Grupa ” Motylki”

Witam kochane Motylki i Was Szanowni rodzice!

Uśmiecham się do Was serdecznie i zapraszam do kolejnego dnia zabawy z nauką J

Dziś będzie odrobina ruchu, więc zachęcam byście ruszyli się z miejsca i poskakali, potańczyli.  

Na początek piosenka „Żabie kroki”. Na pewno znacie przedszkolaczki tą zabawę ruchową z przedszkola.  Dziecko naśladuje ruchem żabkę , a rodzic  naśladuje bociana.

Kliknij:  https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

Zabawa przy piosence „Żabie kroki”

  1. 1. To nie lada, lada gratka,

Kiedy z boćkiem tańczy żabka.

Bociek żabce patrzy w oczy,

Raźnym krokiem za nią kroczy.

Bociek żabce patrzy w oczy,

Raźnym krokiem za nią kroczy.

 

Ref. Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,

Wzdycha bociek – co za żaba!

Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,

Wzdycha bociek – co za żaba!

Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,

Wzdycha bociek – co za żaba!

 

  1. Żabka w koło podskakuje,

Bociek nogą wymachuje.

Wciąż się kłania małej pannie

W lewo, w prawo, nieustannie.

Wciąż się kłania małej pannie

W lewo, w prawo, nieustannie.

 

Ref. Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,

Wzdycha bociek – co za żaba!

Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,

Wzdycha bociek – co za żaba!

Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,

Wzdycha bociek – co za żaba!

Teraz moje kochana dzieciaczki „posprzątacie” las przy piosence„Świat w naszych rękach”

Kliknij: https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

„Sprzątanie  lasu”

 

  • „Ubieramy się „– zabawa naśladowcza – dzieci naśladują ruchy ubierania się, np. spodenki, sweterek, buty.
  • „Dzieci w lesie” – zabawa orientacyjna – dzieci biegają ostrożnie.

 Na sygnał „stop” – zatrzymują się i naśladują drzewa.

  • „Dzieci zbierają śmieci w lesie „– kształtowanie postawy – dzieci przykucają i powoli prostują się.
  • „Przez kamyczki” – podskoki – przeskakują woreczki lub poduszkę.
  • „Śmieci” – zabawa z elementem rzutu – dzieci podrzucają woreczki lub poduszkę, próbując wrzucić do worka na śmieci lub wiaderka.
  • „Pod drzewem” – zabawa równoważna i z czworakowaniem– dziecko przechodzą pod lub nad liną.
  • „Ćwiczenia oddechowe, uspokajające”– siad skrzyżny, nabieranie powietrza nosem i wydychanie ustami.

III. Zachęcam dzieci do wysłuchania opowiadania – „Dobre rady na złe odpady, czyli ekologiczny Czerwony Kapturek”. 

Grupa ” Jeżyki”

Witam Was Kochani i Zapraszam do zabawy.

  1. Zapraszamy do ćwiczeń naszego języczka, które pomogą nam pięknie mówić:

ROBACZEK W BUZI – Wypychamy językiem policzki, ruchy języka przypominać będą biegnącego w buzi robaczka.

LICZENIE ZĘBÓW – Dotykamy językiem zębów górnych i dolnych, oddzielnie każdy ząb. Mama może przy tym liczyć ząbki dziecka.

MYCIE ZĘBÓW – Dotykamy językiem zewnętrznych i wewnętrznych powierzchni zębów dolnych i górnych. Ruchy te skojarzą się dziecku z myciem.

SŁODKIE USTA – Posmarujmy dziecku usta miodem lub dżemem. Następnie polecamy dziecku zlizać językiem dżem lub miód z ust.

  1. Przyda Nam się dobra gimnastyka zapraszam Was i Waszych rodziców do wspólnej zabawy.

   Koncert

 Dziecko siedzi na podłodze, podparty z tyłu dłońmi. Nogi ma ugięte w kolanach. Unosi zgięte nogi i na hasło „bęben!” Uderza (lekko!) Piętami w podłogę, a na hasło „pianino!” „Gra” na niej paluszkami stóp. Może wystukiwać rytm konkretnej piosenki, np. „Wlazł kotek na płotek”.

Wyścig wielbłądów

 Dziecko chodzi na czworakach, ale z wyprostowanymi nogami i wypiętą pupą, która wygląda jak wielbłądzi garb. Jeśli zwierzaków jest więcej(mały wielbłąd i duży dzieci razem z rodzicami), można urządzić wielbłądzie wyścigi. Dla utrudnienia odwzorujcie chód tego zwierzęcia (symetrycznie, czyli najpierw przestawcie lewą rękę i nogę, a później prawą rękę i nogę).

    Wyścig raków

 Dziecko opiera się na rękach i nogach (brzuchem do góry), unosi biodra i wędruje w tej pozycji. Będzie miało większą frajdę, jeśli Ty także spróbujesz!

  1. Czas na relaksację.

Każde z Was ma w domu chusteczki higieniczne, które mogą być doskonałą pomocą w prostych ćwiczeniach oddechowych.

Na początku bierzemy rozłożoną chusteczkę do rączki, trzymając chusteczkę przed buzią staramy się na nią dmuchać(raz delikatnie raz mocniej tak, aby chusteczka tańczyła jak liść na wietrze) J

Później targamy chusteczkę na kawałki i robimy małe kuleczki(doskonałe ćwiczenie paluszków) następnie układamy kuleczki na stole i dmuchamy.

Można na końcu stołu przygotować na kartce napis meta i urządzić wyścigi.

 

Na koniec kolorowanka z kwiatkiem na dobry humor.

Spróbujcie każdy płatek pokolorować innym kolorem.

Udanej zabawy i Miłego Dnia. 

Grupa „Pieski”

1.Zabawa  poranna z wierszykiem:

,,Koło małe – dzieci ręką rysują w powietrzu koło.

Koło duże – dwoma rękoma rysują duże koło?

Głowa prosto – pozycja wyprostowana.

Ręce w górze – wyciągnięte ręce pionowo.

Schyl się w prawo -skłon w jedną stronę.

Schyl się w lewo skłon w druga stronę.

Tak jak w lesie szumi drzewo -wymachy rąk w różne kierunki’’.

  1. Zabawa w formie opowieści ruchowej ,,Wyprawa za miasto ”. A teraz nadszedł czas by ruszyć w dalszą drogę. Jako „Strażnicy przyrody” udamy się do lasu…spacerkiem. Posłuchajcie…

Wyruszamy na wycieczkę do lasu z rodzicami, siostrą bratem. Wkładamy odpowiednie ubranie (dzieci naśladują ubieranie się), zabieramy ze sobą suchy prowiant i coś do picia. W trosce o czystość powietrza pójdziemy spacerkiem do  lasu (unosimy nogi i maszerujemy) . Wyruszamy z miasta i skręcamy w polną drogę. Czujemy zapach kwiatów (wykonują kilka głębokich wdechów nosem), które rosną dokoła. Wysoko słychać śpiew skowronka (wyciągają głowy do góry). Dochodzimy do skraju lasu. Tu zostawimy nasze małe plecaki (dzieci wstają). Dalej pójdziemy pieszo, ostrożnie stawiając kroki, by nie niszczyć roślin (idą, robiąc duże kroki i wysoko unosząc kolana). Przeskakujemy przez wąski strumyk (przeskakują niewidoczną przeszkodę). Spacerujemy ostrożnie po świeżej trawie na polance. Przechodzimy po pniu (idą, stawiając jedną stopę przed drugą) . Ale cóż to za widok? Czy tu też byli turyści?

  1. Zabawa Franklin i Dzień Ziemi”  – zaprasza m wszystkie dzieci do oglądanie bajki edukacyjnej naszego bohatera ulubionego sympatycznego żółwia Franklina wraz z przyjaciółmi, bowiem on przygotowuje się do wielkiej uroczystości. O jakim święcie opowiada ta bajka dowiecie się oglądając ją!  Zamieszczam  link ….oglądajcie i dużo radości Wam życzę

https://www.youtube.com/watch?v=jeNa2YANBaw

Grupa ” Wiewiórki”

Dziś nasz dzień rozpoczniemy od rozgrzewki.

Zobacz filmik: https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4&list=PLzM0AQojB9-yfWT6Sf2CvRP3JTVTxAh1a

Jesteś uśmiechnięty i rozgrzany?  SUPER!

Teraz przejdziemy do kolejnych ćwiczeń i zabaw. 

1.     Powitanie piosenką „Dzień dobry, dzień doby…. ”

Dzień dobry, dzień dobry wszyscy się witamy .

Dzień dobry, dzień dobry, dobry humor mamy.

Dzień dobry, dzień dobry słońce jasno świeci.

Dzień dobry, dzień dobry pani wita dzieci.

Dzień dobry, dzień dobry podaj prawą rękę.

”Dzień dobry, dzień doby zaśpiewaj piosenkę”

Myślę, że pamiętasz słowa i melodię  naszej zabawy powitalnej – zaśpiewaj ją 

/Teraz możesz zaśpiewać swoją ulubioną piosenkę przedszkolną./

2.     Rodzic i dziecko stoją naprzeciwko siebie.

Wprowadzenie do zajęcia ruchowego met. Ruchu Rozwijającego W. Sherborne – śpiew do pląsu :

„Ruch i podskok to zabawa, sport dla dzieci ważna sprawa, Ręce w górę, w przód i w bok, skłon do przodu, przysiad, skok. Głowa, ramiona, kolana, pięty, kolana, pięty, kolana, pięty Głowa, ramiona, kolana, pięty, oczy, uszy, usta, nos”

3.     Powitanie ciałem – uczestnicy zabawy przesuwają się na pośladkach po dywanie i witają się  – dłońmi, łokciami, kolanami.

Ćwiczenia „z”

4.     „Uśmiechnij się do mnie” – dziecko i rodzic siedzą przodem do siebie, trzymając się za ręce. Wymieniają uśmiechy, dotykają się czołami, pocierają nosami, brodami. Pokazują sobie wzajemnie nos, buzię, porównują swoje ręce.

5.     „Spójrz na mnie” – dziecko w pozycji leżącej na brzuchu – rodzic w klęku rozwartym obejmuje nogami ciało dziecka. Nachylając się zagląda w twarz dziecka raz z prawej, raz z lewej strony (skręty głowy w lewo i w prawo)   

6.„Wycieczka” – dziecko leży na plecach, rodzic ciągnie je za nogi po dywanie, potem za nogę i rękę (próba zmiany ról)    

7. „Pływanie” – rodzic leży na plecach, a dziecko leży na nim przylegając do jego ciała. Partnerzy przesuwają się po podłodze – do przodu i do tyłu.

RELAKS – masaż pleców partnera. Dziecko siedzi plecami do rodzica, dorosły rysuje na plecach dziecka „ciasto” w rytm wierszyka (zmiana ról)

„Mama piecze ciasto pyszne w samym środku będą wiśnie ,ananasy i brzoskwinie w ustach ciasto się rozpłynie

”Ćwiczenia „przeciw”   

8. „Przepychanie” – dziecko i rodzic siedzą na dywanie plecami do siebie i próbują się przepychać plecami.   

9. „Paczka” – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a dorosły próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról)  

10. „Przepychanie dłońmi” – dziecko i dorosły w siadzie skrzyżnym naprzeciw siebie, otwarte dłonie oparte o dłonie partnera, partnerzy przepychają się dłońmi.

RELAKS – głębokie oddychanie w leżeniu na plecach (muzyka relaksacyjna)

„Ćwiczenia „razem”   

  12. „Rowerek” – rodzic i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”    

13. „Prowadzenie ślepca” – dziecko trzyma rodzica za rękę, zamyka oczy a rodzic prowadzi je (zmiana ról)

Powodzenia!

Grupa „Kotki”

Dzisiaj troszeczkę posłuchacie o wodzie, która odgrywa bardzo ważną rolę w naszym życiu. Dlatego zobaczcie film o obiegu wody w przyrodzie i zastanówcie się jak można oszczędzać wodę aby nigdy nam jej nie zabrakło. Na dzisiejsze zajęcia potrzebne będą: 1 butelka po wodzie, woreczek foliowy najlepiej zamykany oraz mazak.

To zaczynamy, na początek zobaczcie filmik o obiegu wody w przyrodzie.

Link do filmiku: https://pl.pinterest.com/pin/336362665911252563/

Teraz weźcie woreczek i narysujcie na nim obieg wody tak jak przedstawia chłopczyk na dołączonym zdjęciu, później nalejcie do niego trochę wody. Właśnie przedstawiliście obieg wody, który zachodzi w przyrodzie. Brawo!

Kolejnym zajęciem będą ćwiczenia gimnastyczne z butelkami po wodzie. Przygotuj miejsce do ćwiczeń i włóż wygodny strój.

  1. Marsz z butelką – marsz po kole:
    a) rytmiczny marsz z uderzaniem ręką o butelkę – 1 koło
    b) podnoszenie butelki nad głowę i uderzanie w rękę – 1 koło
    c) trzymanie butelki przed sobą na wyciągniętych rękach, wykonywanie ruchów naprzemiennych. Powtórzenie x 2
  2. W staniu- butelka wzniesiona w górę trzymana oburącz – puścić butelkę i złapać zanim dotknie podłoża.
  3. W siadzie skrzyżnym – podbijanie butelki dłońmi, a następnie toczenie jej po wyciągniętych ramionach /ćwiczyć na zmianę podbijanie i toczenie/.
  4. Siad skrzyżny, butelka na głowie, podtrzymywana palcami rąk – skręty tułowia w lewo i w prawo; po kilku powtórzeniach ćwiczenia wykonywać kilka rzutów i chwytów butelki.
  5. Siad klęczny, butelka przed kolanami, dłonie na butelce – odsuwanie butelki szybkim ruchem w przód i przysuwanie do kolan.
  6. Leżenie przodem, ręce zgięte w łokciach, dłonie na podłożu przy barkach, butelka ustawiona w małej odległości od twarzy – głęboki wdech nosem i silny wydech ustami w stronę butelki. Ćwiczący powtarzają ćwiczenie, kilkakrotnie starając się silnym wydechem przewracać butelkę.
  7. Leżenie tyłem, butelka za głową w położeniu poziomym trzymana oburącz – jednoczesny wznos nóg i rąk i dążenie do spotkania stóp z butelką, a następnie powrót do pozycji wyjściowej.
  8. Leżenie tyłem, butelka między stopami pionowo, ręce wzdłuż tułowia – przeniesienie nóg za głowę /leżenie przewrotne/ i dotknięcie butelką podłoża. Powtórzyć ćwiczenie kilka razy.
  9. Leżenie tyłem, nogi wzniesione i zgięte, butelka między kolanami, ręce wzdłuż tułowia – skłon głowy w przód i podciągnięcie kolan w jej kierunku – czoło spotyka się z butelką – i powrót do pozycji wyjściowej.
  • Siad prosty podparty lub leżenie tyłem, butelka między stopami /pionowo/ – krążenie obunóż w prawo i w lewo, następnie krótki odpoczynek i powtórzenie ćwiczenia.
  • Siad skulny podparty, butelka między stopami –rzuty butelki stopami, chwyty rękami dowolnym sposobem. Ćwiczący próbują również leżące butelki postawić z pomocą tylko stóp.. Ćwiczyć na zmianę: rzuty i chwyty oraz ustawianie butelek.
  • Postawa, butelka leży na podłodze – różne formy przeskoków przez butelkę: obunóż i jednonóż w przód, w tył, w bok, z półobrotami.
  1. Relaks: ćwiczenia oddechowe: dziecko stoi w z butelką w ręce, wznosi ręce do góry z wykonaniem wdechu, następnie wydech i opuszczenie rąk. Stawia butelkę na ziemi.

To już koniec na dziś, zapraszam Was jutro na zajęcia.

Grupa „Zajączki”

Witam Was moi mili

Dzisiaj czas na wtorkową gimnastykę. Mam nadzieję, że jesteście gotowi.

Zaczynamy!

1. „Gimnastyka”

Kochani naśladujemy treść wiersza.

Na raz ręce w górę,

Na dwa ręce w bok,

Na trzy skłon do przodu,

Na cztery lekki podskok.

I jeszcze raz to samo 10 razy powtarzamy

2. Loteryjka

Kochani poniżej zamieszczam kilka propozycji ćwiczeń. Możecie dołożyć swoje, jeśli macie ochotę.

Wydrukujcie je i powycinajcie. Następnie możecie je schować do jakiegoś pudełka. Możecie również sami na kartce oznaczyć dane ćwiczenie poprzez własne rysunki.

Następnie losujecie z pudełka jedną karteczkę i wykonujecie ćwiczenie. I tak aż braknie karteczek, a może sił.

Grupa „Pszczółki” 

  1. Dzień dobry wesołe Pszczółki, przed nami kolejny dzień zajęć o tematyce przyrodniczej, ale dzisiaj się trochę poruszacie. Najpierw zobaczcie film, który przedstawia jak nie wolno postępować, jeśli chcemy być EKO czyli tacy, którzy dbają o nasze środowisko.

Film edukacyjny „Ekologiczny dom”

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

A teraz odpowiedzcie na kilka pytań:

  • O czym był film?
  • Która rodzina bardziej wam się podobała EKOMalińskich czy Brudasińskich?
  • Jak wy postępujecie i jaki macie dom?
  • Czy zawsze dbacie o ład i porządek?

Zróbcie Eko obrazek, na którym narysujecie wybraną rodzinę, wybierzcie tę, która jest dla Was ciekawsza. Zdjęcia prac przyślijcie na e-maila.

  1. Przed nami duża dawka zajęć sportowych razem z „Wygibasami z naszej klasy”, przygotujcie sobie odpowiedni strój, tak aby było wygodnie, znajdźcie sobie dużo miejsca, bo będzie trzeba skakać, biegać i wirować. Jeśli nie dacie rady ćwiczyć tak długo jak „Wygibasy” przerwijcie, możecie wrócić do zajęć sportowych innym razem.

https://www.youtube.com/watch?v=bokXAIDTwUA

  1. ZADANIA UMYSŁOWE ,, ZABAWY MĄDREJ GŁOWY’’ mini Quiz.

Odpowiadają kolejno na pytania, można je losować lub czytać po kolei. Prawidłowa odpowiedź to 1 zielony liść. Na koniec przeliczanie zdobytych liści.

  • Dlaczego nie wolno hałasować w lesie ?
  • Byłeś w lesie, pozostały ci papierki, co z nimi zrobisz?
  • Dlaczego nie wolno wypalać traw ?
  • Dlaczego należy chronić lasy ?
  • Wymień trucicieli powietrza.
  • W jaki sposób dzieci mogą oszczędzać wodę ?
  • Czy można myć samochód w rzece? Wyjaśnij dlaczego .
  • W jaki sposób należy segregować śmieci ?
  • W jaki sposób można pomóc ptakom przetrwać zimę ?
  • Co należy zrobić ze zużytą baterią

Zadania wykonane SUPER !!!