Grupa ” Motylki”

Dzień dobry.  Przed nami zajęcia plastyczne, w trakcie których wcielicie się w małych Picasso i uaktywnimy Wasze twórcze myślenie, pobudzimy wyobraźnię,  a także rozwiniemy zdolności manualne. Gotowi?? No to do dzieła!

  1.   Na początek poruszajcie się teraz przy piosence „Gimnastyka Smyka”. Pamiętajcie o bezpieczeństwie.

https://youtu.be/351fw50UOn8

  1. Układanka. Wydrukujcie obrazek, z pomocą rodziców potnijcie wzdłuż linii. Następnie przyklejcie układankę na kartkę i pokolorujcie.

 

 

  1. Może namalujecie własną łąkę farbą plakatową za pomocą palców, widelca, patyczków higienicznych.

Zobaczcie jak to się robi:

            https://www.youtube.com/watch?v=SNzyiETq45Y

 

Czekamy na Wasze zdjęcia!!!!!

  1.  Dla chętnych. 
    -,,Na łące”- znajdźcie wskazane zwierzątko na łące.

https://view.genial.ly/5eb70cd82fb48d0d930ba33e

 

-Połącz w pary ślimaki.

 

 To na dzisiaj wszystko!
 Dziękuję za Waszą świetną pracę!!
Pozdrawiam

Grupa „Jeżyki”

Dzień dobry. Witam Was serdecznie! Dzisiaj kolejne zajęcia związane z łąką, ale tym razem wykażecie się w dziedzinie plastycznej, czyli pobudzimy Waszą wyobraźnię. Zaczynamy!!!

 

  1. Trochę ruchu nie zaszkodzi.Pamiętajcie o bezpieczeństwie.

 „My jesteśmy żabki”- zabawa ruchowa z elementami  skocznymi.

 

Hop, hop, hop, skaczą żabki w bok (skoki w bok)

Hop, hop, hop, skaczą żabki w przód (skoki w przód)

Hop, hop, hop, skaczą żabki w tył (skoki w tył)

                    Hop, hop, hop, skaczą ile sił (dzieci wracają na swoje początkowe miejsce)

 

https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

 

  1. Dzisiaj wykonacie pracę plastyczną pt.,,Moja łąka”. Potrzebujecie: patyczki higieniczne, farby i kartka. Waszym zadaniem będzie namalowanie łąki i może jakiegoś owada, który fruwa nad łąką np. motylka. Liczę na Waszą wyobraźnię. Nie zapomnijcie posprzątać i dokładnie umyć rąk.

A tymczasem zobaczcie jak to się robi:

 

https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc

 

 Czekamy na zdjęcia Waszych łąk.

 

  1. Dla chętnych.
    „Na łące” – gra interaktywna. Spróbujcie przypomnieć sobie nazwy zwierząt mieszkających na łące.

https://view.genial.ly/5ea8aa6972a1080d7cde701f/learning-experience-challenges-na-lace
„Łąka” – znajdźcie 5 różnic.

-Wykonajcie ćwiczenia grafomotoryczne.

 

Brawo!!! Świetnie!!!
Dziękuję za dzisiejszą pracę!!!
Dotarliście do końca. Gratuluję wytrwałości.
Pozdrawiam

Grupa „Pieski”

  1. Zabawa poranna z muzyką ,,DUŻY I MAŁY SKOK’’.

Zamieszczam link:  https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

  1. Zabawa „Motylki” malowanie rękoma za pomocą farb. Rodzic maluje dzieciom dłonie, po czym pomaga im odbić skrzydełka motylka na papierze. Rodzic chwali każdą prace, mówiąc iż jest wyjątkowa i niezwykła. Druga praca „Motyl” – malowanie farbami akwarelowymi sylwety motyla. Zachęcanie dzieci do używania kilku kolorów, moczenia pędzla w wodzie przed korzystaniem z innej barwy. Za tą pracę nagradzamy serduszkami z kolorami wiosny.
  2. „Lata osa koło nosa” dziecko ruchem ramion, dłoni, a na końcu samymi końcami palców naśladuje tor lotu niektórych owadów do celu np. krążenie muchy nad kanapką, uniki lecącego komara, lot obciążonej pyłkiem pszczoły do ula. Następnie dziecko rysuje na dużej kartce wybrane tory lotów owadów, wyróżniając każdy innym kolorem kredki. Rodzic zachęca dziecko do kreślenia linii spiralnych. Pomoce: duże kartki, kredki.
  3. „Żabka”- wykonanie przestrzennej żabki z kolorowego bloku technicznego. Doklejanie oczu oraz ozdabianie pracy elementami z zielonej bibuły falistej. Zwrócenie uwagi na oszczędne korzystanie z materiałów.
  4. „Majowa łąka” – wydzieranka z kolorowego papieru lub rysowanie kredą majowej łąki na szarym papierze.

Grupa ” Wiewiórki”

Wiewióreczki dziś piątek czas na pracę plastyczną.

  1. Zrobimy małą rozgrzewkę. Rozwiąż zagadki słowne.

Jestem mała i zielona,

w trawie całkiem zanurzona.

Moim hobby jest pływanie –

– stylem moim pływają panie.

Lubię także rechotanie –

– tego już nie lubią panie.    / żabka/

 

Ich kryjówką bywa kwiatek,

ile kropek – tyle latek.

Ich skrzydełka są w kropeczki,

to są właśnie…             / biedronka /

 

Kiedy jest początek lata,

z płatka na płatek lata.

Dzięki jej pracowitości

miodek w domu mam dla gości.   /pszczółka /

 

Super udało się!

 

Słuchajcie teraz wykonamy papierową pszczółkę.

Przygotuj😊

  • 3 kartki A4 w kolorze żółtym
  • 3 kartki A4 w kolorze czarnym
  • 1 kartka w kolorze białym
  • talerzyk
  • nożyczki, klej
  • ołówek
  • mazaki – czarny i czerwony

Poniżej przedstawiam wam stronę internetową, na której jest dokładnie pokazane krok po kroku jak należy wykonać pszczółkę.

https://www.facebook.com/papermagicreny/videos/2874711422593850/

Pochwalcie się koniecznie waszymi pracami.

Na pożegnanie zapraszam Was na bajkę – „Pożar w lesie”

https://www.youtube.com/watch?v=i3p437QXOgc

 

Grupa ” Kotki”

Witam was kochane dzieci 😊Dzisiaj przed nami zajęcia plastyczne. Proszę przygotować: kolorową kartkę(najlepiej zieloną), rolkę z papieru toaletowego, białą farbę, pałeczki higieniczne, małą zakrętkę, pędzelek. Mam nadzieję, że praca którą dzisiaj wykonacie sprawi wam dużo radości.

  1. Zaczniemy od opowiadania „Spacer po łące”– opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi. Rodzic czyta a dziecko pokazuje treść opowiadania.

Jest piękny, wiosenny dzień, wybieramy się na wycieczkę na łąkę.

Słoneczko ogrzewa nas swoimi promieniami. Jest nam miło i ciepło. Ciekawie rozglądamy się dookoła. Trawy szumią. Wszędzie rosną kolorowe i pachnące kwiaty, zbieramy i robimy z nich mały bukiecik. Dmuchamy na dmuchawce, nasionka wesoło wirują.

Nagle co to? Zatrzymujemy się i nasłuchujemy. To pracowite pszczółki zbierają pyłek z kwiatów (dziecko biega i bzyczy: bzz, bzz).

Na małym listku zobaczyły konika polnego, który grał swój koncert, zobaczmy go z bliska                             

(dziecko kuca i mówi: cyk, cyk, cyk).

Spacerują biedronki, otrzepują łapki z rosy.

O, przy małym strumyku wesoło skaczą zielone żabki i radośnie kumkają i rechoczą                                     

 (dziecko naśladuje żabkę mówi: kum, kum, rech, rech), wysuwają język łapiąc muszki.

Nagle jednak żabki ucichły, bo nad strumyk zbliżał się bocian (dziecko naśladuje bociana, wysoko unosząc nogi i mówi: kle, kle, kle, staje na jednej nodze, drugą opierając o kolano).

Przed bocianem do norki schowała się też mała myszka (dziecko czworakuje i mówi: pi, pi, pi).

Musimy już wracać do przedszkola, ale co to – nad łąką fruwają piękne, kolorowe motyle, które podziwiają łąkę z góry. Przyglądamy im się z zachwytem.

Pora wracać!  – dziecko wesoło maszeruje.

  1. Na łące rosły dmuchawce, które można dmuchać. Może jeszcze raz pokażecie, jak zdmuchujecie dmuchawce. Spróbujcie jak najwięcej nabrać powietrza nosem, a później dmuchnąć jak najdłużej. Takie dmuchawce dzisiaj sobie namalujemy. (Poniżej zamieszczam link w jaki sposób wykonujemy obrazek).

 

https://www.youtube.com/watch?v=FpvIOpciq2Y&t=36s

Kiedy prace będą gotowe, zróbcie zdjęcie i pochwalcie się swoimi umiejętnościami. A w weekend wszystkim dzieciom i rodzicom życzę dużo słoneczka i miłego odpoczynku 😊.

Grupa Zajączki”

Kochane dzieci !!!! Witam serdecznie na zajęciach !!!!

  1. Na początek zaproszę was do obejrzenia edukacyjnego programu dla dzieci przedstawiającego świat przyrody i ekologii pt: Wędrówki Skrzata Borówki – odc. 3 – Łąka. W tym odcinku Skrzat Borówka odwiedzi swoja kuzynkę koniczynkę i ……. No właśnie – sami zobaczcie!!!!!

Link: https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4   

Mam nadzieję, że wycieczka na łąkę podobała się. 

Czy pamiętacie:

 

-Kto i gdzie zaprosił Skrzata Borówkę?

-Jakie zwierzęta spotkał skrzat na łące?

 -Jakie rośliny tam widział ?

– Czy spotkał tam jakieś owady?

 

Pod koniec filmu dzieci wykonały pracę plastyczną wykorzystując do tego oprócz materiałów plastycznych – materiał naturalny czyli traw, liści, kwiatków znalezione na spacerze. Jeżeli macie taką możliwość – też możecie zrobić Wiosenną łąkę na kartce papieru. Jeśli nie proponuję wykonać:

 

II.„Strużynowe kwiaty na majowej łące”

 

Co będzie potrzebne?

Do wykonania dzisiejszej pracy potrzeba naprawdę niewiele:

 

  • kartka papieru (najlepiej tekturka),
  • klej
  • kredki,
  • temperówka,
  • kolorowe flamastry.

 

Do dzieła!

Rozpoczynamy od zatemperowania kredek, starając się zrobić długie i równe strużyny. Strużyny można wykorzystać w całości, lub porwać na mniejsze kawałki – będą to płatki naszych kwiatków. Na tekturce smarujemy klejem kółka i przyklejamy strużyny.

 `

Obrazek można dowolnie ozdobić np.: zamalować środki kwiatków kolorowymi flamastrami, następnie dorysować kwiatom łodygi, liście                            i oczywiście owady tj: biedronka, motylek, mrówka czy pszczoła.

 

KWIECISTA ŁĄKA GOTOWA !!!!!

 

III.„ZABAWY MATEMATYCZNE” – rozwijanie umiejętności dodawania  i odejmowania w zakresie 10 (PREZENTACJA)

„Policz palce” – 5 latki

https://view.genial.ly/5e7e560a50a0310d8c20a141

 

  • Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 – 6 latki.

 https://view.genial.ly/5e8252f5aafed90da9c71776

https://view.genial.ly/5e80f4b05ad5150d93dd48a6

 

Kto z was ma jeszcze siły zapraszam do zabawy matematycznej  –  „Fasolkowe kwiaty”.  Z ziaren fasoli ułóżcie kwiaty, które można spotkać na łące. Przeliczcie ile fasolek wykorzystaliście przy układaniu kwiatka. Pod obrazkiem ułóżcie tyle fasolek. ile głosek jest w jego nazwie.

POWODZENIA!!!!!!

Grupa ” Pszczółki”

DZISIAJ ZAPRASZAM NA ZAJĘCIA ZWIĄZANE Z ŁĄKĄ, A KONKRETNIE Z JEJ MIESZKAŃCAMI. CHCIAŁABYM ZOBACZYĆ WASZE DZISIEJSZE PRACE, DLATEGO PROSZĘ PRZYSYŁAJCIE DO MNIE.

  1. Powitamy i rozruszamy się przy piosence

„Nie śpijcie, kiedy wiosna…”

 

https://www.youtube.com/watch?v=l4OcX981Sww

 

Taniec z chusteczkami, pomponami (każda zwrotka tak samo)

  1. Wiosna biega po łące – BIEGNIEMY W MIEJSCU

deszczem trawy podlewa – RĘCE W GÓRĘ I MACHAMY

Popędza kwiaty by rosły – BIEGNIEMY

otwiera liście na drzewach – RĘCE W GÓRĘ I MACHAMY

Ref

To słońcem błyśnie, to deszczem pryśnie WYMACH RAZ JEDNĄ RAZ DRUGĄ RĘKĄ

to śniegiem sypnie, to wiatrem świśnie  WYMACH

Nie śpijcie kiedy SZYBKIE WACHLOWANIE LUB MŁYNEK  wiosna WYSKOK /RĘCE W GÓRZE, nie śpijcie kiedy WACHLOWANIE wiosna WYSKOK/RĘCE W GÓRZE.

 

  1. Wiosna biega po łące – BIEGNIEMY W MIEJSCU

deszczem trawy podlewa – RĘCE W GÓRĘ I MACHAMY

 

Popędza kwiaty by rosły – BIEGNIEMY

otwiera liście na drzewach – RĘCE W GÓRĘ I MACHAMY

Ref.

To słońcem błyśnie, to deszczem pryśnie WYMACH RAZ JEDNĄ RAZ DRUGĄ RĘKĄ

to śniegiem sypnie, to wiatrem świśnie  WYMACH

 

  1. Zabawa dydaktyczna „Owady i ptaki” .

       Owad – budowa owada ( 2 pary skrzydeł, 3 pary odnóży )

        Ptak – budowa ptaka (dziób, 1 para skrzydeł, 1 para odnóży, pokryty piórami)

 

(WRÓBEL, BIEDRONKA, PSZCZOŁA, JASTRZĄB, BOCIAN, MUCHA, KOMAR, SIKORKA)

Podziel kartkę na pół, na jednej stronie napisz OWADAY, a na drugiej PTAKI, następnie pod spodem przepisz, odpowiednio porządkując wszystkie powyższe nazwy, możesz jak znasz więcej dopisać je w odpowiednim miejscu.

  1. Praca plastyczna „Zwierzątka z łąki” – potrzebujecie kolorowy papier, klej, nożyczki, białe kartki i dużo chęci J Efekt będzie cudowny – czekam na zdjęcia.

Zwierzątka będą trójwymiarowe tak jak ta biedronka

    

A tutaj macie instrukcję wykonania krok, po kroku. Udanej pracy. Możecie zrobić w dwóch wersjach lub wybrać, którą wolicie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ac005YUARcc

 

 Wersja 2,  tym razem płaska, ale też fajna.

https://www.youtube.com/watch?v=X4GM1lkISCI

 

  1. Karty pracy, strony do wykonania 38,39, 40,41.

 

  1. Jeśli masz jeszcze siły wykonaj poniższe zadania .

 

ŚWIETNA ROBOTA !!!