Grupa „Motylki”

Wysłuchanie piosenki Śpiewające  Brzdące – „Wycieczka pociągiem”.

 

Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Wakacje”.

 

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,

czas na przygody z mamą i tatą.

Czekają góry, pachnące łajki,

morze i plaża, konie, biedronki!

Gdy my będziemy się pluskać

w rzekach, przedszkole na nas              

grzecznie  poczeka, odpoczną

w ciszy lalki, zabawki,

dwie karuzele, mis i huśtawki.

Chętnie wrócimy do naszej pani

z wakacyjnymi opowieściami

o sarnach w lesie, o rybkach w morzu

i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.

Będziemy liczyć białe muszelki,

poznamy nowe, ważne literki,

a ten, kto butów sam nie sznuruje,

w mig się nauczy! Ja już sznuruję!

 

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza:

– Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?

– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?

– Czego możemy się̨ nauczyć́ w czasie wakacji?

– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?  

 

Rytmika pana Dominika – samolocik ulubiona zabawa dzieci.

Karta pracy – policz razem z rodzicami 🙂

 

Grupa „Jeżyki”

Dzień dobry Przedszkolaki! Czas na zabawę!

1.Zabawa poranna – rymowanka wyliczanka. Kiedy Rodzic czyta wierszyk to dziecko próbuje na paluszkach wyliczać do rymowanki.

Pierwszy Miś już dawno śpi

Drugi zaraz zaśnie

Trzeci tuli się do niego

Czwarty usnął właśnie

Piątemu się oczka kleją

Szósty się po brzuszku drapie

Siódmy liczy złote gwiazdki

Ósmy głośno chrapie

A dziewiąty marzy sobie o słodkim lizaczku

Ty jesteś dziesiąty

Więc idź spać misiaczku!

 

2.Czas na taniec. Zamienimy się w ptaszki! Posłuchajcie i zatańczcie.

3. Teraz przyszedł czas na zabawy matematyczne – dzisiaj poćwiczymy rytmy. Na pewno macie w domu klocki. Są one wspaniałym materiałem do zabaw i nauki. Wybierzcie klocki żółte, czerwone,niebieskie. Na początek próbujemy układać jak najwyższe wieże z dwóch kolorów np. czerwony, żółty, czerwony, żółty… Potem możemy próbować układać już z trzech kolorów np. czerwony, niebieski, żółty, czerwony, niebieski, żółty…. Pobawcie się z Rodzicami rytmami!

 

 

4. Teraz na zakończenie spróbujcie wykonać z pomocą Rodziców kartę pracy. Ułóżcie rytmy – tym razem są to koła.  Miłego popołudnia!

 

 

Grupa „Pieski”

Dzień dobry Dzieci! Czas na letnią zabawę i ćwiczenia matematyczne!

1. Zabawa poranna – gimnastyka buzi i języka. Rodzic czyta wierszyk bardzo powoli i demonstruje ruchy językiem, które powtarza po nim dziecko. Pamiętajmy, aby mowę dziecka wspomagać odpowiednią gimnastyką narządów artykulacyjnych, podnosząc ich sprawność. Nie ma nic bardziej śmiesznego niż taka gimnastyka.

 

Na początku jest rozgrzewka,

Językowa wprzód wywieszka.

Cały język wyskakuje,

Wszystkim nam się pokazuje.

W dół i w górę,

W lewo, w prawo.

Pięknie ćwiczy!

Brawo! Brawo!

Język wargi oblizuje,

Piękne kółka wykonuje.

Popatrzymy do lusterka,

Jak się język bawi w berka.

Kto spróbuje z miną śmiałą

Zwinąć język w rurkę małą?

Może uda się ta sztuczka.

Trzeba uczyć samouczka.

 

  1. Zabawa- teraz utrwalimy figury geometryczne. Pamiętacie? Co to za figury?

3. Zabawa-,,Figuraki wybierają się nad morze”. Potrzebne będą figury geometryczne w różnych kolorach, różnej wielkości i po kilka sztuk. Można pomóc sobie szablonami powyżej (wydrukować, wyciąć) lub samodzielnie narysować i powycinać. Dodatkowo potrzebne są „domki” dla figur (np. talerzyki papierowe). Rodzic pokazuje dziecku Koło, Kwadrat, Trójkąt nazywając po kolei te figury i kolory. Nazwiemy ich Figurakami. Dziecko opisuje ich wygląd, próbuje przeliczać boki, rysuje figury w powietrzu, na dywanie.

Opowiadamy, że Figuraki i ich dzieci wybrały się na wakacje nad morze. Kiedy dotarły na miejsce miały zamieszkać w odpowiednich domkach (Koła w domu ze znakiem koła, Kwadraty w domu ze znakiem kwadratu, a Trójkąty w domu ze znakiem trójkąta),  jednak zanim odnalazły swoje domy postanowiły najpierw zobaczyć morze i poszły na plażę. Kiedy tam dotarły zerwała się wielka burza. Dzieci Figuraki bardzo się wystraszyły  i postanowiły szybko odszukać swoje domy – trzeba im w tym pomóc. Dzieci dopasowują Figuraki do odpowiednich domów i pomagają figurowym mamom przeliczyć ile Figuraków schowało się do danego domu: 3- latki w zakresie 3,  4-latki w zakresie 5.

 

4. Na zakończenie posłuchajcie bajki, poproście Rodziców, aby ją Wam przeczytali. Miłego dnia.

Na łące pod lasem, tam gdzie rośnie duże drzewo stoi sobie mały domek. W domku mieszkają dwa misie: Pysio i Rysio. Ich domek jest bardzo ładny i kolorowy. Obok domku, w starym dębie mieszka Pani Sowa. Pani Sowa jest bardzo mądra. Wie wszystko o lesie i jego mieszkańcach. Wie, gdzie mieszkają pszczółki, gdzie śpiewają ptaszki i w której dziupli schowały się wiewiórki. Pewnego dnia małe misie wybrały się na łąkę. Szły sobie drogą, aż poczuły piękny zapach.

-Oj! Pewnie już niedaleko jest łąka!- wykrzyknął Pysio.

 Na łące było kolorowo. Kwitły kwiatki, brzęczały pszczółki. Na listkach trawy siedziały czerwone biedronki. Ich czarne kropeczki błyszczały w słońcu. Najładniejsze jednak były motylki, które lekko fruwały nad kwiatkami. Misie lubiły bawić się z motylkami. Motylki chowały się w kwiatkach. Czasami leciały wysoko… wysoko… tam, gdzie płyną chmurki i świeci żółte słoneczko. Nagle misie zobaczyły motylka, który był cały niebieski. Zaczęły za nim biec. Motylek zaprowadził je nad rzeczkę. Nad rzeczką wiał miły wiaterek szszsz, a woda cichutko śpiewała: plim, plim, plum, plum. Pysio i Rysio zaczęli skakać z kamienia na kamień. Potem przyglądali się zielonym żabkom i małym rybkom. Nagle usłyszały cichutki głosik: pii, pii, pii. Rozejrzały się wkoło skąd on dochodzi. Patrzą a tu przy kamieniu siedzi sobie myszka.

-Jak masz na imię? -zapytały misie.

-Jestem Szarusia – odpowiedziała myszka. Mieszkam niedaleko lasu w małej norce. Chodźcie ze mną. Mam ładną kolorową piłkę pobawimy się razem.

Misie szybko pobiegły za myszką. Zaczęła się wesoła zabawa. Podrzucały piłkę a potem za nią biegały. Piłka kulała się wesoło po trawie. W pewnej chwili tak mocno podskoczyła,  aż wpadła w krzaki. Potem pokulała się jeszcze dalej. Misie i Szarusia biegły za piłką, ale nie mogły jej dogonić. Bardzo się zmartwiły.

-Co my teraz zrobimy? – powiedziały misie. Dobrze, że niedaleko mieszka Pani Sowa. Może ona nam pomoże?. Może wie, gdzie schowała się piłka.

Szarusia i misie pobiegły pod stary dąb. Zapukały w drzewo- puk, puk… Z dziupli wyszła Pani Sowa. Miała duże okulary, przez które wszystko było widać. Założyła je na dziób i poleciała na bardzo wysokie drzewo Rozejrzała się i woła:

-Hej, hej!!!. Misie, Szarusio nie martwcie się! Znalazłam waszą piłkę. Wejdźcie szybko na drzewo a sami zobaczycie.

 Pysio, Rysio i Szarusia szybko wdrapały się na drzewo… Patrzą, patrzą a tam w kolorowych kwiatach schowała się kolorowa piłka. Zwierzątka pobiegły za Panią Sową, która wskazywała im drogę. Znalazły zgubioną piłkę. Wszyscy bardzo się ucieszyli. Poczuli się jednak zmęczeni. Słoneczko zaczęło już chować się za chmurki. Szykowało się do snu. W gniazdkach ucichły ptaszki.

– Pora wracać – powiedziała Szarusia. Jutro znów się pobawimy.

Myszka wróciła do swojej norki. Misie pobiegły do domku na łące. Umyły buzie, łapki, wyczyściły futerka. Hops! Wskoczyły do ciepłych łóżeczek. Przytuliły główki do poduszek. Zamknęły zmęczone oczy i cichutko zasnęły. Do ich okna zaglądał księżyc i gwiazdki, a misiom śniła się Szarusia i kolorowa piłka.

  

Grupa „Wiewiórki”

Dzień dobry w czwartkowy poranek.

1.Zaczynamy od domowej zabawy ruchowej:

Zobaczymy sobie teraz bajkę o przygodach pieska Reksia – „Reksio wędrowiec”

 

 

2. Zabawa matematyczna w liczenie

 

3. Ćwiczenia dotykowe- „Wakacyjne akcesoria”

Mała walizka, przedmioty, które kojarzą się z wakacjami, np.: okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały, opaska do zasłonięcia oczu.

Dajemy do ręki dziecku (z zasłoniętymi oczami) dowolny przedmiot. Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.

4. Wykonaj zadanie w kartach pracy „ Nowe przygody Olka i Ady” cz.2 str. 61

 

Grupa”Kotki”

Witam wszystkie Kotki 😊 przed nami kolejny dzień zajęć.

 

1. Zabawa „Burza na morzu”

Rodzic ustawia krzesło na środku pokoju. Dziecko jest marynarzem. Siada na krześle. Rodzic jest kapitanem staje przed dzieckiem i wypowiada komendy, na które dziecko reaguje odpowiednim zachowaniem.

− Spokój na morzu – dziecko delikatnie kołysze się (na boki) na krześle, mówi cicho szszyy…

− Na lewą burtę – przechyla się w lewą stronę.

− Na prawą burtę – przechyla się w prawą stronę.

− Burza na morzu – trzyma się dwoma rękami krzesła.

 

2. Słuchanie wiersza „Garść muszelek” K. Parnowska

 

Morze, morze – co nam dajesz?

Podróż statkiem w obce kraje,

Dla rybaków pełne sieci,

A muszelki mam dla dzieci.

Morze, morze – co nam dajesz?

Zdrowie tym ,co mnie kochają,

Słoną kąpiel w słońca blasku

Garść muszelek w ciepłym piasku.

Morze, morze – co nam dajesz?

Złoty bursztyn z morskich bajek

I nadmorskiej trawy szelest

A dla dzieci garść muszelek.

 

3. Pytania dla dzieci:

– Co nam daje morze?

– Co najbardziej lubisz robić nad morzem?

 

4. Ciekawostki o morzu Bałtyckim

https://view.genial.ly/5ee083e342cda20d13c29a5b/presentation-wakacje-nad-morzem

 

5. A teraz troszkę zabaw matematycznych.

    Wskaż cyfrę, o którą pytam.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10

  • Masz paluszków w obu dłoniach tyle. Zgadnij, ile?
  • Tyle łap ma pies, wskaż liczbę, jeśli wiesz.
  • Ile słoneczek na niebie świeci, czy wiecie drogie dzieci?
  • Ta cyfra ma kółka dwa, czy zgadniesz? Łatwa gra.
  • Tyle tydzień ma dni. Szybko tu odpowiedz mi.
  • Pór roku jest tyle, czy wiesz ile?
  • Lubisz tupać, to tup! I powiedz, ile masz nóg.
  • Obok niej dziesiątka stoi i ósemka. Pomyśl i odpowiedz, jaka to cyferka.
  • Mogła spełnić tyle życzeń złota rybka, pomyśl, policz, niech odpowiedź będzie szybka.

Wstaw w odpowiednie miejsce:

1 2 3 4 …. 6 7 8 … 10

1 2 … 4 5 6 7 8 9 …..

… 3 4 5 … 7 8….. 10

 

6.Wakacyjny rysunek – zabawa rozwijająca małą motorykę.

Potrzebne będą: tacka i piasek.

Na przygotowanej tacce z piaskiem rodzic prosi aby dziecko narysowało palcem plażę, morskie fale, słońce, chmury. Jeżeli trzeba, udziela dziecku pomocy, ale zachęca do samodzielnego wykonania zadania. Jeżeli zabawa się podoba można prosić dziecko o wykonanie różnych rysunków (kwiatek, piłka, kot, wąż itp).

 

7. Oglądnijcie bajkę i zapamiętajcie zasady bezpiecznego przebywania nad wodą.

 Bezpieczeństwo nad wodą.

 

Grupa „Zajączki”

Witajcie kochane dzieci. Zaczynamy zajęcia czwartkowe.

I. W poranku proponuję: Jogę dla dzieci- “Wyprawa na biegun i pustynię”

Zabawa dramowa „Wspinam się po górach”.                                                                    

Dzieci naśladują wspinanie się po górach: z przysiadu wznoszą się do góry, wyciągają ręce i stają na palcach. Następnie powoli schodzą w dół, aż do pozycji wyjściowej.

 

II. Zabawa matematyczna – Góralskie liczenie.

  • Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.

 

Zadanie 1.

Na hali, na hali 10 owiec juhas pasie.

Dwie w góry mu uciekły –   Ile teraz masz owiec, juhasie?

Dzieci układają 10 liczmanów. Odsuwają 2.

Udzielają odpowiedzi na pytanie:

Teraz jest 8 owiec.

Mogą ułożyć działanie:

10 – 2 = 8

Tak samo postępują przy innych zadaniach.

 

Zadanie 2.

Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody.

Ale cztery starsze owce uciekły z zagrody.

Policz teraz szybko mi – ile owiec w zagrodzie śpi?

 

Zadanie 3.

Na hali, na hali raz się tak zdarzyło

że do 7 starszych owiec 3 młode przybyły.

Powiedz teraz mi, ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?

 

Zadanie 4.

Na łące pod górą juhas owce pasie;

cztery czarne owce i pięć białych hasa.

Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?

 

III. Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji. Dzieci słuchają zagadek Barbary Kosmowskiej, dopowiadają ich zakończenia – rozwiązania.

 

Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy,

dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej… (plaży)

 

Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta,                                                                                 

dlatego dbam o to i o tym pamiętam,                                                                                 

by w lesie wszystkim żyło się dogodnie.                                                                                  

Z tego powodu nie bawię się… (ogniem)

 

Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,                                                                          

wiem, co mam zrobić, wiem nareszcie!                                                                           

Mogę zaufać pewnemu człowiekowi,                                                                                        

czyli panu… (policjantowi)

 

Gdy nie ma rodziców w domu,                                                                                      

to choć bardzo przykro mi,                                                                                                       

nie otwieram obcym ludziom                                                                                                   

do naszego domu… (drzwi)

 

Ze względu na żmije zawsze w lesie                                                                               

noszę moje ukochane, gumowe… (kalosze)

 

Grzybobranie to grzybów zbieranie,                                                                                                 

a nie ich jedzenie czy też smakowanie.                                                                          

Dlatego po powrocie z lasu                                                                                             

sięgam do grzybów pełnego… (atlasu)

 

Nie podchodzę do dzikich zwierząt,                                                                                        

bo choć są piękne i bajeczne,                                                                                             

 bywają także dla ludzi bardzo… (niebezpieczne)

 

Starszaki czytają” – w ramach akcji czytanka dla dzieci pt: Wakacyjne rady od Olka i Ady (s. 94, 95 Nowe przygody Olka i Ady – czytanka.)

Kochane dzieci jeżeli macie jeszcze troszkę siły to zapraszam do wykonania zadań w kartach pracy (KARTY PRACY – Nowe przygody Olka i Ady cz.4, s.71 –Bezpieczne i zdrowe wakacje.)  

 

POZDRAWIAM SERDECZNIE

 

Grupa „Pszczółki”

WITAM KOCHANE PSZCZÓŁKI!!!

Dzisiaj w dalszym ciągu podróżujemy. Zapraszam do wspólnej zabawy.

 

I. Kodowanie. Dzieci wyjechały na wakacje. Będą mieszkać w namiocie.

Pomóżcie im dojść do namiotu zgodnie z podanym kodem.

BRAWO!

 

II. Latem jest gorąco dlatego zabieramy w podróż klapki. Połączcie klapki w pary. Czy wszystkie klapki mają parę?

SUPER! JESTEM Z WAS DUMNA!

 

III. Policz ile. Popatrzcie uważnie na obrazek. Policzcie poszczególne przedmioty i wpiszcie odpowiednią liczbę w wyznaczone miejsce. POWODZENIA!!!

 DOBRA ROBOTA!

IV. Czas na ruch.

– Zamykamy na chwilę oczy. Są wakacje. Jesteśmy nad morzem. Szumią morskie fale.
 Naśladujemy głos fal – szuuuuuu, szuuuuuu…., równocześnie rysując w powietrzu fale. Naśladujemy szum fal – małe fale szumią cicho, a duże fale szumią głośno.

– Kąpiemy się w morzu, skaczemy przez fale. Mała fala, wykonujemy mały wyskok w górę. A teraz zbliża się duża fala więc wykonujemy wysoki wyskok w górę. Kładziemy się na dywanie, na brzuchu. Naśladujemy pływanie żabką.

 

V. Karty pracy do wykonania ze stron 70,71,72,73.

VI Statek. Wykonajcie działania i pokolorujcie statek według wskazanego kodu.

SUPER ROBOTA!!! DO ZOBACZENIA DROGIE PSZCZÓŁKI.