Grupa Motylki
Dzień dobry Motylki!
Wita Was Pani Weronika i Pani Ewelina.
Jak spędziliście pierwszy dzień września? Czy byliście na spacerze w deszczu? Czy skakaliście po kałużach? A może wyszło słonko zza chmur, kiedy spacerowaliście? Już niedługo wszystko nam opowiecie w przedszkolu. A teraz zapraszamy do wspólnych zabaw z nami (choć nie ma nas przy Was) i z Rodzicami.
Codziennie w przedszkolu będziemy się witać wierszykiem lub piosenką. Czy umiecie wskazać swoje rączki, nóżki, głowę, brzuszek, buzię, uszy, brodę i nos…? To poproście Rodziców, żeby przeczytali Wam taki wierszyk, a Wy pokazujcie Wasze części ciała. Warto zrobić to kilka razy, coraz szybciej! Super zabawa!
Rączki robią klap, klap, klap (klaszczemy)
Nóżki robią tup, tup, tup (tupiemy)
Tutaj swoją głowę mam (pokazujemy głowę)
A na brzuchu bam, bam, bam (klepiemy się po brzuchu)
Buzia robi am, am, am (pokazujemy buzię)
Uszy słyszą tu i tam (pokazujemy uszy)
Tutaj swoją brodę mam (pokazujemy brodę)
A na nosie sobie gram ( gramy na nosie)
W przedszkolu będziemy też dużo śpiewać i grać na instrumentach. Dzisiaj posłuchajcie piosenki „Do przedszkola, kto jest zuch” – będziemy ją śpiewać w przedszkolu jak się zobaczymy.
Spróbujcie nauczyć się refrenu. Jest bardzo prosty i przypomina znaną melodię z bajki „Smerfy”.
La, la, la, la, la! Do przedszkola kto jest zuch!
La, la, la, la, la! I odwagę ma za dwóch!
La, la, la, la, la! Do przedszkola kto jest zuch!
La, la, la, la, la! I odwagę ma za dwóch!
Czy wiecie, że w naszej grupie jest 25 dzieci? Zobaczycie, że to bardzo dużo. Poznacie nowych kolegów i koleżanki. Będziemy się uczyć swoich imion. Każdy z nas będzie inny, wyjątkowy i potrzebny w naszej grupie. A teraz przyjrzyjcie się takiej karcie. Popatrzcie co tam jest przedstawione? Czy te dzieci, które są na obrazkach są takie same? Jeśli nie, to czym się różnią? Spróbujcie wskazać takie same buzie dzieci. Może uda się Wam połączyć je w pary? Możecie spróbować połączyć paluszkiem lub po prostu pokazać.
Każdego dnia w przedszkolu będziemy dbać o nasze zdrowie. Będziemy jeść zdrowe śniadania, obiady i podwieczorki. Będziemy też często myć ręce – pamiętajcie, że rączki myjemy bo zdrowi być chcemy!
Dbajcie o siebie!
Przed nami pracowity wrzesień.
Do zobaczenia Motylki!
Grupa Jeżyki
Pani Basia mówi Wam głośno DZIEŃ DOBRY JEŻYKI!!!
Wy już na pewno dobrze wiecie, że tak trzeba się witać np. przychodząc do przedszkola.
Jak zauważyliście już nie jesteśmy Motylkami tylko Jeżykami !
Pierwsze ćwiczenia jakie zrobicie są to ćwiczenia oddechowe.
Przez chwilę zamienicie się w wesołe smoki, które zieją ogniem: wdychamy powietrze nosem, a wydychamy powietrze buzią .
Teraz będziecie jeść zupkę – waszą ulubioną– wyobraźcie sobie, że jecie gorącą zupkę, pachnącą. Najpierw wąchacie zapach zupki, a potem studzicie ją ustami, wydychając powietrze.
ŚWIETNIE SOBIE RADZICIE, BRAWO !
Teraz zaśpiewajcie piosenkę na powitanie „Dzień Dobry”.
Dzień dobry, dzień dobry,
wszyscy się witamy,
dzień dobry, dzień dobry,
dobry humor mamy.
Dzień dobry, dzień dobry,
słońce jasno świeci,
dzień dobry, dzień dobry,
Pani wita dzieci….
https://www.karaokedzieciom.com/utwory/Dzien-dobry-wszyscy-sie-witamy.html
Posłuchajcie opowiadania J. Jasny-Mazurek „A ja dzisiaj nie chcę!”
W ubiegłym tygodniu, w czwartek, Marcinek obudził się z kwaśną miną. Zamiast powiedzieć: „dzień dobry” albo „tralala, już nie śpię” i wstać – leżał w łóżeczku i marudził:
– Ja nie chcę iść do przedszkola…
– Nigdy już nie pójdę do przedszkola..
.– Mamo, mamo, chodź tu do mnie!
Mama uważnie przyjrzała się Marcinkowi i położyła dłoń na jego czole. Zawsze tak robi, kiedy Marcinek jest chory.
– Wszystko w porządku – powiedziała mama po chwili. – Możesz śmiało wstawać.
– Ale ja nie chcę iść do przedszkola – powtórzył Marcinek.
– I będziesz cały dzień leżał w łóżku? – zdziwiła się mama.
– To nie byłoby ciekawe – pomyślał Marcinek. Wstał, umył zęby, buzię i ubrał się, jak zwykle. Śniadanie już czekało na stole, a mama krzątała się przed wyjściem do pracy.
– A co ja będę robił, jak ty pójdziesz do pracy? – zapytał Marcinek.
– Myślę, że będziesz się bawił w wyścigi samochodowe albo narysujesz samolot pasażerski. A może uda ci się rozwiązać zagadki, które zada Pani, albo trafisz lotką do celu, najlepiej ze wszystkich dzieci…
– A ja przecież nie idę do przedszkola! – przypomniał Marcinek.
– No to nie będziesz miał się ani z kim ścigać, ani nic. Możesz tylko narysować samolot. Mama posmutniała i powiedziała, że ona i tak musi pójść do przedszkola, żeby powiedzieć Pani i dzieciom, że Marcinek nie przyjdzie ani dziś, ani nigdy.
– Nikt nie musi wiedzieć! – zawołał Marcinek.
– Przecież i tak wszyscy od razu zauważą, że cię nie ma.
Pani będzie się martwiła, że zachorowałeś… a Michał i Tomek to nie wiem, co bez ciebie zrobią.
– Nie idź, mamusiu… – poprosił Marcinek.
– Muszę. Nie mogę zachowywać się jak dzieciak – powiedziała mama i zaczęła zbierać się do wyjścia.
Wtedy Marcinek bardzo, bardzo szybko włożył buty i kurtkę i wyszedł razem z mamą. Kiedy już byli na ulicy – powiedział:
– Ja tak tylko żartowałem, mamusiu.
– A ja wolę inne żarty, a ty?
Rozmowa na temat opowiadania:
-Co Marcinek powiedział, gdy wstał rano?
– Co Marcinek mógł robić sam w domu?
– Dlaczego zdecydował się pójść do przedszkola?
Kochane dzieciaczki, pamiętajcie o częstym myciu rączek. Po zabawie, przed obiadkiem umyjcie rączki.
Spójrzcie na obrazek poniżej. Kiedy myjemy ręce? Powiedźcie w domu na głos i zapamiętajcie. Jak się spotkamy w naszej sali to mi też opowiecie .
Aby lepiej zapamiętać pokolorujcie obrazek 😉
To już koniec zajęć! Do jutra!
Grupa Pieski
Witajcie Pieski!
Zapraszamy do wspólnej zabawy!
Dzisiaj trochę się poruszamy!
„Przywitajmy się wesoło” – posłuchajcie piosenki i zatańczcie.
Teraz czas na gimnastykę ze Śpiewającymi Brzdącami. Puszczamy nagranie , stoimy w lekkim rozkroku z dzieckiem, muzyka sama nas prowadzi i podpowiada co robić. Pojawi się tupanie i klaskanie. Do dzieła!
Czas na zabawy ruchowe z naśladowaniem. Może zamienimy się w zwierzątka?
Zabawa „Spłoszone ptaszki”
Przybory: hula hop lub jakiś przedmiot do oznaczenia gniazda (może być poduszka)
Dziecko w siadzie skrzyżnym w wyznaczonym miejscu – gnieździe , w pozycji skorygowanej ze „skrzydełkami”. Na hasło: „ptaki fruwają” – powstanie, wyjście z „gniazd” i bieg po sali we wspięciu na palcach z jednoczesnym „machaniem skrzydełkami”. Na hasło: „jastrząb” – powrót do „gniazd” do pozycji wyjściowej.
Zabawa „Pieski”
Przybory: bębenek lub cokolwiek na czym można wystukać rytm
Dziecko w pozycji na czworakach dowolnie spaceruje po sali, jak pieski na spacerze. Zwracamy uwagę na wysokie ułożenie bioder i stąpaniu na całych dłoniach. Dziecko porusza się w dowolnym kierunku i z dowolną prędkością.
Na koniec – masażyk relaksacyjny. Poproście Rodziców, aby zrobili Wam masażyk na plecach. Potem Wy możecie zrobić go Rodzicom. Miłej zabawy!
Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy plecy malucha opuszkami palców),
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),
skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),
kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki),
a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).
Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),
wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),
pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).
Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark)
Do jutra!
Grupa Wiewiórki
WITAMY W DRUGIM DNIU WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY „WIEWIÓRECZKI”.
POMACHAJCIE DO NAS RĄCZKAMI NA PRZYWITANIE I ŚWIETNĄ ZABAWĘ!
- Na początek trochę ruchu. Zapraszamy do wspólnej zabawy integracyjnej ze śpiewem pt. „Pingwin”.
Dzieci śpiewają piosenkę i rytmicznie klaszczą na słowa piosenki:
,,O jak przyjemnie i jak wesoło w Pingwinka bawić się się się,
Raz nóżka lewa, raz nóżka prawa (wykonujcie polecenia z piosenki)
Do przodu, do tyłu i raz, dwa i trzy (podskakujcie obunóż zgodnie z tekstem piosenki).
- Czas wakacji już za nami, ale sobie dziś powspominamy i porozmawiamy.
Jak minęły Wam wakacje? Co ciekawego zobaczyliście? Jakie pamiątki przywieźliście z wakacji? Na podstawie wysłuchanego wiersza ,,Wakacyjne wspomnienia’’ Iwony Pietrucha narysujcie swoją wakacyjną przygodę na kartkach z bloku rysunkowego i pochwalcie się pracą swoim Paniom.
,, Każdy człowiek, mały, duży,
wie, do czego lato służy.
Wie, od czego są wakacje,
jakie niosą nam atrakcje.
Lecz czas leci, świat się zmienia.
Pozostają więc wspomnienia.
Otwórz album ze zdjęciami
i wspominaj razem z nami.
Urlop z wodą preferujesz?
Więc nad morze podróżujesz
lub nad rzekę czy jezioro.
Tam słoneczka czeka sporo.
Gdy z przyrodą kontakt bliski,
pakuj w góry swe walizki.
Żeby w lesie, na polanie,
pod namiotem mieć mieszkanie.
Jeśli uciec chcesz od miasta,
zmykasz na wieś − no i basta! −
By na wiejskim tam podwórku
liczyć piórka żółtym kurkom.
Możesz jeszcze gdzieś na łące
poprzyglądać się biedronce.
Lub odwiedzić dziadka Tadka
i pozbierać w sadzie jabłka.
Jeśli w mieście spędzasz lato −
jest i rozwiązanie na to.
Na plac zabaw idź z kolegą,
bo plac przecież jest od tego.
Tam zjeżdżalnie są, huśtawki,
z piasku babki i zabawki.
W parku też czeka zabawa:
rolki, rower − świetna sprawa.
Wybór masz, a więc nie zwlekaj.
Wszędzie wiele przygód czeka.
Baw się dobrze i koniecznie
spędzaj czas tylko bezpiecznie!’’.
- A teraz troszkę odpocznijcie i wysłuchajcie bajki terapeutycznej pt. ,,Misiulek w przedszkolu”.
Grupa Zajączki
Dzień dobry przedszkolaki. Tu pani Basia. Zapraszam Was dzisiaj do wspólnej zabawy.
Pamiętacie – nasza grupa to „Zajączki”.
1. Nauczymy się wierszyka o zajączku.
ZAJĄC
Zając zwierzakiem jest wyjątkowym,
długie ma uszy na czubku głowy.
Tymi uszami wciąż nasłuchuje,
czy nikt na niego dziś nie poluje.
Oczka ma śliczne, ogon mięciutki,
i zawsze lubi być wesolutki.
Skacze wysoko, pełno go wszędzie,
szczęśliwy zając niech zawsze będzie.
2. Dokończ zdanie – „Zajączek jest….”
/ budowanie wypowiedzi z wykorzystaniem przymiotnika: duży, mały, miękki, lekki, chudy, gruby./
3. Jak narysować zająca? Rysuj z Tadziem! Zobaczcie filmik.
A dla chętnych przygotowałam obrazek do pokolorowania.
4. Na koniec ćwiczenia logopedyczne: Popatrz na zajączka i ćwicz razem z nim.
Dziękuję Wam za dzisiejszy dzień! Do jutra!
Grupa Sówki
DRODZY RODZICE, KOCHANE DZIECI !!!!!!
KILKA SŁÓW O ZMIANACH W NOWYM ROKU PRZEDSZKOLNYM
NASZA GRUPA MA NOWĄ NAZWĘ „SÓWKI” MĄDRE GŁÓWKI, A NASZĄ SALĄ BĘDZIE DAWNA GRUPA „ZAJĄCZKÓW”
WYCHOWAWCZYNIE TEJ GRUPY TO:
PANI SAMANTA SUSKA ORAZ PANI ALEKSANDRA MORITZ-JARCZOK,
A POMOCĄ W TYM ROKU BĘDZIE PANI KORNELIA JASTRZĘBSKA.
„SÓWKI” MĄDRE GŁÓWKI ZAPRASZAM NA DZISIEJSZE ZAJĘCIA!
ZACZYNAMY!!!!!!!!!!
I. Na dobry początek zapraszam na ćwiczenia poranne:
- Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Pobudka.
Dziecko leży na dywanie – śpi. Na uderzenie w dłonie (lub w jakiś przedmiot: klocek o klocek) powoli wstaje, prostuje się, przeciąga, przeciera oczy, maszeruje po pokoju, aby rozprostować mięśnie; ale chce mu się jeszcze spać i na sygnał – dwa uderzenia w dłonie – ponownie zasypia.
- Ćwiczenia z elementem czworakowania Rozrzucone klocki.
Dziecko chodzi na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami. Co pewien czas prostuje się i rozgląda, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie.
- Zabawa uspokajająca Marsz z krążkiem.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła w rytm uderzania w dłonie, trzymając krążki na dłoni w taki sposób, żeby nie spadły. Potem odkłada je na wyznaczone miejsce.
- Zabawa bieżna Wracamy do domu.
Krążki – domy rozłożone są na podłodze. Dziecko biega w rytm klaskania pomiędzy nimi, w różnych kierunkach, starając się zapamiętać, gdzie znajduje się jego dom. Podczas przerwy w klaskaniu wraca do domu i siada na krążku.
Proponuję również dla suuuuuuuuuper sportowców ćwiczenia równoważne dla dzieci. Dzięki tym ćwiczeniom występuje poprawa napięcia w obrębie centralnych części ciała, kształtujemy koordynację wzrokowo- ruchową, oraz usprawniamy przy tym małą motorykę.
II. Osłuchanie się z melodią i słowami piosenki „Przedszkole – drugi dom”
- Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.
Ref. Ja chodzę tam co dzień,
obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali
wesoło bawię się,
kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam,
przedszkole domem drugim jest.
- Czasem rano trudno mi wstać.
Chciałoby się leżeć i spać,
lecz na mnie auto czeka i miś.
W co będziemy bawić się dziś?
Ref. Ja chodzę tam co dzień…
- Zamiast mamy Panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref. Ja chodzę tam co dzień…
III. Kochane dzieci na zakończenie zapraszam do wykonania kart pracy zgodnie z instrukcją.
- Karol, Zuzia i Staś bawią się na placu zabaw. Karol ma niebieski sweter. Pokoloruj jego spodnie na zielono.
- Zuzia ma granatowe kokardki na warkoczach. Pokoloruj jej bluzkę na czerwono, a spodnie na żółto.
- Staś ma na butach żółte gwiazdki. Pokoloruj jego koszulkę na fioletowo, a spodnie na brązowo.
- Dokończ kolorować obrazek.
POWODZENIA!
Grupa Pszczółki
Witajcie kochane dzieciaki, dzisiaj kolejny dzień naszych zajęć, ponieważ już wiecie, że nasza grupa nazywa się teraz Pszczółki przygotowałam do nauki dzisiaj piosenkę grupową, która będziemy sobie śpiewać w różnych sytuacjach, okolicznościach, uroczystościach itp.
1. Powitajmy się piosenką, aby pogoda już nam figlów nie płatała, a słoneczko znowu zawitało do naszych okien. Tańczcie według własnego pomysłu, uśmiechajcie się.
2. Aby dobrze zacząć dzień poruszać trzeba się:
- Zabawa „Żaby na łące” – dzieci – żabki skaczą po łące, Rodzic wypowiada słowa Kle, kle wtedy żabki zatrzymują się bez ruchu, a rodzic obserwuje czy się porusza. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Zabawa „Kwiaty na łące” – potrzebne żółte słońce z Dzieci są kwiatami, które rozkwitają na łące. Najpierw stoją prosto z rękami opuszczonymi wzdłuż tułowia, rodzic pokazuje słoneczko w górę, a kwiaty rozkwitają, podnoszą ręce do góry, stoją na jednej nodze, ręce kołyszą się u góry, na boki i w górę. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Zabawa „Wiatr i chmurki” – na rytm bębenka lub stukania, dzieci – chmurki poruszają się w różne strony, po chwili rytm jest szybszy i chmurki również szybciej się poruszają. Kilka razy zmieniamy rytm bębenka.
3. Nauka piosenki „Pszczółki”, nauczcie się słów piosenki, a później również zaśpiewajcie.
Promyk słońca budzi mnie, potem w rosie kąpie się.
Wkładam piękny strój w paseczki, idealny dla pszczółeczki.
Ref; Bzz,bzz,bzz rozlega się, skrzydełka niosą mnie 2x
Pszczółkę radość wręcz rozpiera, kiedy z kwiatków nektar zbiera.
Będzie z niego pyszny miód, nie na darmo był ten trud.
Choć pszczółeczki małe są, wszystkim piękny uśmiech ślą.
Przez dzień cały się krzątają, tę piosenkę Wam śpiewają.
Ref; Bzz,bzz,bzz rozlega się, skrzydełka niosą mnie 2x”
4. Ponieważ, wy już się wszyscy dobrze znacie spróbujcie teraz przypomnieć sobie wszystkie imiona dzieci z waszej grupy, każde imię powiedz głośno, następnie wyklaszcz sylaby i powiedz ile jest sylab, np. Kuba, Ku – ba, Ola, O- la itd. Czy pamiętasz wszystkich swoich kolegów i koleżanki z grupy?
5. Teraz spróbujcie sami nauczyć się rysować pszczołę, to proste wykonajcie rysunek zgodnie z instrukcją w filmie. Pszczoły są żółto – czarne, wy dzisiaj możecie poeksperymentować i zrobić dowolnymi kolorami. Udanej zabawy.
6. Na pożegnanie przypominam, jaki mamy trudny czas, dlatego dbajmy o siebie i myjmy często ręce, przypominać Wam o tym będzie piosenka.
Bardzo się cieszę, że dzisiaj byliście na zajęciach. Zapraszam na jutro. Do zobaczenia.