Grupa „Motylki”
Witajcie Motylki 🙂
I.Zabawa paluszkowa
Dziesięć małych małpek
Wypowiadamy słowa rytmicznie pokazując 10 palców
Hop, hop, hop.
Zginamy i prostujemy palce w rytm
Tak wesoło skacze,
Zginamy i prostujemy palce w rytm
Hop, hop, hop.
Zginamy i prostujemy palce w rytm
Stop!
Trzymamy wyprostowane palce.
Zamiast małpko tutaj stać,
Dotykamy pierwszego paluszka
Pora iść już spać.
Chowamy palec.
II. Wysłuchaj czytanki Audiobook, Z. Stanecka, „Basia i podróż”.
III. Piosenka „Podróże małe i duże”
https://www.youtube.com/watch?v=bugTfbGPzJ4
Na koniec praca plastyczna – Lody z papieru kolorowego i wacików.
Grupa „Jeżyki”
Dzień dobry, dzień dobry witam Was kochane Jeżyki. Zapraszam do zabawy i nauki.
1. „Jedziemy samochodem” –zabierzcie jakiś krążek, który posłuży Wam jako kierownica i wykonajcie czynności wskazane przez rodzica. Reaguje na sygnał (krążek/kartka czerwony – „STÓJ”, krążek/kartka zielony – „JEDŹ”):
- Zapinamy pasy;
- Włączamy silnik;
- Jedziemy samochodem;
- Reagujemy na odpowiednie „światło”;
- Wyłączamy silnik;
- Odpinamy pasy; Wysiadamy;
- Zamykamy samochód.
„Pachnące kwiaty” – ćwiczenia oddechowe
Zerwijcie kwiatek z ogródka, łąki albo narysujcie kredkami i wytnijcie nożyczkami. Następnie wąchacie kwiatek wciągając powietrze nosem, a ustami wypuszczacie powietrze, wykonując długi wydech. Zabawę powtarzamy kilka razy.
2. „Bezpieczne wakacje” – słuchanie wiersza B. Szelągowskiej
Jak wspaniale! Już wakacje.
To najlepsza w roku pora!
Można pływać sobie w morzu
albo wskoczyć do jeziora …
Na szczyt w górach wspiąć się warto!
Jak tam pięknie i wysoko!
W zeszłym roku po raz pierwszy
zobaczyłem morskie oko!
Ale zawsze pamiętajmy,
by dorosłych się pilnować.
Chodzić w górach – lecz po szlakach,
kremem z filtrem się smarować
Czapkę nosić taką z daszkiem
– porażenia się unika.
Kąpać się w strzeżonych miejscach
i pod okiem ratownika.
I rodziców trzeba słuchać.
Kto tak robi , ten ma rację.
Ach jak miło , jak wesoło
bo już przecież są wakacje!
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu:
– Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?
– Co to są szlaki górskie? Dlaczego się trzeba się ich pilnować?
– Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?
– Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?
– Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?
– Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje? Co można robić, a czego nie wolno?
3. „Kartka z wakacji” – projektowanie pocztówki
Poproście rodziców lub starsze rodzeństwo o przeczytanie poniższych zdań:
- Pozdrowienia znad morza.
- Pozdrowienia z gór.
- Pozdrowienia z krainy jezior.
- Pozdrowienia z leśnego zakątka.
- Pozdrowienia z pięknego miasta.
Waszym zadaniem jest zaprojektowanie kartki pocztowej, czyli pocztówki. Przygotujcie kredki lub flamastry i narysujcie wybrany krajobraz. Kartka powinna pokazywać miejsce, gdzie pojedziecie z rodzicami na wakacje lub gdzie chcielibyście pojechać: góry, morze, jeziora, las miasto.
Na odwrocie swojej pocztówki przyklejcie wybrane przez Was pozdrowienia lub poproście rodzica aby je napisał. Pamiętajcie o tym aby pozdrowienia pasowały do krajobrazu.
4. Zapraszam Was kochane Jeżyki do obejrzenia kilku filmów pt. „ Bezpieczne wakacje”:
-,,Bezpieczne wakacje w górach”
-,,Bezpieczne wakacje nad wodą”
https://learningapps.org/13193334
5. Dla chętnych
-Znajdź pary:
https://learningapps.org/7745718
https://learningapps.org/13114532
https://learningapps.org/13094386
-Ułóż historyjkę obrazkową:
https://learningapps.org/13110896
-Dokąd jedziesz na wakacje:
https://learningapps.org/12854806
-Zapraszam dzieci do obejrzenia filmu pt. „Wędrówki Skrzata Borówki- Las mieszany”
Może uda się Wam wybrać z rodzicami na wycieczkę do lasu, może uda się Wam spotkać domowego Skrzata Borówkę.
Grupa „Pieski”
Witajcie kochane Dzieci! Zapraszamy do wspólnej zabawy!
1.Zabawa poranna – zapraszamy do wykonania zabawy paluszkowej wg. M. Bogdanowicz.
Mam 10 palców małych do zabawy doskonałych.
(dzieci podnoszą dłonie do góry, na wysokości twarzy)
Mogę wszystko zrobić nimi – paluszkami malutkimi!
(dzieci nadal trzymają dłonie na wysokości twarzy i dodatkowo ruszają paluszkami)
Mogę zamknąć je w piąsteczki lub rozłożyć jak chusteczki,
(zgodnie z treścią dłonie zamykają w piąstki a następnie rozkładają je przed sobą)
Mogę w słonko je zamienić, albo schować do kieszeni.
(w rozłożonych dłoniach dzieci „rozczapierzają” paluszki a następnie wkładają do kieszeni)
Mogę podnieść je wysoko lub rozłożyć tak szeroko,
(dzieci podnoszą ręce wysoko do góry a następnie rozkładają je w bok)
Mogą w koszyk się zaplatać albo jak motylek latać.
(dzieci splatają dłonie palcami ze sobą, potem udają machanie skrzydełkami)
Mogę je ustawić w rządku lub rozpocząć od początku!
(dzieci łączą ze sobą paluszki w obu dłoniach)
2. „Czy to prawda…’’ rodzice czytają dzieciom zdania, związane z bezpiecznymi wakacjami. Dzieci zastanawiają się i próbują odpowiedzieć czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe. Każdą odpowiedź nagradzamy stempelkiem na rączkę.
Czy to prawda, że w lesie można palić ognisko?
Czy to prawda, że możesz sam biegać po plaży ?
Czy to prawda, że możesz rozmawiać z obcymi osobami?
Czy to prawda, że możesz sam wchodzić do wody nad jeziorem lub nad morzem?
3. Zabawa- spróbujcie narysować statek, pomoże Wam w tym wierszyk.
Zamieszczamy link:
https://www.youtube.com/watch?v=bDFQe3YlNaQ
Jak poszło? Skoro jest już statek, to teraz zróbcie sami latarnię morską.
4. Zabawa „Latarnia morska”. Potrzebne będą: kartka w niebieskim kolorze (posłuży za tło), 3 paski papieru w kolorze białym i 3 w kolorze czerwonym, jedno żółte papierowe kółko, klej. Paski papieru rodzice przycinają, tak, aby dało się je ułożyć w piramidę od największego do najmniejszego (naprzemiennie kolorami). Następnie według wzoru przyklejamy je na kartkę, na szczyt przyklejamy żółte kółko. Można dokleić „światło” z żółtych trójkątów. I gotowe! Miłego weekendu!
Grupa „Wiewiórki”
Dziś kochane przedszkolaki dowiemy się jak powstaje tęcza i z jakich kolorów się składa. Posłuchacie wiersza „Tęcza” Marii Konopnickiej – zaobserwujemy tęczę prawdziwą która powstaje z połączenia światła i wody, a także wykonamy pracę plastyczną „Tęcza”.
1.„Kraina tęczy” – słuchanie wiersza A. Karcz
„Kraina Tęczy”
Gdy na niebie słońce świeci,
Ziemia moknie w ciepłym deszczu.
To pojawia się nad światem
Droga do krainy tęczy.
Wielki pas wstęg kolorowych,
Które w kształcie są półkola.
Jeden koniec się wyłania,
drugi kończy tuż na ziemią.
Barwy widoczne tej drogi są,
Każda ze wstęg ma barwę swą.
Aż w siedmiu kolorach mienią się,
I swoim pięknem dzielą się.
Kolor czerwony to znak gorąca.
Kolor pomarańczowy to cytrusów barwa.
Kolor żółty to słońca promień.
Kolor zielony to traw i lasów barwa.
Kolor niebieski to symbol nieba.
Kolor granatowy to głębia morza.
Kolor fioletowy to lawendy zapach.
Spójrz na niebo i policz sama.
Rodzic zadaje dziecku pytania dotyczące treści wiersza:
– Kiedy powstaje tęcza?
– W jakim kształcie jest tęcza?
– Ile kolorów ma tęcza?
– Jakie kolory w niej występują?
– Z czym kojarzą się kolory występujące w tęczy?
2. „Tęczowy taniec” – zabawa muzyczno-ruchowa – przygotuj wstążeczki/paski z bibuły. Tańcząc w rytm muzyki poruszaj wstążeczkami/paskami z bibuły. /Przygotuj fragment ulubionej muzyki/
3. „Układanie tęczy” – zabawa dydaktyczna – nauczycielka pokazuje dzieciom obrazek przedstawiający tęczę i rozdaje każdemu dziecku po 7 pasków papieru w kolorach tęczy (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy). Zadaniem dzieci jest dobrze przyjrzeć się obrazkowi z tęczą i ułożyć swoje paski w dokładnie takiej samej kolejności. Po wykonaniu zadania nauczycielka prosi wybrane dzieci o podanie głosek w nagłosie nazw kolorów. Następnie zachęca dzieci do tworzenia zdań, które ułatwią zapamiętanie kolejności kolorów tęczy (pierwsze głoski kolejnych słów odpowiadają pierwszym głoskom nazw kolorów tęczy) np. czerwona pomarszczona żaba ziewała niczym gruby flaming.
Dla chętnych:
„Tęczowe eksperymentowanie” – zabawy badawcze – zapraszam do przeprowadzenia kilku doświadczeń, dzięki którym będziecie mogli zaobserwować różne tęcze. W trakcie wykonywania doświadczeń wyjaśniamy dziecku, że wiązka światła białego odbija się od lustra. Gdy wychodzi z wody, załamuje się. Tęcza powstaje na skutek załamania i odbicia światła słonecznego w kroplach wody. Widzimy ją w postaci barwnego łuku na tle chmur deszczowych lub po deszczu. Powstaje także we mgle wodnej przy wodospadach i fontannach. Znika, kiedy wszystkie krople wody opadną lub wyparują.
- „Tęcza w wodzie” – dzieci nalewają wody do miski i wkładają do środka lusterko tak, by opierało się o ściankę miski. Następnie kierują światło latarki na część tafli znajdującej się pod wodą. Na kartce trzymanej za latarką obserwują tęczę.
- „Tęcza na stole” – dzieci kładą na stole kartkę papieru, w odległości około 10 cm nad papierem trzymają szklankę z wodą. Po chwili na stole powinna pojawić się tęcza.
- „Tęcza w powietrzu” – nauczycielka rozpyla wodę spryskiwaczem do kwiatów w miejsce padania promieni słonecznych. Dzieci uważnie obserwują i próbują odszukać tęcze.
- „Cukierkowa tęcza” – nauczycielka układa na na rancie talerza cukierki i wlewa na środek trochę wody. Po chwili dzieci mogą obserwować „wodnistą tęcze”. Oczywiście po skończeniu obserwacji dzieci mogą zjeść cukierki – cukierki będą brudziły palce.
„Tęcza dla dzieci malowana różdżką” -zobacz filmik.
4. „Tęcza” – wykonanie pracy plastycznej – prezentujemy i tłumaczymy dzieciom kolejne czynności potrzebne do wykonania pracy plastycznej. Zwracamy szczególną uwagę, by przed przyklejeniem kuleczek upewnić się, że są one w odpowiedniej kolejności.
Obrazek poglądowy – kuleczki przyklejone są w nieodpowiedniej kolejności!
- Zwijamy malutkie kawałki bibuły w kuleczki.
- Układamy po jednej kuleczce na jednym łuku zgodnie z kolorami tęczy – po sprawdzeniu przez nauczycielkę poprawnej kolejności kolorów na łukach – przyklejamy po jednej kuleczce (ważne, by dzieci przykleiły kuleczki od razu, żeby uniknąć sytuacji, że coś się przesunie i potem źle wykleją resztę kuleczek).
- Wyklejamy kuleczkami całą tęcze.
- Na chmurkach przyklejamy watę.
Jeśli, chciałbyś pochwalić się swoją pracą plastyczną wyślij mi fotografię.:)
Do zobaczenia!
Grupa „Kotki”
Witam wszystkie dzieci i zapraszam na zajęcia w ostatnim dniu tygodnia.
1.Na początek rozgrzewka, zapraszam was do zabaw ruchowych.
2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Bezpieczne wakacje”:
Jak wspaniale! Już wakacje.
To najlepsza w roku pora!
Można pływać sobie w morzu
albo wskoczyć do jeziora…
Na szczyt w górach wspiąć się warto!
Jak tam pięknie i wysoko!
W zeszłym roku po raz pierwszy
zobaczyłem Morskie Oko!
Ale zawsze pamiętajmy,
by dorosłych się pilnować.
Chodzić w górach – lecz po szlakach,
kremem z filtrem się smarować.
Czapkę nosić – taką z daszkiem
– porażenia się unika.
Kąpać się w strzeżonych miejscach
i pod okiem ratownika.
I rodziców trzeba słuchać.
Kto tak robi, ten ma rację.
Ach jak miło, jak wesoło,
bo już przecież są wakacje!
3. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu:
– Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?
– Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pilnować?
– Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?
– Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?
– Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?
4. Zobaczcie dzieci filmik jak przygotować się na wyjazd w góry i bezpiecznie po nich wędrować.
Bezpieczeństwo w górach (bajka) z cyklu bezpieczne wakacje
5. Praca plastyczna – malowanie gór farbami na pogniecionej kartce.
(farby plakatowe, kartka, pędzelek, kartka z bloku technicznego)
Dziecko formuje z pogniecionego papieru pasmo górskie, przykleja je na kartce z bloku technicznego; maluje farbami plakatowymi na różne odcienie brązu; maluje drzewa iglaste u podnóża gór.
Grupa „Zajączki”
Witajcie kochane dzieci!!!! Dzisiaj kolejny dzień zabaw 😉 ZACZYNAMY
I. Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.
Dzieci rozwiązują zagadki i wskazują obrazki/zdjęcia przedstawiające ich rozwiązania.
Pędzi po torze szybko, z daleka,
bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)
Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.
Lata podniebnym szlakiem. (samolot)
Ma maskę, a pod nią konie,
cylindry – nie na głowie.
A w środku siedzi człowiek. (samochód)
Ta wielka latająca maszyna
owada – ważkę, przypomina. (helikopter)
Rebus fonetyczny – Co to za pojazdy?
Dzieci różnicują pierwsze głoski w nazwach obrazków. Dokonują ich syntezy po wymienieniu ich przez rodzica i odgadują nazwy różnych pojazdów, np.
rak, oko, walizka, ekran, ręka – rower;
sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka, orzech, torba – samolot;
miś, okulary, tort, obraz, rower – motor;
spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka, kot – statek.
II. Łódki, żaglówki nad morzem – praca plastyczna
Pomoce: dla każdego dziecka: talerzyk papierowy okrągły lub prostokątny, farby, pędzel, kubeczek z wodą, z białej kartki lub kartonu wycięte dwa trójkąty – czyli żagle oraz 2 półkola czyli łódki, klej lub można wykorzystać łódkę wykonaną techniką orgiami, którą zrobiliście na poniedziałkowych zajęciach.
Dzieci malują połowę talerzyka papierowego na żółto, dodają odrobinę pomarańczowej farby tworząc zachodzące słońce; a drugą połowę talerzyka – na niebiesko. Na niebieskiej części układają i przyklejają żaglówki lub łódkę z orgiami.
https://pracaplastyczna.pl/index.php/component/content/featured?start=240
III. Co pływa, co tonie? – zajęcia badawcze.
Co potrzebujemy?
Miska z wodą, kamyk, kartka z zeszytu, plastelina, klucz, korek, piłeczka do ping-ponga, klocek drewniany, klocek plastikowy, piórko, liść, gąbka, makaron, wasza łódka.
Najpierw sprawdźcie czy wasze łódki unoszą się na wodzie
-obserwowanie, swobodne wypowiadanie się na temat sposobu poruszania się łódki
-dmuchanie na łódkę (raz mocno, raz lekko)
-obciążanie łódki kamykami – swobodne wypowiedzi na temat doświadczenia. Rodzic zwraca uwagę na ograniczenia, jakie obowiązują przy obciążaniu np. statków. Wyjaśnia, że załadowany zbyt duży ciężar może spowodować zatonięcie statku.
Po wykonaniu doświadczenia z łódką, sprawdźcie jak zachowują się pozostałe przedmioty na wodzie.
UDANEJ ZABAWY.
Słuchanie nagrania odgłosu fal morskich uderzających o plażę (szumu morza)
https://www.youtube.com/watch?v=mai_J-9VfFQ
− Czego odgłosu słuchaliście?
− Czy ten odgłos był przyjemny?
Pokażcie rękami, jak porusza się fala i dokończcie zdanie: Chciałbym (chciałabym) pojechać nad morze, bo…
Starszaki czytają” – w ramach akcji czytanka dla dzieci pt: Wakacyjne rady od Olka i Ady (s. 84, 85 Nowe przygody Olka i Ady – czytanka.)
Kochane dzieci jeżeli macie jeszcze troszkę siły to zapraszam do wykonania zadań w kartach pracy (KARTY PRACY – Nowe przygody Olka i Ady cz.4, s.62,66)
Dobrej zabawy!!!!
Grupa „Pszczółki”
WITAM KOCHANE DZIECI, DALEJ JESTEŚMY W TEMATYCE WAKACJI, BO ONE JUŻ TAK BLISKO, MUSICIE PAMIĘTAĆ O BEZPIECZEŃSTWIE W TYM WSPANIAŁYM CZASIE. GÓRY, MORZE, JEZIORO CZY RZEKA, TAM NA WAS ZAWSZE WSPANIAŁA ZABAWA CZEKA, JEDNAK POSTĘPUJCIE ROZSĄDNIE I SŁUCHAJCIE RODZICÓW, SAMI NIGDZIE SIĘ NIE ODDALAJCIE I DBAJCIE O SIEBIE.
1. Powitanie piosenką „Ręce do góry”
2. Zapraszam do rozwiązywania zagadek wakacyjnych, czyli takich, które skojarzą ci się w wakacjami.
W kubeczku czy na patyku
wszyscy je lubimy.
Miło latem na języku,
poczuć małą porcję zimy. (Lody)
Świecę mocno dzionek cały,
żeby wszystkim ciepło dać,
by zobaczyć jak przychodzę,
trzeba bardzo wcześnie wstać. (Słońce)
Mały, lekki, kolorowy,
latem zawsze modny,
dobry do hasania w wodzie,
na plażę wygodny. (Strój kąpielowy)
Nad rzeką lub nad morzem,
przez letnie miesiące,
chroni naszą głowę,
przed gorącym słońcem. (Kapelusz)
W tubce lub butelce,
biały i pachnący.
Trzeba się nim posmarować,
wychodząc na słońce. (Krem do opalania)
Zbierane na plaży
brązowe kamyki.
Pięknie zdobią nam pierścionki
albo naszyjniki. (Bursztyny)
Może być niebieskie, szare lub zielone.
Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.
Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują,
jego małe fale stopy ich całują. (Morze)
Jest lekkie okrągłe
i do nadmuchania.
Przyda się każdemu
w nauce pływania. (Koło ratunkowe)
Kiedy lato spędzasz w mieście,
chcesz poszaleć w wodzie czasem.
Poproś mamę, tatę, siostrę,
żeby wzięli cię na… (Basen)
Mała łódka z siodełkami,
a w niej tata, ty i mama.
Gdy kręcicie pedałami,
łódka płynie sama. (Rower wodny)
3. Zabawa ruchowa „Pojazdy” – Ponieważ na wakacje jedziemy różnymi środkami transportu, zobaczcie czy potraficie je naśladować. Rodzic podaje nazwę pojazdu, dzieci zmieniają ustawienie i naśladują pojazd. Np.
- statek – stanie w lekkim rozkroku, przenoszenie ciężaru z lewej strony na prawą z równoczesnym naśladowaniem szumu morza „szszsz”.
- autobus – lekki rozkrok, naśladowanie trzymania kierownicy, przechylanie tułowia w zależności od kierunku jazdy, można przesuwać się do przodu.
- Pociąg – nogi razem, lekko ugięte w kolanach, ręce zgięte w łokciach i zataczanie kół rękami z równoczesnym naśladowaniem stukotu kół o szyny „czu,Czu,Czu”
- Samolot – ręce rozłożone szeroko, kołysanie tułowiem i naśladowanie skrętów samolotu, lekko pochlamy naśladując lądowanie i wznoszenie samolotu.
Można podać nazwy innych pojazdów i pozwolić dziecku na własną kreatywność w naśladowaniu.
4. „Stateczki” – ćwiczenie plastyczne wykonane metodą orgiami, a następnie ćwiczenie oddechowe. Potrzebna kartka, może być kolorowa, będzie ciekawiej, wykonajcie stateczki z papieru według instrukcji z filmu (poniżej link). Gotowe statki puszczajcie w basenie, jeziorze czy w domu w wannie lub misce, połóżcie statek na wodzie i dmuchajcie w niego, tak aby pływał w różnych kierunkach. Udanej zabawy.
5. Zapraszam do chwili relaksu i obejrzenie filmu pt. „Bezpieczeństwo na rowerach”. Każdy z was z pewnością lubi jeździć na rowerze, ale pamiętajcie o bezpieczeństwie i zasadach, które obowiązują podczas jazdy.
6.Zadania w kartach pracy 84,85.
7. Na koniec zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej „Podwodny świat”, dzięki niej każdy będzie mógł sobie wyobrazić, co żyje w tych pięknych , głębokich wodach mórz i oceanów. Potrzebujecie pudełka kartonowego, kamyczki, muszelki, papier kolorowy, farby. Poproście o pomoc dorosłego w wycięciu fal w kartoniku, rybek.
BARDZO ŁADNIE PRACUJECIE, JESTEM Z WAS DUMNA. BRAWO!!!