Grupa Motylki
Dzień dobry Motylki! Tak się złożyło, że nie możemy się zobaczyć w najbliższym czasie w przedszkolu, ale nie martwcie się. Jak tylko się spotkamy to znów będziemy się razem bawić. Czekają na nas zaległe urodzinki Waszych kolegów, nauka nowych piosenek z Panią Weroniką i mnóstwo ciekawych zajęć i eksperymentów z Panią Eweliną. Tymczasem zapraszamy Rodziców do współpracy i prosimy, aby w miarę możliwości pobawili się z dziećmi w proponowane przez nas zabawy.
W tym tygodniu tematem będzie Deszczowa pogoda.
I. Na początek zaśpiewajmy piosenkę, którą już świetnie znacie. Będzie to też okazja, żeby zaprezentować ją Rodzicom.
Wszyscy są, witam was
zaczynamy, już czas
Jestem ja, jesteś ty
Raz, dwa, trzy! (tu zazwyczaj jest baaaardzo głośno – klaskanie na raz, dwa, trzy i wielki okrzyk dzieci)
Brawo!
A teraz powitamy się ze Słoneczkiem. Tę powitankę też dobrze już znacie. Pamiętajcie, żeby pokazywać ruchy! Ruszamy się!
Dzień dobry Dzieci (machamy)
Słonko dla Was świeci (rączki do góry, paluszki się ruszają)
Ptaszek cicho śpiewa, (machamy rączkami)
kołyszą się drzewa (ręce w górze wyprostowane)
Chmurka na niebie macha dziś do ciebie (machamy)
Wiatr leniwie wieje (lekko machamy rękami)
Motylek się śmieje (przesyłamy piękny uśmiech) 🙂
II. Skoro dziś mowa o deszczu to zapraszamy do zabawy muzyczno – ruchowej z deszczem. Kiedyś już słuchaliśmy tej piosenki w przedszkolu, pamiętacie?
Dmucha wiatr -dmuchamy
Szumią drzewa – szumimy sz sz sz
Idzie burza – klaszczemy w ręce
i ulewa – naśladujemy paluszkami deszcz
A ja w domu schowam się – robimy daszek z rąk nad głową
deszcz nie zmoczy mnie!
Kap, kap, kap 2x ( naśladujemy paluszkami padający deszcz)
Deszcz nie zmoczy mnie!
Teraz czas na gimnastykę!
Poproście Rodziców, aby przygotowali Wam poduszki lub jakiekolwiek inne rekwizyty, które będą służyły do zabaw.
Waszym zadaniem będzie spacerować wokół kałuż (czyli poduszek) , a na hasło „deszcz” spróbujcie przeskakiwać przez kałuże.
Drugi wariant tej zabawy – puszczamy piosenkę „Dmucha wiatr”, której przed chwilą słuchaliście i na słowa „a ja w domu schowam się…” wskakujemy do domku (czyli na poduszki).
Możecie wymyślić też własny wariant takiej zabawy z Rodzicami.
Teraz czas na ćwiczenia grafomotoryczne. Poniżej widzicie rekwizyt, którego potrzebujemy gdy pada deszcz. Co to takiego?
Parasol.
Spróbujcie narysować ten parasol po śladzie czyli po kropeczkach waszym paluszkiem. Jeśli macie możliwość wydrukowania to spróbujcie zrobić to także kredką w waszym ulubionym kolorze. Jaki kolor mają kropki, które trzeba połączyć?
III. Na koniec masażyk – Rodzicu wykonaj go na pleckach dziecka, a potem zamieńcie się rolami 🙂
Kiedy słonko świeci – rysujemy słonko na plecach dziecka
Skaczą wszystkie dzieci – lekko stukamy dłońmi w plecki
Kiedy deszczyk pada – ostukujemy plecki opuszkami palców
Do snu nas układa – trzymamy dłonie na plecach, nic nie robimy
A gdy tęcza jest na niebie – zataczamy łuk na plecach
to śmiejemy się do siebie – czas na łaskotki , wywołujące uśmiech 🙂
Miłego dnia Dzieciaki! Do zobaczenia!
Wasze Panie
Grupa Jeżyki
Dzień dobry, dzień dobry kochane Jeżyki. Zapraszam do zabaw.
1. Na dobry początek proponuję rozruszać się poranna piosenką ,,Przywitamy się wesoło”.
Przywitajmy się wesoło, zaklaszczemy raz, dwa, trzy.
Przywitamy się wesoło, zaklaszczemy ja i Ty.
Przywitamy się wesoło, już tupiemy raz, dwa, trzy.
Przywitamy się wesoło, już tupiemy ja i Ty.
Hop, hop, dzień dobry, witam wszystkich Was.
Cwałujemy jak koniki, już muzyka woła nas” x2
2. Wysłuchajcie krótkiego wierszyka Pani Ireny Suchorzewskiej ,,Słota” i wykonajcie zadania.
Pada gęsty kapuśniaczek,
szare niebo ciągle płacze,
siąpi nudno, mży…..
Kapu, kapu,
kapią z nieba , kapią z rynny,
kapią z drzewa, jak łzy…..
Mokną dróżki, mokną krzaki,
mokną pieski, mokną ptaki,
szary kot i my…
chlapu, chlapu, błoto chlapie,
po kałużach jesień człapie,
Otulona w mgły…..
Zadania 😉
-Jaki odgłos wydaje padający deszcz?
-Co nosimy gdy pada deszcz? Jak chronimy się przed nim?
-Jaki odgłos wydają kałuże, po których chodzi jesień?
3. Teraz pokolorujcie, pomalujcie, przyklejcie paseczki lub zróbcie wydzierankę, tak aby parasol był zgodny z wzorem.
Dla chętnych- powtarzanie rymowanki:
Chodzi jesień: chlapu, chlap
deszczyk pada: kapu, kap
Wietrzyk wieje: wiu, wiu, wiu,
liść szeleści: szu, szu, szu.
Do jutra!
Grupa Pieski
Dzień dobry, dzień dobry kochane Pieski. Przed nami cztery dni zajęć zdalnych, do których Was wszystkich zapraszam. Jestem pewna, że sobie świetnie poradzicie.
1. Na dobry początek proponuję rozruszać się poranna piosenką ,,Przywitamy się wesoło”.
Przywitajmy się wesoło, zaklaszczemy raz, dwa, trzy.
Przywitamy się wesoło, zaklaszczemy ja i Ty.
Przywitamy się wesoło, już tupiemy raz, dwa, trzy.
Przywitamy się wesoło, już tupiemy ja i Ty.
Hop, hop, dzień dobry, witam wszystkich Was.
Cwałujemy jak koniki, już muzyka woła nas” x2
2. Wysłuchajcie krótkiego wierszyka Pani Ireny Suchorzewskiej ,,Słota” i wykonajcie zadania. Myślę, że sobie świetnie poradzicie!!!
Pada gęsty kapuśniaczek,
szare niebo ciągle płacze,
siąpi nudno, mży…..
Kapu, kapu,
kapią z nieba , kapią z rynny,
kapią z drzewa, jak łzy…..
Mokną dróżki, mokną krzaki,
mokną pieski, mokną ptaki,
szary kot i my…
chlapu, chlapu, błoto chlapie,
po kałużach jesień człapie,
Otulona w mgły…..
Zadania 😉
-Jaki odgłos wydaje padający deszcz?
-Co nosimy gdy pada deszcz? Jak chronimy się przed nim?
-Jaki odgłos wydają kałuże, po których chodzi jesień?
3. Teraz pokolorujcie, pomalujcie, przyklejcie paseczki lub zróbcie wydzierankę, tak aby parasol był zgodny z wzorem.
4. Na zakończenie taniec dowolny do piosenki, którą bardzo lubicie.
Dla chętnych- powtarzanie rymowanki:
Chodzi jesień: chlapu, chlap
deszczyk pada: kapu, kap
Wietrzyk wieje: wiu, wiu, wiu,
liść szeleści: szu, szu, szu.
Świetnie pracujecie. Jestem z Was bardzo dumna. Do widzenia.
Grupa Wiewiórki
Temat: Pada deszcz. Parasole.
Dzień dobry drogie Wiewióreczki zaczynamy zajęcia mamy nadzieję, że szybko się zobaczymy.
Na początek krótka gimnastyka przy piosence. Posłuchajcie :
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Zajęcia.
Parasol- Czym różnią się parasole które są przedstawione na zdjęciach?
Kiedy używamy parasola przeciwsłonecznego a kiedy przeciwdeszczowego?
Co można nosić zamiast parasola, żeby ochronić się przed deszczem?
Kreślenie w powietrzu kształtu parasola.
Rytmizowanie rymowanki
Pa-ra-so-le, pa-ra-so-le- du-żo ich jest,
Kie-dy pa-da, kie-dy pa-da deszcz.
Zajęcia muzyczne. Muzyczna orkiestra:
Pokoloruj rysunki tych przedmiotów, które chronią nas przed deszczem.
Układanie obrazka pociętego na pięć części:
Dzieci układają parasol na białej kartce przyklejają i malują parasol farbami dorysowują krople deszczu .
Dzieci wycinają misie nożyczkami, układają misie według wielkości używają określeń: mały, większy, największy.
Grupa Zajączki
Witam Was moi kochani. Znów spotykamy się w ten sposób ale na krótko.
W tym tygodniu porozmawiamy o naszej rodzinie i o naszych najbliższych.
Zapraszam do posłuchania i zobaczenia filmiku – Przedszkole Profesora Szymona
https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY
Zobacz obrazek i opowiedz jakich bliskich widzisz.
– jak na imię ma mama, tata.
– czy mieszka z tobą babcia i dziadek.
– czy masz rodzeństwo?
Naucz się krótkiej rymowanki:
Moja rodzina to zgrana drużyna.
Wszyscy się kochają i o siebie dbają. /powtórz kilka razy- poćwicz pamięć/
Narysuj swoją rodzinę kredkami.
Na koniec zapraszam na bajkę dla dzieci – Rodzina Treflików –
„Szczęśliwa rodzina”
Grupa Sówki
Witam Was kochane Przedszkolaki! Drodzy Rodzice! Przykro mi, że nie możemy spotkać się w przedszkolu. Przez kilka dni znów będziemy spotykać się w „Przedszkolu na odległość”. W tym tygodniu będziemy realizować tematykę „Idzie jesień … z deszczem”. Zapraszam Was na wspólną zabawę i naukę. ZACZYNAMY!!!!
I. Na dobry początek zapraszam na krótką rozgrzewkę rytmiczno – ruchową w PODSKOKACH:
II. Na dzisiejszych zajęciach chciałabym zabrać Was do ELFOLANDII – krainy elfów i zapoznać z literką e, E małą i wielką, drukowaną i pisaną na podstawie krótkiego opowiadania. Posłuchajcie:
Jak mały elf El spotkał dzieci ?
Dobrotliwe elfy mieszkały w Elfolandii – na jednej z chmur unoszącej się nad Ziemią. Z dużym zainteresowaniem obserwowały życie ludzi. Musiały uważać, żeby za bardzo się nie wychylać, bo to groziło upadkiem. Pewnego dnia mały elf El stanął nieostrożnie na brzegu chmury i… spadł między bawiące się na podwórku dzieci.
Przerażony zawołał:
– Ojej, ojej, hej!
A zdziwione dzieci z uśmiechem krzyknęły:
– Hej, hej! – I zaczęły do niego machać.
Skrzydełka elfa z zadowolenia zrobiły się niebieskie. Ostrożnie podszedł do małej dziewczynki, Eli. Ela wsadziła go do wózka i woziła po podwórku. Później Emil wziął elfa na rower i jeździł z nim po okolicy. Ela w podskokach biegała za nimi i klaskała w ręce. Świetnie się wszyscy bawili. Czas szybko mijał.
Zaczęło robić się ciemno. Dzieci musiały wracać do domu. A El…?
Kochane dzieci:
– Kto mieszkał w w Elfolandii?
– Dlaczego El znalazł się na podwórku?
– Wyobraźcie sobie, że kręcicie film o Elu. Możecie wymyślić zakończenie „filmu”.
– Jak myślicie na czym obejrzymy film o elfie Elu? TAK na ekranie telewizora.
Drogie SÓWKI:
1.Podzielcie słowo: ekran na sylaby. Ile ich jest (2). Ustaw tyle klocków ile jest sylab.
Gdzie występuje „ e „ w słowie ekran ? – na pierwszym miejscu.
2. Podziel wyraz ekran na głoski. Ile głosek ma wyraz ekran? (tak 5) Ustaw tyle klocków ile jest głosek.
3. A teraz podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską e (np. eskimos, ekierka, emu, elf), mających ją w środku (np. kredka, deska, mewa, zegar) oraz na końcu (np. ule, serce, pole )
4. Podajcie jeszcze przykłady imion rozpoczynających się głoską E (Ewa, Emilka, Eryk, Edek, El itp.) Pamiętacie na pewno, że imiona , nazwy miast piszemy wielką literą.
5. Rodzicu przygotuj razem z dzieckiem białe kartoniki. Teraz zbudujemy schemat słowa ekran. Poproście dziecko, aby ułożyło tyle kartoników, ile słyszy głosek w słowie ekran.
6. Teraz określimy rodzaj głoski (czy nasza głoska jest spółgłoską czy samogłoską). Przypominam Wam dzieci, że możemy to zrobić przez próbę długiego wymawiania głoski (samogłoski możemy wymawiać długo, przeciągać – nie zmieniają swojego brzmienia natomiast spółgłoski dają się wymawiać krótko, przy długiej wymowie zmieniają brzmienie )
Próbujemy:
Wypowiadamy głoskę e długo eeeeeeeeeeeeeee………
A teraz wypowiadamy głoskę e krótko e,e,e,e,e
Sówki co możecie powiedzieć o tej głosce?
(Tak jest to samogłoską – czyli oznaczamy ją kolorem czerwonym)
7. Zbudujcie teraz model słowa ekran. Przygotujcie czerwone kartoniki.
Prosimy, aby dzieci wskazały spółgłoski oraz samogłoski w słowie ekran. Następnie pod ułożonymi wcześniej białymi kartonikami, niech dziecko ułoży odpowiednio czerwone kartoniki. Analogiczne robimy dokładnie to samo z wyrazem Ela.
8. Pokaż litery e, E: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
9. Proszę, aby dzieci pod modelem słowa ekran umieściły odpowiadające poznane litery z nasion, guzików, włóczki i przeczytały powstały wyraz.
11.Kreślenie nowo poznanej litery e, E na dywanie, w powietrzu, na plecach rodzica czy rodzeństwa. Możemy również nową poznaną literę spróbować napisać na tacce z kaszą/mąką. Zwracajmy uwagę na prawidłowy kierunek pisania litery. Dopiero teraz możemy przejeść do pisania literki E,e po śladach i samodzielnie.
Na pewno będziemy powtarzać tą literkę E,e jak i wcześniej poznane A, a, O,o, M,m po powrocie do przedszkola.
Dla chętnych karty pracy do wykonania.
III . Na koniec zajęć zapraszam do obejrzenia bajki Przygody Misia Uszatka pt: „Jak sójka za morze”.
POWODZENIA!
Grupa Pszczółki
Witam kochane dzieciaki!!!! Zapraszam serdecznie na nasze dzisiejsze zajęcia!!!! ZACZYNAMY!!!
I. Na dobry początek proponuję rozwiązywanie jesiennych zagadek:
Małe, średnie i duże, uwielbiają kałuże!
Suche skarpetki wśród deszczu noszę,
kiedy na nogi wkładam … .(kalosze)
Kiedy deszczyk pada,
to szybką ją wkładasz. (peleryna)
Gdy świeci słońce,
stawiasz go w kącie.
Kiedy deszcz rosi,
nad głową go nosisz. (parasol)
Co to za ogrodnik?
Konewki nie miewa,
a podlewa kwiaty,
warzywa i drzewa. (deszcz)
Nie ma ust – a dmucha,
nie ma skrzydeł – a leci.
Czasem mrozi, czasem chucha.
Co to? Czy odgadną dzieci? (wiatr)
A czy wy kochane dzieci wiecie jak się ubrać na jesienne chłody?
II. „Raz, dwa, trzy – głos masz Ty” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
ROZGRZEWKA
Dorosły: Hejże, ha! Hejże, ha! Zrobisz wszystko to, co ja! – opisuje słownie i pokazuje ćwiczenia, które dziecko naśladuje. Ten etap zajęć ma na celu ukazanie mechanizmu działania w kolejnych etapach. Można zademonstrować następujący ćwiczenia:
Siadamy w siadzie skrzyżnym, unosimy ręce w bok i wykonujemy skręty tułowia raz w prawą, raz w lewą stronę
Siadamy w siadzie prostym, podpartym, z dłońmi opartymi z tyłu o podłogę. Wykonujemy nożyce poziome.
II ZAJĘCIA WŁAŚCIWE
Dorosły mówi: Raz, dwa, trzy, teraz głos masz ty…
Dziecko, wybiera jedną ilustrację spośród ukazanych poniżej. Bez opisu słownego, demonstruje prawidłowe pozycje wyjściowe. Na hasło: Hejże, ha! Hejże, ha! Róbmy razem to, co ja! Dziecko wraz z dorosłym naśladują ćwiczenia. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, uwzględniając następujące pozycje wyjściowe
III. „O czym myślę?”– ćwiczenie słuchu fonematycznego.
Dziecko wybiera (w myślach) przedmiot np. igła. Mówi: „Mój przedmiot zaczyna się na głoskę „i”. Pozostali muszą zgadnąć, o co chodzi. Jeżeli nie zgadną, dziecko podaje jedną z charakterystycznych cech danego przedmiotu np. przyszywamy nią guziki. Po odgadnięciu przedmiotu kolejny przedmiot wybiera inna osoba. W razie potrzeby rodzic pomaga dzieciom wyodrębnić pierwszą głoskę w słowie, sprawdza też, czy dzieci, które same wyodrębniają głoski w nagłosie robią to poprawnie.
Na zakończenie utrwalenie głoski „I,i” – wykonanie karty pracy dla chętnych:
POWODZENIA!