Dziś zajęcia plastyczno-techniczne.

Grupa „Motylki”

Witam Was serdecznie w kolejny dzień naszych wirtualnych zajęć. Dzisiaj jak co piątek wykonamy sobie pracę plastyczną. Ale zanim zaczniemy wykonamy kilka ćwiczeń. Więc zapraszam. Zabierz poduszkę, a nawet kilka poduszek będą potrzebne.

  1. Pora na ćwiczenia z przedmiotem. Pamiętajcie o bezpieczeństwie w trakcie wykonywania ćwiczeń.https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI
  2. Dzisiaj na zajęciach wykonacie ośmiorniczkę. Co będzie potrzebne: rolka z papieru toaletowego, papier kolorowy lub farby, klej, nożyczki, troskę papieru toaletowego, plastelina. Poniżej znajdziecie filmik instrukcyjny, jak wykonać taką ośmiornicę z rolki po papierze toaletowym:https://www.youtube.com/watch?v=cACFDhPCAag
  3. Na zakończenie tygodnia zapraszam do obejrzenia  bajki edukacyjnej, jako podsumowanie wiadomości z bieżącego tygodnia „Kicia Kocia-co z tymi śmieciami?”https://www.youtube.com/watch?v=eskLLQXIVAE

Grupa „Jeżyki”

Dzień dobry, dzień dobry. Witam Was w krainie naszych wirtualnych zajęć. Jestem pewna, że dzisiaj macie mnóstwo sił i energii do działania. Zaczynamy!!!

  1. Zapraszam Was do zabaw ruchowych przy muzyce, które wprowadzą Was w dobry nastrój.

https://www.youtube.com/watch?v=UP-ctUE4DHo

  1. Czas na nasze zajęcia plastyczne. Dzisiaj z pomocą rodziców spróbujcie wykonać „Eko zwierzaka.”

Potrzebujecie: puszkę po napoju lub groszku, klej, stare kolorowe gazety, kolorowy lub biały karton, mazaki, plastelinę, różne ozdoby (guziki, bibułę, itp.).

-Pomyślcie teraz jakie zwierzątko chcecie zrobić. Macie?! To teraz podrzyjcie gazetę tak, aby kolory ścinków pasowały do Waszego zwierzaka.(w paski)
-Przyklejcie  paski do puszki.
-Z kolorowego kartonu wytnijcie uszy, ogon i inne części ciała jakie Wasze zwierzątko potrzebuje i przyklejcie w odpowiednie miejsca puszki. Z guzików, bibuły, czy innych ozdób zróbcie oczy. Pyszczek możecie narysować mazakiem.
-Zróbcie nogi z kartonu lub bibuły lub innego materiału i przyklejcie.
-Ozdób zwierzaka według własnego pomysłu.
Mała podpowiedź-spójrzcie na obrazek.

  1. Zapraszam na podsumowanie wiadomości zdobytych w tym tygodniu. A pomoże nam w tym kreskówka  „Eko patrol- segregacja śmieci”.https://www.youtube.com/watch?v=l-b0z5LqhKc

Grupa „Pieski”

  1. Zabawa poranna:

HOPSASA! O to ja

Rączki dwie, nóżki dwie

HOPSASA to się wie

Głowa dwoje uszu ma

Oczy, broda ,usta ,nos

No i włosów cała moc

HOPSASA! o to ja

  1. ZABAWA– wykonanie pracy plastycznej pt. ,,Planeta ziemia’’. Rodzice przygotowują dzieciom papierowy talerz i malujemy niebieską i zieloną farbą plakatową tworząc Ziemię. Po wyschnięciu przyklejamy oczy, buzię, ręce z papieru złożonego w harmonijkę, a do rąk przyklejamy serce. Nagradzanie dzieci za pięknie wykonane prace cukierkami.

Materiały:

  • papierowy talerz
  • nożyczki
  • klej
  • farby plakatowe
  • kolorowy papier.
  1. Podaje link do drukowanki  https://www.drukowanki.pl/

Jak narysować – instrukcje obrazkowe dla dzieci

Zobacz jak narysować szybko kotka, pieska, myszkę i inne zwierzątka!!!

 

  1. „Taniec zielonych listków” – wykorzystuje się zielone serwetki lub chustki imitujące liście. Reagowanie na hasło.

„jeden, dwa” – poruszanie chustą dwukrotnie w prawą stronę

‘trzy, cztery” – poruszanie chustą dwukrotnie w lewą stronę

„obrót” – obrót wokół własnej osi z uniesioną chustą

„koło” – tańczą po obwodzie koła trzymając się za chusty

„taniec” – dzieci dowolnie tańczą z chustą

„chusta” – dzieci podrzucają chustkę i kucają.

  1. Zabawy dla dzieci/propozycje:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/zabawy-dla-dzieci-w-domu/

Grupa ” Wiewiórki”

Witam Was cieplutko w ostatnim dniu naszej zabawy.

Przedszkolaki dziś piątek, porozmawiamy o „kropelce wody”

Posłuchajcie ciekawego wierszyka:

„Przygoda kropelki”

Spadła z nieba Kropelka, okrągła niewielka.

Usiadła na trawie rozgląda się ciekawie.

Otoczyły ją kołem kwiatki: dzwonki, lilie, polne bratki…

– Jak się miewasz po podróży?- zapytał kwiat polnej róży.

– Jak ci się podoba łąka? – zapytał liliowy kąkol.

– Jestem łąką zachwycona! Taka pachnąca i zielona!

Mieszkałabym tu bez końca, lecz boje się bardzo słońca.

Gdy zaświeci żyć przestanę…

Ratujcie mnie, kwiatki kochane!

– Nie martw się Kropelko mała, będziesz długo wśród nas żyła.

Wtem… słońce rozsuwa chmury.

– Do nas!- Krzyczą kwiaty chórem.

Gdzie uciekać? Gdzie się schronić?- myśli Kropelka, lecz w miejscu stoi.

Alarm. Dzwonią dzwonki.

Nie ma Kropelki… nie ma Kropelki…

– Jest – rzekł ślimak- weszła do mojej muszelki. Ale kiedy słońce zaśnie tu wrócimy.

Więc nie płacie. Do widzenia… Do szybkiego zobaczenia.

Pytania do wiersza:

– Skąd spadła kropelka i jak była?

– Gdzie spadła i kogo spotkała?

– Czy był ktoś kogo się bała kropelka?

– Kto uratował Kropelkę?

A teraz zobaczcie to bardzo ciekawe.:)

https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8

Jeśli masz ochotę możesz wydrukować wybrany obrazek i go pokolorować.

https://eduzabawy.com/plansze-dydaktyczne/kolorowanka-obieg-wody/ Na koniec praca plastyczna.Na kartce A4 narysuj samodzielnie dużą kropę wody a następnie ozdób ją na niebiesko za pomocą wydzieranki – wyklejanki / przygotowujemy małe kawałeczki papieru i je przyklejamy albo ozdabiamy innym materiałem plastycznym. Pracę koniecznie wyślij do mnie. Powodzenia! 

Grupa” Kotki”

Witam was, dzisiaj ostatni dzień zajęć w tym tygodniu. Utrwalimy sobie wiadomości o ochronie przyrody. Proszę przygotować: 3 kartki A4, farby, pędzel oraz dowolną muzykę.

  1. Na początku oglądnijcie filmik „Dlaczego musimy zadbać o czyste powietrze?”

Link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=baJQkO9G6uk

  1. Pytania dla dzieci:

– Komu i do czego potrzebne jest powietrze?

– Czym zanieczyszcza się powietrze?

– Co zrobić aby nie było smogu?

  1. Zabawa z wachlarzem- dziecko wykonuje wachlarzyk z kartki. Przy włączonej muzyce porusza się, gdy muzyka ucichnie wachluje się.
  2. Teraz rozwiążcie test związany z ochroną przyrody.

Kotki 24.04.

Na pewno wspaniale sobie poradziłeś (aś). Brawo!!

  1. Ostatnim zadaniem do wykonania będzie namalowanie farbami dwóch obrazków. Na jednej kartce namalujcie swoje otoczenie (przyrodę, domy) w czystym powietrzu, na drugiej kartce taki sam obrazek ale przy zanieczyszczonym powietrzu. Chętnie zobaczę wasze prace, dlatego proszę rodziców o zdjęcia.

Zapraszam również do zakładki „Czytamy dzieciom” , gdzie nagrane są bajki do słuchania, czytane przez panie z naszego przedszkola.

Grupa ” Zajączki”

1.Kochane dzieci dzisiejsze zajęcia chciałabym rozpocząć od wyjaśnienia – utrwalenia słowa EKOLOGIA. Posłuchajcie krótkiego wiersza  D. Klimkiewicza:

Co to jest ekologia?.
Ekologia – mądre słowo
a co znaczy? – powiedz sowo!
Sowa chwilę pomyślała
i odpowiedz taką dała.
To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc krótko w paru zdaniach
o wzajemnych powiązaniach między nimi.
Bo to wszystko
to jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować!
powiedziała mądra sowa.

Czy już wiecie co to jest EKOLOGIA?

 

  1. Na dzisiejszych zajęciach czwartkowych wykonamy samodzielnie zabawki z wykorzystaniem materiałów, które zwykle wyrzucamy do śmietnika – a tymczasem możemy z nich wyczarować ciekawe projekty plastyczne. Rolka po papierze czy plastikowe nakrętki po napojach to jedne z tych surowców, które zawsze mamy w domu.

Dzisiaj na zajęciach proponuję wykonać:

  1. SOWY Z ROLEK PO PAPIERZE TOALETOWYM

Potrzebne materiały:

  • rolki po papierze
  • klej
  • farby, pędzle
  • mazaki
  • kolorowy papier
  • sztuczne oczy

Jak zrobić SOWĘ:

  • Zagnij rolki do środka
  • Naszkicuj wzór ołówkiem
  • Pomaluj sowy farbami
  • Możesz dokleić sztuczne oczka, piórka z kolorowego papieru, dziób.

  

Inne ciekawe pomysły z rolek po papierze toaletowym można znaleźć na:

https://polki.pl/rodzina/dziecko,5-pomyslow-na-prace-plastyczne-z-rolki-po-papierze,10081157,artykul.html

 

  1. Ludziki z nakrętek

Materiały i przybory:

  • różnokolorowe plastikowe nakrętki
  • plastelina – mogą być pomieszane resztki
  • biały groszek lub fasolka

Konstruowanie ludzika rozpoczynamy od wyboru największej nakrętki na podstawę. Na nakrętkę kładziemy 2 kulki z plasteliny a następnie umieszczamy na niej kolejną nakrętkę. W ten sposób powstaje ciałko ludzika. Na nakrętce umieszczonej na szczycie robimy oczy – w przyklejone kulki z plasteliny wciskamy nasionka groszku. Z plasteliny wykonujemy również pozostałe elementy postaci: ręce, uszy, usta, zęby…

Link: https://ekodziecko.com/ludziki-z-nakretek

  1. Na koniec zajęć zachęcam do obejrzenia filmu edukacyjnego „W kontakcie z naturą”. Link: https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ&t=39s

Kochane dzieci jak obiecałam czytamy i piszemy .

Grupa „Pszczółki”

Witajcie moje Pszczółki! Dzisiaj już kończymy temat o ochronie przyrody, więc możemy podsumować  i zastanowić się, co już wiecie.

  1. Wysłuchanie wiersza pt. „Co to jest ekologia”.

Co to jest ekologia? D. Klimkiewicz, W. Drabik

Ekologia – mądre słowo

a co znaczy – powiedz sowo?

Sowa chwilę pomyślała

I odpowiedź taką dała:

„To nauka o zwierzakach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc, krótko w paru zdaniach

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami, bo to wszystko

To jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

– powiedziała mądra sowa…

  1. Rozmowa nt. wiersza-próba odpowiedzi na pytanie „Co to jest ekologia i dlaczego powinniśmy żyć ekologicznie?”
  2. Zabawa ruchowa „Żabki do wody” – rozłóżcie sobie na podłodze sznurki/ wstążki, utwórzcie z nich rzeczkę, może być kręta. Skacząc dookoła jak „żabki” , na słowa „do wody” wskakujcie do rzeczki. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  3. Zabawa oddechowa „Czysta Planeta Ziemia”. Przygotujcie kartkę koloru niebieskiego i szarego, najpierw podrzyjcie je na małe kawałki, ze sznurka lub wstążki utwórzcie na podłodze kształt planety ZIEMIA, włóżcie pomieszane, porwane karteczki, klękając na czworakach z całej siły dmuchajcie, tak aby karteczki wypadły z waszej planety. Możecie powtórzyć 3x, następnie pozbierajcie karteczki, które wypadły i zobaczcie jakie kolory zostały w środku, czy Ziemia jest bardziej czysta (kolor niebieski) czy zanieczyszczona (kolor szary).

Pamiętajcie wy też dbając o przyrodę przyczyniacie się do jej ochrony i czystości!

  1. Rytmizowanie tekstu „O PRZYRODĘ DBAMY, JEJ PRZYJACIÓŁMI SIĘ NAZYWAMY”

– spróbujcie przeczytać tekst, mama Wam pomoże,

– następnie wyklaskajcie jego sylaby,

– policzcie ile jest wyrazów w tym zdaniu?,

– a teraz powoli przeliteruj, dzięki temu sprawdzisz, które litery są jeszcze nie znane Tobie.

  1. Ćwiczenia w kartach pracy: Strony 90,9192,93
  2. Dla wytrwałych i lubiących ciekawe zadania. Wykonaj samodzielnie EKO – klocki, którymi będziesz mógł się bawić zawsze tak jak Ty tego chcesz, kolory też sam wykonasz jakie lubisz. POWODZENIA i UDANEJ ZABAWY!!!