu człowieka?

Uzupełnia wypowiedzi dzieci. Jaskółki zimują w Afryce i w tropikalnej części Azji. Żurawie spędzają zimę w Azji, w Afryce i na Półwyspie Iberyjskim.

Skowronek zimuje w basenie Morza Śródziemnego i w Europie Zachodniej.

Jerzyk zaś zimą przebywa w Afryce.

 

5.Dla chętnych dzieci karty pracy cz.4 str.54-55

Dzieci rysują szlaczki po śladach, następnie samodzielnie, odszyfrowują nazwy ptaków, naklejają pod szyfrem odpowiednie litery; odszukują wśród naklejek zdjęcia ptaków i naklejają je obok ich nazw.

karta pracy labirynt

 

III  1.Zabawy muzyczno-ruchowe dla Starszaków.

 

2.Zadanie najpierw dla rodziców, potem dla dzieci: wykonanie dla dziecka „dmuchajki”. Do tego zadania potrzebna będzie butelka po wodzie, rurka do picia i pomponik, zmięta chusteczka w kulkę, wacik. Zabawa dzieci ma na celu utrwalanie prawidłowego toru oddechowego: wdech nosem i wydech ustami. Link poniżej przedstawia sposób wykonania:

https://ekodziecko.com/dmuchajka-eksperyment-z-latajaca-kulka

Dobrej zabawy!!!!!!

grafika truskawki

Grupa Pszczółki

Witam Was drodzy Rodzice i kochane Dzieci.

1. W poniższym linku mają Państwo kilka propozycji na ciekawe zabawy ruchowe w domowym zaciszu.

 

https://www.mamawdomu.pl/2016/03/10-pomyslow-na-zabawy-ruchowe-w-domu.html

 

2. Dzieci wykonują ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Proszę wymienić zwiastuny wiosny, a dziecko wykonuje określoną czynność.

 

Słońce – uśmiecha się,

Chmury – nadyma policzki,

Wiatr – wciąga powietrze nosem, wypuszcza ustami,

Budzący się niedźwiedź – ziewa, rozciąga się,

Kapiąca woda z sopli – kląska.

 

3. Nauka piosenki „Wiosenne buziaki”.

 

Słowa piosenki „Wiosenne buziaki”

1. Już rozgościła się wiosna.

słońce i kwiaty przyniosła.

Huśta się lekko na tęczy,

motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,

tańczymy z wiosenką ja i ty.

Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,

to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.

Hop, hop, raz, dwa, trzy,

bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.

A całe miasto całusy śle,

bez wiosny było tu źle.

2. Słońce rozdaje promyki,

gonią się w lesie strumyki.

Mrówki zaczęły porządki,

a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy…

3. Kwiaty swe płatki umyły

i świeże stroje włożyły.

Budzą się wszystkie zwierzaki.

Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy…

 

4. Rozmowa na temat jakie zwierzęta wystąpiły w tekście, jak się poruszają,

Rodzic czyta tekst dziecko próbuje pokazać go za pomocą ruchów, gestów, mimiki

W refrenie: hop, hop – dwa podskoki, raz, dwa, trzy – klaszcze w dłonie;

dalej : wskazuje na siebie i na zewnątrz, dalej pokazuje paluszkami deszcz;

tańczyć – ruch bioder na boki, pszczoły: ruch dłońmi – skrzydełka, kwitną: ręce złączone dłonie na boki, całusy: przesyła ręką całuski

 

5. Wykonaj zadania w karty pracy: strona 63,64,65.

 

Zachęcam rodziców do założenia wraz z dziećmi kącika przyrody – hodowli cebuli, pietruszki, kwiatów cebulowych takich jak hiacynty, żonkile oraz tulipany.

 

grafika truskawki

Język angielski

3,4 latki

 

grafika truskawki

 Język angielski

5,6 latki