grafika biedronki

Grupa Motylki

Dzień dobry Motylki!

Na początek mała rozgrzewka buzi i języka:

 

Nasze języki się witają (język wysunięty na brodę porusza się w prawo i w lewo).

Nasz język czeka na pyszne śniadanie (oblizywanie językiem najpierw górnej, a potem dolnej wargi).

Nasz język sprawdza, czy przez noc wyrosły nam nowe zęby (dotykanie językiem poszczególnych zębów).

A może przez noc wydłużył nam się nos? Sprawdźmy! (próby dotykania językiem nosa i brody).

 

Teraz spróbujcie rozwiązać dwie zagadki.

 

Żółte i gorące,

na błękitnym niebie.

Ogrzewa Ziemię,

zwierzęta i ciebie. (słońce)

 

Kiedy po niebie wędruje nocą,

dokoła niego gwiazdy migocą

Raz jest jak rogalik,

raz okrągły jak talerz. (księżyc)

 

To właśnie słońce i księżyc pokazują nam, czy jest czas na sen, czy zabawę.

 

Które elementy z planszy połączycie z dniem (słońce), a które z nocą (księżyc)?

plansza dzień i noc

Praca plastyczna „Wychodzące słoneczko”

Potrzebujemy:

-sok z cytryny

-patyczek kosmetyczny

-kartkę papieru (najlepiej technicznego)

-żelazko

Moczymy patyczek w soku z cytryny i malujemy słoneczko- jednak nasz obrazek znika. Ale wystarczy nam żelazko i pomoc rodzica. Prasujemy kartkę i… obrazek staje się widoczny!

a

Jakie aktywności wykonujecie w ciągu dnia? Czy wychodzicie na spacer? A może lepicie coś z plasteliny? Na pewno każdego dnia jecie śniadanie!

 

Obejrzyjcie filmik i postarajcie się naśladować jak najwięcej czynności. Zastanówcie się, czy Wasz dzień wygląda podobnie?

 

grafika biedronki

Grupa Jeżyki

Witajcie Jeżyki, pora zacząć zajęcia.

Na początku skoki do piosenki ,,Kto skacze jak?”. Skaczcie tak wysoko jak bohaterowie!

 

Teraz zabawmy się w zabawę ,,Cicho i głośno”. Do zabawy zaproście rodziców.

Zabawa polega na tym, że dziecko spaceruje po pokoju. Gdy usłyszy głośne  dźwięki , podskakuje w miejscu, a gdy usłyszy dźwięki ciche – przez chwilę zatrzymuje się w bezruchu.

 

Pamiętając poznane sporty, połączcie sporty z nazwami przedmiotów, które są używane.

grafika nazwy sportów

 

Praca plastyczna ,,Dorysuj przedmiot”. Waszym zadaniem jest odgadnąć sport na obrazku i dorysować brakujący przedmiot.

kolorowanka dzieci

kolorowanka narciarz

kolorowanka tenis

 

Przy tym obrazku podpowiem Wam, że to tenis. Zapewne graliście z rodzicami w paletki? Do tenisa również jest potrzebna.

To wszystko na dzisiaj, do jutra!

 

grafika biedronki

Grupa Pieski

Witajcie Pieski, dzisiaj wyruszymy w kosmos dzięki… no właśnie, jak można dostać się do kosmosu?

Na początku posłuchajcie i zatańczcie do piosenki ,,Ufoludki na urlopie”

Teraz pora na krótki wiersz:

Czarne dziury i komety
Droga mleczna i planety
Wszystko w gwiazdach ułożone
Przez wielki wybuch utworzone
Na Saturnie w kręgle gramy
Choć tam grawitacji nie mamy
Czerwoną planetą Mars nazywany
Przez astronomów jest ubóstwiany
Pełno gwiazd i meteorów
Pełno pozaziemskich stworów
W sumie, co tu więcej mówić
W kosmosie łatwo się jest zgubić
I Nawet GPS nie pomoże
Tak wielkie jest to przestworze!

 

– Jakie w wierszu pojawiły się planety?
– Co można znaleźć w kosmosie?
– Dlaczego można się zgubić w kosmosie?

Aby zwiedzać kosmos potrzebujemy do tego pojazdu i odpowiedniego stroju. Zobaczcie na poniższe ilustracje.

grafika rakieta

Rakieta – pojazd kosmiczny, który zabiera ludzi w kosmos.

grafika kosmonauta

Kosmonauta – osoba odbywająca podróże kosmiczne. Jego strój nazywa się SKAFANDER KOSMICZNY.

 

Jak myślicie, czemu kosmonauta nosi taki skafander?

Skafander kosmiczny chroni przed promieniami słonecznymi, a także przed kosmicznym pyłem, który jest dla nas szkodliwy. Dostaje się on wszędzie i strasznie drażni skórę!

 

Skoro wiemy kim jest kosmonauta, wykonajmy zatem pracę plastyczną.

Rodzice wycinają kołowo wewnątrz talerzyka papierowego, wycinają wybrane przez dzieci elementy twarzy oraz tną pasma włóczki na kawałki. Dzieci w tym czasie naklejają elementy twarzy, „włosy” na wycięte koło, po czym  przyklejają „głowę” na czarną kartkę. Następnie na portret naklejają talerzyk z wyciętym środkiem.  Całość ozdabiają żółtymi gwiazdkami.

praca plastycxna kosmonauta

To wszystko na dzisiaj, do jutra!

 

grafika biedronki

Grupa Wiewiórki

1.Witamy ,,Wiewióreczki’’

 

Sport, to zabawa, sport, to bardzo ważna sprawa,

bo kto sportu nie uprawia, zdrowia, siły nie posiada.

Sportów wiele znamy przecież,

więc do dzieła drogie dzieci:

piłka, narty, deskorolka, to nie ważne.

Ważny ruch jest moi mili,

byśmy wszyscy zdrowi byli!

 

2. Zabawy ruchowe z Kubusiem:

3. Zabawa ze śpiewem według własnej melodii:

 

Tu prawą mam rączkę, a tu lewą mam,

Co robią sportowcy pokażę ja wam:

Biegają , biegają przez cały, cały dzień.

Rzucają oszczepem przez cały, cały dzień.

Skaczą, skaczą przez cały cały dzień.

Podnoszą ciężary przez cały cały dzień.

Przysiady przysiady przez cały cały dzień.

 

4.Słuchanie opowiadania czytanego przez rodzica pt. „Misiek Pysiek chce być zdrowy i wesoły”.

 

Zamiast siedzieć przed ekranem

i grać wiecznie w gry te same,

Zmień tryb życia na sportowy,

Świat się stanie kolorowy.

Dzieci wykrzykują: Warto czasem iść na basen,

lub rowerem ruszyć w trasę.

Czeka bramka, piłka, kort, uprawiamy razem sport.

Umiesz jeździć na dwóch kołach.

Już wycieczka gna wesoła.

Świnka dziś najszybciej jedzie.

Zobacz znowu jest na przedzie.

Dzieci wykrzykują: Warto czasem iść na basen,

Lub rowerem ruszyć w trasę.

Czeka bramka, piłka, kort,

uprawiamy razem sport.

Małpka fika po drabinkach.

Hula-hop rozkręca świnka.

Ćwiczył miś aż się zasapał,

lecz kondycji trochę złapał.

Dzieci wykrzykują: Warto czasem iść na basen,

Lub rowerem ruszyć w trasę.

Czeka bramka, piłka, kort,

uprawiamy razem sport.

 

4.Rozmowa z dziećmi temat przesłania opowiadania.

Powiedzcie mi teraz czy wiecie co się stało, gdy Misiek-Pysiek nie uprawiał żadnego sportu? Był otyły, smutny, zgarbiony, nie miał siły się bawić, chodzić do przedszkola, będzie często chorował. A jacy są jego przyjaciele, którzy uprawiali ruch? Są silni, zdrowi, weseli, chętni do zabawy, mają dobrą postawę, nie garbią się. Jak sądzicie, warto uprawiać sport? Taaaak! Jakie sporty występowały w opowiadaniu o Misiu Pysiu?

5. ,,Sportowy Plastuś’’ ćwiczenia siłowe palców dłoni.

Potrzebujemy plastelinę, jedna kartę z bloku technicznego, małe opakowania np. po jogurtach i kolorowe koraliki. Dziecko ćwiczy mięśnie dłoni i modeluje z plasteliny ludziki, dodatkowo może ludzika ozdobić np. koralikami. Na kartce z bloku może stworzyć z plasteliny tor przeszkód, dla plastelinowego sportowca. Opakowania plastikowe mogą posłużyć do stworzenia stadionu, lub podium wg. indywidualnego pomysłu dziecka.

 

grafika biedronki

Grupa Zajączki

Dzień dobry Zajączki.

Dziś mamy temat naszych zajęć „Człowiek i zwierzęta”.

Na sam początek naszych zajęć poćwiczymy trochę

 

Posłuchajcie zagadek o zwierzętach wiejskich w gospodarstwie:

 

Kiedy pędzę, galopuję,

powiew wiatru w nozdrzach czuję.

Jeśli cukru kostkę dasz,

miejsce na mym grzbiecie masz (koń)

 

Czarne, białe i łaciate,

spotkasz je na łące latem,

nikt przed nimi nie ucieka,

dać Ci mogą dużo mleka (krowa)

 

Co to za damy żyją w chlewiku?

Grube, różowe, jest ich bez liku.

Małe oczka, krótkie ryjki mają

i zawsze chrum, chrum, chrumkają (świnka)

 

Dość nerwowe jestem zwierzę,

jeśli na łące nie leżę.

Walczę z toreadorami,

a ciosy zadaję rogami.(byk)

 

Nie na polu, nie pod miedzą,

lecz na hali trawkę jedzą.

Wełniane kubraczki mają,

wełnę na sweterki dają.(owce)

 

Dumny bardzo jest z ogona,

chociaż pawia nie pokona.

Nocuje zawsze w kurniku,

rankiem pieje „Kukuryku!”. (kogut)

 

Wykonanie makiety „W wiejskiej zagrodzie”.

Lepienie zwierząt z plasteliny, potrzebujemy karton lub pudełko po butach oklejamy je zieloną bibułą, papierem i ustawiamy zwierzęta ulepione z plasteliny. Zastanawiamy się w którym miejscu jakie zwierzę postawić, można wyciąć płotek i zagrodzić zwierzątka.

 

Zabawa kalambury z rodzicami, rodzeństwem.

Co to za zwierzę? Naśladujemy zwierzęta wydajemy odgłosy, pokazujemy, odgadujemy.

 

Szlaczki dla dzieci najpierw po śladzie ołówkiem, następnie proszę o pisanie szlaczków samodzielnie na odwrocie kartki.

grafika szlaczki

 

grafika biedronki

Grupa Sówki

Witam serdecznie KOCHANE DZIECI!!!!!
Rozpoczynamy czwartkowe zajęcia!!!!! ZAPRASZAM

 

I. Na dobry początek proponuję ćwiczenia oddechowe:
• „Dmuchamy na piórka”:
dzieci kładą piórko na wierzchu dłoni. Wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami – zdmuchują piórko tak, aby poleciało jak najdalej. Starają się utrzymać je jak najdłużej w powietrzu.
Jeżeli nie macie ich w domu proponuję kolejne ćwiczenie oddechowe:
• „Dmuchamy na chusteczkę higieniczną” – dzieci biorą jedną chusteczkę i wykonują leżenie tyłem. Chusteczkę kładą na twarz, wykonują wdech nosem i wydech ustami tak, żeby chusteczka uniosła się ponad twarz, powtarzamy kilkakrotnie.

Proponuję teraz zabawę ruchowo – naśladowczą pt „Zamieniamy się w ptaki”. Na sygnał dorosłego (może być gwizdek) dzieci biegają w różnych kierunkach. Na hasło: „Bociany” – dzieci chodzą podnosząc wysoko nogi naśladując chód bociana lub stojąc na jednej nodze utrzymując równowagę. Na kolejny sygnał dzieci biegają w różnych kierunkach. Na hasło: „Wrona” – zatrzymują się i kraczą kra kra kra … Na kolejny sygnał biegają w różnych kierunkach. Na hasło: „Wróbelek” – zatrzymują się i wołają ćwir ćwir ćwir … Zabawę można powtórzyć kilka razy wymieniając różne ptaki.

II. “Co wiesz o pieniądzach?” – zabawa matematyczna, utrwalenie wiadomości na temat monet oraz banknotów.

Zagadka:
Papierowe pięćdziesiątki, dwudziestki i setki. Metalowe dwójki, piątki prosto z portmonetki. Co to takiego? /pieniądze/

Rozmowa:
Po co wymyślono pieniądze?

Zanim człowiek wymyślił pieniądze, istniał handel wymienny. Ludzie za towar dawali koraliki, muszelki, albo konkretne towary, np. chcąc dostać sól musieli dać w zamian zboże. Było to kłopotliwe, dlatego też wymyślono jednakową formę płatności – pieniądze.
Do czego potrzebne są ludziom pieniądze?
Kiedy otrzymuje się pieniądze? Pieniądze otrzymuje się za pracę.
Jaka waluta obowiązuje w Polsce?

Utrwalenie monet i banknotów.

grafika monety i banknoty

Co to są banknoty? (pieniądze drukowane na specjalnym papierze)

Co to są monety? (pieniądze metalowe)

Kim jest bankier? (właściciel lub dyrektor banku)

Do czego służy bankomat? (automatyczne urządzenie służące do wypłaty pieniędzy za pomocą magnetycznej karty płatniczej)

zdjęcie bankomat

Bankomat

źródło: businessinsider.com.pl

zdjęcie karta do bankomatu

Karta do bankomatu

źródło: eporftfel24.pl

Zabawa:, „Kto nadaje się na bankiera?”
Jeśli potrafisz rozwiązać działania, nadajesz się na bankiera!

5+4=
6+2=
10-7=
9-8=
8+2=
4-4=
8+1=
1+7=

Policz pieniądze, kto z Was kochane dzieci nie wykonał jeszcze tego zadania zapraszam do pracy;) (karty pracy str. 49):

karta pracy pieniądze

Moneta posiada dwie strony zwane awersem i rewersem.

awers grafika moneta 2 złrewers

 

                      

Zachęcam do obejrzenia filmiku edukacyjnego: „Krótka historia pieniądza”.

     

oraz  filmiku edukacyjny „Mennica Polska. Jak się robi pieniądze?”.

III. Na zakończenie proponuję obejrzeć  film edukacyjny „Skąd ptaki wiedzą, dokąd mają lecieć?” 

          

Chętne dzieci zapraszam również do wykonania poniższych kart pracy:

karta pracy ptaki

Źródło: przedszkolankowo.pl

MAM NADZIEJĘ, ŻE DOBRZE SIĘ BAWILIŚCIE. POZDRAWIAM !!!

 

grafika biedronki

Grupa Pszczółki

Kolejny dzień zajęć za oknem wiosna, czasem kapryśna, ale kwiecień taki ma urok.

1. Powitania nadszedł czas, miło dzisiaj widzieć Was!
    Ręce w górę, mały skok, teraz w górę – hop, hop, hop!

2. Aby dobrze zacząć dzień poruszać trzeba się.

• Zabawa „Żaby na łące” – dzieci – żabki skaczą po łące, Rodzic wypowiada słowa Kle, kle wtedy żabki zatrzymują się bez ruchu, a rodzic obserwuje czy się porusza. Zabawę powtarzamy kilka razy.
• Zabawa „Krokusy w trawie” – potrzebne żółte słońce z papieru. Dzieci są krokusy, które rozkwitają. Najpierw stoją prosto z rękami opuszczonymi wzdłuż tułowia, rodzic pokazuje słoneczko w górę, a kwiatki rozkwitają, podnoszą ręce do góry, stoją na jednej nodze, ręce kołyszą się u góry, na boki i w górę. Zabawa powtarzamy kilka razy.
• Zabawa „Wiatr i chmurki” – na rytm bębenka lub stukania, dzieci – chmurki poruszają się w różne strony, po chwili rytm jest szybszy i chmurki również szybciej się poruszają. Kilka razy zmieniamy rytm bębenka.

3. Policzcie zwierzęta każdego rodzaju i wpiszcie do tabeli odpowiednie liczby.

grafika owady

Których zwierząt jest najwięcej, a których jest najmniej?

4. Teraz posłuchajcie uważnie treści zadań. Ułóżcie do nich odpowiednie działania i podajcie wynik. Przypomnijcie sobie znaki matematyczne +, -, =

grafika zadania tekstowe

Zachęcam do tworzenia własnych działań podobnego typu, aby utrwalić dodawanie i odejmowanie.

 

5. Poruszanie się według słów rymowanki: „Zrób do przodu cztery kroki …“ Przeliczanie kroków.

 

Zrób do przodu cztery kroki,

I rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa,

 Ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok,

 Przysiad i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,

By koledze otrzeć łzy.

 Klaśnij w ręce razy pięć,

Na klaskanie też nasz chęć.

 Teraz obróć się dokoła I hurraa! Zawołaj.

 

6. Teraz czas na zadania w książce, strony do wykonania: 60,61.

 

7. Na koniec trochę ruchu przy piosence.

         

DO ZOBACZENIA !!! MIŁEGO DNIA.

grafika biedronki