Grupa „Motylki”

Gimnastyka zdobywców kosmosu:

Na początek proponuję lot w kosmos, czyli bieg po kole z ramionami wyciągniętymi do tyłu. Potem poruszanie się po nieznanej planecie: podskoki z nogi na nogę z jednoczesnym przemieszczaniem się do przodu, kilka przeskoków przez krater wykonanych obunóż i kilka skoków dosiężnych wzwyż (jakby się chciało zobaczyć, co kryje skalna szczelina znajdująca się powyżej naszego wzroku). Przed powrotem na Ziemię trzeba koniecznie zebrać kilka leżących tu i ówdzie odłamków skalnych. Na pamiątkę, rzecz jasna. Powrót do domu będzie trwał o wiele dłużej niż lot w kosmos. Można się więc położyć na plecach, rozluźnić mięśnie i przymknąć oczy.

 

„Miś Uszatek”

 

 „Wakacyjne dni”

 

Eksperymenty dla dzieci

 

 

 

Grupa „Jeżyki”

Witajcie kochane Jeżyki, w ten piątkowy poranek. Myślę, że dzisiejsze zadania będą dla Was ciekawe i łatwe do wykonania. Zachęcam wszystkie Jeżyki do wspólnej zabawy, bo dziś będzie smacznie.. Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego weekendu.

 

1.     Czas na poranną gimnastykę. Pamiętajcie o bezpieczeństwie.

2. Owocowe rytmy.
Zajrzyjcie do kuchni i zabierzcie w miseczce owoce. Następnie ułóżcie rytm według własnego pomysłu. Oczywiście głośno nazywając owoce. Następnie poproście rodziców lub starsze rodzeństwo o ułożenie nowego rytmu, pytając Was o to co mają ułożyć dalej, a Wy kontynuujecie rytm. Możecie tworzyć dowolne kombinacje rytmów.

 

3. Czas na doświadczenie- pływa czy tonie.
 Poproście osobę dorosłą o nalanie wody do miski lub garnka. Następnie zabierzcie miskę z owocami, z którymi tworzyliście rytmy i wkładając pojedynczo owoce do garnka z wodą spróbujcie zastanowić się czy ten owoc będzie pływał czy toną i sprawdźcie.

 

4. Teraz coś pysznego dla każdego.

 Posłuchajcie piosenki i z pomocą dorosłego zróbcie sałatkę owocową, wykorzystując owoce dostępne w Waszej kuchni. Pamiętajcie o tym, aby umyć owoce, zanim je pokroicie. Oczywiście na koniec możecie udekorować sałatkę, według własnego pomysłu. Sałatka owocowa jest już gotowa. Zaproście rodzinę na degustację. Prawda że pyszna!!!

https://www.bing.com/videos/search?q=sa%c5%82atka+owocowa+dla+dzieci&&view=detail&mid=12A1B36FCEEEB1D28CC512A1B36FCEEEB1D28CC5&&FORM=VDRVRV

 

5. Masażyk relaksacyjny na podstawie wiersza B. Kołodziejskiego „Placek”.
Do zabawy zapraszamy rodziców.

Baba placek ugniatała -ugniatamy plecy dziecka
Wyciskała -delikatnie ściskamy za boki
Wałkowała –przesuwamy obie dłonie po plecach
Raz na prawo, raz na lewo –przesuwamy obie dłonie w odpowiednich
kierunkach
potem trochę w przód i tył, żeby placek dobry był.

 Lekko ostukujemy plecy
Cicho… cicho…
Placek rośnie
 Przykrywamy plecy rękami
W ciepłym piecu u babuni
A gdy będzie upieczony,
Każdy brzuszek zadowoli. Głaszczemy po plecach , zataczając koła.

6.  Zapraszam do obejrzenia wakacyjnych przygód Bolka i Lolka.

 

Grupa „Pieski”

Dzień dobry Przedszkolaki!

1.Na początek zapraszamy na muzyczną rozgrzewkę z Mikim, Donaldem i innymi przyjaciółmi.

 

2. Teraz zabawa paluszkowa – „Mrówki” 🙂 

 

Idzie sobie mrówka drogą.. (siedzimy z wyciągniętymi nogami i wędrujemy po jednej nodze jednym palcem)

gdy rozejrzysz dobrze się, to zobaczysz mrówki dwie (tę część wypowiadamy szybko)

Idą dwie mróweczki drogą….(dokładamy drugi palec i dalej wędrujemy)

ale lepiej byłoby, gdyby szły mróweczki trzy (tę część wypowiadamy szybko)

Idą trzy mróweczki drogą… (dokładamy trzeci palec i dalej wędrujemy)

Ale jeśli mam być szczery, chciałbym, żeby były cztery (tę część wypowiadamy szybko)

Idą cztery mrówki drogą… (dokładamy czwarty palec i wędrujemy dalej)

idą sobie w równym rządku, więc zaczynam od początku (zaczynamy wędrówkę od nowa)

 

3. Praca plastyczna – klapki japonki J Zapraszamy do wykonania uroczej pracy plastycznej. Na kolorowej kartce odbijamy stopy dziecka (pomalowane farbą), następnie czekamy, aż odcisk wyschnie. Naklejamy paski papieru lub dwa fragmenty słomek do napojów, tworząc paski naszych klapek. Można też zrobić piasek na plaży (wystarczy kasza jęczmienna wysypana na klej magic na kartce). Miłej zabawy! Pomysł i dokładne wykonanie znajduje się na blogu:

https://boberkowy-world.blogspot.com/2015/06/plazowe-klapki-wakacyjna-praca.html

 

4. Na koniec kolorowanka. Pokolorujcie lody , jaki smak najbardziej lubicie? Miłego weekendu!

 

Grupa „Wiewiórki”

Dziś piątek ostatni dzień naszej pracy i zabawy. Zapraszam Was moje Wiewióreczki .

1.Zabawa ruchowa: „Na ziemi zostaje”

 

2. Zajęcia plastyczno – techniczne: „Wakacyjny obrazek”

Papierowe talerzyki okrągłe lub prostokątne malujemy na dwa kolory żółty i niebieski. Dodajemy odrobinę pomarańczowej farby tworząc zachodzące słońce. Z kartonu wycinamy łódki i żagle. Przyklejamy. Materiały: talerzyk papierowy okrągły lub prostokątny, farby plakatowe, pędzel, nożyczki, blok techniczny, klej.

 

„Niech żyją wakacje”

Ustawcie się w pociąg z mamą,  tatą, zaproś siostrę lub brata i odjeżdżamy:

 

Co najbardziej podobało Ci się w przedszkolu? Wolałeś chodzić do przedszkola i tam bawić się oraz uczyć z rówieśnikami czy lepiej czułeś się podczas zdalnych lekcji w domu? Postaraj się odpowiedzieć na pytania.

Drodzy Rodzice, kochane dzieci

Zbliżają się wakacje, będą one wyglądać inaczej ze względu na zaistniałą sytuację, lecz mimo wszystko, życzę Wam aby był to czas spędzony aktywnie, wspólnie z rodziną. Uważajcie na siebie i wracajcie do nas po wakacjach, wypoczęci, uśmiechnięci i gotowi do wspólnej zabawy.

 

Grupa „Kotki”

Witam wszystkich i zapraszam na zajęcia.

1.Na początek ćwiczenia ruchowe – ćwiczenia z liczeniem w podskokach. Link do ćwiczeń:

2. Na koniec przypomnijmy sobie zasady bezpiecznych wakacji, odpowiadając na poniższe pytania. Jeśli miałaby paść odpowiedź „NIE”- dziecko tupie nogami; na odpowiedź „TAK”- klaszcze w dłonie.

Pytania:

  • Czy przed wyjściem na słońce, należy posmarować skórę kremem z filtrem?
  • Czy w lesie można palić ognisko?
  • Czy biała flaga oznacza, że można się kąpać?
  • Czy na plaży można zakopać śmieci?
  • Czy w górach można spacerować w klapkach?
  • Czy w górach należy zawsze iść wyznaczonym szlakiem?
  • Czy podczas jazdy na rowerze należy mieć kask?
  • Czy w czasie burzy można stać pod drzewem?
  • Czy dzieci powinny mieć rękawki i koła ratunkowe?

 

2. Zabawa interaktywna odpoczywamy nad morzem.

https://view.genial.ly/5ed7880cfa75bb0d9d1794e6/presentation-odpoczywamy-nad-morzem

 

3. Pomysły na wakacyjne zabawy i prace plastyczne. Może zainteresują Cię jakieś prace to zapraszam do ich wykonania.

 

https://dzieciakiwdomu.pl/2018/07/pomysly-na-wakacyjne-zabawy-i-prace-plastyczne-dla-dzieci-na-lato.html

 

 

Grupa „Zajączki”

Witajcie kochane dzieci!!!! Dzisiaj kolejny dzień zabaw 😉 ZACZYNAMY

 

I. Zaśmiej się tak jak ja – ćwiczenia oddechowe.

Przy piosence „My nie chcemy jeszcze iść” dzieci maszerujemy po okręgu. Podczas przerwy w muzyce Rodzic prezentuje dowolny sposób śmiechu na sylabach: hi, hu, ha, he, ho, na różnych wysokościach dźwięku. Dziecko nabiera powietrze nosem, wydycha je, naśladując prezentowany przez Rodzica rodzaj śmiechu. (Śmiech można prezentować, stosując różną wysokość głosu).

 

Ćwiczenie relaksacyjne Moje wspomnienia.

Włączamy muzykę relaksacyjną. Dziecko kładzie się na dywanie i wspomina w ciszy wspólne zabawy z koleżankami i kolegami w przedszkolu lub najciekawsze dni, które tutaj spędziły. Następnie wypowiadają się na temat swoich wspomnień.

 

„Pożegnanie przedszkola”- słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej 

 

Lato się śmieje, czas na wakacje!

Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!

Zawsze będziemy o was pamiętać,

stawiając krzywe literki w szkole.

 

Starszak potrafi:

budować wieże,

rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,

układać puzzle,

kroić warzywa,

wie, że się pokłuć można w pokrzywach.

 

Zna pory roku,

kierunki świata,

wie, że na miotle nie da się latać,

sam się ubiera,

buty sznuruje,

mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.

 

Umie zadzwonić

na pogotowie,

wie, że się nie da chodzić na głowie,

zasady ruchu

zna doskonale

i po ulicy nie biega wcale.

 

Lubi teatrzyk,

śpiewa piosenki,

wie, czym się różni słoń od sarenki,

pieluch nie nosi

ani śliniaka.

To są zalety dziecka starszaka

 

Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.

Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole!

Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,

gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?

 

Rozmowa na temat treści wiersza.

 

II. „Moje przedszkole” – praca plastyczna wykonana dowolnie wybraną techniką.

https://blizejprzedszkola.pl/konkurs-2388,moje-przedszkole

 

III. „Starszaki czytają” – w ramach akcji ostatnia czytanka dla dzieci pt: Pora pożegnania (s. 96 Nowe przygody Olka i Ady – czytanka.)

 

Na zakończenie zapraszam do rozwiązania WAKACYJNEJ KRZYŻÓWKI.

https://pl.pinterest.com/pin/492088696762720610/

 

 

Grupa „Pszczółki”

KOCHANE PSZCZÓŁKI ZBLIŻAMY SIĘ DO KOŃCA ROKU SZKOLNEGO, ALE TO TEŻ KONIEC WASZEJ PRZYGODY Z PRZEDSZKOLEM, DLA WAS OD WRZEŚNIA NOWY ROZDZIAŁ ŻYCIA – SZKOŁA.

1. Powitanie piosenką zespołu Fasolki „Plecak, torba i walizka”

2. Zabawa ruchowa „Samoloty”. A teraz czary mary fokus pokus, zamieniam wszystkie dzieci w samoloty. Odbędziemy długą podróż nad naszym miastem (Kto pamięta jak się nasze miasto nazywa?). Zapinamy pasy, odpalamy silniki i startujemy. Odlatujemy, daleko, wysoko, turbulencja (szszsz- nie zapominamy wydawać dźwięków, park, uwaga stado kaczek) itd …. Och widać nasze przedszkole, plac zabaw i wszystkie panie, machamy im. Lot dobiega końca, lądujemy, wyłączamy silniki, uziemiamy nasz samolot, rozpinamy pasy i wysiadamy.

 

3. „Moje skojarzenia” – tworzenie bliższych i dalszych skojarzeń do podanych wyrazów.

SŁOŃCE, APARAT, OBRAZ, PLECAK, KAPELUSZ, SAMOLOT, ROWER, STATEK

Dzieci tworzą skojarzenia do prezentowanych wyrazów (czytanie wyrazów przez dzieci), skojarzenia są samodzielne, można później sprawdzić czy pokrywają się z moimi propozycjami.

 

słońce – upał, żar, życie, ciepło, wiosna, lato, wakacje, gorąca kula, koło, radość, wypoczynek;

aparat – zdjęcia, wspomnienia, kartka, widok,

obraz, okienko ze szkiełkiem, fotografia, wakacje;

plecak – wędrówka, torba, wakacje, marsz, nosidełko, walizka, szkoła, wycieczka, książki;

kapelusz – słońce, bal, plaża, wakacje;

samolot – podróż, lot, ptak, wakacje, wycieczka, przestworza, chmury, niebo, szybowanie, lądowanie, skrzydła, kosmos, wznoszenie, pojazd powietrzny, wyjazd, wakacje;

rower – wycieczka, rodzice, podróżowanie, przygoda, kółka, kierownica, zwiedzanie;

statek –  woda, rzeka, morze, ocean, rejs, podróżowanie, burza, fale, ster, kotwica, wiosłowanie,

 

4. Zapraszam teraz na plaże…. czyli piasek, ale utrudnienie jest takie że musicie zrobić go sami. Zrobicie sobie teraz „Piasek kinetyczny”, którym możecie się bawić nawet w deszczowe dni w domu.

 

5. Kolejne zadanie plastyczne, przygotuj kredki lub farby i kartki, przetnij kartkę na połowę i wykonaj 4 małe obrazki zgodnie z instrukcją, tzn. narysuj tylko to co jest w każdym z poniższych zdań, każde zdanie na osobnej kartce. Przeczytaj zdania i zilustruj je.

 

– ,,To jest sad. Tu lata motyl i biedronka.”

– ,,Ola ma latawiec. Karol ma dwa balony.”

– ,,To jest park. Tam lata kolorowy motyl.”

– ,, To mama i Ola. Mama ma kolorowe kwiaty. Ola karmi kota.”

 

6. Pora na odpoczynek, zobaczcie dzisiaj innego bohatera, który jest bardzo dzielny . Czy znacie bajkę „Reksio ratownik”? Zapraszam.

7. Zadania w kartach pracy: strony 86,87.

 

8. Dla tych, który uwielbiają pracę plastyczną, dokładam „Podróż Balonem”, którym też można podróżować i zwiedzać, a na pewno świetnie się bawić..

JESTEŚCIE SUPER – UDANYCH WAKACJI!!!!!