Grupa ” Motylki”

Witam kochani! Zapraszam Was na dzisiejsze zajęcia  

I.Na początek „Bal na łące” 

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo 

  1. „Przygoda małej pszczółki”- opowiadanie C. Lewandowska

        Był piękny wiosenny dzień. Rodzina pszczela wraz z małą pszczółką wybrała się na łąkę, by zebrać z kolorowych kwiatów nektar i pyłek. Pamiętaj Maju, nie oddalaj się bo możesz zabłądzić i nie trafisz sama do naszego ula. Mamy bardzo dużo pracy, musimy zebrać nektar z kwiatów.
        Maja fruwała z kwiatka na kwiatek i zlizywała języczkiem nektar i pyłek z kwiatów. Nawet nie spostrzegła się, że oddaliła się daleko od swojej rodziny. I …. rozpłakała się. Co ja teraz zrobię? Jak trafię do swojego domku – ula? Nie pamiętam drogi. Aż tu, co to za duża pszczoła? Dzień dobry mała dziewczynko, co ty sama tu robisz? Jestem bąk Felek, dlaczego płaczesz? Ja jestem pszczółka Maja, przyfrunęłam na tę łączkę, by zbierać nektar ze swoją rodziną i się zgubiłam. I Maja się znowu rozpłakała. Nie płacz Maju, otrzyj z oczu łzy, ja ci pomogę i szybko znajdziemy twoją rodzinę.
Wiem gdzie znajdują się najbliższe ule, pofruniemy Maju razem.
I bąk Felek razem z mała pszczółką przyfrunęli do ula. Dziewczynka podziękowała bąkowi i postanowiła więcej nie oddalać się od swojej rodziny pomimo pracy podczas zbierania pyłku i nektaru z kwiatów.  

 

III. Karta pracy „Łąka”

policz, ile jest na obrazku pszczółek? – klaśnij tyle razy
ile na obrazku jest kwiatuszków? – podskocz tyle razy 

ile jest motyli? – tupnij tyle razy 

policz, ile jest na obrazku słoneczek? –  podskocz tyle razy

karta pracy do zajęć 14.05.2020

IV. Trójkąt, kwadrat, serce, koło

Trójkąt, kwadrat, serce, koło
Rysujemy każdą z figury palcami w powietrzu
Dziś w domu jest wesoło
Rysujemy palcami uśmiech na twarzy
Serce duże, serce małe
Rysujemy w powietrzu serduszka
Już wesołe koło całe.
rozkładamy ręce szeroko na boki

  1. Karta pracy – ćwiczenia grafomotoryczne

Narysuj po śladzie prosto do kwiatka. Na pewno sobie poradzisz. 

karta pracy ćwiczenia grafomotoryczne 14.05.2020

Grupa „Jeżyki”

Witam Was serdecznie:)

Witajcie chłopcy i dziewczynki, witam wszystkich Was.

Witam Rodziców zabawę zacząć czas!!!!

  1. Na początek zabawa paluszkowa

Idą sobie mrówki dróżką

 (dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym naśladuje palcami obu dłoni kroczenie palcami środkowym i wskazującym po swoich udach)

Pierwsza mrówka tupie nóżką

(stukają o uda kciukiem)

Druga mrówka tupie nóżką

(stukają o uda palcem wskazującym)

Trzecia mrówka tupie nóżką

(stukają o uda palcem środkowym)

Czwarta mrówka tupie nóżką

(stukają o uda palcem serdecznym)

Potupały, potupały i w mrowisku się schowały.

(stukają wszystkimi palcami o uda i zaciskają pięści)

 

  1. Zabawa matematyczna „ Nogi stonogi

Do wykonania tego zadania będą potrzebne kolorowe kółka jedno mniejsze i pięć większych, oraz kolorowe paski(małe prostokąty o wymiarach 3×1 cm) Zadanie dziecka będzie polegało na przyklejeniu na kartce kółek w kształcie stonogi(mniejsze kółko to głowa), następnie przyklejenie do każdego kółka po jednym prostokącie(nogi), można dla utrwalenia kolorów dopasować kolorami prostokąty i koła. Wybór kolorów należy do Was. Na koniec liczymy ile nóg ma nasza stonoga.

Zabawa ruchowa „ Wyścig żuków z kulkami

Do tej zabawy będą potrzebne kulki z kolorowych gazet (dzieci same gniotą kulki z gazety ćwiczymy nasze rączki i paluszki)

Dzieci z wyznaczonego miejsca Startu poruszają się na czworakach do Mety(kulki z gazety układamy na brzuszku). Staramy się, aby kulki nie spadły. Jeśli mamy rodzeństwo to możemy się pobawić razem, albo zapraszamy do zabawy rodziców.

 

  1. Na zakończenia zapraszam do pokolorowania obrazka, oraz obejrzenia bajeczki. Życzę dobrego dnia.

  https://www.youtube.com/watch?v=7PAB3blBIGw

Grupa „Pieski”

Witajcie ,,PIESKI’’ na matematykę nadszedł czas !

  1. Zabawa poranna z żabcią

2.Zamieszczam link: Piosenki o żabach: ,,Żabie kroki’’,, Jesteśmy żaby aby…”

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

  1. Zabawa ,, Łąkowe rachunki’’ – zabawa matematyczna. Rodzic przypina pierwszy obrazek ( 5 pszczół). Drugi ( 8 biedronek), Trzeci (4 koniki) ,Czwarty (6 motyli).

Liczenie pszczół, biedronek, koników polnych, motyli.

  • Na wiosennej łące pszczoły latające: Ile ich jest? Czy wiesz?

Dz. wybiera właściwy obrazek, liczy pszczoły, rysuje tyle żółtych kół na kartce, ile jest pszczół na obrazku.

  • Na wiosennej łące biedronki wędrujące:  Ile ich jest? Czy wiesz?

Dz. wybiera właściwy obrazek, liczy biedronki, rysuje tyle czerwonych  kół na kartce, ile jest biedronek na obrazku.

  • Na wiosennej łące koniki skaczące: Ile ich jest? Czy wiesz?

 

Dz. wybiera właściwy obrazek, liczy koniki, rysuje tyle zielonych  kół na kartce, ile jest koników polnych na obrazku.

  • Na wiosennej łące motyle fruwające: Ile ich jest? Czy wiesz?

Dz. wybiera właściwy obrazek, liczy motyle, rysuje tyle niebieskich  kół  na   kartce, ile jest motyli na obrazku.

  1. Zamieszczam linki do fajnej zabawy na online: http://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywankam-4

 

Grupa ” Wiewiórki”

Rozpoczniemy od aktywności ruchowej

Możecie poskakać z żabkami:

https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

  1. Zadanie: Poprowadź drogę pszczółki po śladzie. Następnie policz kwiatki, a w okienku wpisz odpowiednią cyfrę lub namaluj odpowiednia liczbę oczek.

Załącznik – pszczółka

  1. Zadanie z biedronkami.

Policz ile kropek ma biedronka a następnie połącz z odpowiednia liczbą.

Załącznik – biedronka

 

  1. Zadanie – „Łąkowe rachunki”

Dzisiaj trochę zabaw z dodawaniem, odejmowaniem i przeliczaniem. Przed przystąpieniem do wykonywania zadań, wytnijcie sylwety pszczółek i stokrotek z załącznika. Przygotuj szablony a następnie przystąp do rozwiązywania zadań matematycznych.

  • Do ula wleciały 2 pszczoły, po chwili dołączyło do nich jeszcze 8 pszczół. Ile pszczół wleciało do ula?
  • Kasia zauważyła w swoim ogródku 1 pszczołę. Po chwili dołączyły do niej jeszcze 4 pszczoły. Ile pszczół było w ogródku Kasi?
  • Na łące latało 5 pszczół. Po chwili 2 z nich odleciały do ula. Ile pszczół zostało na łące?
  • Karol zerwał na łące 6 stokrotek, a w swoim ogródku 3 stokrotki. Ile kwiatów zebrał Karol?
  • Tomek miał 10 stokrotek. 4 kwiaty oddał koleżance. Ile stokrotek zostało Tomkowi?
  • Ala miała w wazonie 9 stokrotek. Po kilku dniach 5 stokrotek zwiędło. Ile kwiatów zostało Ani?

Załącznik – sylwety

Załącznik - sylwety

Dziś już kończymy. Do zobaczenia jutro.

Grupa ” Kotki „

Dzień dobry dzieci. Dzisiaj zapraszam was na zajęcia matematyczne.  Potrzebne wam będą: wytłoczka po jajkach lub foremki na muffiny, szczypce (do grilla, kostek cukru lub pinceta), drobne elementy takie jak: guziki lub makaron albo pomponiki, tacka, kasza manna lub piasek.

  1. Zaczynamy rozgrzewką:

Link do gimnastyki: https://www.youtube.com/watch?v=W8c6k4FGgHM&t=72s

 

  1. „Gra z zagadkami”- poniżej znajdziecie link do gry przygotowanej przez panią Edytkę. Mam nadzieję, że wszystko poprawnie rozwiążecie.

 

Gra z zagadkami:  https://wordwall.net/play/2150/012/112

 

  1. Zabawa ruchowa „Żabki”. Dzieci- żabki skaczą po łące, na hasło rodzica „Bocian idzie” żabki wskakują do wody (miejsce wcześniej wyznaczone przez rodzica).

 

  1. Zabawa „Liczę”- Do tej zabawy potrzebne nam są pojemniki w postaci wytłoczek po jajkach albo foremki na muffiny, szczypce do grilla lub pinceta i dowolne drobne elementy. Na dnie pojemnika (w każdym dołku) wpisujemy cyfry lub kładziemy karteczki z cyframi, a zadaniem dziecka jest włożyć do niego tyle przedmiotów, ile wskazuje cyfra. W tej zabawie świetnie sprawdzają się guziki, makaron, kamyki czy małe pompony pasmanteryjne.

 

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne- Na tackę proszę rozsypać piasek lub kaszę manną, zadaniem dziecka jest pisanie paluszkiem cyfr ( zwrócenie uwagi na poprawny kierunek pisania) .

 

  1. Zadanie w kartach pracy- proszę narysować tyle odpowiednich figur, ile wskazuje cyfra.

 

Grupa Zajączki”

ŁĄKA-W-MAJU-matematyka

Grupa ” Pszczółki”

Pszczółki 14.05