Dziś zajęcia plastyczno-techniczne.
Grupa „Motylki”
Witam Was serdecznie w kolejny dzień naszych wirtualnych zajęć. Dzisiaj jak co piątek wykonamy sobie pracę plastyczną. Ale zanim zaczniemy wykonamy kilka ćwiczeń. Więc zapraszam. Zabierz poduszkę, a nawet kilka poduszek będą potrzebne.
- Pora na ćwiczenia z przedmiotem. Pamiętajcie o bezpieczeństwie w trakcie wykonywania ćwiczeń.https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI
- Dzisiaj na zajęciach wykonacie ośmiorniczkę. Co będzie potrzebne: rolka z papieru toaletowego, papier kolorowy lub farby, klej, nożyczki, troskę papieru toaletowego, plastelina. Poniżej znajdziecie filmik instrukcyjny, jak wykonać taką ośmiornicę z rolki po papierze toaletowym:https://www.youtube.com/watch?v=cACFDhPCAag
- Na zakończenie tygodnia zapraszam do obejrzenia bajki edukacyjnej, jako podsumowanie wiadomości z bieżącego tygodnia „Kicia Kocia-co z tymi śmieciami?”https://www.youtube.com/watch?v=eskLLQXIVAE
Grupa „Jeżyki”
Dzień dobry, dzień dobry. Witam Was w krainie naszych wirtualnych zajęć. Jestem pewna, że dzisiaj macie mnóstwo sił i energii do działania. Zaczynamy!!!
- Zapraszam Was do zabaw ruchowych przy muzyce, które wprowadzą Was w dobry nastrój.
https://www.youtube.com/watch?v=UP-ctUE4DHo
- Czas na nasze zajęcia plastyczne. Dzisiaj z pomocą rodziców spróbujcie wykonać „Eko zwierzaka.”
Potrzebujecie: puszkę po napoju lub groszku, klej, stare kolorowe gazety, kolorowy lub biały karton, mazaki, plastelinę, różne ozdoby (guziki, bibułę, itp.).
-Pomyślcie teraz jakie zwierzątko chcecie zrobić. Macie?! To teraz podrzyjcie gazetę tak, aby kolory ścinków pasowały do Waszego zwierzaka.(w paski)
-Przyklejcie paski do puszki.
-Z kolorowego kartonu wytnijcie uszy, ogon i inne części ciała jakie Wasze zwierzątko potrzebuje i przyklejcie w odpowiednie miejsca puszki. Z guzików, bibuły, czy innych ozdób zróbcie oczy. Pyszczek możecie narysować mazakiem.
-Zróbcie nogi z kartonu lub bibuły lub innego materiału i przyklejcie.
-Ozdób zwierzaka według własnego pomysłu.
Mała podpowiedź-spójrzcie na obrazek.
- Zapraszam na podsumowanie wiadomości zdobytych w tym tygodniu. A pomoże nam w tym kreskówka „Eko patrol- segregacja śmieci”.https://www.youtube.com/watch?v=l-b0z5LqhKc
Grupa „Pieski”
- Zabawa poranna:
HOPSASA! O to ja
Rączki dwie, nóżki dwie
HOPSASA to się wie
Głowa dwoje uszu ma
Oczy, broda ,usta ,nos
No i włosów cała moc
HOPSASA! o to ja
- ZABAWA– wykonanie pracy plastycznej pt. ,,Planeta ziemia’’. Rodzice przygotowują dzieciom papierowy talerz i malujemy niebieską i zieloną farbą plakatową tworząc Ziemię. Po wyschnięciu przyklejamy oczy, buzię, ręce z papieru złożonego w harmonijkę, a do rąk przyklejamy serce. Nagradzanie dzieci za pięknie wykonane prace cukierkami.
Materiały:
- papierowy talerz
- nożyczki
- klej
- farby plakatowe
- kolorowy papier.
- Podaje link do drukowanki https://www.drukowanki.pl/
Jak narysować – instrukcje obrazkowe dla dzieci
Zobacz jak narysować szybko kotka, pieska, myszkę i inne zwierzątka!!!
- „Taniec zielonych listków” – wykorzystuje się zielone serwetki lub chustki imitujące liście. Reagowanie na hasło.
„jeden, dwa” – poruszanie chustą dwukrotnie w prawą stronę
‘trzy, cztery” – poruszanie chustą dwukrotnie w lewą stronę
„obrót” – obrót wokół własnej osi z uniesioną chustą
„koło” – tańczą po obwodzie koła trzymając się za chusty
„taniec” – dzieci dowolnie tańczą z chustą
„chusta” – dzieci podrzucają chustkę i kucają.
- Zabawy dla dzieci/propozycje:
https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/zabawy-dla-dzieci-w-domu/
Grupa ” Wiewiórki”
Witam Was cieplutko w ostatnim dniu naszej zabawy.
Przedszkolaki dziś piątek, porozmawiamy o „kropelce wody”
Posłuchajcie ciekawego wierszyka:
„Przygoda kropelki”
Spadła z nieba Kropelka, okrągła niewielka.
Usiadła na trawie rozgląda się ciekawie.
Otoczyły ją kołem kwiatki: dzwonki, lilie, polne bratki…
– Jak się miewasz po podróży?- zapytał kwiat polnej róży.
– Jak ci się podoba łąka? – zapytał liliowy kąkol.
– Jestem łąką zachwycona! Taka pachnąca i zielona!
Mieszkałabym tu bez końca, lecz boje się bardzo słońca.
Gdy zaświeci żyć przestanę…
Ratujcie mnie, kwiatki kochane!
– Nie martw się Kropelko mała, będziesz długo wśród nas żyła.
Wtem… słońce rozsuwa chmury.
– Do nas!- Krzyczą kwiaty chórem.
Gdzie uciekać? Gdzie się schronić?- myśli Kropelka, lecz w miejscu stoi.
Alarm. Dzwonią dzwonki.
Nie ma Kropelki… nie ma Kropelki…
– Jest – rzekł ślimak- weszła do mojej muszelki. Ale kiedy słońce zaśnie tu wrócimy.
Więc nie płacie. Do widzenia… Do szybkiego zobaczenia.
Pytania do wiersza:
– Skąd spadła kropelka i jak była?
– Gdzie spadła i kogo spotkała?
– Czy był ktoś kogo się bała kropelka?
– Kto uratował Kropelkę?
A teraz zobaczcie to bardzo ciekawe.:)
https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8
Jeśli masz ochotę możesz wydrukować wybrany obrazek i go pokolorować.
https://eduzabawy.com/plansze-dydaktyczne/kolorowanka-obieg-wody/ Na koniec praca plastyczna.Na kartce A4 narysuj samodzielnie dużą kropę wody a następnie ozdób ją na niebiesko za pomocą wydzieranki – wyklejanki / przygotowujemy małe kawałeczki papieru i je przyklejamy albo ozdabiamy innym materiałem plastycznym. Pracę koniecznie wyślij do mnie. Powodzenia!
Grupa” Kotki”
Witam was, dzisiaj ostatni dzień zajęć w tym tygodniu. Utrwalimy sobie wiadomości o ochronie przyrody. Proszę przygotować: 3 kartki A4, farby, pędzel oraz dowolną muzykę.
- Na początku oglądnijcie filmik „Dlaczego musimy zadbać o czyste powietrze?”
Link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=baJQkO9G6uk
- Pytania dla dzieci:
– Komu i do czego potrzebne jest powietrze?
– Czym zanieczyszcza się powietrze?
– Co zrobić aby nie było smogu?
- Zabawa z wachlarzem- dziecko wykonuje wachlarzyk z kartki. Przy włączonej muzyce porusza się, gdy muzyka ucichnie wachluje się.
- Teraz rozwiążcie test związany z ochroną przyrody.
Na pewno wspaniale sobie poradziłeś (aś). Brawo!!
- Ostatnim zadaniem do wykonania będzie namalowanie farbami dwóch obrazków. Na jednej kartce namalujcie swoje otoczenie (przyrodę, domy) w czystym powietrzu, na drugiej kartce taki sam obrazek ale przy zanieczyszczonym powietrzu. Chętnie zobaczę wasze prace, dlatego proszę rodziców o zdjęcia.
Zapraszam również do zakładki „Czytamy dzieciom” , gdzie nagrane są bajki do słuchania, czytane przez panie z naszego przedszkola.
Grupa ” Zajączki”
1.Kochane dzieci dzisiejsze zajęcia chciałabym rozpocząć od wyjaśnienia – utrwalenia słowa EKOLOGIA. Posłuchajcie krótkiego wiersza D. Klimkiewicza:
Co to jest ekologia?.
Ekologia – mądre słowo
a co znaczy? – powiedz sowo!
Sowa chwilę pomyślała
i odpowiedz taką dała.
To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc krótko w paru zdaniach
o wzajemnych powiązaniach między nimi.
Bo to wszystko
to jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować!
powiedziała mądra sowa.
Czy już wiecie co to jest EKOLOGIA?
- Na dzisiejszych zajęciach czwartkowych wykonamy samodzielnie zabawki z wykorzystaniem materiałów, które zwykle wyrzucamy do śmietnika – a tymczasem możemy z nich wyczarować ciekawe projekty plastyczne. Rolka po papierze czy plastikowe nakrętki po napojach to jedne z tych surowców, które zawsze mamy w domu.
Dzisiaj na zajęciach proponuję wykonać:
- SOWY Z ROLEK PO PAPIERZE TOALETOWYM
Potrzebne materiały:
- rolki po papierze
- klej
- farby, pędzle
- mazaki
- kolorowy papier
- sztuczne oczy
Jak zrobić SOWĘ:
- Zagnij rolki do środka
- Naszkicuj wzór ołówkiem
- Pomaluj sowy farbami
- Możesz dokleić sztuczne oczka, piórka z kolorowego papieru, dziób.
Inne ciekawe pomysły z rolek po papierze toaletowym można znaleźć na:
- Ludziki z nakrętek
Materiały i przybory:
- różnokolorowe plastikowe nakrętki
- plastelina – mogą być pomieszane resztki
- biały groszek lub fasolka
Konstruowanie ludzika rozpoczynamy od wyboru największej nakrętki na podstawę. Na nakrętkę kładziemy 2 kulki z plasteliny a następnie umieszczamy na niej kolejną nakrętkę. W ten sposób powstaje ciałko ludzika. Na nakrętce umieszczonej na szczycie robimy oczy – w przyklejone kulki z plasteliny wciskamy nasionka groszku. Z plasteliny wykonujemy również pozostałe elementy postaci: ręce, uszy, usta, zęby…
Link: https://ekodziecko.com/ludziki-z-nakretek
- Na koniec zajęć zachęcam do obejrzenia filmu edukacyjnego „W kontakcie z naturą”. Link: https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ&t=39s
Kochane dzieci jak obiecałam czytamy i piszemy .
Grupa „Pszczółki”
Witajcie moje Pszczółki! Dzisiaj już kończymy temat o ochronie przyrody, więc możemy podsumować i zastanowić się, co już wiecie.
- Wysłuchanie wiersza pt. „Co to jest ekologia”.
Co to jest ekologia? D. Klimkiewicz, W. Drabik
Ekologia – mądre słowo
a co znaczy – powiedz sowo?
Sowa chwilę pomyślała
I odpowiedź taką dała:
„To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc, krótko w paru zdaniach
O wzajemnych powiązaniach.
Między nami, bo to wszystko
To jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować”
– powiedziała mądra sowa…
- Rozmowa nt. wiersza-próba odpowiedzi na pytanie „Co to jest ekologia i dlaczego powinniśmy żyć ekologicznie?”
- Zabawa ruchowa „Żabki do wody” – rozłóżcie sobie na podłodze sznurki/ wstążki, utwórzcie z nich rzeczkę, może być kręta. Skacząc dookoła jak „żabki” , na słowa „do wody” wskakujcie do rzeczki. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Zabawa oddechowa „Czysta Planeta Ziemia”. Przygotujcie kartkę koloru niebieskiego i szarego, najpierw podrzyjcie je na małe kawałki, ze sznurka lub wstążki utwórzcie na podłodze kształt planety ZIEMIA, włóżcie pomieszane, porwane karteczki, klękając na czworakach z całej siły dmuchajcie, tak aby karteczki wypadły z waszej planety. Możecie powtórzyć 3x, następnie pozbierajcie karteczki, które wypadły i zobaczcie jakie kolory zostały w środku, czy Ziemia jest bardziej czysta (kolor niebieski) czy zanieczyszczona (kolor szary).
Pamiętajcie wy też dbając o przyrodę przyczyniacie się do jej ochrony i czystości!
- Rytmizowanie tekstu „O PRZYRODĘ DBAMY, JEJ PRZYJACIÓŁMI SIĘ NAZYWAMY”
– spróbujcie przeczytać tekst, mama Wam pomoże,
– następnie wyklaskajcie jego sylaby,
– policzcie ile jest wyrazów w tym zdaniu?,
– a teraz powoli przeliteruj, dzięki temu sprawdzisz, które litery są jeszcze nie znane Tobie.
- Ćwiczenia w kartach pracy: Strony 90,9192,93
- Dla wytrwałych i lubiących ciekawe zadania. Wykonaj samodzielnie EKO – klocki, którymi będziesz mógł się bawić zawsze tak jak Ty tego chcesz, kolory też sam wykonasz jakie lubisz. POWODZENIA i UDANEJ ZABAWY!!!