grafika tulipanyGrupa Motylki

Witajcie Motylki! Na początek obejrzyjcie film. Jest to opowieść ruchowa lub jeśli wolicie bajka – „Wyprawa w kosmos”.

 

Czy znacie taką kołysankę „Idzie niebo ciemną nocą…?” Posłuchajcie tekstu wiersza Ewy Szelburg-Zarembiny. Rodzic przeczyta wiersz, a dziecko uważnie słucha 🙂 Następnie bawimy się w zabawę naśladowczą (naśladujemy to, co robi niebo, ptaszki…) 

 

Idzie niebo ciemną nocą,

ma w fartuszku pełno gwiazd.

Gwiazdki błyszczą i migocą,

aż wyjrzały ptaszki z gniazd.

Jak wyjrzały, zobaczyły,

to nie chciały dłużej spać.

Kaprysiły, grymasiły,

żeby im po jednej dać.

Gwiazdki nie są do zabawy,

bo by nocka była zła.

Jak usłyszy kot kulawy,

śpijcie ptaszki, aaa…

 

Wysłuchanie piosenki „Kosmos”, którą śpiewa znany Wam Pan Miłosz. Zachęcamy do tańca!

 

Teraz przyjrzyjcie się ufoludkom na obrazku – czym się różnią? Postarajcie się wskazać wszystkie różnice. Czy zauważyliście, że jest tam też ufoludek z dzisiejszej „Wyprawy w kosmos?”

grafika ufoludki

Na koniec zabawa plastyczna „Kosmos”. Poniżej jest kilka propozycji, ale format technika, pomysł – dowolne. Możecie narysować, namalować, stworzyć swój własny kosmos. I do zobaczenia w poniedziałek w przedszkolu!

 

grafika tulipany

Grupa Jeżyki

Dzień dobry, na zajęcia przyszedł czas.

Zacznijmy dzień od porannej gimnastyki.

Już rozgrzani? Zatem przejdźmy do zabawy ,,Mała piłka i duża piłka”

Stajecie się piłkami. Jeśli Wasz rodzic powie hasło ,,Mała piłka” wtedy cichutko podskakujecie na paluszkach. . Gdy usłyszycie hasło ,,Duża piłka”, podskakujecie ciężko na całych stopach.

Małe piłki są lekkie, a duże ciężkie.

 

Zabierzcie teraz swoje swoje piłkę i wykonajmy parę ćwiczeń.

Ćwiczenie 1. Toczenie.

W tym zadaniu weźcie piłkę i Waszą ulubioną zabawkę. Zabawkę postawcie pod ścianą. Waszym zadaniem będzie z drugiego końca pokoju przetoczyć piłkę do zabawki.

Ćwiczenie 2. Trącenie.

Zadanie takie samo jak pierwsze, tylko teraz zamiast toczyć, delikatnie kopiecie piłką.

Ćwiczenie 3. Turlanie.

W tym zadaniu usiądźcie, tam gdzie zaczynaliście ćwiczenie. Waszym zadaniem będzie przeturlać piłkę do zabawki. Jeśli się nie uda, powtórzcie ćwiczenie.

 

Czy pamiętacie w jakich sportach używa się piłek?

Poniżej mam dla Was zadanie. Skreślcie te sporty, w których gra się piłką.

A na zakończenie ćwiczenia ręki. Połączcie kropki i pokolorujcie piłkę.

kolorowanka piłka

Niezmiernie się cieszę, że w przyszłym tygodniu się zobaczymy. Odpoczywajcie Jeżyki i miłego weekendu. Do zobaczenia!

 

grafika tulipany

Grupa Pieski

 

grafika tulipany

Grupa Wiewiórki

Dzień dobry Wiewióreczki dziś ostatnie zajęcia zdalne i widzimy się w poniedziałek w przedszkolu

Dziś powiemy sobie o sporcie a konkretnie o piłce nożnej

Na początku naszych zajęć przywitajmy się wesoło piosenką

Zabawa Pajacyk

Dzieci ustawiają się swobodnie Rodzic wypowiada słowa rymowanki, a dzieci wykonują zadania ruchowe.

 

Jestem skoczny pajacyk.

Mam czerwony kubraczek.

Dwa rękawy szerokie.

Popatrz, jak ładnie skaczę.

 

Dzieci: wykonują trzy podskoki, dotykają rękami tułowia, wyciągają ramiona w bok, skaczą jak pajacyki.

 

Słuchanie opowiadania Grzegorza Kasdepke „Słupek”.

 

• Rozmowa na temat gry w piłkę nożną.

−Co to są: gol, karny?

−Ilu zawodników jest w każdej drużynie?

−Czy znacie nazwę jakiegoś polskiego zespołu piłkarskiego (jakichś zespołów piłkarskich)?

−Jak nazywamy osoby, które siedzą na ławkach (trybunach) i oglądają mecz?

−Czy byliście kiedyś na meczu?

 

•Słuchanie opowiadania.

Gdy mój syn Kacper chodził jeszcze do przedszkola, często grywaliśmy w piłkę; on stał na bram-ce, ja strzelałem gola za golem – i bardzo byłem z siebie dumny. Wszystko się zmieniło, gdy Kacper poszedł do szkoły. Owszem, proponował mi czasami wspólną grę, ale coraz rzadziej ruszałem do ataku. Najczęściej sugerowano mi, że powinienem zająć pozycję na prawej pomocy albo na lewej obronie, a później okazało się, że muszę zostać bramkarzem, bo żaden z kolegów Kacpra nie ma na to ochoty.– Ja też nie mam na to ochoty – broniłem się. – Dlaczego nie mogę grać w ataku?– Bo za bardzo sapiesz – powiedział bezlitośnie Kacper.– I jest pan trochę za wolny – dodał delikatnie jego kolega Kornel. Cóż, z faktami nie da się dyskutować – chcąc nie chcąc, zająłem pozycję w bramce. Z czasem jednak i roli bramkarza mnie pozbawiono; Kacper i jego kumple z powodzeniem radzili sobie na boisku beze mnie – pozostało więc udawać, że na grę wcale nie mam ochoty. Choć miałem.– Zagrasz z nami? – któregoś dnia niepodziewanie zapytał mnie Kacper.– Ja z wami? – aż podskoczyłem na fotelu. – Czemu nie? I radośnie wyruszyłem na boisko.

Radosny nastrój prysł, gdy okazało się, że mam być lewym słupkiem. Bo podobno jestem odpowiedniego wzrostu – a chłopaki miały dość kłótni o to, czy piłkę strzelono w bramkę, czy

też trochę za wysoko.– A jeżeli się ruszę? – warknąłem.– Nie możesz – wytłumaczył mi z powagą Kacper. – Ale spokojnie, to tylko dwa razy po czterdzieści pięć minut.

Wytrwałem w bezruchu kwadrans, wytrwałem drugi, ale w trzydziestej pierwszej minucie nie wytrzymałem i podałem piłkę prawemu słupkowi. Czyli tacie Kornela.– Do przodu! – wrzasnął prawy słupek, wykopując futbolówkę w stronę chorągiewki na prawym końcu boiska.

Chorągiewkę odgrywała mama Łukasza. Efektownie wyminęła osłupiałych piłkarzy, prze rzuciła piłkę nad moją głową i pognała w stronę bramki przeciwnika. Na ten widok bramka, w postaci mamy Aleksa i taty Bartka, rozpierzchła się na boki – i prawdę mówiąc, nie bardzo było wiadomo, gdzie strzelać. Kacper nie był ze mnie zadowolony. Pozostałe chłopaki też.– Chyba trzeba będzie ich wykopać – mruknął Kornel.– No, no, żadnego wykopywania! – zaprotestował tata Kornela. – Co najwyżej możecie nam dokopać. W piłkę. I umówiliśmy się na mecz. Rodzice kontra dzieciaki. Jestem pewny zwycięstwa, bo tym razem będę piłką!

 

• Rozmowa na temat opowiadania.

−Na czym polegała gra w piłkę nożną Kacpra i jego taty, kiedy chłopiec chodził jeszcze do przedszkola?

−Jak było później?

−Co się stało, gdy tata-słupek się zbuntował?

 

Zabawy na świeżym powietrzu

Zabawa ruchowa „Idziemy, stoimy”.

Dzieci biegają po ogrodzie. Na zawołanie „Idziemy!” zatrzymują się, po czym spacerują powoli po ogrodzie. Na zawołanie R: „Stoimy”! zatrzymują się i stoją w bez ruchu.

Posłuchajcie bajki o wirusie i piosenki.

Pokoloruj starannie obrazek.

kolorowanka sport

grafika tulipany

Grupa Zajączki

Dzień dobry Zajączki dziś ostatnie zajęcia zdalne i widzimy się w poniedziałek w przedszkolu.

Dziś powiemy sobie o Wiejskiej zagrodzie.

Na początku naszych zajęć przywitajmy się wesoło piosenką.

Zabawa Pajacyk

Dzieci ustawiają się swobodnie Rodzic wypowiada słowa rymowanki, a dzieci wykonują zadania ruchowe.

 

Jestem skoczny pajacyk.

Mam czerwony kubraczek.

Dwa rękawy szerokie.

Popatrz, jak ładnie skaczę.

 

Dzieci: wykonują trzy podskoki, dotykają rękami tułowia, wyciągają ramiona w bok, skaczą jak pajacyki.

 

Na wiejskim podwórku – zajęcia matematyczne inspirowane wierszem W. Chotomskiej „Kaczki siedmioraczki”.

Powitanie.

Dzieci stoją w kole, wypowiadają krótką rymowankę: Ukłonem się witamy (kłaniają się). Na zajęcia zapraszamy. Następnie siadają skrzyżnie w kole.

Słuchanie wiersza W. Chotomskiej Kaczki siedmioraczki. R. recytuje wiersz.

 

Były sobie kaczki,

kaczki przedszkolaczki.

Pierwsza zobaczyła

na krzaczkach ślimaczki.

Weszła między krzaczki –

i szukajcie kaczki.

Druga chciała złowić

na wędkę szczupaczka.

Chlupnęło! Plusnęło! –

i gdzie jest ta kaczka?

Trzecia kaczka wiozła

na taczce kabaczki.

Kabaczki – bęc! – z taczki –

i nie widać kaczki.

Teraz głośno kwaczą

kaczki przedszkolaczki:

– Ten, kto nas odnalazł,

dostanie buziaczki!

 

Krowie przysmaki – rozmowa na temat ulubionego pokarmu krowy.

Zdjęcia krów ras: czarno-białej, czerwono-białej, czerwonej, simentalskiej. Rodzic umieszcza na tablicy zdjęcia różnych ras krów. Pyta: Czym różnią się krowy? Co jedzą krowy?

 

Zadania do wykonanie przez dzieci

1.Połącz odpowiednia ilość oczek z zwierzętami

2.Dodaj do siebie zwierzęta i zapisz wynik

3.Połącz w pary zwierzęta pasujące do siebie.

karta pracy wieś

karta pracy wieś

karta pracy wieś

 

grafika tulipany

Grupa Sówki

Witajcie dzieciaki!!!!! Gotowi na kolejną porcyjkę zabaw? Jeśli tak to zaczynamy.

I. Mam nadzieję, że już wiecie, jakie ptaki przylatują wiosną do Polski. Na dobry początek utrwalimy nazwy ptaków, które powracają do Polski z ciepłych krajów.
Rozwiążcie proszę o nich zagadki, a nazwy ptaków podzielcie na sylaby oraz głoski. Poproś rodzica o odczytanie zagadek lub spróbujcie sami przeczytać:

Nogi ma czerwone, cienkie jak patyki,
A po nasze żabki przybył aż z Afryki. (bocian)

Śpiewa wysoko piosenki do słonka,
Głos ma podobny do drżenia dzwonka. (skowronek)

Ten ptaszek, choć tak malutki,
Wielkie na niebie czyni kółka,
A nazywa się ……….. (jaskółka)

Siedzi sobie na buku
Woła kuku, kuku. (kukułka)

„Czyj to głos?”– zabawa słuchowa. Teraz proszę o włączenie odgłosów ptaków (linki : zał. poniżej). Spróbuj odgadnąć jaki to ptak, wsłuchaj się uważnie.

II. Dzisiaj na zajęciach plastyczno – technicznych wykonamy „Bociana z płatków kosmetycznych”:

Materiałów nie potrzeba wiele, wystarczą:

– waciki kosmetyczne (3 sztuki)

– kolorowy papier: zielony, czarny, czerwony

– słomka

– kartka A4 może być biała lub niebieska

– klej

Przyklejamy waciki kosmetyczne (3 sztuki): brzuch, szyja i głowa. Następnie wycinamy z czarnego papieru oko i skrzydełko, które kolejno przyklejamy na biały wacik.

Z zielonego papieru wycinamy trawę, a z czerwonego dziób o przyklejamy na karton. Ostatni etap to słomka, którą trochę skracamy i przyklejamy za pomocą plasteliny lub kleju kartonu.

Propozycje pracy w linkach lub dowolny Bocian.

https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/137-bocian-z-wacikow

 

Jeśli WY kochane dzieci oczywiście przy pomocy rodziców chciałybyście przesłać zdjęcia swoich prace z nauczania zdalnego, to oczywiście możecie – na adres mailowy

( s.suska@office.mp3ledziny.pl) – będziemy bardzo szczęśliwe. Czekamy!!!!

 

III. Na zakończenie zajęć proponuję utrwalić piosenkę pt: „Maszeruje wiosna”.

Karty pracy oczywiście dla chętnych matematyków 😉 Dzisiaj powtarzamy znaki <, >, =

karta pracy liczydło

www.nowowydane.pl-centrum edukacji i nauczania

Bardzo dobrze poradziłeś/aś sobie z zadaniami . Wielkie brawa!!!!!

 

grafika tulipany

Grupa Pszczółki

Witam bardzo serdecznie kochane dzieciaki, dzisiaj kolejny dzień zajęć.

1. Na początek zagadka:

Bociany z podróży wracają
Wokół kwiaty rozkwitają.
Motyle pojawiły się na łące,
Ale dni nie są gorące.
Jaka to pora roku ?

(WIOSNA)

Ile mamy pór roku? Wymień je wszystkie.

2. Zabawa „Wiosenna wycieczka” polega na ułożeniu na podłodze liny, wstążki, taśmy itp. Ćwiczymy boso:
– przejdź po „ścieżce” stopa za stopą ( plecy proste, staraj się patrzeć przed siebie)
– przejdź po „ścieżce” bokiem (palce podwinięte, trzymają się ścieżki)
– przeskakuj obunóż przez linę na lewo i na prawo
– przeskakuj na jednej nodze, najpierw prawą, potem lewą
– poproś mamę/tatę aby rozsypała fasolki/ małe orzeszki/ lub inne kuleczki z jednej strony liny, a teraz przełóżcie je wszystkie na drugą stronę
– a teraz masażyk stóp, przejdź powoli po kamienistej ścieżce (po fasolkach itp.)

3. Obejrzyj teraz film edukacyjny o jednym z pierwszych zwiastunów wiosny. Jest to duży ptak, który wraca do nas z ciepłych krajów, charakteryzuje się długimi czerwonymi nogami oraz czerwonym dziobem – czy wiesz jaki to ptak? – BOCIAN

 

4. Propozycja pracy plastycznej „Bocian na kominie”.  Widzimy ich na łąkach co raz więcej, dziobiących w ziemi, kroczących po trawie. Spróbujmy więc wykonać według wzoru. Są bardzo podobne.

grafika praca plastyczna bocian

Potrzebne materiały i przybory:  2 białe kartki A4 , czerwona i czarna kartka z papieru kolorowego (jeżeli ktoś nie ma papieru kolorowego może pokolorować białą kartkę kredką na czarno i czerwono i następnie powycinać potrzebne elementy) , 2 okrągłe płatki kosmetyczne ,  sucha trawa lub szary sznurek ,  niebieska kredka , nożyczki , klej.

Sposób wykonania: Pokoloruj białą kartkę niebieskim pyłkiem lub niebieską kredką. Powycinaj z czerwonego papieru malutkie prostokąciki i przyklejaj na kartkę formując kształt komina. Na kominie przyklej gniazdo (suchą trawę). Następnie z płatków kosmetycznych i długiego białego paska (szyja) zrób bociana i przyklej. Na czarnym papierze narysuj kółko, złóż go na pół i przetnij wzdłuż zgięcia. Połówki koła przyklej jako czarne skrzydełka. Z czerwonego papieru wytnij dziób. Oko bociana możesz zrobić samodzielnie wycinając z białego i czarnego papieru malutkie kółka. Pamiętaj, że czarne kółko musi być troszkę mniejsze. Na białym papierze narysuj chmury, a następnie je wytnij i przyklej w dowolnym miejscu  na niebieskim tle.

 Brawo!! Praca skończona. Na pewno poradziliście sobie bez problemu.

 

5. Zabawa kształtująca orientację przestrzenną. Gdzie jest ptak?

Rodzic bierze pluszowego ptaka (jeśli nie macie Państwo takiego w domu, to może być to obrazek ptaka albo ewentualnie jakieś inne zwierzątko) i sadza go w różnych miejscach pytając dziecko „Gdzie jest ptak?” (Na półce, pod krzesłem, obok wazonu, za fotelem, w pudełku).

A teraz dziecko niech samo ustawi pluszowego ptaka według wskazówek: (ptak przed Tobą, ptak nad tobą, ptak obok ciebie, za tobą, z prawej strony, z lewej strony, na tobie itp.)

 

6. Zabawa artykulacyjna z piosenką „Bociek”, powtarzajcie refren.

7. Czy macie jeszcze siły? Jeśli tak wykonajcie zadania w kartach pracy od razu, jeśli chcecie to zróbcie przerwę i wróćcie po zabawie. Wykonajcie strony: 62oraz 66.

grafika tulipany