Czwartek- czyli propozycje zabaw matematycznych.

Grupa „Motylki”

Dzień Dobry!! Zapraszam na zajęcia matematyczne 

Dziś zaczniemy od zabawy paluszkowej.

Rodzinka

(dotykamy kolejno paluszków dziecka, zaczynając od kciuka)

Ten duży- to dziadziuś

A obok – babunia

Ten w środku -to tatuś.

A przy nim- mamunia.

A to jest- dziecinka mała

A to- moja rączka cała!

II. Wypełnijcie kartę pracy – biedronki

· Trzeba dorysować biedronce kropki.

· Policzcie razem z rodzicem, ile jest biedronek.

· Policz z rodzicem, ile biedronka ma kropek.

Wiem, że sobie świetnie poradzicie 

karta pracy - biedronki 23.04.

III. Na pewno wiecie jak segregować odpady ale nigdy nie zaszkodzi powtórzyć sobie jeszcze raz.

Zobacz filmik : Drużyna Wróżki Odpadusi „Akcja segregacja”. Kliknij: https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0

IV. Zasłużyliście na mały relaksik. Teraz połóżcie się na dywanie i wyciszcie się przy odgłosach natury. Widzicie, warto dbać o przyrodę ! Kliknij : https://www.youtube.com/watch?v=d0tU18Ybcvk#action=share

MIŁEGO DNIA !!!! 

Grupa ” Jeżyki”

1.Witam Was serdecznie i zapraszam na zajęcia.

Na rozruszanie:

Cztery przysiady

Pięć podskoków

Skłony w jedną i drugą stronę.

Zabawa paluszkowa zaczynając od kciuka.

Ten gruby to dziadziuś

A przy nim babunia

Największy jest tatuś

A przy nim mamunia

Ato jest dziecinka mała

  1. Pomyślmy już teraz o naszej planecie ( Ziemi)

 Zanim się stanie jednym wielkim śmieciem.

 Byłby to wtedy problem nie lada,

Zatem już teraz pomyślmy o odpadach.

Bo śmieci i odpady nie są jednakowe,

Są szklane, papierowe także plastikowe.

Więc posłuchajcie dobrej rady i segregujcie odpady.

 I od dzisiaj swych śmieci nie wyrzucajcie jak leci.

 Osobno plastik, osobno szkło, osobno puszki – przyrodę chroń!

Zapraszam was do krainy matematyki, kolorowych figur.

 

Proszę rodziców, aby powycinali figury: koła, trójkąty i kwadrat.

Zadaniem dzieci będzie pokolorowanie kosza na śmieci (figury) w odpowiednim kolorze i przyklejenie odpowiednich śmieci(znaczek z figurą geometryczną) Możecie przeliczyć ile śmieci znajduje się w każdym koszu.

Przypomnijcie sobie jak nazywa się każda z figur geometrycznych.

Na pewno świetnie wykonaliście zadanie BRAWO!!!!!

Czekam na Wasze zdjęcia.

3.Na zakończenie przypomnijcie sobie poznaną wczoraj piosenkę.

Zachęcam do obejrzenia króciutkiej bajeczki, aby utrwalić sobie Jak należy dbać o Ziemię Naszą planetę.

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

 

Grupa „Pieski”

Zaczynamy muzycznie: ,,Świat w naszych rękach’’.

  1. Zabawa -rodzic włącza cicho muzykę, zaprasza dzieci na przygotowany kocyk ( łąka) może być koloru zielonego i opowiada wymyśloną historię o biedronce. Podczas opowiadania angażuje dzieci do wspólnej zabawy. Po krótkim czasie rodzic ścisza muzykę i przywołuje do siebie, po kolei wybrane dziecko zgodnie z treścią opowiadania (motyl, żabka, pszczoła, mrówka).Dziecko ma za zadanie odszukać tyle kropek, ile oczek wskazuje obrazek lub ile wypowie rodzic. Dziecko przynosi wyznaczoną ilość kropek i przykleja je z pomocą rodzica na sylwecie na biedronce. Na koniec opowiadania dzieci mają za zadanie policzyć ile kropek zgubiła biedronka.

2.Zabawa ,, ZABAWY MĄDREJ GŁOWY’’ mini Quiz.

Dzieci odpowiadają kolejno na pytania, które losują z woreczka przygotowanego przez rodzica. Prawidłowa odpowiedź to 1 zielone serduszko z papieru kolorowego samoprzylepnego dla dziecka. Na koniec przeliczanie zdobytych  serduszek.

  • Dlaczego nie wolno hałasować w lesie ?
  • Byłeś w lesie, pozostały ci papierki …Co z nimi zrobisz?
  • Dlaczego nie wolno wypalać traw ?
  • Dlaczego należy chronić lasy ?
  • W jaki sposób dzieci mogą oszczędzać wodę ?
  • Czy można myć samochód w rzece. Wyjaśnij dlaczego?
  • W jaki sposób należy segregować śmieci ?
  • Co należy zrobić ze zużytą baterią?
  1. Zabawa „Wrzuć klocki” – zadaniem dzieci jest zebranie z dywanu lub z pojemników w swoim pokoju odpowiedniej liczby klocków i wrzucenia ich do pojemnika lub obręczy zgodnie z instrukcjami podawanymi lub pokazywanymi przez rodzica.

Grupa „Wiewiórki”

Witam Was moje kochane Wiewióreczki.

Zapraszam do zabawy pt: „Misiowe zabawy matematyczne”

  1. Poznajemy misie.

Potrzebne są do tej zabawy misie / załącznik – file:///C:/Users/barba/Desktop/CCE22042020.pdf

Misie są rodzeństwem, popatrz na nie i opisz je jak wyglądają. Potem spróbuj określić, czym się różnią / wielkością / nazwij te wielkości.

– duży, średni, mały;

A co mają takie same? Czy wiesz?

Ułóż misie na stoliku i nazywajcie je razem a potem dziecko samodzielnie. Kiedy nazwy będą utrwalone pomieszaj a dziecko niech ułoży w/g instrukcji słownej. Od dużego do małego lub odwrotnie.

 

  1. Śniadanie dla misiów.

Zaprezentuj dziecku kartę pracy przedstawiającą stół i stojące przy nim krzesła

załącznik:

Przygotowany obrazek potnij na części / jeśli dziecko chce to zrobić pozwól mu /

Zabawa polega na dopasowaniu naczyń odpowiedniej wielkości do misia.

Duży miś – duże krzesło i duże nakrycia i tak z pozostałymi. Jeśli prawidłowo dziecko ułoży może elementy przykleić.

Teraz odpocznij o zobacz bajeczkę o głodnym misiu.

https://www.youtube.com/watch?v=vcGnIBTjFPU

 

  1. Domki dla misiów

Ostatnia zabawa to domki dla misiów. Będziemy budować domki odpowiedniej wielkości dla misiów. Złącznik :

Do budowy będą potrzebne dwie figury geometryczne.

Powiedz jakie to są? Tak – kwadrat i trójkąt. By rozpocząć pracę wytnij po śladzie figury i dopasuj tak by powstały domki. Na końcu nazwij wybudowane domki.

– duży……..

 

Dziękuję za wspólną zabawę i do jutra.

 

Grupa „Kotki”

Witam was dzieci- dzisiaj jest czwartek, więc czekają was zabawy matematyczne i eksperymenty. Mam nadzieję, że będziecie dobrze się bawić. Na dzisiejsze zajęcia, dość dużo rzeczy będzie nam potrzebne: 2 butelki po wodzie lub soku, miseczki, szklanka lub kubek, pojemnik do mierzenia ilości płynów, ew. strzykawka. Do eksperymentów: talerz, czarny pieprz mielony, płyn do naczyń, butelki plastikowe, lejek, ocet, soda oczyszczona, miska, barwniki spożywcze lub farbki ew. kolorowa bibuła.

  1. Rozwiążcie zagadkę:

Służy do picia, służy do mycia, bez niej na Ziemi nie byłoby życia.

 

  1. Ćwiczenia ortofoniczne: Jakie odgłosy wydaje woda?

– woda pluska –plum, plum …( dziecko powtarza )

– woda chlapie – chlap, chlap…

– woda szumi – szszszszsz…

– woda pada- kap, kap…

– woda bulgoce- bul, bul…

  1. Teraz pobawimy się mierzenie wody.

 Ile jest wody w butelce?
Rodzic umieszcza przed sobą dwie zakręcone plastikowe butelki wypełnione częściowo wodą (taką samą ilością). Jedna butelka jest ustawiona pionowo, a druga leży poziomo.
– Dziecko musi odpowiedzieć czy w butelkach jest tyle samo wody, czy może w którejś jest jej więcej.

Dziecko stawia butelkę pionowo i patrzy czy wody jest tyle samo. Jeśli butelki są różnej wielkości, to dziecko musi to sprawdzić.

Przelewa do miseczek za pomocą kubka, osobno z każdej butelki do odpowiedniej miseczki. (wyciąga wnioski).

  1. Narzędzia do odmierzania ilości płynów.

Rodzic pokazuje dziecku kilka różnych naczyń z podziałką (np. waga która odmierza ilość płynów, menzurkę, strzykawkę, szklanka) i mówi, że są to specjalne przyrządy do mierzenia objętości. Pokazuje jak się tym posługujemy a później dziecko samo odmierza i przelewa wodę do pojemników.

Pytania dla dzieci:

– W jakich sytuacjach potrzebne jest mierzenie ilości płynów?

(np. prace kuchenne, odmierzanie ilości lekarstwa, tankowanie paliwa, pobieranie krwi, przygotowywanie farby do malowania pokoju itp.)

 

– Co mierzymy poza wodą.
Dziecko odpowiada np. sok, farba, płyn do zmywania. paliwa, pobieranie krwi, przygotowywanie farby do malowania pokoju itp.)

 

Chciałabym, abyście wykonali kilka doświadczeń z wodą

i udokumentowali to zdjęciami, które chętnie zobaczymy.

 

  1. EKSPERYMENTY Z WODĄ

Magiczny palec

Materiały;  talerz, woda, pieprz mielony, płyn do mycia naczyń

– na talerzyk wlewamy trochę wody

– następnie na powierzchnię wody wsypujemy trochę dokładnie zmielonego czarnego pieprzu

– obserwujemy ruch wody

– pozostaje nam tylko zwilżyć palec płynem do mycia naczyń

 ( po przyłożeniu palca do powierzchni wody- pieprz natychmiast rozsunie się na boki zostawiając puste koło w środku)

Wulkan

Materiały: plastikowe butelki, lejek, ocet , płyn do mycia naczyń, soda, miska

-butelki napełniamy do połowy octem i dolewamy trochę płynu do mycia naczyń

– zabarwiamy barwnikiem ( wsypują go do środka i ostrożnie  mieszają, może to być też farbka lub bibuła)

– butelkę ustawiamy na środku miski

– bierzemy sodę oczyszczoną i wsypujemy na serwetkę, którą zwijamy i wrzucamy do butelki

– po chwili zacznie wydobywać się kolorowa piana

(powstaje dużo piany, która wydobywa się na zewnątrz butelki)

Więcej ciekawych eksperymentów z wodą np. „Kolorowy deszcz” znajdziecie pod tym linkiem:

https://www.mamawdomu.pl/2016/02/10-eksperymentow-z-woda-ktore-mozesz-zrobic-w-domu.html

Życzę przyjemnej zabawy i radosnych przeżyć z eksperymentowaniem.

 

 

Grupa „Zajączki”

Witajcie kochane dzieci. Zaczynamy zajęcia czwartkowe.

MAKULATURA – tyle jej wyrzucamy każdego dnia do kosza na śmieci.               

  A dziś zaproponuję wykorzystać ją podczas zabawy oddechowych !!!!!

Ćwiczenie oddechowe

Kto dalej? 

Przygotuj gazetę. Podrzyjcie ją na pionowe paski, a z nich ugniećcie papierowe małe kulki. Stańcie obok siebie. Kulki przyłóżcie do ust. Uwaga – wdech nosem, mocny wydech buzią! Czyja kulka doleci dalej? Kto wygrał?

Mecz. 

Samodzielnie ugnieć kulkę z gazety. Usiądźcie naprzeciw siebie przy stole i dmuchajcie tak, aby piłka wypadła poza pole gry lub trafiła do wyznaczonej wcześniej bramki!

Labirynt.

 W każdym domu, gdzie mieszka dziecko, są też klocki. W pierwszej kolejności budujemy z nich labirynt – na podłodze lub stoliku. Do labiryntu wkładamy zgniecioną gazetę. Zadaniem jest przemieszczenie (bez użycia palców!) kuleczki przez labirynt do wyjścia, wyłącznie dmuchając na kuleczkę z gazety . W innej wersji można sterować oddechem za pomocą słomki do napojów.

Przenoszenie słomką. 

To świetna zabawa – przenoszenie za pomocą słomki skrawków gazet na papierowy talerzyk

  1. Zapraszam do wykonania kart pracy (6 – latki Litery i liczby cz.2 s.62 i 63)

3.,, ZABAWY MĄDREJ GŁOWY’’  – mini Quiz wiedzy o przyrodzie (zadania umysłowe).

  • Dlaczego nie wolno hałasować w lesie ?
  • Byłeś w lesie , pozostały ci papierki .

      Co z nimi zrobisz?

  • Dlaczego nie wolno wypalać traw ?
  • Dlaczego należy chronić lasy ?
  • W jaki sposób dzieci mogą oszczędzać wodę ?
  • Czy można myć samochód w rzece . Wyjaśnij dlaczego .
  • W jaki sposób należy segregować śmieci ?
  • Co należy zrobić ze zużytą baterią?

BRAWO!!! WIEM, ŻE ŚWIETNIE CI POSZŁO!!!! GRATULACJE!!!!!

Grupa „Pszczółki”

WITAM WSZYSTKIE PSZCZÓŁKI !!!

W dalszym ciągu mówimy o wiośnie, o Ziemi i o jej ochronie. Wiemy jak ważne są kwiaty, dzięki nim Ziemia jest kolorowa i ładna. Pamiętajcie, żeby nie zrywać niepotrzebnie kwiatów, nie deptać ich. Niektóre kwiaty np. krokusy są pod ochroną i nie wolno ich zrywać.

 

I Teraz będziemy sadzić kwiatki. Przygotujcie sobie 2 dłuższe wstążki lub sznurki, klocki mniejszego formatu. Z wstążek uformujcie 2 koła – to będą rabatki. Na rabatkach będziecie sadzić kwiatki (zastąpicie je klockami).

Wykonujcie zadania według poleceń i odpowiadajcie na pytania:

– na pierwszej rabatce posadźcie 4 kwiatki a na drugiej 6 kwiatków

– na której rabatce jest więcej kwiatków?

– o ile kwiatków jest więcej?

– na pierwszej rabatce posadźcie jeszcze 4 kwiatki

– na drugiej posadźcie jeszcze 1 kwiatek

– ile teraz jest kwiatków na pierwszej a ile na drugiej rabatce?

– na której rabatce jest mniej kwiatków?

– o ile kwiatków jest mniej?

– posadźcie jeszcze tyle kwiatków żeby na każdej rabatce było ich po 10

– ile kwiatków posadziliście jeszcze na pierwszej a ile na drugiej rabatce?

– na której posadziliście więcej?

– czy potraficie policzyć ile jest kwiatków na obu rabatkach razem?

SUPER!!! DOBRA ROBOTA!!!

 

II Policz kwiatki. W tym zadaniu trzeba policzyć kwiatki po lewej stronie i połączyć z odpowiednią cyfrą po prawej stronie. Możecie to zrobić pokazując delikatnie paluszkiem na ekranie.

Policzcie małe i duże kwiatki. Następnie porównajcie je wpisując odpowiedni znak.

PSZCZÓŁKI JESTEŚCIE WSPANIAŁE!!!

III Teraz czas na ruch:

– zrób 8 kroków do przodu, 5 kroków do tyłu, 3 kroki w prawo, 2 kroki w lewo

– zrób 3 okrążenia wokół dywanu lub pokoju

– „słonko świeci” (rączki w górze, kręcimy dłońmi) – „deszczyk pada” (stukamy   paluszkami o podłogę), powtarzamy 3 razy

– „sadzimy kwiatki” – na niby robimy dołek w rabatce, wsadzamy sadzonkę kwiatka, przysypujemy ziemią, ubijamy ziemię, podlewamy;

IV Kwiecisty szlaczek. Popatrzcie na szlaczek i powiedzcie:

– ile kwiatków jest w szlaczku?        – czym różnią się te kwiatki?

– jaki jest drugi w kolejności kwiatek, jaki czwarty, jaki szósty, jaki ósmy i dziewiąty?

 

V „Krokus „ – rozwiąż działania i pokoloruj krokusa według instrukcji:

Wynik: 1- to kolor czerwony,

2 – zielony ciemny,

3 – różowy,

4 –  żółty,

5 – fioletowy,

6- zielony jasny. 

ZADANIE DODATKOWE DLA CHĘTNYCH !!!

Zróbcie prace plastyczną przedstawiającą naszą planetę ZIEMIA. Pomysł i technika dowolna. Wystawę prac zrobimy na stronie internetowej w zakładce PSZCZÓŁKI.  Na prace czekam do 26.04 (niedziela) na mojego maila.