Grupa „Motylki”

Dzień dobry moi mili. Jak się macie, jak Wasze samopoczucie? W czwartki jak co tydzień zajmiemy się matematyką, do której potrzebujecie kilka rzeczy.  Ale na początek troszkę ruchu.

  1. Na początek znana i lubiana piosnka, wie zapraszam zarówno do pokazywania jak i śpiewania wspólnie z rodziną.

    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3D30BVfTvlsrE&ved=2ahUKEwjMol6x1OroAhXmkosKHVrbCp4Q3ywwAnoECAoQHA&usg=AOvVaw2mREG91_KVcRdTQuqYU0qV

 

  1. Teraz z pomocą rodziców wykonacie po 3 kręgle danego koloru, z butelek czy rolek po papierze czy ręcznikach kuchennych. Przedmioty te , czyli nasze kręgle oklejcie kolorowym papierem lub je pomalujcie w następujących kolorach: czerwony(zbieramy metale), żółty(zbieramy plastik) , niebieski(zbieramy papier), zielony(zbieramy szkło).
    Z pomocą rodziców ustawcie kręgle na podłodze, odliczcie cztery kroki (to będzie nasza odległość od kręgli), zaznaczcie tą odległość wstążką lub sznurkiem, zabierzcie piłkę i potoczcie ją w stronę kręgli, starając się je zbić.  Po każdym przetoczeniu piłki przeliczcie:
    – ile kręgli upadło?
    -ile kręgli zostało?
    -których kręgli jest więcej zbitych czy stojących?
    Możecie utrudnić sobie  troszkę grę odwracając się plecami do kręgli i toczyć piłkę między nogami.
  2. Nadszedł czas na krótką bajkę edukacyjną -Ekologiczny dom.

    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DPYd88-RyaLs&ved=2ahUKEwjl-pzBz-roAhWki8MKHegiDNwQwqsBMAB6BAgHEAU&usg=AOvVaw0Deou2KTiqF-EYi2wnwdLP

Grupa „Jeżyki”

Drogie Jeżyki, przed nami kolejny dzień pracy zdalnej. Mamy nadzieję, że niebawem zobaczymy się w przedszkolu. A tymczasem  zapraszam na matematykę, do której musicie przygotować  kilka niezbędnych rekwizytów.

  1. Rozpoczniemy zajęcia od powitania i ćwiczeń.

    https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

 

  1. „Wyprawa do lasu”. Wytnijcie z papieru kolorowego cztery prostokąty w następujących kolorach: niebieski,  zielony, żółty, 
    Jeśli macie blok kolorowy to przygotujcie kartki w tych kolorach. Połóżcie te kartki czy wycięte prostokąty (nasze pojemniki) na  podłodze na środku pokoju, w niewielkiej odległości.
    Następnie z pomocą rodzica przygotujcie i rozrzućcie po pokoju śmieci: pomięte kartki papieru, papierki po słodyczach, stare gazety, plastikowe butelki, nakrętki z butelek, pokrywki ze słoików, pudełka po jogurcie,  szklana butelka, puszka po kukurydzy/groszku,  słoiki.
    Waszym zadaniem jest posprzątanie lasu, zbierając i segregując śmieci do odpowiednich „pojemników”. Pamiętając ze do koloru:
     niebieskiego zbieramy papier,
    czerwonego zbieramy metal,
    żółtego zbieramy plastik,
    zielonego zbieramy szkło.
    Pozbierane?!  Posegregowane?! Jak Wam poszło?  Wierzę że daliście radę.

    To teraz policzcie przedmioty w pojemnikach i powiedzcie:
    -w którym pojemniku jest  najwięcej przedmiotów, a w którym najmniej?
    -który przedmiot jest największy, a który najmniejszy?

Przyjrzyjcie się obrazkowi , który przedstawia SYMBOL RECYKLINGU, który mówi nam o tym że możemy coś wykorzystać ponownie-jeszcze raz. A następnie wykonajcie zadanie.

Grupa „Pieski”

1.Zabawa poranna na powitanie przy piosence „Chodźcie dzieci”.  Pobawimy się i policzymy…

,,Chodźcie do mnie wszystkie dzieci i podajmy sobie ręce, zaśpiewajmy kilka dźwięków, utworzymy z nich piosenkę.
Cztery kroki zrób do tyłu, teraz jeden w prawo w bok,
jeden mały w lewą stronę, na dwóch nogach w przód hop hop’’.

  1. Zabawa „Uwolnij się ze śmiecia” – każde dziecko ze swej dłoni tworzy głowę ptaka tak, aby palce stanowiły dziób, dłoń – głowę, a przedramię – szyję. Ptak szukając w wodzie jedzenia zaplątał się w sieci, a brudna woda z ropą i olejem nie pozwala mu wyjść z pułapki. Dzieci zakładają frotki na nadgarstki i bez pomocy drugiej ręki, zębów i nie pocierając o nic ręką próbują się wydostać z pułapki.
    WNIOSKI: Zwierzętom i rybom musi pomóc człowiek!
  2.  Zabawa ,,Robimy wszystko po cztery razy’’ – dzieci otrzymują po 2 kasztany i wykonują polecenia rodzica, np.
    – podskocz  cztery razy w miejscu trzymając kasztany w rękach;
    – uderz cztery razy kasztanami o podłogę;
    – zrób cztery skłony trzymając kasztany w rękach.
  3. Zabawa „Zrób tyle, ile wystukam”- dzieci maszerują w dowolnym

kierunku, na sygnał rodzica, zatrzymują się i wykonują tyle : podskoków, klaśnięć,

pajacyków, przysiadów ile uderzeń usłyszą od rodzica.

  1. Zabawa „Wesołe i smutne miasto”- dzieci losują obrazki i decydują czy są one z „ wesołego miasta” z czystym powietrzem, czy są ze „ smutnego miasta” z zanieczyszczonym powietrzem. Przyczepiają w odpowiednim miejscu na tablicy- podział na dwa zbiory.
  • rozmowa na temat miejsc, gdzie powietrze jest czystsze (np. parki, Puszcza Kampinoska, Białowieska);
  • próby odpowiedzi na pytania: Kto powinien dbać o czystość  na Ziemi i o to,  żeby powietrze nie było tak zanieczyszczone ? Czy zawsze należy dbać o przyrodę?
  • utrwalenie wiadomości na temat pór  roku, nazw miesięcy ( próba  powiedzenia  nazw miesięcy w kolejności, dni tygodnia);
  • zagadki o poszczególnych dniach tygodnia;
  • przyczepienie na tablicy nazw dni tygodnia i odpowiadających im cyfr (stosowanie liczebników porządkowych).

 

Grupa „Wiewiórki”

Dziś czwartek – Witajcie kochani zaczynamy kolejny dzień nauczania na odległość. Wiem, że macie dużo siły do pracy a więc zaczynamy:

1. Rozpoczniemy dziś od zabawy ruchowej pt „Wyszedł kotek”, która dobrze znacie. Kochani kiedy usłyszycie zabawę muzyczną ilustrujcie ją ruchem.

Załącznik – zabawa ruchowa

2. Dziś poznamy liczbę 8 i jej zapis graficzny.

Najpierw nauczymy się krótkiej piosenki o liczbie 8 wg. M. Stanek

„ÓSEMECZKA”

1. Mam dwa brzuszki okrąglutkie, talię mam jak osa.

Lubię skakać jak piłeczka, chociaż jestem bosa.

2. Mówią na mnie ósemeczka choć nie wiem dlaczego?

Ponieważ nie mam ośmiu raczek powtarza mi zero.

Zapamiętałeś słowa piosenki to jej posłuchamy i zaśpiewamy

Załącznik – piosenka

Teraz rączki do pracy. Przyjmij pozycje stojącą, wyciągnij ręce do przodu, rysuj leniwe ósemki / to taka, która leży/

Wykonamy kartę pracy – wykonaj ją z rodzicem wg instrukcji.

Załącznik – liczba 8

Karta pracy - liczba 8

Grupa „Kotki”

Witam wszystkich, dzisiaj zapraszam Was do zabaw matematycznych. Na dzisiejsze zajęcia potrzebne będą: kubek najlepiej plastikowy lub jednorazowy, guziki (10) lub fasola, małe karteczki, kredki, ołówek kartka A4, karta pracy (do wydrukowania).

  1. Zabawa „Witamy swoje palce” – Rodzic (R) mówi rymowankę, a Dziecko (D) realizuje jej treść.

R: Kciuki gotowe?              D: Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk  
R: Wskazujące gotowe?    D: Tak! – wystawiony drugi palec
R: Środkowe gotowe?       D: Tak! – wystawiony trzeci palec
R: Serdeczne gotowe?      D:  Tak! – wystawiony czwarty palec 
R: Małe gotowe?                D: Tak! – wystawiony piąty palec 
R: Wszystkie palce gotowe?  D: Tak!
R: Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę 

Następnie dziecko przelicza swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach.

  1. „Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków.

Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dziecko mogło je policzyć (liczy z zamkniętymi oczami). Następnie dziecko układa przed sobą tyle guzików ile usłyszało dźwięków wpadających do kubeczka.  Pod ułożonymi guzikami, na małej karteczce podpisuje odpowiednią cyfrą. W celu sprawdzenia rodzic wysypuje z kubka guziki i liczy razem z dzieckiem. Powtarzamy zabawę, może być zamiana z rodzicem.

  1. „Matematyczne zagadki” – Dziecko rozkłada karteczki z napisanymi przez siebie cyframi (od 1 do 9), będzie to numer zagadki. Dziecko mówi cyfrę z jednoczesnym uniesieniem kartki, a rodzic podaje mu treść zagadki. 1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
    2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
    3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
    4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
    5) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?
    6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
    7) Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?
    8) Ile to jest razem 3 i 3?
    9) Ile boków ma trójkąt?
  2. „Kapturek myśliciela” – ćwiczenie kinezjologii Dennisona poprawiające koncentrację. Dziecko chwyta małżowinę uszną kciukiem, palcem wskazującym i środkowym, masuje delikatnie dwa, trzy razy do góry, odwraca głowę w lewo, następnie w prawo i wykonuje taki sam masaż.
  3. Dyktando rysunkowe. Dziecko otrzymuje kartkę ułożoną w poziomie. Rodzic czyta co i gdzie należy narysować na kartce.
    Instrukcja:
    – Podpisz się w lewym górnym rogu kartki.
    – Na dole, po środku kartki narysuj domek.
    – Po prawej stronie domu narysuj drzewo.
    – Po lewej stronie domu narysuj płotek.
    – Nad domkiem narysuj słońce.
    Dzieci po wykonaniu zadania kolorują obrazek.
  4. W ostatnim zadaniu powtórzycie sobie cyfry i słowa w języku angielskim. Pokolorujcie pięknie obrazek według legendy, który przedstawia dzieci opiekujące się naszą planetą.

Grupa „Zajączki”

Witam Was Kochani 😊  Mam nadzieję, że jesteście w dobrych humorach?

Na dzisiaj dawka matematycznych zabaw.

  1. Zabawa ruchowa „Bocian i żabki”

Stajemy wszyscy razem,

Chwytamy się za ręce

Skaczemy jak najwyżej, kucamy jak najprędzej.

Za ręce się łapiemy

Jak żabki w przód skaczemy

Teraz podskok

Jak raki powracamy

Języki wysuwamy i szybko je chowamy

A teraz dla ochłody, liżemy zimne lody.

Stoimy na podłodze

Tylko na jednej nodze – podskok i zmiana

Czy ktoś przypomina bociana?

 

Mam nadzieję, że trochę się rozgrzaliście?

  1. „Klasyfikacja z Panią Ziemią”

 

Drogie dzieci, nasza planeta chciałaby, żeby każdy o nią dbał, żeby była zielona i piękna, a nie brudna i pełna śmieci.

Dlatego proszę Was teraz abyście naszykowali listki albo kwiatki w trzech kolorach oraz w dwóch rozmiarach. Proszę, żeby razem było 10 listków bądź kwiatków.

 

Posegregujcie je w różny sposób, np. osobno duże kwiaty, osobno małe kwiaty, osobno żółte małe kwiaty a osobno duże czerwone itp. Przeliczcie, w którym zbiorze jest więcej kwiatków, a w którym mniej.

Pod każdym zborem na kartce niech dzieci zaznaczą, ile jest kwiatków.

 

Możecie również tworzyć zbiór składający się z określonej liczby elementów, np. z  4 kwiatków a następnie możecie dodawać te zbiory.

 

Np. Na łące rosło 6 kolorowych kwiatów. Marysia zerwała 3 kwiaty. Ile kwiatków zostało?

 

Na spacerze na drzewie rosły 4 listki. Jaś zauważył, że na drugim drzewie obok były jeszcze 3 listki. Ile listków było razem?

 

  1. „Segregacja śmieci”

 

Jak dobrze wiecie, żeby nasza ziemia była czysta trzeba o nią dbać oraz należy wyrzucać śmieci do odpowiednich pojemników. Poniżej zamieszczam pojemniki z informacjami, co do którego należy wyrzucać.

 

Porozmawiajcie z rodzicami na temat tych pojemników. Zapamiętajcie te kolory i co do nich się wrzuca.

Poniżej zamieszczam jeszcze labirynt “Przyjaciela Przyrody”. Spróbujcie najpierw sami powiedzieć, jaki śmieć do jakiego pojemnika, a następnie wykonajcie labirynt.

Miłego dnia 😉

 

Grupa „Pszczółki”

16.04 Pszczółki