Grupa „Motylki”

Gimnastyka poranna

 

Wysłuchanie piosenki „Rowerowy wyścig”

 

Bajka „Kubuś na wakacjach”

 

Pokolorowanie obrazka

 

Ćwiczenia grafomotoryczne

 

Grupa „Jeżyki”

Dzień dobry Jeżyki. Witam was serdecznie! Mam nadzieję, że czujecie się wypoczęci i macie dużo energii do pracy i zabawy. Zaczynamy!!

 

1.Zacznijcie od zakręcenia ruletką 5 razy i wykonajcie wylosowane ćwiczenia po 10 razy.

 

2. Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych.

 Na początek przypomnijcie sobie jak wygląda kwadrat, trójkąt, koło i prostokąt.

 

Jaka to figura:

-Kolor czerwony to ?
-Kolor żółty to?
-Kolor pomarańczowy to?
-Niebieski to?

Przygotujcie 3 dowolne kolory kartek. Na jednym kolorze odrysujcie koło – postawcie kubek na kartce i odrysujcie. Następnie poszukajcie KWADRATOWEJ pokrywki z pojemnika plastikowego i odrysujcie kwadrat. Z ostatniego koloru wytnijcie pasek, który będzie przypominał prostokąt. Teraz przetnijcie koło na pół, a kwadrat tak aby wyszły dwa trójkąty- poproście o pomoc osoby dorosłej. Z otrzymanych figur spróbujcie ułożyć żaglówkę. Możecie oczywiście dorysować rybki, morze, słoneczko.

Gotowe? Super!

3. Czas na muzykę. Posłuchajcie piosenki -Już wkrótce wakacje.

1.Już wkrótce wakacje

i piękna przygoda,

wyjedźmy więc czym prędzej,

bo każdej chwili szkoda

 

Ref.: Gdzie grzywy morskich fal,

gdzie słońca złoty blask,

gdzie ptaków leśny chór

swym śpiewem wita nas.

 

2. Żegnamy się z panią,

z Maciusiem i z Anią,

gotowi, spakowani,

dziś w drogę wyruszamy.

 

Ref.: Gdzie grzywy morskich fal…

 

3. Lecimy, jedziemy,

idziemy, płyniemy,

powietrzem, lądem, wodą,

by spotkać się z przyrodą.

 

4. Rozmowa na temat piosenki:

− O czym opowiada piosenka?

− Gdzie możemy spędzić czas wakacji?

− Jakimi środkami transportu możemy dotrzeć w nowe ciekawe miejsca?

 

5. Przyjrzyjcie się obrazkom  i powiedzcie co one przedstawiają.

 

 

Grupa „Pieski”

Dzień dobry Dzieci. Dzisiaj dzień z piosenką i muzyką. Zapraszamy!

1. Na początek Czy pamiętacie wszystkie odgłosy zwierząt? Poproście Rodziców, aby przeczytali Wam wierszyk I. Michalak – Widera, a Wy naśladujcie zwierzęta.

 

Kotek miauczy miau, miau, miau.

Piesek szczeka hau, hau, hau.

Żabka kumka kum, kum, kum.

Rybka pluska plum, plum, plum.

Świnka kwiczy kwi, kwi, kwi.

A kurczaczek pi, pi, pi.

Baran beczy be, be, be.

Mała kózka me, me, me.

Jeże tupią tup, tup, tup.

Krecik słyszy łup, łup, łup.

Gąska gęga gę, gę, gę.

Bocian woła kle, kle, kle.

Krowa muczy mu, mu, mu.

Gdzie cielątko? Tu, tu, tu.

Pszczoła robi bzzz, bzzz, bzzz.

Ptak odleciał frr, frr, frr.

Kaczka kwacze kwa, kwa, kwa.

Konik rży iha, ha, ha.

Kura gdacze ko, ko, ko.

Dziadek na to ho, ho, ho.

Małpka fika fik, fik, fik.

Słoń Katarek ma a psik!

Królik kica kic, kic, kic.

Mała myszka nie ma nic.

            

2. Teraz czas na piosenkę! Posłuchajcie za co kochamy lato? Kto ma ochotę nauczyć się refrenu, oczywiście może to zrobić.

„Lato”

        Wiosna wcale się nie spieszy  

        I wciąż zimne są poranki      

        Lecz mnie sama myśl już cieszy,   

        Że do piwnic schowaliśmy sanki   

 

REF :

         Kocham latem być na plaży    

         Kocham, gdy mnie słonko praży  

         Kocham morze, kocham fale  

         Mogę tam przebywać stale  

 

          Chcę już włożyć krótkie spodnie

         Chcę jeść lody po kolacji

         Chcę znów z dziećmi grać w dwa ognie

         Chcę już bardzo cieszyć się z wakacji

 

3. Improwizacja taneczna do piosenki – poproście Rodziców, aby zatańczyli z Wami do piosenki. Możecie całkowicie improwizować (czyli wymyślać własne tańce i ruchy do piosenki) albo tańczyć do refrenu wg. instrukcji:

 

Kocham latem być na plaży – układamy z dłoni serce

Kocham, gdy mnie słonko praży – wyciągamy ręce do góry

Kocham morze, kocham fale- robimy ruch węża rękami albo naśladujemy pływanie

Mogę tam przebywać stale – obracamy się

 

4. Na zakończenie posłuchajcie bajki relaksacyjnej o Piesku! Specjalnie dla Was Pieski! Miłego dnia!

 

Grupa „Wiewiórki”

1.Gimnastyka dla zucha, pamiętajcie o codziennym ruchu

2. Zestaw ćwiczeń ruchowych. 

Ćwiczenia w pozycji leżącej-Zabawy nad wodą:

  • Deska-dziecko leży na brzuchu, ręce wyciągnięte przed siebie, proste nogi unosi nad podłogę i opuszcza.
  • Pływanie żabką- dziecko w leżeniu na brzuchu naśladuje pływanie- energicznie wykonuje ruchy rękami i nogami.
  • Styl grzbietowy-dziecko w leżeniu na plecach, prostuje ramiona za głową, przesuwa je szerokim łukiem po podłodze w stronę ciała i unosi ręce górą do początkowej pozycji przy głowie.
  • Rowerek wodny- dziecko leży na plecach, rodzic chwyta je za stopy. Dziecko ugina jedną nogę, a drugą prostuje naprzemiennie- jak przy pedałowaniu na rowerze.

 

Ćwiczenia w pozycji siedzącej:

  • Wiosłowanie- dziecko siedzi w rozkroku, z prostymi nogami. Rodzic chwyta dziecko za ręce i lekko pociąga do przodu, by wykonało lekki skłon, a później odchylenie do tyłu.
  • Samoloty- siad skrzyżny naprzeciwko siebie. Jedna osoba przyjmuje role pilota i wykonuje ruchy tułowiem i rękami wyprostowanymi w łokciach, szeroko rozchylonymi na boki. Druga osoba na zasadzie lustra powtarza te ruchy. Następuje zmiana ról.

 

Ćwiczenia w pozycji stojącej:

  • Pływanie kraulem- dziecko wymachuje prostymi ramionami naprzemiennie, do przodu oraz do tyłu, z lekkim pochyleniem tułowia w przód i tył.
  • Wspinaczka- dziecko wykonuje marsz w miejscu z wysoko uniesionymi kolanami, uderzają lekko prawą dłonią w lewe kolano i lewą dłonią w prawe kolano.
  • Przejście przez kładkę nad strumieniem- dziecko przechodzi po narysowanej kredą linii (lub po sznurku, włóczce ) stopa za stopą, z jednoczesnym uniesieniem rąk w bok.
  • Wygrzewanie na słońcu – dziecko wykonuje wdech nosem (ręce bokiem w górę) i wydech ustami (ręce bokiem w dół)- ćwiczenie powtarzamy 3 razy.

 

3. „Jedzie pociąg z daleka”

4. Zachęcam do nauczenia się wiersza:

 

Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,

nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,

a gdy po wakacjach znajdziemy się z powrotem,

będziemy wspominać „zdalne” przedszkole!

 

Grupa „Kotki”

Witam Was przedszkolaki na dzisiejszych zajęciach. Zacznijmy od tańca.

1.Taniec zygzak

 

2. Wiele dzieci zna już literki alfabetu, dlatego oglądnijcie filmik aby sobie je przypomnieć. A jeśli nie znacie, to możecie zapoznać się z ich wyglądem.

 

3. „Ułóż taki wzór”- układanie wzorów

Za pomocą drewnianych wykałaczek odwzorujcie wzory literopodobne: A, E, I, K, F, H, L, M, N, T, Z. Dzieci wskazują, w czyim imieniu znajdują się takie litery.

 

4. Utrwalenie piosenki „Tato już lato”

 

5. Motylek – rysowane wierszyki

 

Grupa „Zajączki”

Witajcie kochane dzieci. Zapraszam na kolejny dzień zabaw i zajęć.

 

I. Na dobry początek zapraszam na ćwiczenia poranne:

  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Pobudka.

Dziecko leży na dywanie – śpi. Na uderzenie w dłonie (lub w jakiś przedmiot: klocek o klocek) powoli wstaje, prostuje się, przeciąga, przeciera oczy, maszeruje po pokoju, aby rozprostować mięśnie; ale chce mu się jeszcze spać i na sygnał – dwa uderzenia w dłonie – ponownie zasypia.

  • Ćwiczenia z elementem czworakowania Rozrzucone klocki.

Dziecko chodzi na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami. Co pewien czas prostuje się i rozgląda, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie.

  • Zabawa bieżna Wracamy do domu.

Krążki  – domy rozłożone są na podłodze. Dziecko biega w rytm klaskania pomiędzy nimi, w różnych kierunkach, starając się zapamiętać, gdzie znajduje się jego dom. Podczas przerwy w klaskaniu wraca do domu i siada na krążku.

  • Zabawa uspokajająca Marsz z krążkiem.

Dziecko maszeruje po obwodzie koła w rytm uderzania w dłonie, trzymając krążki na dłoni w taki sposób, żeby nie spadły. Potem odkłada je na wyznaczone miejsce.

 

II. Śpiewanie piosenki Kończymy już przedszkole

Kończymy już przedszkole do szkoły czas

Zeszyty i tornistry wołają nas

 

Ref:A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść

Tak bardzo nam tu dobrze, że nie chcemy wcale jeszcze iść x2

 

Wakacje szybko miną a potem już

Zadzwoni pierwszy dzwonek, lekcje tuz tuż

 

Ref:A my nie chcemy…

 

Lecz co tu robić w życiu zawsze tak jest

Że upływają lata, starszym się jest

 

Ref:A my nie chcemy…

 

Rozmowa na temat treści piosenki.

 

„Dokończ zdanie” – zabawa. Rodzic rozpoczyna zdanie, a dziecko je kończy np: W przedszkolu lubiłem/lubiłam…, W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam…, itp.

 

III.„Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu?” – praca plastyczna wykonana dowolnie wybraną techniką, dzielenie się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu.

 

Na zakończenie zapraszam Was kochane dzieci do wykonania zadań w KARTACH PRACY.

 

  • Otwórzcie fioletowe Karty Pracy na s.75. Przeczytajcie tekst wyrazowo – obrazkowy o wakacjach. Na dole strony – dokończcie kolorować kredki według wzoru.

 

 

  • Otwórzcie fioletowe Karty Pracy cz.4 na s. 76. Narysujcie w ramce co najbardziej podobało Wam się w naszej grupie. Obrazki pod ramką uszeregujcie zgodnie z kolejnością pór roku. Na stronie 77 przeczytajcie tekst i nazwijcie obrazki, rysujcie słoneczka po śladach.

POWODZENIA!!!!

 

 

Grupa „Pszczółki”

WITAJCIE KOCHANE DZIECI,
CIESZĘ SIĘ ŻE WYTRWALE PRACUJECIE,
MIMO, ŻE POGODA CORAZ ŁADNIEJSZA
I CHĘTNIEJ WYCHODZICIE NA PODWÓRKO.

 

1.Powitajmy się piosenką „Podajmy sobie ręce”

 

2. Ćwiczenia oddechowe. Ćwiczenia: naprzemienne dmuchanie (raz mocno, raz lekko) na piórka zawieszone na patyczku – zadaniem dziecka jest wprawienie w ruch piórka określonego koloru.

 

3. Zabawa „Wycieczka”

Dzieci rozluźnione stoją. W tle gra jakaś wesoła melodia wybrana przez rodzica. Rodzic opowiada historię i demonstruje ją odpowiednimi ruchami. Zadaniem dzieci jest naśladowanie tych ruchów. Rodzic opowiada: „Drogie przedszkolaki, za chwilę ruszamy na letnią wycieczkę. Najpierw jednak musimy spakować potrzebne rzeczy do plecaka. Wkładamy do niego ubrania, buty, kilka par skarpet, dużo jedzenia, picie, lornetkę i dziennik podróży. Plecak nie chcę się zamknąć, więc musimy się troszkę go przygnieść kolanem. Zakładamy plecak i ruszmy w góry. Musimy pokonać strumyk skacząc po kamieniach. A teraz idziemy bardzo stromą ścieżką. Plecak jest bardzo ciężki, posuwamy się noga za nogą. Teraz wsiadamy do pociągu i ruszamy nad morze. Zrzucamy plecak, ubranie, pod którym mamy już kostium kąpielowy i wskakujemy do morza. Płyniemy kawałek i nurkujemy. Później kładziemy się na plaży i odpoczywamy. Szybko biegniemy do pociągu i wracamy, gdzie zdejmujemy plecaki, siadamy na podłodze i z kolega oglądamy nasz dziennik podróży.”

 

4. Nauka piosenki „Lato, lato, lato czeka…”

Lato, lato, lato czeka

Razem z latem czeka rzeka

Razem z rzeką czeka las

A tam ciągle nie ma nas

Lato, lato, nie płacz czasem

Czekaj z rzeką, czekaj z lasem

W lesie schowaj dla nas chłodny cień

Przyjedziemy lada dzień

Już za parę dni, za dni parę

Weźmiesz plecak swój i gitarę

Pożegnania kilka słów

Pitagoras bądźcie zdrów

Do widzenia wam canto, cantare

Lato, lato, mieszka w drzewach

Lato, lato, w ptakach śpiewa

Słońcu każe odkryć twarz

Lato, lato,…

 

5. Rozwiązywanie zagadek „Co nas chroni przed słońcem?”-zagadki Magdaleny Wosik

By chronić skórę latem
przed słońca nadmiarem,
smaruj się nim, a potem
opalaj z umiarem. (krem przeciwsłoneczny)

Słońce nie poparzy
noska ani uszu,
jeśli się opalać
będziesz w …………………….(kapelusz)

Gdy upał nad morzem,
cień zapewnić morze.
Choć jesienią jeszcze
chronił Cię przed deszczem. (parasol)

Za uszy wkładaj
ich oba końce
i noś na nosie,
gdy razi słońce. (okulary przeciwsłoneczne)

 

6. Zabawa sensoryczna „Sprytne dłonie”

Przygotowujemy miskę z piaskiem lub kaszą, rodzic ukrywa w niej kila małych przedmiotów np. muszelki, rybki plastykowe, statek itp.) zadaniem dzieci jest rozpoznać tylko po dotyku, co się znajduje w ukrytym piasku.

 

7. Zadania w kartach pracy strony do wykonania od 80 do 83.

 

8. Zobaczcie teraz kolejną część przygód Bolka i Lolka na wakacjach.

9. Macie ochotę jeszcze popracować? Jeśli tak proszę pokolorować obrazek.

SUPER WYKONANE ZADANIA – BRAWO PSZCZÓŁKI!!!