Grupa „Motylki”

„Skarby w wodzie” –zabawa sensoryczna.

Rodzic stawia na stole miskę z wodą i różnymi przedmiotami, które można znaleźć w wodzie: muszle o różnych kształtach, patyki, kamienie. Dziecko ma zawiązane oczy, wkłada ręce do miski i dotyka znajdujących się przedmiotów. Mówi, jakie skarby znalazło w wodzie.

Posłuchaj piosenki: „Lato płynie do nas”.

Opowiedz, o czym była piosenka. Powiedz, czy była wesoła czy smutna; szybka czy wolna.

Ćwiczenia słuchowe – Zabawa „Rozpoznaj dźwięk”

Zabawy z przedmiotami codziennego użytku wydającymi dźwięki np. klucze, monety, sztućce, gazeta, czajnik, pudełko z kaszą, butelka z wodą, itp. Mama, tata prezentuje dźwięki przedmiotów i po prezentacji można rozpocząć zabawę w rozpoznawanie. Dziecko nie może widzieć podczas odgadywania przedmiotów.

 

Grupa „Jeżyki”

1.Zabawa poranna – zabawa muzyczno-ruchowa „Gimnastyka”

 

2. Teraz przypomnijcie sobie odgłosy zwierząt 🙂 Miłego słuchania!

 

3. Oto karta pracy. Postaraj się wykonać zadanie z pomocą Rodziców.

 

4. Poproście Rodziców, aby przeczytali Wam wierszyk i postarajcie się liczyć, kiedy trzeba.

 

Mogę dłonie w piąstki ścisnąć (zaciskanie dłoni w pięści)

Mogę nimi podnieść wszystko (naśladuje ruch podnoszenia czegoś)

Mogę je pod brodę złożyć (kładą jedną dłoń na drugą i układają pod brodę)

Mogę nimi czapkę włożyć (naśladują ruch zakładania czapki)

Mogę zrobić kołowrotek (w jedną stronę i z powrotem obracają dłoń wokół drugiej)

Mogę zagrać na fujarce (naśladuje grę na fujarce)

i policzyć swoje palce:

jeden, dwa, trzy, cztery, pięć (pokazują kolejno palce jednej ręki)

jeden, dwa,trzy, cztery, pięć (pokazują kolejno palce drugiej ręki)

jeden, dwa, trzy, cztery, pięć (wskazują kolejno palce jednej nogi)

jeden, dwa, trzy, cztery, pięć (wskazuje kolejno palce drugiej nogi).

 

5. Na koniec posłuchajcie bajki o Biedroneczce.

 

 

Grupa „Pieski”

Dzień Dobry Kochane Dzieci!

1.Zabawa poranna- zapraszamy na zabawę muzyczno-ruchową „Dłonie, nogi, głowa” Zamieszczamy link :

2. Teraz posłuchajcie wiersza „Zamek z piasku”- Danuty Gellnerowej.

 

Słońce złote, piasek złoty –

trzeba brać się do roboty!

Wybudować złote schody,

złotą fosę pełną wody,

zamek krzywy albo prosty

i zwodzone cztery mosty.

I otworzyć złote bramy

dla kolegów i dla mamy.

 

Rozmowa na temat wiersza:

– Jaki kolor miało słońce w wierszu?

-Jak myślisz co budują dzieci w wierszu?

-Zastanów się i powiedz gdzie mogą znajdować się dzieci z wiersza?

 

3. Czas na zabawę w liczenie. Pomysł na dzisiaj to odrysowanie i wycięcie dłoni dziecka, a następnie zabawa w zgadywanie „Ile palców zniknęło?”. Prosimy dziecko, aby zamknęło oczy. W kolorowych papierowych dłoniach zaginamy np.2 palce i prosimy dziecko żeby powiedziało ile palców zniknęło. Ćwiczymy liczenie do 5, logiczne myślenie i świetnie się przy tym bawimy.

 

4. Teraz poćwiczcie linie proste. Spróbujcie wykonać kartę pracy.

 

5. Na koniec potańczcie do piosenki „Pieski małe dwa”, którą wszyscy świetnie znacie. Miłego dnia!

 

Grupa „Wiewiórki”

1.Posłuchajcie piosenki „Wakacyjne dni”

 

2.  Zabawa taneczna dla dzieci

 

3. „Do widzenia, przedszkole!” – rozmowa z dziećmi na podstawie opowiadania.

„Do widzenia, przedszkole!”  Olga Masiuk

Od kilku tygodni było bardzo gorąco. Zbliżały się wakacje i następnego dnia miał się odbyć pożegnalny piknik. Wszystkie rozmowy w przedszkolu kręciły się teraz wokół podróży i plecaków. Elizka ciągle mówiła, że w poniedziałek pojedzie z rodzicami nad morze. Tup słuchał opowieści o morzu z ogromnym zainteresowaniem.

– Ale jakie jest to morze? – pytał.

– Taka woda wielka – Elizka wzruszała ramionami, bo jak dokładnie opowiedzieć, co to jest morze.

– Nad morzem zbiera się muszle – wtrącił się Szczypior.

– I kiedy się przyłoży ucho do muszli, to w niej, w środku, szumi morze.

– Naprawdę? – nie mógł uwierzyć Tup. – W muszli jest woda?

– Nie – dołączył do rozmowy Kuba. – Muszle po prostu zapamiętują, jak szumi morze i potem to powtarzają każdemu do ucha.

– E tam – Elizka wachlowała się książeczką do kolorowania. – Chodzi o to, żeby pływać w wodzie. Żeby nie było tak gorąco.

– Pływać? To jest trudne – zainteresował się Tup.

– Jak się ma rękawki, to jest łatwiutkie.

– Chciałbym jechać nad morze – westchnął Tup.

 – Jedź z nami – zaproponowała Elizka. – Zapytam rodziców, czy możesz, a ty zapytaj swoich.

Tup przystanął oszołomiony.

– Myślisz, że twoi rodzice zgodziliby się? A jeśli będą się bali, że będę niegrzeczny? Może im powiedz, że jestem najgrzeczniejszym zającem w przedszkolu.

– Przecież jesteś jedynym zającem w przedszkolu – roześmiał się Kuba.

– Ale najgrzeczniejszym – zaznaczył Tup.

Następnego dnia okazało się, że ani rodzice Elizki, ani Tupa nie mają nic przeciwko wspólnej wyprawie nad morze.

Tup nie mógł się skupić na śpiewaniu pożegnalnych piosenek, chciał jak najszybciej zobaczyć morze i znaleźć muszle.

– Musimy tylko, Tupku, kupić ci jeszcze kąpielówki – powiedziała mama Tupa – Żebyś mógł pływać.

– Będziesz pływał zającem? – zainteresowała się Zosia.

– Jeśli można żabką i pieskiem, to pewnie i zającem – śmiał się Szczypior.

Ostatnią piosenkę śpiewali Kuba z Zosią, a potem Pani życzyła wszystkim miłych wakacji, szczególnie tym, którzy pierwszy raz w tym roku zobaczą góry albo morze. I wszyscy ściskali się na pożegnanie.

– Do widzenia, przedszkole – powiedział Tup, wychodząc z mamą. – Kiedy wrócę tu jesienią, będę już Tupem, który pływał w morzu i słuchał, co szumi w muszli.

 

Odpowiedzcie na pytania zadawane przez Rodzica dotyczące wysłuchanego tekstu – 

O czym rozmawiały dzieci?

– Dokąd jechała Elizka?

– O czym marzył Tup?

– Co postanowili Elizka i Tup?

 

Dokonajcie analizy i syntezy sylabowej słów: morze, kąpielówki, plecak możesz inne wakacyjne słowa wymyśleć samemu.

 

4. „Zabawy na łonie natury”-wyjdźcie na spacer lub do ogrodu. Zachęcam do obserwacji i nazywania roślin w najbliższym otoczeniu ich wzrostu, rozwoju. A tutaj kilka propozycji na ciekawe zabawy: „Przyrodnicze Bingo”, „Portret z liści”, „Bransoletki i opaski”, „Obrazek z naturalnych materiałów”, „Tęcza”. Miłej zabawy!!!

https://zwariowanetrio.blogspot.com/2018/07/dzikie-dzieci-czyli-zabawy-na-onie.html?fbclid=IwAR0g355jF9OGRQYTgF0XOpDwKsiK2mJNvxjrH2kOdUOT_lPRiT-ghbeHrmA

 

Grupa „Kotki”

Dzień dobry kochane dzieci! Zapraszam na kolejne zajęcia.

1.Na początku utrwalimy sobie stronę prawą i lewą przy zabawie ruchowo – muzycznej „Ręce do góry”.

 

2. Przypomnijcie sobie nazwy miesięcy.

 

3. Spróbujcie powtórzyć nazwy miesięcy kilka razy.

 

4. Zabawa ruchowa „Stop”:Dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na hasło rodzica: „Stop!”   zatrzymuje się i stara się nie poruszyć.

 

5. Teraz zapraszam was do oglądnięcia przepięknej bajki „Dwanaście miesięcy”.

 

https://vod.tvp.pl/video/basnie-i-bajki-polskie,dwanascie-miesiecy,20243202

 

6. Dziecięce masażyki.

 

 

7. Pod tym adresem znajdziecie inspiracje do zabaw z patyczkami kreatywnymi.

https://www.madrybobas.pl/2019/04/8-sposobow-edukacyjnych-zabaw-z.html

 

 

Grupa „Zajączki”

Witajcie kochane dzieci. Zaczynamy zajęcia czwartkowe.

I.„Gimnastyka przedszkolaka” – rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dziecka. Wykonanie ćwiczeń wylosowanych w ruletce.

 

Zapraszam na film:

Czy już wiecie jaki jest temat dzisiejszych zajęć? To czas – i jego upływ. Czym jest czas? Otwórzcie fioletowe Karty Pracy cz.4 na s.74. obejrzyjcie obrazki. Co się na nich dzieje? Co Ada robiła kiedyś? Jak nazywamy ten odcinek czasu, który już minął?

To przeszłość.

Co robi Ada teraz – czyli w teraźniejszości?

A co będzie robić kiedyś w przyszłości?

Mamy więc przeszłość, teraźniejszość i przyszłość.

Zastanówcie się jak wyglądała Wasza przeszłość? Co robicie teraz?                                     

A w przyszłości?

 

II. Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków .

Patyczki w różnych kolorach, znaki, liczby.

Dziecko bierze sobie  tyle patyczków, ile ma palców u rąk.

Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych.

Dziecko układa z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat. Określa, ile patyczków potrzebowało do ułożenia kształtu każdej figury.

Układanie patyczków według kolorów.

Dziecko liczy patyczki w każdym kolorze. Podaje całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np., 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków. Układanie działania ilustrującego liczbę patyczków. Np. 3 + 4 + 3 = 10

Odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym.

Dziecko liczy pozostałe patyczki, mówiąc:

10 odjąć 3 to siedem.

Układa działanie:

10 – 3 = 7

Odkładanie patyczków, np. czerwonych.

Dziecko liczy pozostałe patyczki, mówiąc: 7 odjąć 3 to cztery.

Układa działanie: 7 – 3 = 4

Dalsze ćwiczenia przeprowadzamy analogicznie.

Dla dzieci młodszych ćwiczenia w dokładaniu – zmniejszamy zakres do 7.

Przykład 2 i 4 to 6.

 

 

III. Masaż pleców – zabawa relaksacyjna.

Dobieramy się w pary. Jedna osoba klęka, podpierając się rękami o podłogę, pozwalając głowie swobodnie zwisać. Druga osoba staje z boku i także klęka, ale pozostaje wyprostowana, z wolnymi rękami. Nie rozmawiając ze sobą. Druga osoba kładzie ostrożnie ręce na plecach partnera i wykonuje masaż (klepie, głaszcze, stuka…). Po chwili następuje zmiana ról.

 

Wytnij, ułóż i sklej historyjkę obrazkową

Na zakończenie zabawa badawcza dla chętnych dzieci:„Dlaczego czereśnie pękają”?                                                              Czereśnie – całe i popękane, rabarbar, woreczek foliowy, miska z wodą.

Wyjaśnianie dziecku, dlaczego, kiedy pada deszcz, dojrzewające latem owoce pękają. Oglądanie rabarbaru; opisywanie jego wyglądu, przeznaczenia; zwracanie uwagi na czerwoną skórkę brudzącą palce oraz, że liście rabarbaru mają charakterystyczny kształt. Włożenie jednego kawałka liścia do woreczka foliowego, a pozostałych – do miski z wodą. Następnego dnia porównywanie wyglądu rabarbaru z woreczka i z rabarbarem z wody (rabarbar wyjęty z woreczka nie zmienia swojego wyglądu, ma nadal równe, całe końce; natomiast ten wyjęty z wody jest na końcach popękany i zwinięty). To efekt wchłaniania wody. Skórka wchłania jej więcej niż miąższ. Właśnie dlatego rabarbar pęka na końcach i się zwija. Rodzic wyjaśnia, że podobne zjawisko można zaobserwować również u innych owoców. Czereśnie, kiedy są już dojrzałe i pada na nie deszcz, zaczynają pękać. Miąższ znajdujący się pod skórką chłonie jak gąbka krople wody, które padają na skórkę. Owoc zwiększa więc swoją objętość. Skórka natomiast nie zachowuje się jak nadmuchiwany balonik, nie rozciąga się i dlatego pęka. Podobnie jak czereśnie pękają również wiśnie, śliwki i agrest.

Degustowanie czereśni – całych i popękanych.

BRAWO ZAJĄCZKI!!!!!!!!!!!

 

Grupa „Pszczółki”

WITAM KOCHANE PSZCZÓŁKI!!!

Za kilka dni rozpoczną się wakacje. Będziecie mogli odpocząć, nie będzie już więcej zadań do zrobienia. Postarajcie się jeszcze trochę popracować. Myślę, że te zadania będą dla was łatwe i zrobicie je z przyjemnością.

 

I. Życie podwodne. Przypatrzcie się obrazkom, odszukajcie 5 szczegółów którymi różnią się obrazki.

BRAWO!!! JESTEŚCIE SPOSTRZEGAWCZY

 

II. Co do czego pasuje. Połączcie połówki lodów pasujące do siebie.

Ile jest lodów?

 

SUPER!!!

 

III. Uzupełnijcie działania według podanego schematu.

 

ŚWIETNA ROBOTA!!!

 

IV. Przerywnik

– Zamykamy na chwilę oczy. Są wakacje. Jesteśmy nad morzem. Szumią morskie fale.
 Naśladujemy głos fal – szuuuuuu, szuuuuuu…., równocześnie rysując w powietrzu fale. Naśladujemy szum fal – małe fale szumią cicho, a duże fale szumią głośno.

– Kąpiemy się w morzu, skaczemy przez fale. Mała fala, wykonujemy mały wyskok w górę. A teraz zbliża się duża fala więc wykonujemy wysoki wyskok w górę. Kładziemy się na dywanie, na brzuchu. Naśladujemy pływanie żabką.

 

V. Konik morski. Połączcie kropki i pokolorujcie powstały obrazek.

SUPER!!! JESTEM Z WAS DUMNA!!!

 

VI. Teraz zapraszam was do obejrzenia kolejnej wakacyjnej przygody Bolka i Lolka 

DO ZOBACZENIA DROGIE PSZCZÓŁKI!!!