W tym tygodniu temat przewodni brzmi ” Dbamy o przyrodę” . Przedstawiamy propozycje zabaw i zachęcamy do pochwalenia się zdjęciami z  wykonywania zadań. Udanej zabawy.

Grupa „Motylki”

Kochane przedszkolaczki!!

Witam Was po świętach. Na pewno jesteście pełni energii, więc zaczniemy od zajęć muzycznych i troszeczkę pośpiewamy.

Tematem tego tygodnia jest DBANIE O PRZYRODĘ.

I. Zabawa, która Was trochę rozrusza .

Na dywanie siedzi jeż,

Co on zrobi to my też.

Po tych słowach, dziecko wykonuje ruch, który naśladują rodzice . Może to być ruch dłonią, skoki np. pajacyk itp. Następnie dziecko powtarza dalej słowa wierszyka:

My lubimy bardzo jeże,

Niech innego nam wybierze.

Po tych słowach jest zamiana. Rodzic zajmuje miejsce dziecka.

II. Wprowadzenie do tematu wierszem „ G. Koby „Rzeczka”. Była sobie książeczka, a w tej książeczce płynęła rzeczka. Taka malutka, srebrzysta biała, aż tu nagle oniemiała. Stanęły nad brzegiem dzieci niegrzeczne i zabrudziły całą rzeczkę. Powrzucały wszystko, co miały i do kąpieli się rozebrały. A rzeczka na to: -Nie lubię bardzo gdy ktoś mnie zaśmieca! Wszystkim takim wymierzam karę i kąpać się im nie pozwalam wcale! Kiedy dzieci to usłyszały nagle wszystkie posmutniały. -Nie będziemy już więcej wrzucać śmieci ! Zaczniemy ostrzegać niegrzeczne dzieci! Jutro nad twoim brzegiem tabliczkę postawimy: BĄDŹ PRZYJACIELEM PRZYRODY I NIE ZAŚMIECAJ WODY!!!

Pytania do wiersza dla dzieci

· kto przyszedł nad rzekę

· co zrobiły dzieci

· co powiedziała rzeka

· co dzieci obiecały rzece

· jak dzieci mogą dbać o środowisko

III. Wysłuchanie piosenki „Nasza planeta” Klik: https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

Nasza planeta wzywa nas,

Na Ziemi misję zacząć czas.

Wołamy głośno S.O.S.

Pomoc potrzebna Ziemi jest.

Ref. Trzeba nam zieleni,

Czystej atmosfery,

Segregacji śmieci,

Pomogą w tym dzieci.

2. Ekologiczna misja trwa,

Sadzimy drzewa gdzie się da.

Wołamy głośno S.O.S.

Pomoc potrzebna Ziemi jest.

Ref. Trzeba nam zieleni,

Czystej atmosfery,

Segregacji śmieci,

Pomogą w tym dzieci. (2x)

IV. Ćwiczenia słuchowe – co to za dźwięk ?

Rodzic uderza klockiem o klocek, uderza łyżeczką o pustą szklankę, o szklankę z wodą, klaska, gniecie papier, przelewa wodę( z wysokości, z niska), drapanie po papierze, stole.

Dziecko ma zamknięte oczka i ma za zadanie odgadnąć co to za dźwięk.

Grupa „Jeżyki”

15.04.2020r-gr-Jeżyki

GRUPA ,,PIESKI’’

PIESKI ,,WITAJCIE ! PRZYSZEDŁ CZAS NA MUZYKĘ… PORUSZAMY SIĘ  TROCHĘ  I UMUZYKALNIMY…’’

1.Powitanie piosenką „Rączki” – utrwalenie części ciała poprzez pokazywanie ich zgodnie z tekstem piosenki  (ilustracja ruchowa piosenki) – https://www.youtube.com/watch?v=qhvS9qq8_g8

,,Rączki ”

Rączki robią: klap, klap, klap
Nóżki robią: tup, tup, tup
Tutaj swoją główkę mam
A na brzuszku: bam, bam, bam
Buzia robi: am, am, am
Oczy patrzą tu i tam
Tutaj swoje uszy mam
I na nosie sobie gram.

  1. Zabawa -zachęcam do wspólnego odśpiewania piosenek. A dzieciom przygotowanie z różnych materiałów ekologicznych strojów i zaprezentowanie tych strojów w trakcie trwania utworów muzycznych ,, Idzie do nas wiosna’’; ,, Leśne duszki’’; ,, Była sobie żabka mała’’.

,, IDZIE DO NAS WIOSNA’’

Kiedy wiosna przyjdzie do nas,
roześmiana i zielona,
razem z wiosną wszystkie dzieci
zaśpiewają tak:

Ref:
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba… rech, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba… rech, rechu, rech.

Rośnie trawa, rosną listki,
rosną szybko dzieci wszystkie.

„ Duszki, duszki”

  1. Żyją w lesie małe duszki,
    które czyszczą leśne dróżki.
    Mają miotły i szufelki
    i do pracy zapał wielki.

Ref.: Duszki, duszki, duszki leśne
wstają co dzień bardzo wcześnie
i ziewając raz po raz
zaczynają sprzątać las.

  1. Piorą liście, myją szyszki,
    aż dokoła wszystko błyszczy.
    Muchomorom piorą groszki,
    bo te duszki to czyścioszki.

Ref.: Duszki, duszki, duszki leśne…

  1. Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
    zaraz duszek za nim leci.
    Zaraz siada mu na ręce,
    grzecznie prosi: – Nie śmieć więcej!

Ref.: Duszki, duszki, duszki leśne…

  1. Zabawa ,, Zdrowe drzewo’’,, Chore drzewo”
    Na hasło ,,Zdrowe drzewo” – dzieci wymachują rękami nad głowami, w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu.

    Na hasło ,,Chore drzewo” – dzieci nachylają się i opuszczają bezwładnie ręce do przodu.

 

Grupa „Wiewiórki” 

Witam kochane przedszkolaki po przerwie świątecznej.

Zapraszam Was do dalszej zabawy😊

W tym krótkim tygodniu porozmawiamy o ochronie środowiska – bardzo ważnej sprawie.

1. Posłuchaj wiersza Danuty Gellnerowej – „Co to jest przyroda?”

„Co to jest przyroda”

Przyroda to drzewa i kwiaty, i liście, i woda. Motyl nad łąką, biała stokrotka. Przyroda jest wokół wszędzie ją spotkasz. Ptak rozśpiewany, grające świerszcze. Powiedzcie proszę co jeszcze ? Co jeszcze? Kochaj przyrodę ! Szanuj przyrodę! Omijaj w lesie sadzonki młode! Szanuj przyrodę ! Kochaj przyrodę! Kwiatom w doniczkach nie żałuj wody! Dbaj o trawniki. Niech koło domu będzie wesoło! Będzie wesoło.

Porozmawiaj na temat wiersza :

– o czym był ten wiersz?

A teraz posłuchaj piosenki, śpiewa ją Majka Jeżowska, która tworzyła piosenki dla dzieci.

Jeśli masz ochotę zaśpiewać razem naucz się słów pierwszej zwrotki i refrenu.

MOJA PLANETA

Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi Moja planeta nie ma ceny Moja planeta jest rano niewyspana Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama. Moja planeta nie spadła tu z księżyca Moja planeta to tajemnica Moja planeta raz zimna raz przegrzana

Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama. Ref. SOS – to Ziemia woła ludzi Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić SOS – ratujmy siebie sami SOS – do siebie wysyłamy Moja planeta miłości się nie boi Moja planeta broń rozbroi Moja planeta zna dobre obyczaje Moja planeta nam wszystkim dłoń podaje Ref. SOS – to Ziemia woła ludzi…

Na koniec możesz pokolorować obrazek. Załącznik – „Posprzątamy świat”. 

Grupa „Kotki”

15.04. Kotki

Grupa „Zajączki” 

muzyka-dbamy-o-przyrodę 15.04 Z

Grupa „Pszczółki”

15.04 Pszczółki