grafika koszyczki z zającem

Grupa Motylki

Dzień dobry Motylki!

Jutro Wielka Sobota, a to oznacza, że trzeba przygotować koszyczki wielkanocne. Zobaczcie filmik i spróbujcie zapamiętać jak najwięcej elementów.

Po obejrzeniu zastanówcie się razem z rodzicami:

Czy Wasz koszyczek będzie zawierał wszystkie te rzeczy?

Co będzie w Waszych koszyczkach czego nie było w filmiku? Święta Wielkanocne – animacja do piosenki 🐣

 

Przyjrzyjcie się poniższym ilustracjom.

Policzcie, ile jajek znajduje się w pierwszym koszyku.

Czy potraficie powiedzieć w jakich są kolorach?

A ile jajek widzicie w drugim koszyku, jaki jest ich kolor?

Został nam ostatni koszyczek. Co możecie powiedzieć o jego zawartości?

Spójrzcie jeszcze raz na wszystkie koszyczki. Jajko w pewnym kolorze pojawiło się dwa razy, potraficie je odszukać?

 

grafika koszyczki wielkanocne

Czas na eksperyment – a Motylki kochają eksperymenty!

Potrzebne będą:

-dwie takie same szklanki

-dwa jajka

-woda

-sól

-łyżka

Wykonanie:

Do obu szklanek nalewamy taką sama ilość wody (¾ szklanki). W jednej szklance rozpuszczamy kilka łyżek soli (około 5). Za pomocą łyżki ostrożnie umieszczamy jedno jajko w szklance z samą wodą. Drugie jajko umieszczamy w szklance z wodą i solą.

Czy widzicie jakąś różnicę? Gdzie znajdują się jajka?

 

Poproście rodzica o wydrukowanie kolejnego zadania. Wybierzcie swoją ulubioną kredkę i obrysujcie koszyczek razem z jego zawartością po śladzie. Na koniec możecie pokolorować rysunek. Jeśli nie macie możliwości wydrukowania koszyczka, spróbujcie wykonać to zadanie na monitorze za pomocą palca.

grafia rysowanie po śladzie koszyk

 

Motylki uwielbiają duże kolorowanki, duże wieże z klocków i oczywiście duże bańki mydlane. Co powiecie na wykonanie ogromnego jajka wielkanocnego? Możecie wykorzystać do tego swoje zabawki: klocki, piłeczki, tory, skakanki lub samochodziki. Poniżej przykładowa fotografia. Może pokażecie nam Wasze dzieła? Czekamy za zdjęcia 🙂

zdjęcie pisanka

Źródło: https://pl.pinterest.com/

 

Pamiętajcie, żeby po zabawie posegregować zabawki- tak, jak w przedszkolu. Możecie zaśpiewać w trakcie sprzątania naszą piosenkę! Nie zapominajcie o niej!

„Już zabawki odkładamy”

Już zabawki odkładamy

na półki, na półki.

Lubimy porządek,

więc wspólnie sprzątamy:

ja i ty, ja i ty

(na melodię „Panie Janie” – dzieci bardzo dobrze znają naszą piosenkę do sprzątania, na pewno zaśpiewają ) 

grafika kartka świąteczna dla grupy Motylki

 

grafika koszyczki z zającem

Grupa Jeżyki

Witam Was Jeżyki w tym ostatnim dniu zajęć. Dziś piąteczek, a oznacza to, że już weekend i święta wielkanocne, więc

Życzę Wam kochane Jeżyki i Waszym kochanym rodzicom, aby był to czas uroczy w ten czas Wielkiej Nocy, aby zdrowie dopisywało i jajeczko smakowało.

Niech tradycja wodę leje, a zajączek niech się śmieje.

Życzy p. Basia i p. Martyna 

Na początek trochę się poruszajcie „ Zumba dla dzieci”.

 

Powtórzymy sobie rytmiczny taniec z pokazywaniem, który uczyliśmy się w przedszkolu.

 

Wysłuchajcie piosenki ZoZi „Znaki Wielkanocy”

 

Na koniec zróbcie swój własny koszyczek wielkanocny. Pokolorujcie i powklejajcie do koszyczka to co powinno się w nim znaleźć.

pokarmy do koszyka wielkanocnego

grafika kolorowanka koszyk

 

grafika koszyczki z zającem

Grupa Pieski

Drogie Dzieci, oto zajęcia dla Was.

 

grafika koszyczki z zającem

Grupa Wiewiórki

1. Zapraszam dzieci z grupy ,, Wiewióreczki’’ i rodziców do wykonania zajączka wielkanocnego z ręcznika:

 

2. A teraz posłuchajmy „Legendy o białym baranku”

grafika baranek

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,

gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.

Malutkie kurczątko, bielutki baranek,

brązowy zajączek i kilka pisanek.

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,

jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.

Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,

falujące piórka tak jak u kaczuszki.

Co ty opowiadasz –dziwi się baranek,

jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.

Dzieci na mój widok bardzo się radują

i z mojego grzbietu cukier oblizują

Brązowy zajączek śmieje się wesoło,

jestem z czekolady –opowiada wkoło.

Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,

już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,

dziwi się pisanka zielona jak łąka.

Dziwią się pisanki żółte i czerwone,

brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

 

3. Pokoloruj obrazek według kodu. Pozostałe elementy według własnego pomysłu.

grafika kolorowanka wg kodu

4. Zapraszam do wysłuchania filmu o tradycjach wielkanocnych:

kartka wielkanocna dla grupy Wiewiórki

grafika koszyczki z zającem

Grupa Zajączki

Witajcie kochane przedszkolaki. Zaczynany dziś zajęcia piątkowe.

Dzisiaj już piątek ostatni dzień tygodnia. Myślę, że zasługujecie na mały odpoczynek. Rozpoczniemy od bajki naszego ulubionego bohatera – Kubusia Puchatka.

Zapraszam!

Teraz postaraj się rozwiązać zagadki.

karta pracy czyj to cień

karta pracy dopasuj

Wiem, że świetnie poradziliście sobie z tymi zadaniami.

Teraz trochę policzymy: policz jajka i zaznacz właściwą liczbę. Spróbuj opisać jak wyglądają jajka.

karta pracy pisanki

Poproście rodziców na wykonanie małych eksperymentów z jajkami.

Jest to świetna zabawa.

Życzę Wam zdrowych i wesołych świat Wielkanocnych  i wracam do Was w nowym tygodniu po świętach.

zdjęcia zająćzki

Serdeczne życzenia

radości i pogody ducha

z okazji Świąt Wielkanocnych,

aby uśmiech i wiosenny optymizm

były obecne każdego dnia…

Wesołego Alleluja!!!

 

grafika koszyczki z zającem

Grupa Sówki

Witam!!! Czy chociaż jeden przedszkolak czeka na nowe zabawy? Tak? To świetnie! Zaczynamy!!!!

 

I. Opowiadanie Patrycji Siewiera-Kozłowskiej „Wielkanocny koszyk” – ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej.

 

Wiklinowy koszyk, w nim serwetka biała (język na chwilę zamieniamy w koszyk). W sobotni poranek mama szykowała (unosimy boki i przód języka do góry). W koszyczku baranek z cukrowym futerkiem (udajemy baranka). Macha chorągiewką i beczy przepięknie (beeee, beeee, beeee). Obok dwie pisanki: (wypychamy językiem policzki z jednej i z drugiej strony). Jedna ma kropeczki (czubkiem języka rysujemy kropki na podniebieniu). Druga opleciona czerwoną wstążeczką (czubek języka rysuje wstążkę wokół warg). Jest też mała babka z wierzchu lukrowana (szeroki język, niczym lukier, zakrywa górną wargę) którą mama piekła od samego rana. Przy babce – mazurek przez mamę zrobiony. I żółtym kurczaczkiem zręcznie ozdobiony. Kurczaczek, choć z cukru, cicho popiskuje. (pi, pi, pi) bo koszyk jest mały i miejsca brakuje… (zamieniamy język w koszyk). Jest tam jeszcze chlebek i różne przyprawy, kawałek kiełbaski, zając z czekolady. Jest pasztet i serek, jest też ćwikła z chrzanem! Oj, wszystko to zjemy w świąteczny poranek!

„Wielkanocny obrazek” – ćwiczenia oddechowe ze słomką :

https://logokreacja.files.wordpress.com/2019/04/c486w.-oddechowe-ze-sc582omkc485.pdf

 

II. Po porannych zabawach logopedycznych przyszła pora na zabawy ruchowe:

 

Zabawa ruchowa – naśladowcza Joanny Wasilewskiej „Pieczenie ciasta”.

Wsyp do miski mąki szklankę (dzieci wykonują ruchy sypania)

Utrzyj żółtka (wykonują okrężne ruchy rękami)

Ubij piankę (ruszają ręką w górę i w dół)

Dodaj mleko i rodzynki ( dzieci imitują ruchy dodawania i sypania)

Będzie ciasto dla rodzinki

Łyżka cukru, szczypta soli (pocierają palcami wskazującymi i kciukiem o siebie)

Zapach taki, jak kto woli (wąchają)

Śmietankowy, cytrynowy, migdałowy lub rumowy

Teraz ciasto ugnieść trzeba (otwierają i zaciskają dłoń jak przy ugniataniu)

I niech rośnie aż do nieba (robią przysiad i wznoszą się na palce z rękami uniesionymi w górę)

Pac, do formy, ale heca (podskakują)

Ono się nie boi pieca. Upieczone, wystudzone, czekoladą ozdobione.

Na talerzu je ułożę, już spróbować każdy może (dzieci pokazują gotowe ciasto w prawą i lewą stronę, głaszczą się po brzuchu, oblizują wargi)

 

Po szybkiej rozgrzewce zachęcam naszych małych pomocników i pomocnice do pracy w kuchni, to wspaniała zabawa połączona z nauką.

Proponuję przepis na pyszną babkę wielkanocną. SMACZNEGO!!!!

 

III. Zachęcam w wolnej chwili do obejrzenia programu dla dzieci „Domowe przedszkole – Świąteczne zwyczaje – WIELKANOC” – utrwalenie wiadomości .

 

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

 

Wiosna idzie, a z nią Święta – każda buzia uśmiechnięta,

Nasza mama już od rana jest zajęta, zabiegana.

Czas koszyczek przygotować i pisanki pomalować.

Mama włoży tam baranka,

będzie zając – niespodzianka.

A my razem z tatą, tutejszym zwyczajem szukać

będziemy ukrytych jajek.

 

Możecie również drogie dzieci pokolorować wielkanocny obrazek:

kolorowanka zając

karta świąteczna dla grupy Sówki

grafika koszyczki z zającem

Grupa Pszczółki

Witam Was kochane przedszkolaki to już ostatni dzień zajęć przed Świętami Wielkanocnymi.

1. Pierwsze zadanie to:

Skreśl co drugą literę licząc od lewej do prawej a dowiesz się co powinno znaleźć się na wielkanocnym stole.

 

b i a t r y a l n t e o k

 

Skreśl co drugą literę licząc od prawej do lewej

 

k s e l r w u j z t a d m

 

W powstałych wyrazach wymień głoski, podziel je na sylaby i policz ile ich jest.

 

2. Dzisiaj na pewno z rodzicami będziecie robić pisanki. Dlatego podsyłam filmik jak inaczej można zrobić ciekawą pisankę.

 

2.W kolejnym filmiku zobaczycie jak narysować wielkanocny koszyczek. Spróbuj na pewno się uda.

 

Kochane Pszczółki! Nasi Drodzy Rodzice.

Z okazji Świąt Wielkanocnych, życzymy Wam zdrowia, radości, wzajemnej miłości i życzliwości, poczujcie jak wielką potęgą jest Rodzina, doznajcie w te święta wyjątkowego szczęścia, otwórzcie serca i wpuśćcie nadzieję.

„Bądźmy wszyscy dobrej myśli”. Zostańcie razem w domu.

Wesołego Alleluja. ♥

W muzycznym nastroju żegnamy się. Pa, pa.

Nie zapomnijcie o Lanym Poniedziałku.