Grupa ” Motylki”

Witajcie Motylki. Jak się macie? Jak Wam miną weekend? Przed nami kolejny tydzień zdalnej edukacji. W tym tygodniu nadal kontynuujemy temat związany z naszą planetą. No to zaczynamy od…..

  1. …ćwiczen artykulacyjnych.https://wordwall.net/pl/resource/943453/logopedia/zajęcia-logopedyczne-ćwiczenia-artykulacyjne
  2. Kochani, przypomnijcie sobie dzisiaj, jak ważne jest segregowanie śmieci, dla naszej planety, dla naszego zdrowia, po to, cieszyła nasze oczy jak najdłużej. Spójrzcie i przypomnijcie sobie do jakiego pojemnika należy wrzucać poszczególne odpady.

  1. Następnie  posłuchajcie krótkiego liściku od Ziemi i spróbujcie odpowiedzieć na pytania zadane przez Ziemię.
                                                                      Witajcie dzieci!
    Piszę do Was, bo mam wiele trosk i radości, o których opowiedzą załączone obrazki. Wiem, że w chwili obecnej nie możecie zaradzić wielu moim kłopotom, ale wiem też, że jako dorośli ludzie postaracie się coś zmienić. Proszę, abyście dzisiaj zastanowili się: co teraz możecie zrobić dla kawałka ziemi wokół siebie, żeby Ziemia miała powody do radości?
    Pozdrawiam Was
    Wasza Ziemia

  1. Nadszedł czas na zabawę słowną metodą niedokończonych zdań. Usiądźcie sobie wygodni i spróbujcie dokończyć zdania:
    -Odpady trzeba…..
    -Śmieci wyrzucamy do….
    -Nasza Planeta to……
    A czy wiecie co to jest recykling?
    Moi drodzy RECYLKING oznacza, że coś możemy wykorzystać powtórnie.
  2. Posłuchajcie teraz wiersza M. Strzałkowska „Przedsztawienie”.
    W klasie wielkie poruszenie.
    Występują dziś na scenie
    Ala, Ola, Ewa, Basia,
    Kuba, Kazio, Staś i Kasia…
    -Na odpady nie ma rady.
    Nie schowamy do szuflady
    gór odpadów oraz śmieci!
    -Wiedzą o tym nawet dzieci!
    -Na odpady nie ma rady,
    lecz nie płaczmy bez przesady-
    aby na to coś zaradzić,
    trzeba z głową je gromadzić.
    -Segregujmy je dokładnie
    zamiast wrzucać je popadnie.
    -I od dzisiaj śmiećmy z głową,
    nowocześnie postępowo!
    -Czyś jest biedny, czy bogaty,
    kładź oddzielnie szkło i szmaty,
    i przedmioty metalowe,
    i odpady plastikowe.
    -Recyklingu dobre duszki
    prędko zrobią z puszek puszki,
    buteleczki z buteleczek,
    pudełeczka z pudełeczek…
    -A ze szmat, z makulatury-
    pism i książek całe góry!
    -Niech się wreszcie normą stanie
    wtórne wykorzystywanie!
    Jaś brwi zmarszczył, myśli, myśli…
    -Kupmy koszyk na ogryzki!
    Próbę recyklingu zróbmy
    i na jabłka je przeróbmy!
    Skrupulatnie sortuj śmieci ,
    nie wyrzucaj ich jak leci.Odpowiedzcie teraz na kilka pytań na temat wiersza:
    -Jakie imiona miały dzieci występujące w wierszu?
    -jakie rady przekazały dzieci?
    -Dlaczego trzeba segregować śmieci?SUPER!!!! BRAWO!!!!

 

  1. Pracujecie bardzo pięknie. Widzę, że się super staracie. Jestem pod wrażeniem. Na zakończenie obejrzyjcie film edukacyjny „Rady na odpady”.https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k&feature=share&fbclid=IwAR2mMgnFrdKijzQRmly-ZPw1rgrwtxvMCAMtfR4sxnyicaoyZKZYjWvtxVs

Grupa „Jeżyki”

Witam Was serdecznie na dzień dobry proponuję kilka prostych ćwiczeń na rozruszanie naszej buzi i języka:

  • Niesforny balonik– nadymanie jednego policzka i przesuwanie powietrza z jednej strony jamy ustnej do drugiej – wargi złączone.
  • Zajączek – wciąganie policzków do jamy ustnej, policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą „zajęczy pyszczek”.
  • Całuski(posyłamy mamie lub Tacie)–wargi ściągnięte, wywinięte do przodu – jak przy cmoknięciu.
  • Nic nie powiem– mocne zaciśniecie rozciągniętych warg.
  • Rybka – wysuwanie warg do przodu i rozszerzanie na końcu jak u ryb.
  • Echo- dobitne wymawianie samogłosek a, o, e, i, u, y.
  • Masaż warg- nagryzanie zębami wargi dolnej, potem górnej. (Pamiętamy, aby robić to bardzo delikatnie)
  • Motorek – parskanie wargami, naśladowanie odgłosu motoru, traktora

 Proszę kilka razy wykonać ćwiczenie do wierszyka:

Ręce w górę,

Ręce w bok,

Mały przysiad

Duży skok.

Teraz jesteśmy już przygotowani do zajęć.;)

  1. Proszę teraz Waszych rodziców, aby przeczytali Wam opowiadanie.

Pamiętamy o zasadach: Uszy szeroko otwarte.

 

Dawno, dawno temu, a może wcale nie tak dawno. Wśród lasów, łąk i pól było niewielkie miasteczko(Lędziny oczywiście) W miasteczku tym mieszkały dzieci, które bardzo lubiły leśne wycieczki. Pewnego dnia dzieci zapakowały do plecaków soki, zbożowe batoniki, jogurty, owoce oraz przygotowane przez rodziców kanapki. Zabrały także ulubione zabawki. Ucałowały rodziców, pomachały na pożegnanie i wybrały się na piknik. Szły dróżką przez las, aż dotarły na piękną leśną polanę. Na polanie pięknie pachniały kwitnące dookoła kwiaty, z daleka słychać było piękny śpiew ptaków. Dzieci rozłożyły kocyk. A ponieważ były bardzo głodne i spragnione wyciągnęły z plecaków ulubione zbożowe batoniki, jogurty i soki. Kiedy się najadły i napiły, papierki i puste butelki i kubeczki od jogurtów zostawiły na trawie. Po krótkiej przerwie rozpoczęły wesołą zabawę. Skakały na skakance, bawiły się w berka i w chowanego.

Kiedy słońce zaczęło się chować za horyzont postanowiły wrócić do domu. Zabrały kocyk, plecaki i wróciły do domu. W lesie zrobiło się cicho, ale jakoś dziwnie. Zwierzęta nie chciały przyjść na leśną polanę. Ptaki nie śpiewały. Kwiaty smutno zwiesiły swoje główki.

 

Jak myślicie, dlaczego tak się stało Czy dzieci o czymś zapomniały???

Teraz kilka pytań, na które świetnie znacie odpowiedź;

Pomocą będą te dwa obrazki.

 

  1. W którym lesie zwierzętom żyje się lepiej?
  2. Skąd biorą się śmieci w lesie?
  3. Co powinno się zrobić ze śmieciami, gdy idziemy do lasu na spacer?

Brawo teraz możecie zostać prawdziwymi Przyjaciółmi ziemi.

Na zakończenie dnia możecie jeszcze pokolorować obrazek i zobaczyć krótką bajeczkę.

Pozdrawiam Was serdecznie, życzę udanej zabawy

Bajka o ekologii link

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanka-mi%C5%82o%C5%9B%C4%87-naszej-planety-ziemi_16604.html

Grupa „Pieski”

Zabawa poranna : Powitanie z rodzicami, bratem siostrą…. dzieci spacerują po mieszkaniu, na sygnał witają się rączkami, pleckami, kolankami, łokciami, mrugają oczkami itd.

1.Zabawa -rozwiązywanie zagadki słuchowej – Co to za okrągła planeta, na której bez wody, tlenu i słońca nie byłoby życia ( ZIEMIA)

2.Zabawa ,,Wielkie sprzątanie’’- dzieci w rytm włączonej muzyki chodzą po dywanie, na którym są porozrzucane gazety: gdy muzyka jest wyłączona każdy podnosi jedną kartkę, zgniata ją w kulkę i wrzuca do przygotowanych koszy.

  1. Zabawa ,,Obdarowujemy naszą Ziemię”- dzieci rysują na kartkach białego papieru „Dobre prezenty dla Ziemi”- liście, słońce, drzewa, kwiaty, ptaki, zwierzęta, owady. Na zakończenie pracy dzieci naklejają piękny uśmiech dla naszej planety Ziemi a rodzice podpisują pracę hasłem ,,My jesteśmy grzeczne dzieci, nie śmiecimy Ziemi przecież, śmieci mniej, Ziemi lżej’’

4.Dzień Ziemi Nasza planeta- karty pracy do wydruku https://lecibocian pl 

Grupa ” Wiewiórki

 

Dzień dobry Wiewiórki. Czas szybko płynie i zaczynamy nowy tydzień. Mam nadzieję, że Wszyscy jesteście zdrowi i cieszycie się wiosną.

Przed nami ciekawy tydzień „NASZA PLANETA ZIEMIA”

  1. Posłuchajcie wiersza Bożeny Formy

„Ziemia – nasza planeta”

Nasza Ziemia to piękna kraina,

na niej skały, lądy i morza.

Wiele różnych przedziwnych zjawisk

i tajemnic w sobie chowa.

 

Zatem dbajmy wszyscy o Ziemię,

niech oazą dla nas będzie.

Niech jej człowiek nie zaśmieca,

spokój niech panuje wszędzie.

 

Brudna woda, nieczyste powietrze,

precz spaliny, liczne odpady.

Więcej tego, nikt z nas już nie chce

nowe trzeba ustalić zasady.

 

Wszystkie żale ludziom ogłaszaj,

niechaj ciągle o ciebie dbają.

Ziemio niechaj cię mieszkańcy

wciąż z odpadów oczyszczają.

 

Rozmowa z dzieckiem w oparciu o przeczytany wiersz:

– co znajduje się na naszej planecie?

– czy dbasz o swoją planetę?

– w jaki sposób można to zrobić?

Teraz zapraszam na bajkę edukacyjną pt „Rady na odpady”

Czy podobał Wam się filmik?

Możecie rodzicom opowiedzieć co zapamiętaliście z tej bajki.

 

  1. Kolejne zadanie 😊 ułóż historyjkę obrazkowej pt; „Dbamy o naszą planetę”

Z przygotowanego obrazka zrób 3 części a potem ułóż je w/g kolejności.

Załącznik – historyjka obrazkowa

historyjka obrazkowa - Planeta
  1. Czy macie jeszcze ochotę i siłę na jedno zadanie?

Wiem, że lubisz samodzielnie rysować – narysuj swoją planetą jak sobie wyobrażasz? Jaką wolisz? – czystą czy brudną. Do pracy. Jeśli wykonasz obrazek wyślij go chętnie go zobaczę.

Do zobaczenia.

Grupa „Kotki”

Witam was kochane Kotki. W tym tygodniu będziemy mówić o tym jak dbać o Planetę Ziemię. Na dzisiejsze zajęcia potrzebne będą: kartka papieru, kredki, nożyczki, gazetki reklamowe, klej.

  1. Na początku pobawimy się w dwie zabawy.

– Zabawa „Wirujący bączek” – dziecko ślizga się w kółko na brzuchu a następnie na plecach.

– Zabawa „Gorąca podłoga” – biega z wysokim unoszeniem kolan.

  1. Zapraszam was teraz do oglądania bajki edukacyjnej „Rady na odpady”

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

  1. Rozmowa na temat bajki.

– Kogo pytały dzieci o radę?

– O czym mówił smok?

– Co oznacza segregacja?

– W jaki sposób ludzie zanieczyszczają środowisko?

– Co się stanie jak ludzie nie będą segregować śmieci?

-Co dalej dzieje się ze śmieciami?

  1. Zabawa „Kolory”- dziecko biega po pokoju, na hasło rodzica „żółty” – dziecko szuka jakąś rzecz plastikową, po odłożeniu na miejsce znów biega, kiedy rodzic powie „zielony”- dziecko szuka lub wskazuje rzecz szklaną. Ponownie dziecko biega, na hasło rodzica „niebieski” dziecko wskazuje albo przynosi papier.
  2. Zobaczcie sobie dzieci teraz filmik, w jaki sposób segregujemy śmieci.

 

https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0

  1. 6. Na koniec narysujcie kosze na śmieci w odpowiednich kolorach, a z gazetek (jeśli macie w domu) wytnijcie obrazki które przedstawiają rzeczy: plastikowe, szklane i papierowe i naklejcie je na odpowiednich koszach narysowanych przez was.

Dzisiaj już się żegnamy i zapraszam Was na zajęcia jutro !

Grupa „Zajączki”

Dzień dobry 😊

Dzisiaj poniedziałek, czyli ćwiczymy dzisiaj mowę.

Zapraszam Kochani do zabawy 😊 W tym tygodniu będzie mowa o naszej planecie Ziemi.  Także zaczynamy od ćwiczeń na rozgrzewkę.

  1. Zabawa ruchowa „Na ziemi zostaje”

Na dane polecenie, na ziemi zostają tylko określone części ciała, np. na ziemi zostaje tylko prawa noga, albo lewa noga i prawa ręka.

Poniżej zamieszczam link do zabawy. Podczaj niej wykonujecie dane polecenie na przerwę w muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

  1. Kochani Rodzice przeczytajcie Waszym dzieciom wiersz Bożeny Formy
Ziemia – nasza planeta
Autor: Bożena Forma

 

Nasza Ziemia to piękna kraina,
na niej skały, lądy i morza.
Wiele różnych przedziwnych zjawisk
i tajemnic w sobie chowa.
Zatem dbajmy wszyscy o Ziemię,
niech oazą dla nas będzie.
Niech jej człowiek nie zaśmieca,
spokój niech panuje wszędzie.Brudna woda, nieczyste powietrze,
precz spaliny, liczne odpady.
Więcej tego, nikt z nas już nie chce
nowe trzeba ustalić zasady.Wszystkie żale ludziom ogłaszaj,
niechaj ciągle o ciebie dbają.
Ziemio niechaj cię mieszkańcy
wciąż z odpadów oczyszczają.

Porozmawiajcie z dziećmi na temat wiersza. Zapytajcie dzieci o czym był wiersz, co znajduje się na ziemi, co trzeba robić, żeby nasza planeta była zadbana, a czego nie wolno robić. Zapytajcie również dzieci, co one lubią na naszej planecie.

3.      Zabawa „Ziemia to….”

Stwórzcie wspólnie mapę myśli, z czym Wam kojarzy się słowo ziemia.

Ciekawa jestem, jak dużo pomysłów przyjdzie Wam do głowy.

 

4.      Poznajemy literę H, h

Żeby na Ziemi było nam miło, dobrze by było, gdyby była czysta. Wtedy też zabawa i odpoczynek jest przyjemniejszy.

Dzisiaj poznany literkę h w słowie „hamak”, w którym można się i trochę pohuśtać i trochę odpocząć.

Zaprezentujcie dzieciom wyraz podstawowy hamak

Następnie proszę, żeby dzieci podzieliły słowo hamak na sylaby a następnie na głoski.

Spróbujcie wymienić inne słowa, które zawierają głoskę H, h.

 

Przygotujcie białe kartoniki, niebieskie (spółgłoski) oraz czerwone (na samogłoski).

Najpierw niech dzieci białymi kartonikami oznaczą wszystkie głoski w wyrazie hamak.

Dzieci wymawiają głoskę h długo, czyli hhhhyyyyy

Oraz krótko: h, h, h, h

Określcie czy głoska h, to samogłoska czy spółgłoska.

Oznaczcie w słowie hamak samogłoski ( czerwone kartoniki) oraz spółgłoski (niebieskie kartoniki).

Jak macie w domu książki to proszę wykonajcie zadania dotyczące literki H, h  ze strony 70 – 73.

Jeżeli macie ochotę to poniżej zamieszczam kartę pracy.

h-nauka-literek

Grupa „Pszczółki”

 Witam wszystkie Pszczółki. W tym tygodniu w dalszym ciągu będziemy mówić o wiośnie, otaczającej nas przyrodzie oraz jej ochronie.

Na początek rozwiążcie krzyżówkę. Wpiszcie odpowiedzi w poszczególne okienka:

  1. Zjada zieloną trawę a daje białe mleko.
  2. Ten spryciarz mieszka w lesie.
  3. Są nimi jabłka, gruszki, śliwki.
  4. Dzięki niemu oddychasz.
  5. Z nich wyrosną rośliny.
  6. Narzędzie ogrodnicze z zębami.

 

Gratuluję wykonania zadania!!!

 

II Opowieść ruchowa. Posłuchajcie tekstu i naśladujcie jednocześnie wszystkie czynności według poleceń. Dobrej zabawy!

 

,,Powracające ptaki’’ – wyobraź sobie, że jesteś ptaszkiem, który powraca z ciepłej Afryki gdzie spędził zimę. Kiedy się dowiedział, że u nas jest już wiosna, wybrał się w drogę, aby do nas powrócić. Leciał niewysoko. Przelatywał nad stadem lwów, z których jeden groźnie ryczał (dzieci otwierają buzię szeroko i udają ryczącego lwa). Nad rzeką ujrzał słonie, które pięknie, na wszystkie strony kręciły trąbami (dzieci złączonymi i wyciągniętymi do przodu ustami kręcą na wszystkie strony). Na drugim brzegu rzeki wylegiwały się cztery tłuste hipopotamy (dzieci nadymają policzki cztery razy). Wkrótce ptaszek doleciał do morza i usłyszał szum jego fal (szu, szu, szu, szu). Morze było głębokie i szerokie i leciał nad nim nasz ptaszek przez wiele godzin. Kiedy znalazł się nad lądem, przysiadł na chwilkę, aby się pożywić nasionkami (z buzi dzieci robią dziobek i lekko rozchylają środkową część ust, tworząc kółeczko). Po jedzeniu pięknie wyczyścił dziobek (języki czyszczą kąciki ust). Wiedział nasz ptaszek, że już jest niedaleko – przeleciał jeszcze nad pastwiskiem, gdzie brykały koniki (kląskanie) i minął w powietrzu wieżę Kościoła, gdzie głośno biły dzwony         ( bim, bam, bim bam). Na polu, tuż przy jego rodzinnym lesie pracował traktor   ( naśladujemy wargami dźwięk traktora). Jeszcze tylko kilka machnięć skrzydłami i już był przy swym rodzinnym gnieździe. Poczuł się szczęśliwy i radośnie zaśpiewał.

Ale długą drogę muszą pokonać ptaki, żeby do nas wrócić. Pamiętajcie, że nie można niszczyć ptasich gniazd ani zabierać z nich jajeczek, z których wyklują się młode ptaszki.

 

III Wykonajcie kolejne zadanie a poznacie niektóre ptaki powracające z ciepłych krajów.

Ułóżcie sylaby w kolejności 1,2,3

 

1)     3          1        2

       ka        ku      kuł

 

2)     2             1           3

       wro        sko       nek

 

3)    3            2          1

       ka         kół       Jas

 

SUPER!!! DOBRA ROBOTA!!!

 

 IV Ćwiczenia oddechowe ,,Ptasie piórka.” Przygotujcie piórka lub małe kawałki waty.

* Zdmuchiwanie  piórek lub watki z dłoni.
* Podrzucanie piórek do góry i dmuchanie na nie, by jak najdłużej utrzymały się w powietrzu.
* Dzieci z rodzeństwem lub rodzicem ustawiają się z dwóch stron stolika i starają się przedmuchać piórko lub watkę na stronę przeciwnika.

V  Odkrywamy literę „ j” na podstawie wyrazu „jajko”.

Wymień wyrazy zaczynające się na literę j, dokonaj analizy wyrazów, czyli powiedz jaka jest pierwsza i jaka ostatnia głoska, a teraz wyklaskaj sylaby, następnie wymień głoski po kolei wszystkie, ile jest sylab, ile głosek? Napisz te wyrazy na kartce i pod spodem narysuj tyle okienek ile jest głosek, następnie pokoloruj na czerwono samogłoski a na niebiesko spółgłoski.  (J jest spółgłoską, sprawdź to : powiedz długo jjjjj, co słyszysz?) Pisz w powietrzu, na kolanie, na dywanie…. Teraz jesteś już gotowy/a aby zrobić zadania w kartach pracy.

 

Wykonaj zadania ze strony  48,49,50,51. Tekst ze strony 50 czytaj kilka razy.   Przyjemnej pracy!