W tym tygodniu temat przewodni brzmi ” Dbamy o przyrodę” . Przedstawiamy propozycje zabaw i zachęcamy do pochwalenia się zdjęciami z wykonywania zadań. Udanej zabawy.
Grupa „Motylki”
Kochane przedszkolaczki!!
Witam Was po świętach. Na pewno jesteście pełni energii, więc zaczniemy od zajęć muzycznych i troszeczkę pośpiewamy.
Tematem tego tygodnia jest DBANIE O PRZYRODĘ.
I. Zabawa, która Was trochę rozrusza .
Na dywanie siedzi jeż,
Co on zrobi to my też.
Po tych słowach, dziecko wykonuje ruch, który naśladują rodzice . Może to być ruch dłonią, skoki np. pajacyk itp. Następnie dziecko powtarza dalej słowa wierszyka:
My lubimy bardzo jeże,
Niech innego nam wybierze.
Po tych słowach jest zamiana. Rodzic zajmuje miejsce dziecka.
II. Wprowadzenie do tematu wierszem „ G. Koby „Rzeczka”. Była sobie książeczka, a w tej książeczce płynęła rzeczka. Taka malutka, srebrzysta biała, aż tu nagle oniemiała. Stanęły nad brzegiem dzieci niegrzeczne i zabrudziły całą rzeczkę. Powrzucały wszystko, co miały i do kąpieli się rozebrały. A rzeczka na to: -Nie lubię bardzo gdy ktoś mnie zaśmieca! Wszystkim takim wymierzam karę i kąpać się im nie pozwalam wcale! Kiedy dzieci to usłyszały nagle wszystkie posmutniały. -Nie będziemy już więcej wrzucać śmieci ! Zaczniemy ostrzegać niegrzeczne dzieci! Jutro nad twoim brzegiem tabliczkę postawimy: BĄDŹ PRZYJACIELEM PRZYRODY I NIE ZAŚMIECAJ WODY!!!
Pytania do wiersza dla dzieci
· kto przyszedł nad rzekę
· co zrobiły dzieci
· co powiedziała rzeka
· co dzieci obiecały rzece
· jak dzieci mogą dbać o środowisko
III. Wysłuchanie piosenki „Nasza planeta” Klik: https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
Nasza planeta wzywa nas,
Na Ziemi misję zacząć czas.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.
Ref. Trzeba nam zieleni,
Czystej atmosfery,
Segregacji śmieci,
Pomogą w tym dzieci.
2. Ekologiczna misja trwa,
Sadzimy drzewa gdzie się da.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.
Ref. Trzeba nam zieleni,
Czystej atmosfery,
Segregacji śmieci,
Pomogą w tym dzieci. (2x)
IV. Ćwiczenia słuchowe – co to za dźwięk ?
Rodzic uderza klockiem o klocek, uderza łyżeczką o pustą szklankę, o szklankę z wodą, klaska, gniecie papier, przelewa wodę( z wysokości, z niska), drapanie po papierze, stole.
Dziecko ma zamknięte oczka i ma za zadanie odgadnąć co to za dźwięk.
Grupa „Jeżyki”
15.04.2020r-gr-JeżykiGRUPA ,,PIESKI’’
PIESKI ,,WITAJCIE ! PRZYSZEDŁ CZAS NA MUZYKĘ… PORUSZAMY SIĘ TROCHĘ I UMUZYKALNIMY…’’
1.Powitanie piosenką „Rączki” – utrwalenie części ciała poprzez pokazywanie ich zgodnie z tekstem piosenki (ilustracja ruchowa piosenki) – https://www.youtube.com/watch?v=qhvS9qq8_g8
,,Rączki ”
Rączki robią: klap, klap, klap
Nóżki robią: tup, tup, tup
Tutaj swoją główkę mam
A na brzuszku: bam, bam, bam
Buzia robi: am, am, am
Oczy patrzą tu i tam
Tutaj swoje uszy mam
I na nosie sobie gram.
- Zabawa -zachęcam do wspólnego odśpiewania piosenek. A dzieciom przygotowanie z różnych materiałów ekologicznych strojów i zaprezentowanie tych strojów w trakcie trwania utworów muzycznych ,, Idzie do nas wiosna’’; ,, Leśne duszki’’; ,, Była sobie żabka mała’’.
,, IDZIE DO NAS WIOSNA’’
Kiedy wiosna przyjdzie do nas,
roześmiana i zielona,
razem z wiosną wszystkie dzieci
zaśpiewają tak:
Ref:
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba… rech, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba… rech, rechu, rech.
Rośnie trawa, rosną listki,
rosną szybko dzieci wszystkie.
„ Duszki, duszki”
- Żyją w lesie małe duszki,
które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki
i do pracy zapał wielki.
Ref.: Duszki, duszki, duszki leśne
wstają co dzień bardzo wcześnie
i ziewając raz po raz
zaczynają sprzątać las.
- Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorom piorą groszki,
bo te duszki to czyścioszki.
Ref.: Duszki, duszki, duszki leśne…
- Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
zaraz duszek za nim leci.
Zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi: – Nie śmieć więcej!
Ref.: Duszki, duszki, duszki leśne…
- Zabawa ,, Zdrowe drzewo’’,, Chore drzewo”
Na hasło ,,Zdrowe drzewo” – dzieci wymachują rękami nad głowami, w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu.
Na hasło ,,Chore drzewo” – dzieci nachylają się i opuszczają bezwładnie ręce do przodu.
Grupa „Wiewiórki”
Witam kochane przedszkolaki po przerwie świątecznej.
Zapraszam Was do dalszej zabawy😊
W tym krótkim tygodniu porozmawiamy o ochronie środowiska – bardzo ważnej sprawie.
1. Posłuchaj wiersza Danuty Gellnerowej – „Co to jest przyroda?”
„Co to jest przyroda”
Przyroda to drzewa i kwiaty, i liście, i woda. Motyl nad łąką, biała stokrotka. Przyroda jest wokół wszędzie ją spotkasz. Ptak rozśpiewany, grające świerszcze. Powiedzcie proszę co jeszcze ? Co jeszcze? Kochaj przyrodę ! Szanuj przyrodę! Omijaj w lesie sadzonki młode! Szanuj przyrodę ! Kochaj przyrodę! Kwiatom w doniczkach nie żałuj wody! Dbaj o trawniki. Niech koło domu będzie wesoło! Będzie wesoło.
Porozmawiaj na temat wiersza :
– o czym był ten wiersz?
A teraz posłuchaj piosenki, śpiewa ją Majka Jeżowska, która tworzyła piosenki dla dzieci.
Jeśli masz ochotę zaśpiewać razem naucz się słów pierwszej zwrotki i refrenu.
MOJA PLANETA
Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi Moja planeta nie ma ceny Moja planeta jest rano niewyspana Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama. Moja planeta nie spadła tu z księżyca Moja planeta to tajemnica Moja planeta raz zimna raz przegrzana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama. Ref. SOS – to Ziemia woła ludzi Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić SOS – ratujmy siebie sami SOS – do siebie wysyłamy Moja planeta miłości się nie boi Moja planeta broń rozbroi Moja planeta zna dobre obyczaje Moja planeta nam wszystkim dłoń podaje Ref. SOS – to Ziemia woła ludzi…
Na koniec możesz pokolorować obrazek. Załącznik – „Posprzątamy świat”.
Grupa „Kotki”
15.04. KotkiGrupa „Zajączki”
muzyka-dbamy-o-przyrodę 15.04 ZGrupa „Pszczółki”
15.04 Pszczółki