Grupa „Motylki”

I. Zabawa na powitanie Witam wszystkich, którzy…

  • mają uśmiechnięte buzie
  • mają dobry humor
  • lubię lody
  • jadą na wakacje

 

II. Słuchanie opowiadania „Wakacyjna przygoda”.

 

W pierwszy dzień wakacji Błażej i Milenka mieli jechać z rodzicami do dziadków na wieś. Od kilku dni odbywało się wielkie pakowanie, żeby przypadkiem niczego nie zapomnieć. Dzieci wybierały swoje ulubione zabawki, mama kompletowała ubrania na wyjazd dla całej rodziny, a tata upychał to wszystko w walizkach.

– Tato, jeszcze miś – upomniała się Milenka o swoją ulubioną maskotkę,

siedząc na walizce, aby tata mógł ją jakoś domknąć.

– Miś już się nie zmieści – oznajmił tata. – Będziesz musiała trzymać go

na kolankach. Wszyscy bardzo się cieszyli na ten wyjazd i ponaglali tatę, by jak najszybciej poszedł po samochód. Tata wziął już nawet ze sobą jedną walizkę, by później było mniej noszenia, lecz po piętnastu minutach wrócił z tym samym bagażem w ręku i z bardzo smutną miną.

– Auto się popsuło – oznajmił od progu. To była najgorsza rzecz, jaka tylko

mogła się wydarzyć tego dnia. Awaria okazała się na tyle poważna, że pan

mechanik odholował samochód do warsztatu i zapowiedział, że naprawa

potrwa co najmniej tydzień. Mama od razu zatelefonowała do babci

z wiadomością, że ich przyjazd się opóźni, a Błażej strasznie się popłakał. Zresztą wszystkim było bardzo przykro z tego powodu.

Lecz już następnego dnia mama obudziła dzieci bardzo wcześnie rano,

gdyż miała dla nich dobrą wiadomość. Wieczorem wpadli z tatą na pomysł,

że pojadą do dziadków pociągiem. Wszystkie rzeczy przepakowali w nocy

do plecaków, które stały teraz w przedpokoju, i po szybkim śniadaniu znów

byli gotowi do drogi. Błażej i Milenka jeszcze nigdy nie jechali pociągiem,

więc ten pomysł spodobał im się jeszcze bardziej, niż gdyby zwyczajnie mieli

podróżować autem. Podroż pociągiem to była prawdziwa wakacyjna przygoda. Wszystko było nowe i bardzo interesujące. Dzieci zajęły miejsca przy oknach

i zapisywały w notesach nazwy kolejnych stacji, na których zatrzymywał się

pociąg. Niektóre z nich były bardzo zabawne, a inne strasznie trudne do

zapisania. Potem przyszedł pan konduktor, by sprawdzić bilety. Zapytał,

dokąd jadą, i życzył im miłej podroży. A do tego widoki za oknem były zupełnie

inne niż te, które widzi się, jadąc samochodem. Pociąg jechał przez

gęste lasy, mijał pola, na których można było zobaczyć sarny i dzikie zające,

a raz nawet wjechał do tunelu i na chwilę zrobiło się zupełnie ciemno.

Tak, że aż tata musiał włączyć latarkę w telefonie, bo Milenka trochę się bała.

Kiedy po kilku godzinach dotarli do małego miasteczka, pan konduktor pomachał im na do widzenia, zagwizdał gwizdkiem i pociąg odjechał w dalszą drogę. Lecz to wcale nie był jeszcze koniec ich podroży. Na dworcu wsiedli w autobus, który zawiózł ich już znanymi drogami do miejscowości, gdzie mieszkali dziadkowie. Od przystanku do domu babci i dziadka był jeszcze niewielki kawałek, który trzeba było pokonać na piechotę.

Wszyscy założyli więc na plecy swoje plecaki, Milenka wzięła na rączki swojego misia i dziarskim krokiem ruszyli ścieżką na skróty przez las.

Wysokie drzewa dawały przyjemny cień. Leśna dróżka doprowadziła ich na skraj wsi, skąd doskonale widzieli już dom babci i dziadka. Dziadziuś wyszedł im na spotkanie, a babcia nakryła stół na werandzie, gdzie czekał na nich pyszny obiad i kompot z czereśni.

To była niezapomniana wakacyjna wycieczka. Błażejowi i Milence tak

bardzo spodobała się podroż pociągiem, że zgodnie stwierdzili, że teraz

już tylko w ten sposób będą jeździli do dziadków, bo to o niebo lepsze niż

jazda autem.

 

Rozmowa na podstawie opowiadania:

 Gdzie miała jechać rodzina w pierwszym dniu wakacji?

 Dlaczego rodzice nagle odwołali wyjazd?

Co robiły dzieci w pociągu?

Czym jeszcze podróżowała rodzina, by dotrzeć do dziadków?

 

III. Oglądanie bajki o przygodach Bolka i Lolka, którzy wybierają się na wakacje.

IV. Ćwiczenia małej motoryki „W lodziarni”

Za pomocą plasteliny wyklej obrazek.

 

 

Grupa „Jeżyki”

Witajcie kochani w ten poniedziałkowy poranek. Przed Wami kolejny, wspaniały dzień zdalnych zajęć.Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci i  gotowi. Zapraszam serdecznie!!

 

1.Na początek dnia zapraszam do ćwiczeń ruchowych i logopedycznych.

Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa.

 

2. Wysłuchajcie wiersz ,,Wakacje” A. Wendzikowskiej i odpowiedzcie na poniższe pytania.

 

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki,
morze, plaża, konie, biedronki!

 

Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
dwie karuzele, miś i huśtawki.

 

Chętnie wrócimy do naszej pani
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.

 

Będziemy liczyć białe muszelki,
poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
w mig się nauczy! Ja już sznuruję!

 

Pytania do wiersza:
Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
-Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
-Dokąd możemy pojechać w wakacje?
-Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy wyjedziemy na wakacje?
-Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?

3. Układanie rytmów z kolorowych kół.

Wytnijcie kółka fioletowe i czerwone. Teraz ułóżcie następujący rytm: dwa czerwone koła, jedno fioletowe, dwa czerwone koła, jedno fioletowe, dwa czerwone koła, jedno fioletowe. Teraz spróbujcie sami ułożyć własny rytm.

4. Uzupełnijcie kartę pracy.

Kochani WAŻNA INFORMACJA.

Jutro mamy DZIEŃ TATY, czyli Wasi tatusiowie mają swoje święto.

Dlatego poproście mamusię lub starsze rodzeństwo  o pomoc w wykonaniu „Laurki dla taty”. Niech to będzie wspaniała niespodzianka dla Waszego taty. Wierzę, że sobie wspaniale poradzicie. Wasze prace zawsze były wspaniale zrobione, więc do dzieła. Zróbcie zdjęcie Waszych pięknych laurek i wyślijcie.

Przypomnijcie sobie poznana piosenkę- 2 zwrotkę i refren dotyczący taty.

https://www.youtube.com/watch?v=JperH-I6LaM

Kilka propozycji:

 

 

 

 

 

Grupa „Pieski”

Dzień dobry dzieci! Zapraszamy do zabaw-  w tym tygodniu będziemy się bawić wakacyjnie, bo już dzisiaj 22 czerwca i zaczyna się prawdziwe kalendarzowe lato i wakacje!

1. Zabawa poranna – na początek zapraszamy do super zabawy „Baby Shark” – poćwiczymy język angielski i przeniesiemy się na piękną, piaszczystą plażę. Najpierw zamieniamy się w małe rekiny … Zobaczcie link.

2. Zagadki związane z latem i wakacjami. Posłuchajcie zagadek, spróbujcie powiedzieć co to takiego….

 

Czy wiesz jaka to pora roku zwie się pośród ludzi,

gdy słonko późno spać idzie a wcześnie się budzi?

Słońce piecze, lipa w kwiecie,

Dojrzewa śliwa, kiedy to bywa? (lato)

 

Kwitną koło rzeczki niebieskie kwiateczki.

Dobrą pamięć mają. Jak się nazywają?

Kolor mam niebieski, nazwę bardzo długą.

Szukajcie mnie dzieci na łące, nad strugą (niezapominajka)

 

Latem krążę, ile sił,

zbieram z kwiatów złoty pył (pszczoła)

 

Zimne, słodkie i pachnące,

jemy latem w dni gorące (lody)

 

Kolorowy most na niebie

Gdy zachwyca dzieci.

Zjawia się gdy deszczyk pada

I słoneczko świeci (tęcza)

 

3. „Lato kojarzy mi się …” – skojarzenia. Dziecko próbuje dokończyć zdanie, prosimy, aby wyjaśniło dlaczego lato kojarzy mu się np. z lodami. Zachęcajmy do budowania dłuższych wypowiedzi!

 

4. Zabawy doświadczalne „Nad morzem”. Potrzebne będą kolorowe miski, papierowe łódeczki, plastikowe słomki. Zabawa jest bardzo prosta! Do miski wlewamy wodę i puszczamy na nią papierowe łódki, ale żeby mogły się poruszać to musimy je wprawić w ruch. Zadaniem dziecka jest dmuchać na łódkę, aby płynęła po wodzie. Drugą opcja to dmuchanie przez słomkę. Miłej zabawy!

 

5. Na koniec obejrzyjcie bajkę „Franklin nad morzem” o przygodach małego Żółwika. Miłego dnia!

 

Grupa „Wiewiórki”

Witam Was moi kochani. Zapraszam do zabawy i pracy.

Przed nami ostatni tydzień pracy zdalnej. Wielkimi krokami zbliżamy się do wakacji. Nadchodzi czas pożegnania z przedszkolem. „Żegnamy przedszkole” to temat który będziemy realizować w tym tygodniu.

 

1.Ruszamy na wakacje -zabawa przy piosence oraz nauka piosenki „Maszynista Zuch”

Mknie po torach pociąg: „u, u, u!.
Pasażerów wiezie chyba stu,
Każdy z nich dojedzie tam, gdzie chce.
Nagle maszynista woła: „nie!”.
Coś tam stuka w górze: „stuk, stuk, stuk”,
Coś tam puka w dole:” puk, puk, puk”.
Maszynista to jest wielki zuch-
Znowu cały pociąg wprawił w ruch.

Rozmowa na podstawie piosenki:
– Kim jest konduktor?
– Gdzie pracuje konduktor?
– W jakie miejsca można jechać pociągiem?
– Jak trzeba zachować się w pociągu?

3. Posłuchaj opowiadania Agaty Widzowskiej pt. „Pocieszajki dla maluchów”

Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak, a w nim książki, zeszyty i piórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać, bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie.

Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, a młodsze grupy zadbały o niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki i wręczyły starszakom samodzielnie przygotowane sadzonki drzewek szczęścia w małych doniczkach.

Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dla maluchów o misiu, który trafił do przedszkola i niczego nie potrafił robić samodzielnie: nie umiał sam jeść, ubierać się, wiązać sznurowadeł i budować domku z drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed jedzeniem trzeba myć łapki, ani nie znał słów: „proszę, dziękuję, przepraszam”. Ten miś musiał się wszystkiego nauczyć w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały. Był to teatrzyk kukiełkowy, w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia. Tomek trzymał kukiełkę niedźwiadka, a Basia uczyła misia, jak należy myć łapki:

– O! skacz i do dziesięciu licz!

Popatrz, misiu,

tu jest łazienka,

wodą się zmywa farbę na rękach,

a ty masz łapki całe w powidłach,

więc musisz użyć wody i mydła!

Piotrek, Janek i Paweł poruszali kukiełkami zielonych żabek i śpiewali piosenkę:

Kum, kum, kum! Rech, rech, rech!

Było przedszkolaków trzech.

Hopsa, w lewo! Hopsa, w prawo!

Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo!

Ucz się, misiu, z nimi ćwicz,

Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć i tak dalej… Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku: słońce, bałwanek, kasztany i skowronek. Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę. Na zakończenie przedstawienia wszystkie starszaki ukłoniły się pięknie i wyrecytowały:

– Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,

nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,

 a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,

 będziemy wspominać kochane przedszkole!

Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli obejrzeć z bliska kukiełki. Ada stanęła pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom i kolegom. Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole, z drugiej jednak czuła, że będzie tęsknić.

 – Trochę mi smutno – powiedziała do Kasi.

 – Mnie też – odpowiedziała dziewczynka. – Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię: K A S I A – przeliterowała.

 – A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bo jak byłam mała, to nie umiałam spuszczać wody – dodała Ada.

 – Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i wspinać się po drabinkach. – Mnie też!

 – I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka, trójkąty, prostokąty i kwa… kwa… – zająknęła się Kasia.

 – Kwadraty – dokończyła Ada.

– Tak! Kwadraty!

 – I co jeszcze?

 – Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, tak żeby się nie skaleczyć.

 – I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem – odparła z dumą Ada.

 – A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku do naszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani kazała mu szybko wypłukać buzię.

 – Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę.

 – I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec!

 – Pamiętam. Pani polała je rozpuszczoną czekoladą i powiedziała, że takie ciasto jada się we Francji.

 – Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę.

Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać swoje przedszkole i ulubioną panią. Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem „złotą rączką”, który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami.

Przed wyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni.

 – Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama.

 – Zostawiłam pudełko z pocieszajkami.

 – A co to są pocieszajki?

 – To są kolorowanki ze zwierzątkami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał, to może mu dać taką kolorowankę i poprosić, żeby pomalował smutne zwierzątko. Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła jak słońce i od razu mi było lepiej.

 – To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła.

– Pa, pa! Przedszkole! – powiedziała Ada.

 – Kiedyś cię odwiedzę.

 

Teraz odpowiedz na poniższe pytania:

 − Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?

 − Co przygotowali młodsi koledzy?

 − Co robiły Ada i Kasia?

 − Kogo pożegnała Ada?

− Co to były pocieszajki Ady?

 − Gdzie je zostawiła?

 

4. „Bańki mydlane” zabawa ruchowa

Maszeruj w rytmie ulubionej piosenki w określonym kierunku.

Na hasło rodzica: Bańki mydlane, naśladują łapanie baniek. Klaszcząc w dłonie, przenosząc je przed siebie w różne miejsca (wyżej, niżej, na wysokość głowy, tułowia, kolan).

 

 

Grupa „Kotki”

Witam was Kotki i zapraszam na zajęcia. W tym tygodniu powoli będziemy żegnać się z Wami, bo przed nami wakacje. Chciałabym abyście sobie powtórzyli najważniejsze wiadomości, które do tej pory zdobyliście.

1. Zabawa ruchowo-muzyczna „Pięta kciuk”.

2. Rozwiążcie zagadkę:

Trwają dwa miesiące.

Lubią je uczniowie,

bo mogą odpocząć

i stawać na głowie. (WAKACJE)

 

3. Wysłuchajcie opowiadania „Przygoda Oli”

,,Wreszcie wakacje” – powiedziała Ola budząc się rano w pokoju z widokiem na morze. To były wyczekiwane wakacje po długim roku szkolnym, obfitym w przygody i uroczystości.
,,Jemy śniadanie i wychodzimy na plażę”- powiedziała mama. Po pysznej jajecznicy Ola, jej siostra Ala i tata byli już gotowi do wyjścia. Cała rodzina wyruszyła na plażę. Po drodze zatrzymali się przy budce z lodami. Lody były kolorowe a wybór niespotykanie duży. Ola i Ala nie mogły się zdecydować .
Kiedy Ola wybrała już malinową i pistacjową gałkę spostrzegła budkę z kolorowymi muszelkami i innymi pamiątkami z wakacji. Szybko do niej pobiegła, bo przecież obiecała babci muszelki. Gdy z zapartym tchem oglądała pamiątki nagle zobaczyła, że jest sama. A gdzie mama i tata?
Ola szybko wybiegła ze sklepiku, ale rodziców nie było widać w pobliżu. Natychmiast udała się do pani kasjerki i powiedziała że się zgubiła, że się nazywa Ola Nowak. Pani kasjerka powiadomiła ratownika. Po chwili przez megafon zabrzmiał komunikat o znalezionej dziewczynce Oli. Po 10 minutach do sklepiku dotarli rodzice, którzy również szukali córki. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze. Ola już na zawsze zapamięta, że nie wolno oddalać się od rodziny.

 

4. Pytania dla dzieci:

Gdzie Ola z rodziną spędziła wakacje?

– Jak miała na imię siostra Oli?

– Dokąd rodzina wybrała się po śniadaniu?

– Co wydarzyło się po drodze?

– Jak zachowała się Ola?

– Jak oceniacie jej postępowanie?

 

5. Powtórzymy teraz taniec Gumi miś

6. Lato, które się zaczęło jest jedną z pór roku. Powtórzmy sobie wszystkie pory roku, pomoże wam w tym filmik.

 

7. Podzielcie nazwy pór roku na sylaby i powiedzcie na jaką głoskę się rozpoczynają.

W jak……..

L jak ……..

J jak ……..

Zi jak …….

8. Na zakończenie ćwiczenia na spostrzegawczość „Bystre oko”

Link: https://view.genial.ly/5ed3b807785906120efede3d/interactive-content-bystre-oczko?fbclid=IwAR0bLyBBdgkj3GF0NBiK8t6RqCt7mqiX33QHwR0DaTDWrQVQTUJnwqUZv3Q

 

Grupa „Zajączki”

„Pożegnania nadszedł czas”  – taki jest temat tego tygodnia. Coraz bliżej do zakończenia roku, ale jest jeszcze mnóstwo rzeczy, o których moglibyśmy porozmawiać.

I. Na początek aktywnie poćwiczcie:

II. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Pocieszajki dla maluchów”.

 

Ada była bardzo dumna z tego, że po wakacjach pójdzie do szkoły. Będzie miała kolorowy plecak, a w nim książki, zeszyty i piórnik z przyborami. Bardzo chciała się nauczyć samodzielnie czytać, bo obiecała Olkowi, że w przyszłości to ona przeczyta mu bajkę na dobranoc, a nie odwrotnie.

Na zakończenie ostatniego roku w przedszkolu zaproszono wszystkich rodziców, a młodsze grupy zadbały o niespodzianki: zaśpiewały pożegnalne piosenki i  wręczyły starszakom samodzielnie przygotowane sadzonki drzewek szczęścia w małych doniczkach.

Grupa Ady odwdzięczyła się przedstawieniem teatralnym dla maluchów o misiu, który trafił do przedszkola i niczego nie potrafił robić samodzielnie: nie umiał sam jeść, ubierać się, wiązać sznurowadeł i budować domku z drewnianych klocków. Nie wiedział nawet, że przed jedzeniem trzeba myć łapki, ani nie znał słów: „proszę, dziękuję, przepraszam”. Ten miś musiał się wszystkiego nauczyć w przedszkolu, a dzieci mu w tym pomagały. Był to teatrzyk kukiełkowy,              w którym Ada przedstawiała postać dziewczynki o imieniu Basia. Tomek trzymał kukiełkę niedźwiadka, a Basia uczyła misia, jak należy myć łapki:

– O! Popatrz, misiu,

tu jest łazienka,

wodą się zmywa

farbę na rękach,

a ty masz łapki

całe w powidłach,

więc musisz użyć wody i mydła!

Piotrek, Janek i Paweł poruszali kukiełkami zielonych żabek i śpiewali piosenkę:

Kum, kum, kum!

Rech, rech, rech!

Było przedszkolaków trzech.

Hopsa, w lewo!

Hopsa, w prawo!

Skaczą zwinnie. Brawo! Brawo!

Ucz się, misiu, z nimi ćwicz,

skacz i do dziesięciu licz!

Tu następowała wyliczanka do dziesięciu: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć i tak dalej…Potem na scenie pojawiły się symbole pór roku: słońce, bałwanek, kasztany i skowronek.

Dzieci z młodszych grup doskonale wiedziały, które symbolizują wiosnę, lato, jesień i zimę.Na zakończenie przedstawienia wszystkie starszaki ukłoniły się pięknie i wyrecytowały:

– Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie, nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie, a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole, będziemy wspominać kochane przedszkole!

Młodszym dzieciom bardzo podobało się przedstawienie, a po spektaklu wszyscy chcieli obejrzeć z bliska kukiełki. Ada stanęła pod oknem i przyglądała się swoim koleżankom   i kolegom. Z jednej strony cieszyła się na myśl o szkole,  z drugiej jednak czuła, że będzie tęsknić.

– Trochę mi smutno – powiedziała do Kasi.

– Mnie też – odpowiedziała dziewczynka. – Nauczyłam się tutaj pisać swoje imię: K A S I A – przeliterowała.

– A ja się nauczyłam sama korzystać z łazienki, bo jak byłam mała, to nie umiałam spuszczać wody – dodała Ada.

– Piotrek mi pokazał, jak bezpiecznie zjeżdżać ze zjeżdżalni i wspinać się po drabinkach.

– Mnie też!

– I umiemy już rozpoznawać kształty: kółka, trójkąty, prostokąty i kwa… kwa… – zająknęła się Kasia.

– Kwadraty – dokończyła Ada.

– Tak! Kwadraty!

– I co jeszcze?

– Pani pokazała nam, jak się kroi warzywa, tak żeby się nie skaleczyć.

– I już umiemy same zrobić sałatkę z majonezem – odparła z dumą Ada.

– A pamiętasz, jak lepiłyśmy pączki z piasku do naszej cukierni? Tomek ugryzł jednego i pani kazała mu szybko wypłukać buzię.

– Cha, cha! Nigdy tego nie zapomnę.

– I piekliśmy ciasto na Dzień Mamy, a wyszedł nam zakalec!

– Pamiętam. Pani polała je rozpuszczoną czekoladą i powiedziała, że takie ciasto jada się we Francji.

– Było bardzo dobre. Wszyscy prosili o dokładkę.

Dziewczynki wymieniły jeszcze wiele wesołych wspomnień i obiecały sobie, że będą odwiedzać swoje przedszkole i ulubioną panią. Pożegnały się z innymi dziećmi, z kucharkami, panem „złotą rączką”, który potrafił naprawić każdą rzecz, a nawet z zabawkami.

Przed wyjściem z przedszkola Ada położyła coś ukradkiem w swojej szafce w szatni.

– Co tam zostawiłaś? – zdziwiła się mama.

– Zostawiłam pudełko z pocieszajkami.

– A co to są pocieszajki?

– To są kolorowanki ze zwierzątkami. Powiedziałam pani, że jak jakiś maluch będzie płakał, to może mu dać taką kolorowankę i poprosić, żeby pomalował smutne zwierzątko.

Ja też kiedyś płakałam za tobą w przedszkolu i wtedy pomalowałam krowę na żółto. Świeciła jak słońce i od razu mi było lepiej.

– To wspaniały pomysł – mama spojrzała z podziwem na Adę i mocno ją przytuliła.

– Pa, pa! Przedszkole! – powiedziała Ada. – Kiedyś cię odwiedzę.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

− Co przygotowała grupa Ady na pożegnanie przedszkola?

− Co przygotowali młodsi koledzy?

− Co robiły Ada i Kasia?

− Kogo pożegnała Ada?

− Co to były pocieszajki Ady?

− Gdzie je zostawiła?

III. Wykonaj obrazek o lecie. Potrzebujemy: kartka, kredki / farby / plastelina/ wycinanki, reprodukcje malarskie: Claude`a Moneta Stogi siana w Giverny; Olega Sumarokova-  Kobieta pod parasolem odpoczywająca na plaży.

Oglądamy reprodukcje malarskie. Określamy z jaką porą roku się kojarzą i dlaczego.

Zaplanujcie ramki – każde dzieło powinno być oprawione. Najpierw wykonajcie dowolną techniką obrazek o lecie.  Potem przy pomocy bibuły, kolorowych kartek ozdóbcie ramkę obrazka.

 

„Starszaki czytają” – Przeczytajcie samodzielnie teksty znajdujące się pod ilustracjami na w Książce na s. 86-89.

 

Na zakończenie zapraszam Was kochane dzieci do wykonania zadań w KARTACH PRACY.

  • Otwórzcie fioletowe Karty Pracy cz.4 na s.72. Odszukajcie na obrazku piłki. Po kolei określcie ich położenie. Czy znajduje się na czy pod, obok, w, na? Itd. Narysujcie również drogę piłki do bramki – bez odrywania ręki.

 

  • Na sąsiedniej stronie znajduje się kolejna porcja szlaczków – dokończcie je rysować zgodnie z kierunkiem strzałek. Poniżej są obrazki, nazwijcie je, a następnie podzielcie ich nazwy na sylaby i na głoski.

 

Powitanie lata.

Kolorowe lato! Z radością Cię witamy

i do wspólnych zabaw gorąco zapraszamy.

Bardzo się cieszymy, że jesteś już nami.

Ogrzewaj nas codziennie ciepłymi promykami.

POWODZENIA!

Grupa „Pszczółki”

WITAM KOCHANE PSZCZÓŁKI!!!

Zapraszam do dalszej wspólnej i dobrej zabawy.

I. Dzisiaj zaczniemy od rozwiązania zagadki. Posłuchajcie.

 

O tej porze roku

są najdłuższe dni,

a słońce z wysoka

grzeje nas i lśni.

(lato)

 

Tak mamy lato. Czas pożegnać przedszkole. Jeszcze tylko kilka dni i rozpoczną się wakacje. Po wakacjach już nie spotkamy się w przedszkolu bo idziecie do szkoły do I klasy. Mam nadzieję, że te kilka dni będziemy nadal pracować i bawić się.

 

II. Posłuchajcie wiersza G. Lech „Co robią latem dni tygodnia?

 

Co wy na to, że już lato?

Tydzień swoje dni zapytał.

Poniedziałek zsiadł z roweru.

– Radość dla kolarzy wielu!

Wtorek książkę czytał właśnie.

Mruknął tylko: – Lubię baśnie!

Latawca puszczała Środa,

Bo piękna była pogoda.

Czwartek rzekł: – Ja wciąż maluję,

Jak się świetnie w lesie czuję.

Piątek tylko machnął ręką:

– Chciałbym zagrać, lecz nieprędko

Znajdę gracza w tym upale.

Szachów nie otwieram wcale.

– A Sobota? – Cóż mam rzec.

Niosę piłkę, dziś gram mecz.

– Czy Niedziela coś odpowie?

Nie odpowie bo jest w kinie

na animowanym filmie.

A czy film ten był o lecie,

W poniedziałek się dowiecie.

 

O co zapytał swoje dni Tydzień?

– Co zrobił i odpowiedział poniedziałek?

– Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia?

– Co wy lubicie robić latem?

– Co robicie najczęściej w poniedziałek… w sobotę i w niedzielę?

– Ile dni wchodzi w skład tygodnia?

 

III. Co kojarzy się z latem. Połączcie napis LATO z odpowiednimi obrazkami.

IV. Przerywnik (potrzebna stara gazeta).

– „Samoloty” – naśladujemy start , lot i lądowanie samolotu

– „Do góry i w dół” – z gazety zgniatamy kulki. Kładziemy się na plecach, następnie wkładamy kulkę między stopy. Unosimy nogi do góry, zabieramy do rąk kulkę a nogi opuszczamy. Ponownie unosimy nogi do góry, wkładamy kulkę między stopy i opuszczamy na podłogę.

– „Na plaży” – kładziemy kulki na podłodze. Chodzimy na czworakach między kulkami  naśladując zbieranie muszli i bursztynów. Co jakiś czas klękamy, otwieramy dłonie i pokazujemy co znaleźliśmy.

 

V. Lody.

W letnie upały zapewne z chęcią zjadacie lody. Teraz pokolorujcie lody według podanego kodu. Czy takie lody lubicie?

1 – niebieski

2 – jasny niebieski

3 –pomarańczowy

4 – żółty

5 – różowy

6 – jasny zielony

7 – brązowy

 

BRAWO!!! DOBRA ROBOTA!!!

 

VI. Wakacyjne podróże Bolka i Lolka – oglądanie bajki pt. „Morska przygoda”

 

Znacie Bolka i Lolka? Zobaczcie ich przygodę nad morzem. W następne dni zapraszam do obejrzenia kolejnych przygód.

DO ZOBACZENIA DROGIE PSZCZÓŁKI!!!