Grupa ” Motylki” 

Witajcie przedszkolaczki !

  1. Na początek gimnastyka buzi i języka

https://wordwall.net/pl/resource/995123/gimnastyka-buzi-i-j%C4%99zyka

 

  1. Zaśpiewajmy razem „Czytaj z Misiem”, sł. A. Konefał, muz. S. Dusza

„Czytaj z misiem”
1. Siadaj szybko na dywanie,
coś pięknego dziś się stanie,
w wielki świat literatury
zaprowadzi ciebie miś.

Ref.: Dzisiaj czyta twoja pani,
ale jutro spróbuj ty,
zaproś misia na kolanach
i opowiedz swoje sny/x2

  1. Mały miś nas uczy wiele,
    on jest naszym przyjacielem,
    my choć kilka latek mamy
    czytać chcemy przez dzień cały.

Ref.: Dzisiaj czyta twoja pani…

  1. Mały miś nam wiele zdziała,
    czyta z nami tata, mama
    opowiada nam o świecie
    pojąć tego nie możecie.

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=TaYR4YBqkJI

 

III. Zobaczcie bajkę rodzina Treflików „Warto czytać”

https://www.youtube.com/watch?v=jc-OfE8YI_4

 

  1. Karta pracy „Bystre oczka”.

Znajdziesz różnice i nazwij zwierzątka, które są na obrazku?

Grupa ” Jeżyki” 

Dzień dobry, dzień dobry kochane Jeżyki. Dzisiaj na zajęciach troszkę pośpiewamy. Zaczniemy jednak od ćwiczeń z książką w roli głównej.

 

  1.  Omiń książkę – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.
    Rodzic rozkłada książki na dywanie. Waszym zadaniem będzie polegało na ominięciu książek czworakując.
    Ćwiczenia z elementem skoku – na podłodze są rozłożone książki, dziecko maszeruje, omijając je. Na sygnał rodzica dziecko przeskakuje obunóż przez książki.
    Ćwiczenia oddechowe „ Huśtamy książkę”
    Połóżcie się na plecach kładąc książki na klatce piersiowej. Podczas wdechu książka  wyraźnie unosi się do góry, podczas wydechu opada ( wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami).
  2.   Nie lada wyzwanie!!! Pamiętacie melodię do piosenki ,,Mydło wszystko umyje”?? 

Świetnie!! Ponieważ poniższy wierszyk J.Skokowskiego spróbujecie zaśpiewać do melodii z pierwszej zwrotki. Natomiast refren zaśpiewajcie do melodii z refrenu. Uwierzcie, jest to wykonalne. Dla przypomnienia melodii link poniżej.

 

Książka – mój przyjaciel

Wiem, że marzenie niejedno

dzięki książkom się spełni.

Odkrywają przede mną

wiele pięknych tajemnic.

I gdybym chciał najzwięźlej

– czym jest książka – tłumaczyć,

powiedziałbym najprościej:

„Mądry, wierny przyjaciel”.

Ref.                Książka to mój przyjaciel

                       Nie śmiem myśleć inaczej

                       Książka to mój przyjaciel

                                   Przy niej wiedzę wzbogacam.

https://youtu.be/kq4NULDhx5M

 

 

  1. Teraz posłuchajcie piosenki  ,,Pociąg do książki”. Możecie z całą rodziną zrobić pociąg i zatańczyć do piosenki.

https://youtu.be/izhkHIz1q7Y

 

  1.  Zakładka do  książki
    Obejrzyjcie poniższe filmy przedstawiające różne sposoby wykonania ciekawych i pomysłowych zakładek. Spróbujcie wykonać własną zakładkę.

http://praceplastyczne.pl/inne/132-zakladka-do-ksiazki

http://praceplastyczne.pl/papier/108-zakladka-do-ksiazki-wasy

Grupa ” Pieski” 

1.,,Kup mi, mamo książeczkę’’ T. Kubiak

Kolorowe książeczki,
kolorowe bajeczki,
w kolorowych bajeczkach
Kolorowy jest świat.
 
Kup mi, mamo książeczkę,
przeczytajmy bajeczkę,
a w bajeczce tej – dziwy.
Każdy poznać je rad.
 
Ile jabłek w koszyku,
tyle w książce wierszyków.
A te wiersze jak świerszcze
grają przez całą noc.Rozmowa na temat utworu: Czy lubicie dostawać książeczki? Kto wam je czyta? Jakie bajki znacie? Z czego składa się książka? (okładka, kartki- na nich tekst i ilustracje).
  1. Zabawa ,,Między książkami’’ –na podłodze nadal pozostają rozłożone szarfy kolorowe ze sznurka lub obręcze hula-hop. Dziecko układa w nich książki w liczbie 8 o różnej tematyce, różnych formatach i wyglądzie. Następnie rodzic przygrywa na dowolnym instrumencie perkusyjnym, bądź też włącza muzykę, a dziecko porusza się do rytmu. Na przerwę w muzyce dziecko ustawia się przy najbliższej obręczy i ogląda książkę, która znajduje się w środku. Po chwili stara się opisać jak wygląda ta książka oraz spróbować opowiedzieć o czym jest, jeśli ją zna. Ważne jest, by dwa razy nie podchodzić do tej samej książki.

3.Zabawa ,,Książki, kto książki czyta’’ .

zamieszczam link  https://www.youtube.com/watch?v=HH9yMctug4c

4.Zabawa,, Jak powstaje książka?’’-prezentacja multimedialna dla dzieci. Zamieszczam link

zamieszczam link   https://www.youtube.com/watch?v=PQIUum3zDfY  

 

Grupa ” Wiewiórki” 

Dzień dobry w kolejnym dniu naszej pracy.

  1. Księgarnia – porozmawiamy o bardzo ciekawym miejscu jakim jest księgarnia i co możemy w niej kupić?

Rozmowa na temat księgarni na podstawie doświadczeń dzieci i ilustracji. Dziecko siedzi w na dywanie. Rodzic układa na dywanie ilustracje, zabawki lub prawdziwe przedmioty: jabłka, ogórki, mleko, trzy różne książki, ciasto, babeczki, rogalik, kwiat cięty, kwiat doniczkowy. Rodzic mówi: Leżą tutaj produkty, które można kupić w różnych sklepach, posegregujmy je. Rodzic układa cztery obręcze. Dziecko podchodzi i wkłada produkty do obręczy. Dziecko próbuje podać nazwy sklepów, w których można kupić dane produkty (sklep spożywczy, księgarnia, cukiernia, kwiaciarnia). Dziecko głośno przelicza produkty w każdej obręczy.

Rodzic pyta dziecko:

Czy byłeś kiedyś w księgarni?

 Jakie książki tam kupowaliśmy?

Co jeszcze, poza książkami, można kupić w księgarni?

                                                         

                                                  KSIĘGARNIA

  1. Piosenka „Czytaj z misiem”

Dziś nie będziemy uczyć się nowej piosenki. Będziemy słuchać o czym jest dzisiejsza piosenka.

https://www.youtube.com/watch?v=TaYR4YBqkJI

 

Grupa ” Kotki” 

Dzień dobry dzieci 😊 i zapraszam na dzisiejsze zajęcia.

  1. Zabawa „Baśniowe figury”

Kiedy rytmicznie rodzic klaszcze, dziecko biega. Kiedy klaśnie raz – wyraźniej i głośniej niż dotychczas – dziecko zamienia się w baśniowe figury (dowolne baśniowe postacie) i zastyga w bezruchu.

  1. Chciałabym abyście przypomnieli sobie zasady korzystania z książek.

 

Link do prezentacji: https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE

 

  1. Spróbujcie nauczyć się „Piosenki o czytaniu książek” zespołu Mała Orkiestra Dni Naszych.

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=1g8LubYjMsA

 

  1. Książki to nasi najlepsi przyjaciele;

Nie zdradzą, nie wyśmieją a nauczą wiele.

Książki to przygody, podróże i obrazy;

Ten kto czyta książki ten żyje dwa razy.

 

        Ref.      Posłuchaj koleżanko, kolego posłuchaj;

                    Czytanie jest dla głowy jak deser dla brzucha.

 

  1. Świat się niezwykły przed tobą otwiera;

Spisany, schowany w magicznych literach.

Książki potrafią rozśmieszyć i wzruszyć;

Gdy dom jest bez książek, człowiek jest bez duszy.

 

        Ref.      Posłuchaj koleżanko, kolego posłuchaj;

                    Czytanie jest dla głowy jak deser dla brzucha.

  1. Odpowiedzcie na pytania:

– Jak należy dbać o książki?
–  Do czego służy zakładka?
– Co oznaczają cyferki znajdujące się na dole każdej strony?
–  Jak oznaczone są książki z biblioteki? (pieczątka, nr książki)
– Jak nazywają się sztywne kartki, w które opakowana jest książka?
– Jaka jest różnica między księgarnią, a biblioteką?
–  Kto pracuje w bibliotece?

 

  1. Na zakończenie dzisiejszych zajęć spróbujcie jeszcze raz zaśpiewać piosenkę.

Zapraszam jutro na zajęcia matematyczne!

 

Grupa ” Zajączki” 

Muzyka

Grupa ” Pszczółki” 

  DZIEŃ DOBRY DZIECIAKI, POGODA DZISIAJ NAS ROZPIESZCZA DLATEGO ZAPRASZAM NA FAJNE ZAJĘCIA RUCHOWO – MUZYCZNE.

  1. Powitamy się podskokami. Na każde pytanie jeśli się zgadzasz i czujesz, że chodzi o Ciebie – podskocz.

– witam wszystkich, którzy się dziś uśmiechają

– witam wszystkich, którzy lubią nasze zajęcia

– witam wszystkich, którzy kochają zwierzęta

– witam wszystkich, którzy mają różowe ubranie na sobie

– witam wszystkich, którzy mają najedzony brzuszek

  1. A teraz poskaczemy razem z dzieciakami – wygibasami.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

  1. „Bałagan w bajeczkach” ćwiczenia w czytaniu.

Zły czarnoksiężnik pozamieniał tytuły bajek. Przeczytaj zamienione tytuły i podaj ich poprawne nazwy.

  • „Cudowny Kapturek”
  • „Janek i Gosia:
  • „Gapciusek”
  • „Kot w bucie”
  • „O rybaku i rudej rybce”
  • „Miś Puchatek”
  • „O królewnie Śmieszce i ośmiu krasnoludkach”
  • „Roszponka”
  • „Kubuś Puchaty i koledzy”

 

  1. Zapraszam teraz do zapoznania się ze słowami piosenki, a następnie wysłuchanie i wspólne jej zaśpiewanie.

https://www.youtube.com/watch?v=nAgxUyX-Fwg

„Magiczna podróż” – tekst  piosenki

na, na, na, na, na, na, na, na

na, na, na, na, na, na, na, na

Ze mną ruszaj aż do gwiazd,

tam gdzie wróżki mają dom.

Zaprasza nas magiczny świat.

Do bajkowych krain ruszać czas!

Już karoca czeka na Twój znak

i gotowa jest, by zabrać Cię.

Jeśli swą balową suknię masz,

to nie wahaj ani chwili się!

Wysoko aż do gwiazd.

Magiczny wokół świat.

Już wróżką jesteś Ty

-jestem nią ja.

Wysoko aż do gwiazd.

Tam najpiękniejszy czas.

Dla wróżek bal

-dla każdej z nas.

O tak!

Z gwiazdeczkami tańczyć chcę.

Magiczny pył wiruje też.

Koniki niecierpliwią się.

Gotowa jesteś? Ruszaj więc!

Już karoca czeka na Twój znak

i gotowa jest, by zabrać Cię.

Jeśli swą balową suknię masz,

to nie wahaj ani chwili się!

Wysoko aż do gwiazd.

Magiczny wokół świat.

Już wróżką jesteś Ty

-jestem nią ja.

Wysoko aż do gwiazd.

Tam najpiękniejszy czas.

Dla wróżek bal

-dla każdej z nas.

O tak!

na, na, na, na, na, na, na, na

na, na, na, na, na, na, na, na

na, na, na, na, na, na, na, na

na, na, na, na, na, na, na, na

Wysoko aż do gwiazd.

Magiczny wokół świat.

Już wróżką jesteś Ty

-jestem nią ja.

Wysoko aż do gwiazd.

Tam najpiękniejszy czas.

Dla wróżek bal

-dla każdej z nas.

O tak!

  1. „Pomagamy Kopciuszkowi”- zabawa rozwijająca sprawność manualną.

Dzieci otrzymują po dwie miski. Jedną pustą, a drugą wypełnioną kaszą jęczmienną i fasolą. Zadaniem jest jak najszybsze oddzielenie fasoli od kaszy. Następnie każdy układa z fasoli obrazek dotyczący bajki.

 

  1. „Kot w butach” – nauka lub doskonalenie wiązania butów – dobrze o tym wiecie, że znany z bajki Kot nosił buty, waszym zadaniem teraz będzie przygotowanie sobie butów (najlepiej swoich) ze sznurówkami. Następnie takie buty trzeba sznurować, powtórzcie to kilka razy.

– sznurowanie butów (samodzielne lub z pomocą rodziców)

  1. Ile wyrazów jest w zdaniu? Rodzic czyta, a dzieci wkładają do pudełek tyle guzików / klocków ile słyszą wyrazów w zdaniu.

Reksio lubi kości. (3)

Kopciuszek zgubił pantofelek. (3)

Królewna Śnieżka pomaga Krasnoludkom. (4)

Dziewczynce z  zapałkami jest zimno. (5)

Czerwony Kapturek spotkał w lesie wilka. (6)

7.Praca plastyczna – narysuj swoją ulubioną postać z bajki.

BRAWO ZA KAŻDE ZADANIE ! DO ZOBACZENIA JUTRO!!!