25 marca (środa)

Grupa ”Motylki”

1. Dzień dobry,

Zapraszam do wykonania ćwiczeń naszej buzi

Potrzebujemy KOSTKĘ do gry.  Rzucamy KOSTKĄ i w zależności od wyrzuconych oczek robimy następujące ćwiczenia:

Jedno oczko-  policz górne zęby językiem
Dwa oczka- parskaj jak koń
Trzy oczka- pomaluj językiem podniebienie
Cztery oczka- umyj językiem dolne zęby
Pięć oczek- dmuchaj
Sześć oczek- uśmiechaj się szeroko

2. Posłuchaj piosenki kilka razy i spróbuj ja zaśpiewać.

 Kiedy wiosna przyjdzie do nas

 Roześmiana i zielona

Razem z wiosną wszystkie dzieci

zaśpiewają tak

 Ref. Zielona trawa, zielony mech

Zielona żaba rechu, rech 2x

Rośnie trawa, rosną listki

Rosną szybko, dzieci wszystkie

 Przyfrunęły już bociany I klekocą tak.

 Ref. Zielona trawa, zielony mech

Zielona żaba rechu, rech 2x

 W lesie kwitnie już zawilec

Obudziły się motyle.

A wieczorem nad łąkami

słychać żabi śpiew.

Ref. Zielona trawa, zielony mech

Zielona żaba rechu, rech 2x

 

 

3. I cos dla paluszków. Zabieramy oczywiście ZIELONĄ farbę, albo plastelinę i wypełniamy kółeczka na żabie.

Piosenka : „Idzie do nas wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM&app=desktop

 

 

 

Grupa „Jeżyki”

 

1. Dzień dobry, dzień dobry.

Zapraszam do wykonania  ćwiczeń.

Na raz ręce w górę
na dwa ręce w bok
na trzy skłon do przodu
na cztery lekki podskok,

I jeszcze raz to samo
powtarzamy dziesięć razy
a na koniec zrób jak kot
wielki grzbiet i wydech hop.

2. Posłuchaj piosenki kilka razy i spróbuj ja zaśpiewać.

„Maszeruje wiosna”
Tam daleko, gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki 
I jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna

 a ptaki wesoło
lecą i świergocą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna
w  ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi
zielenieje świat.

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,

a na ramieniu małą torebeczkę,
chętnie żuje gumę i robi balony
a każdy z nich jest zielony
Ref. Maszeruje wiosna

 a ptaki wesoło
lecą i świergocą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna
w  ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi
zielenieje świat.

Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce już być zielona
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref. Maszeruje wiosna

 a ptaki wesoło
lecą i świergocą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna
w  ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi
zielenieje świat.

 

3. I coś dla paluszków. Zabieramy farbę, albo plastelinę w znanych nam kolorach (Patrz obrazek) i wypełniamy kółeczka na kwiatuszku.

Piosenka: „Maszeruje wiosna”

 

 

 

 

Grupa ,,Pieski”

 

1. Zabawa poranna z wierszem:

,,Witaj, witaj jak się masz? 

Czy mi dzisiaj buzi dasz?

Chcesz przeczytam Ci bajeczkę,

pobawimy się troszeczkę.

Pokręcimy się wokoło-będzie razem nam wesoło’’.

 

2. Zabawa „Worek ze skarbami” – dzieci siedzą na kocyku, w worku znajdują się rekwizyty ( piłka, zabawki, klocki, lalki, samochody). Rodzice podają worek dziecku i włączają muzykę. Dzieci w rytm muzyki podają sobie worek. Gdy muzyka milknie, dziecko  które trzyma worek wyciąga rekwizyt i podaje jego nazwę, kolor i kładzie go na swoje miejsce w pokoju. Zabawę powtarzamy parę razy.

 

3. Zabawa „Wiosenna pogoda”– dzieci, do odpowiednio granej  melodii  reagują ruchem: deszczyk pada (poruszają paluszkami), słońce świeci (kręcą dłońmi),  wiosenny wiatr wieje (machają rękami)

4. Zabawa relaksująca „Rosną sobie kwiatki”– dzieci kucają (są nasionkami) w rytm granej „rosnącej” muzyki, dzieci powoli wstają, wyprostowują ręce (rośnie im łodyga), później otwierają dłonie i  są pięknymi, rozkwitniętymi kwiatami.

 

 

 

Grupa „Wiewiórki”

Kochane przedszkolaki dziś zapraszam do ulubionych zająć czyli muzykowania. 

Nauczymy się piosenki „Maszeruje wiosna”

Oczywiście sami zdecydujcie ile macie sił i ile chcecie zaśpiewać.

„Maszeruje wiosna”

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.  Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat 

gdy go w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu
pewnie żuje gume i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna…..

Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.

Po wysłuchaniu piosenki opowiedzcie rodzicom czy piosenka była szybka czy wolna, 

smutna czy wesoła? Poćwiczcie zapamiętanie tekstu piosenki. Powodzenia.:) 

Zachęcam do ilustrowania ruchem refrenu piosenki:

Maszeruje wiosna – maszerujemy w miejscu

a ptaki wokoło – rozciągamy ramiona w bok i naśladujemy fruwanie
lecą i świergoczą – to samo
głośno i wesoło – klaszczemy rękami
Maszeruje wiosna w ręku – maszerujemy w miejscu
trzyma kwiat gdy go – prawa ręka do przodu
w górę wznosi – rękę unosimy w górę 

zielenieje świat ! – robimy obrót dookoła siebie.

 

Grupa „Kotki”

1.Zadanie:

Dzisiaj będą zabawy muzyczno- ruchowe przy piosence „Ty skacz”, (potrzebne będą kartki A4 mogą być zapisane, kolorowe lub z gazet, które układamy 4 w bok i 4 w dół tak jak na załączonym filmiku; inna propozycja to naklejenie taśmą malarską na podłodze tabelki 4 okienka poziomo na 4 okienka pionowo- zob. link)

 Proszę aby Państwo pobrali sobie link i pozostaje tylko dobra zabawa z dzieckiem .

Życzę aby ta zabawa przyniosła dzieciom i rodzicom dużo radości!!

https://www.facebook.com/mariazofia.tomaszewska/videos/pcb.3637638152973976/2387556924709692/?type=3&theater

Źródło: Edukacja muzyczna czyli EDUMUZ według Marii Tomaszewskiej

2.Zadanie:

Proszę aby dziecko, które ma jakąś ulubioną piosenkę (może to być z repertuaru dziecięcego lub dyskotekowego) nauczyło się śpiewać a jeśli będzie w przedszkolu okazja, to wystąpi przed większą publicznością. Śpiewajcie z „niby mikrofonem” wykonanym np. z butelki lub kręgla.

Zapraszam jutro na nowe zadania!

 

Grupa „Zajączki”

Drodzy Rodzice, w środę chciałam Was zaprosić do wspólnego muzykowania razem z Waszymi Pociechami, do na pewno Wam znanej piosenki „Kle, kle boćku”.

1. Na początek proponuję małą rozgrzewkę Waszych głosów poprzez naśladowanie odgłosów różnych zwierząt, np. bzzzz, bzzz, bzzz, tiu, tiu, tiu, cyku – cyk, cyku – cyk.

Możecie do tej zabawy wymyślać własne melodie, np. możecie odtwarzać te dźwięki do melodii z piosenki „Panie Janie”.

2. Jak już Wasze struny głosowe są rozgrzane to podsyłam Wam Drodzy Rodzice oraz Drogie Dzieci link do piosenki oraz poniżej zamieszczam tekst tego wiosennego utworu. Dodatkowo obok fragmentów tekstu w nawiasie dołączam propozycje ruchowe, żeby wspólnie z Waszymi Dziećmi troszkę się poruszać i potańczyć.

Tekst piosenki „Kle, kle boćku”

Kle, kle boćku, kle, kle. (naśladujemy klekot bociana składając przed sobą ręce) Witaj nam bocianie. (ukłon na powitanie bociana) Łąka ci szykuje, łąka ci szykuje żabki na śniadanie. (x 2) (naśladowanie skaczących żabek)

Kle, kle boćku kle, kle. (naśladujemy klekot bociana składając przed sobą ręce) Witamy cię radzi. (ukłon na powitanie bociana) Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz wiosnę nam prowadzisz. (x 2) (złapcie się za ręce i tańczcie w kole)

Kle, kle boćku kle, kle. (naśladujemy klekot bociana składając przed sobą ręce) witaj na stodole. Chłopcy ci szykują, chłopcy ci szykują gniazdo w starym kole. (x 2) (złapcie się za ręce i tańczcie w kole).

Kolejna propozycja Drodzy Rodzice, to zabawa, podczas której będziecie reagować na określony sygnał. Przygotujcie sobie dla każdego (dla rodzica, dla dziecka) po jednej rzeczy, która kojarzy Wam się z wiosną, np. kwiatek albo jakaś rzecz w wiosennym kolorze. Połóżcie sobie te rzeczy w wybranym miejscu. Kiedy gra muzyka, maszerujcie w rytm muzyki, ale kiedy usłyszycie w piosence fragment „Kle, kle boćku” zatrzymajcie muzykę i ustawcie się obok wybranych przez Was wiosennych rzeczy zgodnie z poleceniem rodzica lub dziecka (możecie się wymieniać), np. raz ustawcie się z prawej strony, następnym razem z przodu, z tyłu, lewej strony.

3. Zabawa „Ciepło – zimno”

Jako, że mamy marzec i pogoda jest zmienna, raz jest ciepło, raz jest zimno, proponuję Wam zabawę ciepło – zimno, którą dzieci bardzo lubią. Wspólnie wybierzcie przedmiot, który kojarzy Wam się z wiosną i na zmianę chowajcie go. Tymczasem, gdy rodzic chowa przedmiot, dziecko ma zamknięte oczy i nie podgląda, gdzie Mama albo Tata go chowają. Dziecko następnie próbuje odnaleźć ten przedmiot, a Wy Drodzy Rodzice dajecie wskazówki poprzez używanie zwrotów ciepło, gdy jest dziecko blisko albo zimno, gdy to niewłaściwy kierunek poszukiwań dzieci. Gdy uda już się dziecku znaleźć, zamieńcie się rolami.

Drogie Dzieci i Drodzy Rodzice życzę Wam udanej środy i udanej zabawy. Niech ten czas będzie dla Was radosny.

 

GRUPA „Pszczółki”

1. Zabawa 1.

Zabawa ruchowa „Motyl w ogrodzie”

Dziecko układa ręce w skrzydła motyla, następnie delikatnie biega w pomieszczeniu naśladując ruchy motyla, wiruje, unosi się i siada „na kwiatku”.

Zabawa 2.  Zabawa z elementem czworakowania „Kotki”

Dziecko chodzi na czworakach w różnych kierunkach, na klaśnięcie zatrzymuje się wykonuje koci grzbiet wypychając plecy do góry. Ćwiczenie wykonujemy kilka razy.

2. Dzisiaj będą zabawy muzyczno- ruchowe przy piosence „Ty skacz” ,
(potrzebne będą albo kartki A4 mogą być zapisane, kolorowe lub z gazet, inna propozycja to naklejenie taśmą malarską na podłodze tabelki 4 okienka poziomo na 4 okienka pionowo- zob. link)

Prosimy aby Państwo pobrali sobie link i pozostaje dobra zabawa z dzieckiem .

 

BAWCIE SIĘ RAZEM, IM WIĘCEJ DOMOWNIKÓW TYM WESELEJ!!!

 

https://www.facebook.com/mariazofia.tomaszewska/videos/pcb.3637638152973976/2387556924709692/?type=3&theater

*Po skończonych zabawach ruchowych należy dokładnie umyć ręce mydłem i ciepłą wodą, zwracając uwagę na dokładność mycia oraz czas (ok. 30 sek.).

 

3. Zabawa przy stoliku

Dziecko w dowolny sposób rysuje na kartce swoje spostrzeżenia dotyczące wiosny. np. słoneczko, łąkę z kwiatami itp.

UWAGA!!!

Zachęcam, aby nauczyć dziecka dowolnej piosenki (dziecięcej, czy ulubioną z radia itp.) ,tak aby dziecko po powrocie do przedszkola mogło się zaprezentować przed grupą, a może nawet na pikniku rodzinnym przed szerszą publicznością.

 

Religia

    Temat 1: Szanujemy znaki i symbole religijne.

Treści: Poznanie znaczenia znaków religijnych , potrafi rozpoznać znaki i symbole religijne wśród innych przedmiotów.

Przygotowanie kart z różnymi obrazkami wśród których dzieci wybiorą symbole religijne i obrazki przedstawiające takie, które są w domu, w przedszkolu, i na ulicy.

(do pracy w grupach 3 osobowych).

 

Temat 2: Mój dzień z Panem Jezusem.

Wykonanie obrazków, na których przedstawione są różne sytuacje dzieci w ciągu całego dnia, począwszy od wstania porannego, pobytu w szkole lub przedszkolu , pobyt w domu. W tym, czas na modlitwę, posiłki, zabawę, przebywanie z rodziną.