Grupa „Motylki”

Witajcie przedszkolaczki 🙂

I. Ćwiczenia poranne.

 

II. Co to za pojazdy lądowe? Nazywanie pojazdów i ich przeznaczenia.

III. „STOP”-zabawa ruchowa z elementami marszu.

Dziecko maszeruje w różnych kierunkach, na sygnał STOP dziecko zatrzymuje się w dowolnej pozycji.

IV. Ćwiczenia grafomotoryczne – karta pracy

V. Odgadnij : Co to za pojazd?

 

Grupa „Jeżyki”

Witajcie kochane Jeżyki. Wakacje tuż tuż, a więc wakacyjne piosenki przed nami.

 

1.  ” Czas na rozgrzewkę” – Mini gimnastyka w domu dla całej rodziny

https://wordwall.net/pl/resource/1122145/wf/mini-gimnastyka-w-domu

 

„ Zatańcz z misiem ” – zabawa ruchowa przy muzyce

2. Wysłuchajcie piosenkę i spróbujcie nauczyć się refrenu.

 

„Po łące biega lato”

Po łące biega lato,

uwija się jak bąk.

Dzień dobry, mówi kwiatom

i  pieści każdy pąk.

                                           Refren: Kto chce się z latem spotkać,

                                                        niech idzie z nami tam.

                                                        Rumianek i stokrotka

                                                        pokażą drogę Wam. ( powtarzamy 2 razy)

 

Pomaga lato pszczołom,

na kwiatach też się zna.

Uśmiecha się wesoło

I w berka z wiatrem gra.

                                                 Refren: Kto się chce z latem spotkać…

 

Gdy lato jest zmęczone,

W szałasie sobie śpi

i we śnie gra w zielone,

bo łąka mu się śni.

                                              Refren: Kto się chce z latem spotkać…

Ćwiczenia oddechowe:  wykonajcie trzy głębokie wdechy nosem z uniesieniem w górę rąk i wydechy z opuszczeniem rąk.

 

3. A teraz wykonajcie zadanie interaktywne, które ćwiczy Waszą spostrzegawczość.

https://view.genial.ly/5ed4259ddbd44e121591292f

 

4. A teraz czas na zabawę statkami. Z pomocą dorosłego zróbcie z papieru statki- skorzystajcie z poniższej instrukcji. Następnie przygotujcie pojemniki z wodą. Połóżcie swoje żaglówki na wodzie i próbujcie wprawiać je w ruch, dmuchając, np. przez rurkę. Możecie także wyznaczyć tory i tak dmuchać, aby łódka przepłynęła od startu do mety.

 

Grupa „Pieski”

1.Zabawa poranna czas na rozgrzewkę: „Liczenie w podskokach”. Zamieszczamy link: 

2. Czy pamiętacie jak należy się zachować podczas wakacyjnych wyjazdów? Przypomnijmy sobie trochę zasad bezpieczeństwa. Zamieszczamy link:  https://czasdzieci.pl/ro_artykuly/id,749192b.html

 

Numer 112 znamy i w razie potrzeby go wybieramy.

Jeśli kogoś nie znamy, na pewno z nim nie rozmawiamy.

Gdy na plaży przebywamy, od mamy się nie oddalamy.

W górach po szlaku chodzimy, wtedy nie zbłądzimy.

Gdy na słońcu przebywamy, czapkę lub kapelusz zakładamy.

 

3. Wysłuchajcie piosenki pt. „ Bezpieczne wakacje”- a refrenu można się nauczyć! Zamieszczamy link: 

1.Moja mama musi wiedzieć, gdy wychodzę z domu 

Mam w pamięci zawsze do niej numer telefonu 

Zanim wyjdę, to przez okno sprawdzam stan pogody 

I ubieram się dla zdrowia, no i dla wygody 

 

Ref: Już idzie lato, idą wakacje 

Będzie zabawa, będą atrakcje 

Będzie wspaniale, będzie bajecznie 

Kiedy wakacje miną bezpiecznie 

 

2.Znam zasady bezpiecznego ulic przechodzenia

Gdy mnie nagle burza łapie, to szukam schronienia

Choćby nie wiem jak był miły, z obcym nie pogadam

Dokąd idę i gdzie mieszkam, to nie jego sprawa

 

3.Na wycieczce w samochodzie muszę zapiąć pasy

A gdy słońce mocno świeci lubię głowę nakryć

Kiedy upał jest ogromny piję dla ochłody

Zły to pomysł, by na główkę skakać gdzieś do wody

 

4. „Posłuchaj i narysuj” -przygotowujemy kredki i kartkę, następnie rodzic krok po kroku instruuje dziecko, co i gdzie ma narysować. Niech to będzie rysunek pt. „Na plaży”.

 

 Instrukcja wg. pomysłu nauczycielki:

 -W prawym górnym rogu narysuj słońce!

-Na dole kartki narysuj morze, pamiętaj o falach!

-Obok słońca narysuj mewy!

 

5. Zabawa grafomotoryczna – dla chętnych dzieci zostało jeszcze jedno ćwiczenie-rysowanie po śladzie. Miłej pracy i pięknego dnia!

Grupa „Wiewiórki”

Witajcie przedszkolaki.

Dzisiaj zaczynamy od piosenki. Zapraszam Was do zabawy.

1.Nauczymy się piosenki „Rodzinna wycieczka” / Śpiewające Brzdące/

 

Wyjeżdżamy na wycieczkę

naszym samochodem,

kiedy siadam w foteliku

zaczynam przygodę.

 

Ref. Rodzinna wycieczka

na czterech kółeczkach!

Zapinamy pasy,

jedziemy na wczasy!

 

Droga wije się przez pola,

lasy i miasteczka,

z mostu widać jak turyści

płyną na łódeczkach.

 

Ref. Rodzinna wycieczka…

 

Na poboczu stoją znaki

jazdę ułatwiają,

dzięki nim podróżujący

cel swój osiągają.

Powtarzaj słowa piosenki z rodzicem. Po każdym fragmencie możesz zaśpiewać razem z filmikiem

2. „Bezpieczne wakacje”

Zobaczcie wszystkie obrazki i opowiedzcie o nich.  Powiedz, na co należy zwrócić uwagę by nasze wakacje były bezpieczne.

Zobacz filmik „Bezpieczne wakacje”.

3. Wykonaj zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” cz.2 str. 59 i 60

Do widzenia. Do jutra.

 

Grupa „Kotki”

Dzień dobry dzieci dzisiaj przed nami zajęcia z muzyką.

1. Zaczynamy od Chusteczkowych zabaw- Rytmika Pana Dominika. Link do zabaw:

2. Posłuchajcie piosenki „Bezpieczne wakacje”. Link do piosenki:

3. Pytania dla dzieci:

O jakich zasadach powinny pamiętać dzieci? Proszę je wymienić.

– Czy znasz nr telefonu od jednego z rodziców? (Jeśli nie to spróbuj się nauczyć na pamięć)

4. Jeszcze raz posłuchajcie piosenki i spróbujcie zaśpiewać refren piosenki.

 5. Zabawy domowymi instrumentami – Odkrywanie rytmów. Link do zabaw:

6. Na koniec zapraszam na bajkę z cyklu Przygody Bolka I Lolka „Wakacyjne szlaki.” Link do bajki:

 

 

Grupa „Zajączki”

Witajcie kochane dzieci. Zapraszam na kolejny dzień zabaw i zajęć.

 

I. Zabawa – opowieść ruchowa „Na plaży” (według Małgorzaty Markowskiej)

Jesteśmy na plaży. Spoglądamy w niebo, na którym fruwają latawce. (Dzieci biegają po pokoju w jednym kierunku). Latawce unoszą się wysoko na wietrze. (Wznoszą ramiona do góry). Teraz opadają w dół. (Wyciągają ramiona w bok). Przestało wiać. Latawce opadają na piasek. (Dzieci siadają skrzyżnie). Rysujemy na piasku kształt swojego latawca. Wietrzyk zaczyna lekko wiać, latawce podrywają się do lotu. (Dzieci powoli podnoszą się do stania i kontynuują bieg). Słonko świeci, piasek staje się gorący. Idziemy ochłodzić stopy w wodzie. Idąc, podnosimy wysoko kolana, staramy się utrzymać przez chwilę na jednej nodze. Wchodzimy do wody i ochładzamy ciała, polewając wodą ramiona, plecy, brzuch. Podskakujemy obunóż, rozchlapując wodę dookoła. Czas na kąpiel słoneczną. Kładziemy się na piasku i opalamy brzuchy. (Leżą tyłem). Patrzymy na niebo i podziwiamy latawce. Teraz opalamy plecy. (Przechodzą, przez przetoczenie, do leżenia przodem).

Gra edukacyjna
Ćwiczymy spostrzegawczość na plaży.

https://view.genial.ly/5ed4259ddbd44e121591292f

 

II. „Lato na dywanie”- osłuchanie się z melodią i słowami piosenki.

1.Wysłało po nas lato swój dywan latający.
Buchnęło ciepłym wiatrem, ogrzało buzię słońcem.
Drzewami zaszumiało, ptakami zaśpiewał
 nasze ukochane wakacje zawołało.

Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami.
Lato, lato, lato, bądźmy kolegami.
Lato, lato, lato, lato z przygodami.

2.Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami.
Będziemy w morzu pływać i w piłkę grać na plaży.
Piosenki razem śpiewać i razem w nocy marzyć.
I co dzień na dywanie będziemy razem latać.
Do wszystkich najpiękniejszych zakątków tego świata.

Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami…

ZABAWA MUZYCZNO – RUCHOWA

Rodzic wykonuje akompaniament na dowolnie wybranym instrumencie. Dzieci maszerują, wykonują przeskoki z nogi na nogę, biegają drobnymi krokami. Na przerwę w grze zamieniają się w łabędzie. Naprężają i wyciągają szyje, spoglądają w różne strony. Kiedy usłyszą mocny dźwięk instrumentu, wykonują drobnymi krokami obrót wokół siebie.

 

III.  Dodatkowo na dzisiejsze popołudnie dla chętnych proponuję zabawy:

Malujemy na zmianę: prawą ręką i lewą ręką. Malując, mówimy wierszyk:

 

Wysokie i piękne fale widzę z brzegu doskonale.

Na łódce siedzę sobie i ryby piękne łowię.

 

MORSKIE I LĄDOWE PRZYGODY WOJTKA KWIOKA I NIEDŹWIADKA TUTU – słuchowisko dla dzieci.

 

ZADANIE DLA MAŁYCH ODKRYWCÓW- cytrynowy wulkan 

CZEGO POTRZEBUJESZ?

Warto wiedzieć, że do ciekawego eksperymentu dla dzieci wcale nie potrzeba specjalnych odczynników, sprzętów i wielkich umiejętności. Do zrobienia wielu doświadczeń wystarczy to, co mamy w domu. Doświadczenia mogą być tematem przewodnim i świetnym pomysłem na urodziny dla dzieci.

Aby zrobić cytrynowy wulkan, przygotuj:

cytryny, proszek pieczenia lub sodę, farbki lub barwniki spożywcze, patyczki,

płyn do mycia naczyń, tackę, łyżeczki, nóż.

EKSPERYMENT KROK PO KROKU

Zetnij spód cytryny tak, aby można było ją postawić.

Odetnij również górną część cytryny, a następnie wydrąż w cytrynie stożek.

Do każdego wydrążonego wcześniej stożka wlej niewielką ilość płynu do naczyń. Następnym etapem doświadczenia jest wyciśnięcie cytryn – w taki sposób, aby sok został w środku. Do wyciskania możesz wykorzystać patyczki.

Ustaw cytryny na  wydrążonych stożkach, wypełnionych teraz płynem do mycia naczyń i sokiem z cytryny umieść barwniki spożywcze lub farbki. Każdą z tak przygotowanych cytryn posyp sodą oczyszczoną lub proszkiem do pieczenia. Po chwili z cytryn zacznie wydobywać się kolorowa lawa. Jeśli chcesz nieco zwiększyć efekt doświadczenia dla dzieci, do przygotowanych cytryn z sodą lub proszkiem do pieczenia dolej jeszcze trochę soku z cytryny. Dodatkowy sok przyspieszy reakcję.

 

Na zakończenie zapraszam do wykonania zadań w KARTACH PRACY (Nowe przygody Olka i Ady s.59, 70).

POWODZENIA!!!!

 

Grupa „Pszczółki”

WITAM PSZCZÓŁKI NA ZAJĘCIACH MUZYCZNYCH, DZISIAJ UCZYMY SIĘ PIOSENKI, ALE TEŻ PORUSZAMY SIĘ. ŻYCZĘ DOBREJ ZABAWY!!!

1.Zabawa wprowadzająca ,,Powitanie części ciała”

Dzieci nazywają części swego ciała i jednocześnie wykonują określone ruchy: ,,To są palce dłoni, które zamieniają się w magiczne skrzaty. Skrzaty powitają się z nam. Palce witają się ze sobą, witają się ze swoją głową, głaszczą włosy, witają się z uszami (dotykają je), nosem- liczą dziurki w nosie, usta, brodę, głaszczą szyję, klepią się po ramionach, głaszczą swój brzuch, uda, liczą kolana, witają się z kostkami, pietami”. Na sam koniec skrzaty mówią ,, Witam was na zabawę już czas”- witają się palcami rąk.

2. Zabawa muzyczno –  ruchowa, doskonaląca równowagę.

3. Zabawa „Echo na instrumentach” – dziecko odwraca się tyłem w środku którego leżą instrumenty, rodzic wystukuje prosty rytm na wybranym instrumencie, zadaniem dziecka jest odgadnięcie na czym grano i powtórzyć rytm. Jeśli nie ma instrumentów w domu, można rytm wystukiwać np. łyżką o garnek.

4. Lato, to wakacje, a wakacje to częste wycieczki, zobaczcie dzisiaj bajkę o „Bezpieczeństwie w górach”.

5. Z czym się kojarzy lato?

  • Lato pachnie lasem – Dzieci wykonują ćwiczenie oddechowe

Przechodzą do pozycji stojącej, wciągają głęboko powietrze nosem, następnie wypuszczają je ustami.

  • Lato to ptaków głosy – Głosy ptaków – zabawa ortofoniczna.

Marsz po pokoju. Na hasło „dzięcioły” dzieci zatrzymują się i miarowo klaszcząc wypowiadają: stuk, puk, stuk, puk. Powtarzamy kilka razy.

– na hasło „kukułki” zatrzymują się i wypowiadają: ku ku, ku ku. Rodzic unosi kartonik z cyfrą (1 – 10), dzieci mówią: kuku – tyle razy, ile wskazuje cyfra, równocześnie przeliczają na palcach.

  • Lato to na polach -Zbóż szumiące kłosy. Letni wietrzyk – zabawa doskonaląca aparat ruchu.

Dzieci biegają lekko na palcach po pokoju w określonym kierunku. Podczas przerwy w muzyce przechodzą do lekkiego rozkroku i płynnie kołyszą rękami wypowiadając: szszsz…

6. Nauka piosenki „Rodzinna wycieczka”, naucz się słów, a potem śpiewaj razem z Brzdącami z filmiku.

Piosenka „Rodzinna wycieczka”

1. Wyjeżdżamy na wycieczkę
naszym samochodem,
kiedy siadam w foteliku
zaczynam przygodę.

Ref. Rodzinna wycieczka
na czterech kółeczkach!
Zapinamy pasy,
jedziemy na wczasy!

2. Droga wije się przez pola,
lasy i miasteczka,
z mostu widać jak turyści
płyną na łódeczkach.

Ref. Rodzinna wycieczka
na czterech kółeczkach!
Zapinamy pasy,
jedziemy na wczasy!

3. Na poboczu stoją znaki
jazdę ułatwiają,
dzięki nim podróżujący
cel swój osiągają.

Ref. Rodzinna wycieczka
na czterech kółeczkach!
Zapinamy pasy,
jedziemy na wczasy!

 

7. Zabawa wyciszająca, masaż relaksacyjny ,,Letni spacerek”. Dziecko siada z przodu, a za nim rodzic czyta wierszyk i rysuje na plecach dziecka kształty, można zrobić zmianę.

Na niebie płyną obłoki, świeci słońce,

przedszkolaki wybrały się na letni spacer

po drodze spotkały panią na szpileczkach,

pana w trampeczkach

tu stąpały słonie

i biegły konie,

wtem przemknęła szczypaweczka,

spadł drobniutki deszczyk.

Czy przeszedł cię dreszczyk?

 

8. Wykonaj zadania w kartach pracy. 76,77,78.

9 . Na koniec tej wyczerpującej zabawy jeszcze kolorowanka, okrągła jak … słoneczko. Pokoloruj mandale.