Grupa „Motylki”

1.„Poranny trening śpiewu ptaków” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych.

Dziecko wciela się w rolę ptaków.  Rodzic za pomocą określonych gestów pokazuje dziecku, jakie ma wydobywać dźwięki:

  • wysoko uniesiona ręka – dziecko wysoko piszczy: Pi, pi, pi…;
  • zataczanie koła palcem wskazującym – dziecko naśladuje odgłos: Trr… na różnych wysokościach;
  • falisty ruch ręką – dzieci mówią: Fi ju, fi ju, fi ju… na różnych wysokościach. 

 

2. Wysłuchanie wiersza B. Berowskiej „Kto najszybszy? Kto najważniejszy?”

 

W pokoju na półce między zabawkami

Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.

– Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!

Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!

Odezwał się z kąta mały samochodzik : – O co jest ta sprzeczka ?

Czy ci o to chodzi, że latasz w powietrzu?

My jeździmy drogą, tam gdzie samoloty dolecieć nie mogą! –

Ja także dość szybko mknę z pasażerami

– powiedział autobus i mrugnął światłami,

a statek zatrąbił:- Co mi tam przestworza,

gdy ja oceany przemierzam i morza!

Pociąg użył gwizdka :- No cóż, jestem stary,

jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.

Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.

Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich.

 

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza:

  • Jakie pojazdy wystąpiły w wierszu? –
  • co sprzeczały się pojazdy?
  • Który pojazd jest najszybszy? – Jak poruszają się te pojazdy?
  • Jakie znasz inne pojazdy, które poruszają się po drogach, w powietrzu i po wodzie

 

3. Ćwiczenia słuchowe- rozpoznawanie pojazdów po odgłosach

4. Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Samolot”.

Dziecko maszeruje po pokoju w różnych kierunkach. Na hasło: stop, dziecko staje na jednej nodze z rękami uniesionymi w bok wykonują tzw. jaskółkę.

 

Grupa „Jeżyki”

  1. Zabawa poranna – gimnastyka buzi i języka. Zapraszam do wysłuchania i wykonania bajki artykulacyjnej (wykonujemy ruchy językiem według instrukcji z opowiadania).


Były sobie listeczki, dwaj przyjaciele (język w kształt łopatki). Rosły na gałęzi i wiatr ruszał nimi w różne strony (wysuwanie warg do przodu i dmuchanie). Czasami unosiły się do góry (zakładanie języka na górną wargę), czasem opadały na dół (dotykanie językiem brody), czasem pochylały się w lewo, czasem w prawo (ruchy języka do kącików warg). Gdy bardzo mocno wiał wiatr listki furkotały (wibracje warg). Niekiedy bywało i tak, że zaglądały do dziupli (szerokie otwieranie ust), w której mieszkała wiewiórka (wysuwanie języka z ust). Pewnego razu wiatr zerwał listki i poleciały one wysoko do góry (unoszenie języka do podniebienia), krążyły na górze (ruchy języka po podniebieniu), a potem spadały za płotem (układanie języka za dolnymi zębami). Ruszały się listki za płotem (ruchy języka za dolnymi zębami) chcąc się wydostać, ale płot był wysoki (szczerzenie złączonych zębów). Nagle nadeszła krowa z dużym brzuchem (nadymanie policzków), zjadła listki (ruchy żuchwą naśladujące żucie), potem się oblizała, bo listki jej bardzo smakowały (oblizywanie warg językiem).

 

  1. Czas na gimnastykę naszego ciała. Pobawimy się w zwierzątka.

 

Wyścig wielbłądów

Dziecko chodzi na czworakach, ale z wyprostowanymi nogami i wypiętą pupą, która wygląda jak wielbłądzi garb. Jeśli zwierzaków jest więcej, można urządzić wielbłądzie wyścigi. Dla utrudnienia odwzorujcie chód tego zwierzęcia (symetrycznie, czyli najpierw przestawcie lewą rękę i nogę, a później prawą rękę i nogę).

Wyścig raków

Dziecko opiera się na rękach i nogach (brzuchem do góry), unosi biodra i wędruje w tej pozycji. Będzie miał większą frajdę, jeśli Rodzic także spróbuje.

Szczeniaczek

Rodzic stoi w szerokim rozkroku, a malec biega na czworakach wokół twoich nóg, wykonując ósemki (i oczywiście – szczekając albo popiskując jak mały piesek).

Ćwiczenia zaczerpnięto z książki Sławomira Owczarka „Gimnastyka przedszkolaka”, WSiP na podstawie tekstu autorstwa Beaty Turskiej/Mamo to Ja.

  1. Teraz wykonajcie kartę pracy z pomocą Rodziców.

 

  1. Na koniec zapraszam Was z rodzicami do próby narysowania biedronki. Miłego dnia przedszkolaki!

 

Grupa „Pieski”

Dzień dobry dzieci! Czy jesteście wyspani? Czas na gimnastykę!

  1. Zabawa poranna– przywitajmy się! Z siostrą, bratem, rodzicami….

 

Wszyscy są, witam Was

Zaczynamy już czas.

Jestem ja, jesteś ty, raz , dwa, trzy!

 

  1. Zabawa -na początek posłuchajcie piosenki „Gimnastyka Fruzi”. Oczywiście możecie ćwiczyć z Fruzią od razu! Można ćwiczyć z siostrą, z bratem….

  1. Zabawa- teraz czas na gimnastykę ze ,,Śpiewającymi Brzdącami’’. Puszczamy nagranie, stoimy w lekkim rozkroku z dzieckiem, muzyka sama nas prowadzi  i  podpowiada co robić. Pojawi się tupanie i klaskanie. Do dzieła!

  1. Zabawa- „Bocian” – dzieci będą naśladować zwierzęta. Dziecko stoi w postawie skorygowanej na palcach, z rękoma wyprostowanymi, uniesionymi w bok. Na sygnał (może być muzyka) dziecko unosząc wysoko kolana porusza się w różnych kierunkach, jak bocian po łące w poszukiwaniu żab. Wykonuje też ruchy wyprostowanymi rękoma w górę i w dół, jak bocian poruszający skrzydłami. W czasie chodu plecy są wyprostowane a głowa wyciągnięta w górę. Gdy nastaje cisza, bocian zatrzymuje się i nasłuchuje, i ponownie poluje, gdy muzykę.

 

  1. Zabawa-„Spłoszone ptaszki” dziecko w siadzie skrzyżnym w wyznaczonym miejscu – gnieździe, w pozycji skorygowanej ze „skrzydełkami”. Na hasło: „ptaki fruwają” – powstanie, wyjście z „gniazd” i bieg po sali we wspięciu na palcach z jednoczesnym „machaniem skrzydełkami”. Na hasło: „jastrząb” – powrót do „gniazd” do pozycji wyjściowej.

Przybory: hula hop lub jakiś przedmiot do oznaczenia gniazda (może być poduszka).

  1. Zabawa „Pieski’’ dziecko w pozycji na czworakach dowolnie spaceruje po sali, jak pieski na spacerze. Zwracamy uwagę na wysokie ułożenie bioder i stąpaniu na całych dłoniach. Dziecko porusza się w dowolnym kierunku i z dowolną prędkością.

Przybory: bębenek lub cokolwiek na czym można wystukać rytm

  1. Zabawa – czas na kartę pracy. Miłego dnia!

Grupa „Wiewiórki”

Wiewióreczki zaczynamy.

We wtorkowy dzień zapraszam Was do wspólnej gimnastyki.

 

  1. Dziecko spokojnie biega w różnych kierunkach pokoju. Na hasło: Spacer, maszeruj.
  • Zabawa ruchowa z elementem skoku – Przeskakujemy morskie fale.

Dziecko wykonuje skoki obunóż do przodu – naśladuje przeskakiwanie fal.

  • Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Szukamy muszelek.

Dziecko naśladuje chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas wykonuje klęk prosty i wyciąga otwarte dłonie przed siebie – pokazuje uzbierane muszelki.

  • Ćwiczenia tułowia – Puszczamy kaczki.

Dziecko wykonuje przysiad, naśladuje podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie; rzuty wykonuje raz jedną, raz drugą ręką.

  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Sprawdzamy temperaturę wody.

Dziecko stoi w lekkim rozkroku. Uderza palcami stopy przed sobą i szybko kładzie stopy,

aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonuje raz jedną, raz drugą nogą. Na sygnał – uderzenie w tamburyn – dziecko wykonuje skok do wody z przysiadem.

  • Zabawa uspokajająca – Marsz po kole.

 

  1. Masażyk „Malujemy lato

Dzieci zajmują miejsce za rodzicem

Rodzic recytuje wiersz Bożeny Formy, dzieci palcami i dłońmi obrazują go na plecach rodzica.

 

Świeci słońce, wykonują rozwartymi dłońmi ruchy koliste na środku pleców,

pada deszcz: dotykają opuszkami palców różnych miejsc na plecach,

kapu, kap, kapu, kap. zaciśniętymi piąstkami delikatnie uderzają w różnych miejscach,

A my z latem wyruszamy energicznie przesuwają rozwarte dłonie z lewej strony do prawej, 

zwiedzić świat, zwiedzić świat. poklepują rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach,

Policzymy drzewa w lesie dotykają pleców kolejno wszystkimi palcami lewej dłoni i prawej dłoni równocześnie, 

i kwiaty na łące, rysują kontury kwiatów, 

powitamy tańcem księżyc masują plecy rozwartymi dłońmi,

i kochane słońce. wykonują szybki, okrężny masaż całą dłonią,

Pobiegniemy wąską dróżką, stukają, na przemian, opuszkami palców,

górskimi szlakami, rysują dwie linie równoległe (ścieżkę) palcami wskazującymi, 

do kąpieli w słonym morzu całą dłonią rysują fale,

wszystkich zapraszamy. delikatnie szczypią.

 

  1. Zabawa pantomimiczna – Odgadnij, co będę robił podczas wakacji.

Dzieci naśladują czynności, które można wykonywać podczas letniego wypoczynku. Rodzic odgaduje, o jaką czynność chodzi.

 

Grupa „Kotki”

Dzień dobry moje Kotki. Dzisiaj zapraszam was na ćwiczenia gimnastyczne.

 

1.Ćwiczenia oddechowe- nadmuchiwanie balonów i wypuszczanie powietrza z nadmuchanego balonu. Powtórzcie kilka razy to ćwiczenie, a zakończcie nadmuchaniem balonu, który potrzebny będzie do ćwiczeń gimnastycznych.

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z balonami. Link do ćwiczeń:

3. Zapraszam was teraz do zabaw badawczych z wodą.

 Co będzie pływać a co nie?

Potrzebne będą: dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).

Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i wspólnie z rodzicem określa, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie dziecko umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbuje określić, dlaczego jedne toną a inne nie.

Wniosek: przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty ciężkie opadają na dno pojemnika.

 

4. Na zakończenie zajęć  zabawy plastyczne.

Pojemniki z wodą przygotowane do zabaw badawczych można wykorzystać jako morze, po którym będą pływać wykonane przez nas żaglówki.

Potrzebne będą plastikowe zakrętki, wykałaczki i trójkątny żagiel z papieru.

 

5. I jeszcze zadania dla chętnych bystrzaków. Link do zadań:

 

Grupa „Zajączki”

Witam kochane dzieciaki!!!! Zapraszam serdecznie na nasze dzisiejsze zajęcia!!!! ZACZYNAMY!!!

 

I.Rozpoczynamy od ćwiczeń przy muzyce: „Najpierw skłon”, „ Duży i mały skok”.

„Język wyrusza na wakacje” – ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Język wyruszył na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (dzieci poruszają językiem od jednego do drugiego kącika ust). Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry (dzieci przesuwają język za górne zęby po wałku dziąsłowym). Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię (dzieci poruszają językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów). Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (dzieci przesuwają język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła). Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze (dzieci rysują językiem koła między zębami a wargami), ale kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem (dzieci mówią: dzyń, dzyń). Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (dzieci szeroko rozciągają wargi).

 

II. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z Rodzicem

Pomoce: piłka (kochane dzieci już niedługo plażowa)

 

  1. Toczenie piłki do partnera

Dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą. Rodzic siedzi na piętach w odległości ok. 2m przed dzieckiem, przodem do niego. Dziecko podnosi łokcie nad podłogę i odepchnięciem toczy piłkę do rodzica. Ćwiczenie wykonujemy 5 razy zamieniając się zadaniami.

  1. Podanie piłki bokiem

Dziecko i rodzic siedzą z nogami wyprostowanymi, w rozkroku, tyłem do siebie, w odległości ok. 0.5m. Dziecko trzyma piłkę w dłoniach. Obydwoje wykonują skręt tułowia z przekazaniem piłki partnerowi. Ćwiczenie wykonujemy raz w jedną, raz w drugą stronę 6 x.

  1. Rzucanie i łapanie piłki

Dziecko i rodzic staje w odległości ok. 1.5m i rzucają do siebie piłką 6 x każdy.

  1. Utrzymanie piłki na podudziach

Dziecko leży na plecach z nogami ugiętymi, uniesionymi nad podłogę. Na ustawionych poziomo (równolegle do podłogi) podudziach kładzie piłkę, starając się jak najdłużej utrzymać piłkę na nogach. Następnie ćwiczenie wykonuje rodzic.

  1. Podanie piłki dołem i górą

Dziecko i rodzic stoi tyłem do siebie w rozkroku, w odległości ok.0.5m. Dziecko trzyma piłkę w dłoniach i unosi ręce w górę. Zadaniem rodzica jest odebranie piłki z rąk dziecka i przekazanie mu jej między nogami. Ćwiczenie powtarzamy 6x.

  1. Żuki toczą piłkę

Dziecko na zmianę z rodzicem chodząc na czworakach popycha piłkę czołem.

  1. Podskoki z piłką

Dziecko – na zmianę z rodzicem- układa piłkę między kolanami i wykonuje podskoki przesuwając się do przodu (ok.6 podskoków).

  1. Kręcimy piłką

Kładziemy piłkę na podłodze, na piłce kładziemy stopę, poruszając piłką. Raz prawą, raz lewą nogą.

 

 

III. „Symetryczne obrazki” – zabawa edukacyjna.

http://scholaris.pl/resources/run/id/104924

 

Zapraszam do wykonania zadań w kartach pracy (KARTY PRACY – Nowe przygody Olka i Ady cz.4, s.61, 63) 

 

Na zakończenie dzisiejszych zajęć proponuję masażyk :

 

 „Wakacyjne okulary”

Dwa kółeczka się spotkały

Dwa kółeczka się spotkały (rysujemy oburącz kółka na plecach dziecka)

i zrobiły okulary.

Teraz każdy z nas już może (kłucie palcem po plecach i pokazywanie dużo ludzi)

nosić sobie je na nosie (rysujemy nos)

i oglądać świat nasz cały (rysujemy okrągłą ziemię na plecach dziecka)

przez różowe okulary (rysujemy dwa kółeczka).

 

https://www.youtube.com/watch?v=JLsomqe8un4 muzyka relaksacyjna

https://ekodziecko.com/zabawy-z-pokazywaniem

POZDRAWIAM SERDECZNIE!

 

Grupa „Pszczółki”

DZIEŃ DOBRY KOCHANE PSZCZÓŁKI, MAM DLA WAS DZISIAJ PORCJĘ WAŻNYCH INFORMACJI DOTYCZĄCYCH BEZPIECZEŃSTWA NA WAKACJACH, BO ONE TUŻ, TUŻ…

1.Zapraszam do oglądania bajki „Bezpieczne wakacje nad wodą”

2. Podzielmy sporty na letnie i zimowe. Dzieci dzielą z pomocą rodzica. Podzielcie kartkę na pół, po jednej stronie wypiszcie lub wklejcie nazwy sportów letnich, a po drugiej sportów zimowych.

Sporty letnie:                                                           Sporty zimowe:

PŁYWANIE, ZJAZDY NARCIARSKIE.TENIS ZIEMNY I STOŁOWY, BIEGI, ŁYŻWIARSTWO FIGUROWE, PODNOSZENIE CIĘŻARÓW, BIEGI, PODNOSZENIE CIĘŻARÓW, KOSZYKÓWKA, SIATKÓWKA, PIŁKA NOŻNA, TANIEC, SNOWBOARD, HOKEJ NA LODZIE, SKOKI NARCIARSKIE, GIMNASTYKA ARTYSTYCZNA, BIATLON (BIEG NARCIARSKI ZE STRZELANIEM), JAZDA NA WROTKACH, ROLKACH, DESKOROLKACH, SANECZKARSTWO, KOLARSTWO, NORDIC – WALKING I INNE.

 

3. Rozmowa na temat obecnej pory roku, rozwiązanie zagadki .

Gdy imię Tola podzielisz na połowę

a potem przestawisz sylaby,

wnet uzyskasz czas laby.

Globalne odczytanie wyrazu LATO.

 

4. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas wakacji: wysłuchanie wiersza „Wakacyjne rady” W. Badalskiej:

 

Głowa nie jest od parady

służyć musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj

kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda

chłodna, bystra, czysta,

tylko przy dorosłych

z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane

gdy zobaczysz w borze –

Nie zrywaj! Nie zjadaj! –

bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie

jaka rada stąd wynika?

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz

nie wkładaj go do koszyka.

Biegać boso jest przyjemnie,

ale ważna rada:

– idąc na wycieczkę pieszą

dobre buty wkładaj!

 

Rozmowa na temat wiersza, wybieranie przez dzieci ilustracji przedstawiających morze, góry, jezioro, próby opowiedzenia jakich zasad należy przestrzegać w wybranym rejonie Polski.

     

5. Zanim wskoczysz o wody, pamiętaj o rozgrzewce – zabawa ruchowa przy rymowance ,,Gimnastyka”.

Gimnastyka to podstawa
i dla zdrowia, ważna sprawa.
Ręce w górę, potem w bok
i do przodu wielki skok.
A gdy zrobisz ukłon nisko,
wiedz, że sukces jest już blisko.

6. Zabawa ruchowa z chustką lub obrusem (jeśli jest min. 2 osoby).

  • „Fale”- Chwytamy chustę za rogi i powoli wykonujemy małe, średnie lub duże płynne ruchy, aby wywołać faliste wznoszenie się i opadanie chusty. W zabawę ruchową rodzic może wplatać opowiadanie o łagodnym morzu i nadchodzącym sztormie.
  • „Sztorm” –Na chustę wrzucamy lekki przedmiot np. piłeczkę. Podczas wachlowania nie może ona spaść z chusty. Jeśli zostanie piłeczka na chuście, dziecko krzyczy „Złota rybka”, to znaczy że rybka jest w sieci.

 

7. Zapraszam teraz na ćwiczenia gimnastyczne z piłką (każdy w domu jakąś znajdzie)

 

8. Aby lepiej zapamiętać zasady bezpieczeństwa, na koniec uczymy się ich na pamięć:

– Numer 112 znamy i w razie potrzeby go wybieramy.

– Jeśli kogoś nie znamy, na pewno z nim nie rozmawiamy.

– Gdy na plaży przebywamy, od mamy się nie oddalamy.

– W górach po szlaku chodzimy, wtedy nie zbłądzimy.

– Gdy na słońcu przebywamy, czapkę lub kapelusz zakładamy.

 

9. Zadania w kartach pracy, strony: 66,67.

 

10. Dla wytrwałych ćwiczenia grafomotoryczne, czyli ćwiczymy nasze rączki, rysuj po śladzie, potem pokoloruj.

 

BRAWO, SUPER WYKONANE ZADANIA. DO ZOBACZENIA JUTRO!!!