Grupa „Motylki” 

17.04.2020

Grupa ” Jeżyki”

Dzień dobry moi mili w ten piękny, piątkowy dzień.  Przed Wami zajęcia plastyczne. 
Udanej zabawy.

  1. Na początek rozruszajmy nasze buzie. Zakręćcie ruletką i wykonajcie wylosowane ćwiczenie.

https://wordwall.net/pl/resource/943453/logopedia/zajęcia-logopedyczne-ćwiczenia-artykulacyjne

Czas na plastykę. Z pomocą rodziców  stwórzcie plakat (lub pracę plastyczną)  zachęcający do segregacji śmieci. Technika pracy dowolna. Ale pamiętajcie o wykorzystaniu przedmiotów z recyklingu/PET.
Czekamy na zdjęcia Waszych prac.

  1. To  teraz zapraszam  Was do zagrania  w grę  „Segregacja śmieci z rybką MiniMini”.

    https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/segregacja-smieci

Grupa ,, Pieski ”

Zaczynamy i zapraszamy na  twórczo-papierkowe zabawy  z rodzicami !

  1. Zabawa poranna: ,, Na powitanie… zabawa złap woreczek( piłeczkę) i powiedz swoje imię.
    Dziecko siedzi w kole, rodzic rzuca woreczek do dziecka i mówi:
    Witaj….. (imię) jak się masz? Cieszymy się, że jesteś tu. Dziecko podaje woreczek dalej, mówi to samo zdanie.
  2. Zabawa „Ratujemy Ziemię!”. Dzieci maszerują do muzyki trzymają w ręku gazetowe rurki, na przerwą w muzyce energicznie walczą ze śmieciami.
  3. Praca plastyczno-techniczna „Śmieciorek”.Wykonanie przez dzieci zabawnego stworka z plastikowych kubków po jogurcie w połączeniu z plasteliną.

4.Zabawa ,,Lornetka” z rolki od papierudziecko obserwuje świat przez lornetkę.  Próbuje zamknąć jedno oko i patrzeć drugim okiem, wymienia zauważone obiekty.

  1. Praca plastyczna „Radosny kosz”.
    Wyklejenie kosza na śmieci ścinkami kolorowego papieru. Dziecko otrzymuje od rodzica kontur kosza na śmieci i wypełnia go wyklejając kolorowymi ścinkami papieru. Gdy już cały będzie wyklejony, dzieci przykleją oczy i uśmiech. Po skończonej pracy, każdy porządkuje swoje miejsce pracy czyli własny pokoik.

Grupa „Wiewiórki”

Witajcie dzieci😊

Już piątek. Co to oznacza? Zgadza się – będą zajęcia plastyczne.

1. Jaki mamy dziś dzień ? Który to dzień tygodnia?

Rozpoczniemy od utrwalenia nazw dni tygodnia. Wymień dni tygodnia i pamiętaj musi być ich 7. No to zaczynamy!

Poniedziałek, ………..

Super, powtórz to 2 razy.

Jeśli masz ochotę zatańczyć i zaśpiewać to zapraszam = posłuż się linkiem

2. Zabawy plastyczne

Słuchajcie, chciałabym abyście się dziś wesoło pobawili kolorami, wiem że to bardzo Wam się podoba i lubicie czarować.

Zobaczcie filmik pt. „Widzę, czuję, poznaję…” a potem spróbujcie sami.

Załącznik – Widzę…..

 

Jeśli macie jeszcze siłę możecie wykonać prace plastyczną ekologiczną.

Na pewno w domu macie ruloniki po papierze toaletowym. Zobacz filmik i wykonaj prace według własnego pomysłu. Co z takiej rurki można zrobić?

Jeśli wykonasz zrób zdjęcie a wasze pomysły pokażemy na naszej stronie – grupa Wiewiórki”

https://stylowi.pl/4107091

Kochani życzę dobrego weekendu!

Grupa „Kotki”

Witam Was kochane Kotki, dzisiaj czekają na nas zajęcia plastyczne. Potrzebne będą: kolorowe farby, pędzel, woda w kubku, kartka biała A4,  kartka zielona, nożyczki, klej.

  1. Zabawa ruchowa „Bocian i żabki” – dziecko- żabka skacze po pokoju, rodzic- bocian mówi „Bocian idzie”, wówczas żabka skulona nie ruszając się, czeka aż bocian odejdzie.
  2. Zabawa „Prawda czy fałsz?”. Rodzic podaje informacje, a dziecko podnosi kciuk w górę lub w dół.
  • Teraz jest pora roku którą nazywamy wiosną.
  • Na wiosnę przylatują bociany z ciepłych krajów.
  • Zimą jeździmy na wakacje i kapiemy się w morzu.
  • Wiosną obchodzimy Święta Bożego Narodzenia.
  • Wiosną kolorowe liście spadają z drzew.
  • Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty.
  • Pszczoły zasypiają na wiosnę.
  1. Dzisiaj wykonamy pracę plastyczną „Bukiet wiosennych tulipanów”.

     Na białej kartce odbijamy dłoń, którą malujemy farbą, za każdym razem       innym kolorem. Kolorowych dłoni niech będzie kilka. Następnie z zielonej kartki dziecko wycina łodygi i liście, które przykleja do swoich kwiatków. Na dole można nakleić trawę wyciętą z zielonego papieru.

  1. Na zakończenie zabawa „Kwiaty rosną”– dziecko zwinięte w kulkę, na hasło rodzica – „Kwiaty rosną” dziecko powolutku przedstawia rozwój kwiatka, aż do pozycji stojącej na palcach rozkładając na boki swoje ręce.

Dzisiaj kończymy już nasze zajęcia, jeśli możecie pochwalcie się swoimi pracami, przesyłając do nas zdjęcia.

 

Grupa „Zajączki”

Witam, witam😊 To już piątek😊

Gotowi do piątkowej zabawy?

 

  1. Zabawa ruchowa „Ziemia, woda powietrze”

Kochane dzieci słuchajcie Waszych rodziców.

Jak usłyszycie hasło ziemia – szybko dotknijcie dłońmi podłogi i jednocześnie przykucnijcie.

Jak usłyszycie hasło woda – dotknijcie się dłońmi za kolana.

Jak usłyszycie hasło powietrze – wysoko pokażcie przestrzeń nad głową.

 

Uwaga, żeby się nie pomylić, bo Wasz Kochany rodzic będzie zmieniał kolejność.

Możecie również zamienić się rolami.

 

  1. Wiersz Bożeny Formy „Dbaj o przyrodę”

 

Kochamy naszą planetę,

Przecież na niej mieszkamy,

Chcemy by była piękna, dlatego o nią dbamy.

 

Nie zaśmiecamy lasów,

W nich żyją zwierzęta,

To nasi przyjaciele,

Każdy z nas o tym pamięta.

 

Chcemy mieć czystą wodę

W jeziorach i oceanach,

Chcemy by słońce świeciło

Na czystym niebie dla nas.

 

Porozmawiajcie z dziećmi Drodzy Rodzice o wierszu.

Zapytajcie dzieci o czym była mowa w wierszu oraz jak my możemy dbać o przyrodę.

  1. „Jak dbam o przyrodę” – praca plastyczna

Kochani, wspólnie ustaliliście, jak można dbać o przyrodę. Proszę teraz, żebyście spróbowali to narysować. Poniżej zamieszczam do wydrukowania obrazek. Pokolorujcie go i dorysujcie, co Wy Dzieci możecie zrobić, żeby wokół nas było ładnie i czysto. Możecie również bez drukowania sami narysować, co możecie robić, a czego nie wolno robić.

Życzę Wam dobrego humoru, udanej zabawy 😊

Grupa „Pszczółki”

Witam serdecznie moje Pszczółki, dzisiaj kolejny dzień zajęć, ponieważ mamy tydzień o ochronie przyrody musimy zdawać sobie sprawę, że to my jesteśmy za nią odpowiedzialni.

Zastanówcie się w jaki sposób wy możecie chronić przyrodę? Co robicie, aby było czysto i przyjemnie np. w lesie?

  1. Zachęcam Was do codziennych obserwacji przyrody, możecie zaobserwować jak zmienia się otoczenie, jakie zwierzątka/ owady odwiedzają nasze podwórko, teraz widzimy jak drzewa zaczynają kwitnąć, wypuszczać listki, ale czy tylko to możemy zobaczyć? Zaobserwujcie sami co jeszcze widzicie za oknem lub jak wyjdziecie na zewnątrz.

 

  1. Czas na zabawę ruchową Zwierzęta w lesie – dziecko rozkłada kilka domków na podłodze (ze wstążki, kartki, chustki) dzieci naśladując różne zwierzęta spacerują „po lesie” na hasło „człowiek” szybko wskakuje do domku i chowa się w nim, gdzie jest bezpieczne. Zabawę powtarzamy kilka razy, zmieniając zwierzątko.

 

  1. Posłuchajcie teraz wiersza A. Widzowskiej „Strażnicy przyrody”

Kuku, kuku! – echo niesie. To kukułkę słychać w lesie.

– Kuku, czekam! Kuku dzieci ! Czy sprzątacie swoje śmieci?

Płaczą sarny i jeżyki: – Ach! Zamienią las w śmietniki!

Rudy lisek wyszedł z norki. – Dzieci to są mądre stworki.

O! Zbierają już butelki i zakrętki i papierki.

Wiedzą, że szkiełka w lesie straszny pożar się rozniesie!

Hyc! Wyskoczył zająć Kicek. – Chcecie poznać tajemnicę?

Każdy maluch las szanuje i porządku w nim pilnuje.

Wie, że drzewo i roślina oczyszczają dym z komina.

-Prawda – szepnął wilczek młody – Dzieci bronią swej przyrody.

Nikt nie goni nas z patykiem i nie płoszy zwierząt krzykiem (…..)

  • O co pytała dzieci kukułka?
  • Co mówiły, o co prosiły w wierszu zwierzęta?
  • Z czego cieszyły się zwierzęta?

Zadanie: Przygotujcie kartkę, podzielcie na pół i wypiszcie po jednej stronie co można robić w lesie, a po drugiej stronie czego nie wolno robić w lesie.

!!!!!!    LAS TO DOM ZWIERZĄT, TY TEŻ MASZ SWÓJ DOM   !!!!!

Rozejrzyjcie się dookoła, może jest coś do posprzątania, pozbieraj po sobie zabawki, ubranka, butelki po napojach, a może talerzyki po śniadanku. Zróbcie przyjemność wszystkim domownikom.

  1. Praca plastyczna „doniczki z recyklingu” poszukajcie w domu pustych, plastikowych butelek po napojach, poproście rodziców o pomoc i wykonajcie sobie doniczki, w których posadzicie kwiatki, zioła, czy warzywa. Zdjęcia zobrazują sposób wykonania, możecie także zrobić według własnego pomysłu. Do dzieła! A i czekam na zdjęcia .