Grupa Pszczółki

DRODZY RODZICE!!! KOCHANE DZIECI!!!!
NAZYWAM SIĘ PANI SAMANTA , JESTEM WYCHOWAWCĄ GRUPY „SÓWKI” – ZNACIE MNIE DOSKONALE. W TYM TYGODNIU BĘDĘ ZASTĘPOWAŁA WASZE KOCHANE PANIE, KTÓRYM ŻYCZĘ DUŻOOOOO ZDRÓWKA . WAM KOCHANE DZIECI ORAZ WASZYM RODZICOM RÓWNIEŻ ŻYCZĘ WSZYSTKIEGO DOBREGO, DUŻO ZDROWIA ORAZ SZYBKIEGO ZOBACZENIA W PRZEDSZKOLU. PÓKI CO ZAPRASZAM WAS NA WSPÓLNĄ ZABAWĘ I NAUKĘ !!!!!

TO CO ZACZYNAMY!!!!!

I. Na dobry początek zapraszam na ćwiczenia poranne:
• Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Pobudka”.
Dziecko leży na dywanie – śpi. Na uderzenie w dłonie (lub w jakiś przedmiot: klocek o klocek) powoli wstaje, prostuje się, przeciąga, przeciera oczy, maszeruje po pokoju, aby rozprostować mięśnie; ale chce mu się jeszcze spać i na sygnał – dwa uderzenia w dłonie – ponownie zasypia.
• Ćwiczenia z elementem czworakowania „Rozrzucone klocki”.
Dziecko chodzi na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami. Co pewien czas prostuje się i rozgląda, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie.
• Zabawa bieżna „Wracamy do domu”.
Krążki – domy rozłożone są na podłodze. Dziecko biega w rytm klaskania pomiędzy nimi, w różnych kierunkach, starając się zapamiętać, gdzie znajduje się jego dom. Podczas przerwy w klaskaniu wraca do domu i siada na krążku.
• Zabawa uspokajająca „Marsz z krążkiem”.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła w rytm uderzania w dłonie, trzymając krążki na dłoni w taki sposób, żeby nie spadły. Potem odkłada je na wyznaczone miejsce.

II. Na dzisiejszych zajęciach chciałabym zabrać Was w ŚWIAT LITEREK i zapoznać z literką małą i wielką, drukowaną i pisaną i, I na podstawie wiersza Jana Brzechwy: „Tańcowała igła z nitką”. Posłuchajcie:

Tańcowała igła z nitką,
igła – pięknie, nitka – brzydko.
Igła cała, jak z igiełki
nitce plączą się supełki.
Igła naprzód – nitka za nią:
„Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”.
Igłą biegnie drobnym ściegiem,
a za igłą – nitka biegiem.
Igła górą, nitka bokiem,
igła zerka jednym okiem.
Sunie zwinna, zręczna, śmigła
Nitka szepce: „Co za igła!”
Tak ze sobą tańcowały,
aż uszyły fartuch cały!

Kochane dzieci:
– „O czym był wiersz?”
– „Co robiły igła i nitka?”
– „Co uszyły w trakcie kiedy tańczyły?”
– „Kto tańczył z nitką?

Drogie PSZCZÓŁKI :

1.Podzielcie słowo: igła na sylaby. Ile ich jest (2)? Ustaw tyle klocków ile jest sylab.
Gdzie występuje „ i „ w słowie igła ? – na pierwszym miejscu.

2. Podziel wyraz igła na głoski. Ile głosek ma wyraz igła? (tak 4). Ustaw tyle klocków ile jest głosek.

3. A teraz podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską i (np. irys, indyk, imbryk), mających ją w środku (np. kino, lis, biurko, lina) oraz na końcu (np. raki, rolki, myszki, łyżki, loki)

4. Podajcie jeszcze przykłady imion rozpoczynających się głoską I (Igor, Iza, Ignacy, Ida, Ilona, Iwona itp.) Pamiętacie na pewno, że imiona , nazwy miast piszemy wielką literą.

5. Rodzicu przygotuj razem z dzieckiem białe kartoniki. Teraz zbudujemy schemat słowa igła. Poproście dziecko, aby ułożyło tyle kartoników, ile słyszy głosek w słowie igła.

 

kratki na głoski

6. Teraz określimy rodzaj głoski (czy nasza głoska jest spółgłoską czy samogłoską). Przypominam Wam dzieci, że możemy to zrobić przez próbę długiego wymawiania głoski (samogłoski możemy wymawiać długo, przeciągać – nie zmieniają swojego brzmienia natomiast spółgłoski dają się wymawiać krótko, przy długiej wymowie zmieniają brzmienie )

 

Próbujemy:

 

Wypowiadamy głoskę i długo iiiiiiiiiiiiiiiiii…………….

A teraz wypowiadamy głoskę i krótko i, i, i, i, i,

 

Pszczółki co możecie powiedzieć o tej głosce?

(Tak jest to samogłoską – czyli oznaczamy ją kolorem czerwonym)

 

7. Zbudujcie teraz model słowa igła. Przygotujcie czerwone kartoniki.

Prosimy, aby dzieci wskazały spółgłoski oraz samogłoski w słowie igła. Następnie pod ułożonymi wcześniej białymi kartonikami, niech dziecko ułoży odpowiednio czerwone kartoniki. Analogiczne robimy dokładnie to samo z wyrazem Igła.

8. Pokaż litery i, I: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. 

grafika z głoską I

9.Prosimy, aby dzieci pod modelem słowa igła umieściły odpowiadające poznane litery z nasion, guzików, włóczki i przeczytały powstały wyraz.

10.Kreślenie nowo poznanej litery i, I na dywanie, w powietrzu, na plecach rodzica czy rodzeństwa. Możemy również nową poznaną literę spróbować napisać na tacce z kaszą/mąką. Zwracajmy uwagę na prawidłowy kierunek pisania litery. Dopiero teraz możemy przejeść do pisania literki I,i po śladach i samodzielnie. 

Dla chętnych karty pracy do wykonania.

karta pracy i

karta pracy i

karta pracy i

 

III Na koniec zajęć zapraszam do obejrzenia bajki  Przygody Misia Uszatka pt: „Jak sójka za morze”.

 

POWODZENIA !!!!!

 

Język angielski

 

Witajcie Pszczółki. Dzisiaj jak co poniedziałek mamy język angielski, więc przygotowałam coś dla Was.  Good luck- powodzenia.

Ready   Steady   Go……

 

  1. Na dobry początek zapraszam do zaśpiewania piosenki powitalnej.

2. Dzisiaj zapoznacie się z zabawami dotyczącymi tematu „FRUITS”- „What is in the basket? „Owoce- co jest w koszyku?

Pokazujemy dziecku owoce – nazywając je po angielsku. Pomoże Wam w tym krótki filmik.

 

3. WHAT COLOUR IS IT?

Opisywanie przez dzieci jaki kolor ma dany owoc np. „A green apple” – dzieci korzystają z kart obrazkowych. Pamiętając, że:

żółty– yellow

red– czerwony

green– zielony

orange– pomarańczowy

brown– brązowy

purple-fioletowy

 

4. Zabawa „What is missing?” z rymowanką:

Touch my nose, Touch my ear,

Apple, apple disappear! – chowamy jeden z owoców, dziecko zamyka oczy, na pytanie „What is missing?” odpowiada jaki owoc zniknął.

 

5. Powtórzcie jeszcze raz poznane Fruits, wybierają pasującą parę.

6. Na zakończenie posłuchajcie piosenki na do widzenia.

 

Good job.

See you on Wednesday.

Bye.

 

grafika  przedstawiająca owoce i ich nazwy w języku angielskim grafika przedstawiająca owoce i ich nazwy w języku angielskim