Grupa „Motylki”

Dzień dobry. Bardzo się cieszę, że jesteście. Mam nadzieję, że możemy rozpocząć
       kolejny dzień naszych zajęć.

  1.   Włączcie swoją ulubioną muzykę i wykonajcie wylosowane ćwiczenia.

            https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/

  1. Teraz wykonajcie poniższe zadania, jeśli możecie to wykonajcie zadania w ogródku. Zaproście do zabawy rodzeństwo. Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa.

           „Szybko wolno” – zabawa ożywiająca.  Rodzic wyklaskuje rytm. Gdy podaje tempo
           wolne- maszerujecie, natomiast na tempo szybkie-biegacie.

           „Shrek i osioł” – zabawa z elementem chodzenia na czworakach- maszerujecie
           wysoko wspięci na palcach – udajecie duże ogry. Na hasło: Osioł! -zaczynacie chodzić
           na czworakach- jesteście osłami.

          „Skok przez płot” – zabawa z elementem skoku- rodzic układa płot (dwie skakanki        
          ułożone równolegle w odległości ok. pół metra). Waszym zadaniem jest  przeskoczenie
          płotu.
         „Czyste powietrze” – ćwiczenia oddechowe- połóżcie się na plecach. Robicie wdech
         wciągając powietrze nosem i wydech-wypuszczając powietrze ustami.

  1.  Czas na chwilę relaksu. Usiądźcie wygodnie i zobaczcie jak pięknie jest  w Waszym mieście.

          https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4

 

Grupa ” Jeżyki”

  1. Na początek dnia „ Śmieszne minki dla chłopczyka i dziewczynki”
  • Kotek wypił mleczko(oblizujemy się języczkiem, dotykamy najpierw prawy kącik ust później lewy)
  • Ziewamy( otwieramy buzię jak najszerzej potrafimy)
  • Posyłamy całuski dla Mamy lub Taty(układamy buzię w dziubek)
  • Jestem rybką(układamy usta w dziubek następnie delikatnie otwieramy i zamykamy jak rybka w wodzie)

2.Gimnastyka

Zapraszam do zabawy Was, Waszych rodziców i rodzeństwo.

Kot i mysz

Do gry wykorzystaj zabawkę – mysz, uformuj ją z papieru lub narysuj. Mysz schowaj w dowolnym miejscu w pokoju. Dziecko zamienia się w kota. Jego zadaniem jest upolowanie myszy. Ważne jest, by maluch zachowywał się przy tym jak kot – chodził na czworakach, prężył się. Jeżeli pojawi się pies (możesz nim być ty lub inny członek rodziny), kot musi jak najszybciej wrócić w bezpieczne miejsce (oznacz je np. kocykiem). Kiedy pies zniknie z pola widzenia, dziecko ponownie zaczyna szukać myszy. Zabawa trwa do momentu, kiedy dziecku uda się upolować mysz.

Zabawa z piłką

Będziecie potrzebować piłki i pojemnika, np. plastikowego kosza. Zadaniem dziecka jest trafić piłką do kosza. Jeżeli dziecko opanuje rzuty np. z odległości pół metra, stopniowo zwiększaj dystans.

Ogień – burza – powietrze

Włącz energiczną muzykę, do której dziecko będzie tańczyć. Wytłumacz Mu zasady, – jeżeli wyłączysz piosenkę i krzykniesz ogień, zadaniem dziecka jest się na coś wspiąć;  hasłoburza, oznacza, że dziecko ma jak najszybciej się położyć, okrzyk – powietrze, to znak, żeby zastygnąć w bezruchu. Im więcej osób uczestniczy w zabawie, tym lepiej.

Równowaga

Dzieci kładą na głowie małego pluszaka i starają się maszerować tak, aby pluszak nie spadła.

Na koniec relaksacja kładziemy się na podłodze i pluszaka , którego wcześniej kładliśmy na głowie kładziemy na brzuszku i wykonujemy mu huśtawkę oddychamy: wdech nosem i wydech buzią, brzuszek będzie się unosił a Wasz pluszak będzie się huśtał. 

  1. Na zakończenie Kolorowanka „ Mój wymarzony domek”

Możecie używać kredek i kolorowego papieru do wyklejania.

Życzę dobrej zabawy i czekam na wspaniałe prace.

Grupa „Pieski”

1.Zabawa poranna : Witaj, witaj!

Jak się masz? Jak się masz?

Wszyscy się witają, wszyscy się kochają.

Bądź wśród nas, bądź wśród nas.

  1. Zabawa – spacer po swojej miejscowości, osiedlu Lędziny z rodzicami, jeżeli jest to możliwe.

Zadaniem dzieci na spacerze jest:

  • oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych;
  • zwracanie uwagi na budownictwo jedno- i wielorodzinne;
  • zachęcanie do obserwacji zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy;
  • poznawanie nazw mijanych ulic;
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego.
  1. 3. Zabawa ,, Mój domek’’. Dzieci otrzymują od rodzica, brata siostry, kilka kartek w różnych kolorach z bloku rysunkowego kolorowego, dziecko wybiera sobie jedną kartkę i wszystkie rozkłada na dywanie. Zapamiętuje kolor swojej kartki (domku). Dziecko spaceruje pomiędzy kartkami w rytmie wyklaskiwanym przez rodzica, brata, siostry. Podczas przerwy w grze wraca do swojego domku i siada pośrodku kartki. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
  2. Zabawa ,,Jawor, jawor’’– którą ćwiczyłyście w przedszkolu… jest czas, żeby sobie przypomnieć. Można zaśpiewać i zatańczyć i zaprosić rodzica, siostrę, brata…..

Jawor, jawor

Jaworowi ludzie,

Co wy tu robicie?

Budujemy mosty

Dla pana starosty.

 

Tysiąc koni przepuszczamy,

A jednego zatrzymamy.

 

Pierwsze przepustne,

Drugie kapustne,

Trzecie darowane,

Czwarte zatrzymane!

 

https://www.maluchy.pl/teksty_piosenek_dzieci/jawor-jawor,11.html

 

  1. Zabawa – dokończ zdania. Rodzic zadaje pytania, a dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania.

Miejscowość, w której mieszkam, to…

Mieszkam w … przy ulicy…

Lubię swoją miejscowość, bo…

Moje przedszkole znajduje się w … przy ulicy…

Grupa ” Wiewiórki „

Kochani mój ulubiony dzień 😊 – Ruszajmy się – Ruch to zdrowie!

  1. Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od zabawy naśladowczej z wierszykiem.

Koło małe – dzieci ręką rysują w powietrzu koło.

Koło duże – dwoma rękoma rysują duże koło?

Głowa prosto – pozycja wyprostowana.

Ręce w górze – wyciągnięte ręce pionowo.

Schyl się w prawo -skłon w jedną stronę.

Schyl się w lewo skłon w druga stronę.

Tak jak w lesie szumi drzewo -wymachy rąk w różne kierunki’’

  1. Do ćwiczeń zaprosi Was nasz bohater z bajki. Kto to taki? Miś Uszatek

            „JAK MIŚ USZATEK WIOSNY SZUKAŁ”

  • Przypomnienie postaci Misia Uszatka, który jest bohaterem dzisiejszego opowiadania.
  • Zaświeciło słońce. Miś Uszatek spojrzał na swój ogródek. Postanowił w nim posprzątać i przekopać grządki. Wziął do łapki łopatę i zaczął swoją pracę. (Zabawa kształtująca duże grupy mięśniowe „Przekopujemy ogródek”. Dziecko naśladuje ruchem ciała kopanie ziemi łopatą – skłony tułowia z ruchem ramion, naśladującym kopanie i odkładanie ziemi, akcentowanie przytupnięciem).
  • Kiedy Uszatek przekopał cały ogródek pomyślał, że warto posadzić nasionka i podlać je, aby dobrze rosły. (Ćwiczenie tułowia- skręty „sianie nasion”, „ podlewanie”. Dziecko stoi w lekkim rozkroku, ręce maja lekko ugięte i złączone. Dziecko wykonuje wymachy ramion w lewo i w prawo zataczając wysoki łuk, jakby siały i podlewały kwiaty konewką.)
  • Do Misia Uszatka przybiegł zajączek. Widząc jak miś ciężko pracuje, przyjaciel zaproponował mu odpoczynek (Zabawa z elementami czworakowania. Dziecko naśladują skoki zajączków – całe dłonie oparte przed sobą na podłodze, dociąganie nóg do rąk. Odpoczynek- siad skrzyżny- zajączki nasłuchują czy nikt nie wchodzi do ogródka.)
  • Uszatek po krótkim odpoczynku postanowił dalej szukać wiosny, pożegnał zajączka i wyszedł z ogródka. Przed sobą ujrzał rzeczkę. Bardzo chciał przejść na drugi brzeg, więc musiał poszukać kładki. (Zabawa z elementami równowagi. Dziecko idzie po brzegu dywanu)
  • Kiedy Miś Uszatek przedostał się na drugi brzeg, zauważył, że ścieżka jest bardzo kamienista. Postanowił w podskokach przejść przez przeszkody na dróżce. (Zabawa z elementami skoku „ Kamienie na ścieżce”. Dziecko przeskakują obunóż przez klocki leżące na podłodze).
  • Idąc na spotkanie z wiosną Uszatek spotkał motyle. Chciał się z nimi przywita c, ale one ciągle mu uciekały. Postanowił je dogonić. (Zabawa bieżna. Dziecko biega w różnych kierunkach „ za motylem”. Na hasło „HOP” wyskok w górę- próba złapania motyla, lądowanie i przysiad.)
  • Uszatek spotkał swoich przyjaciół: Zajączki, Wróbelki, Prosiaczka, Króliczka, Pieska, przywitali się serdecznie i wszyscy zaczęli tańczyć wesoły wiosenny taniec. (dziecko samodzielnie tańczy)
  • Zmęczeni tańcem przyjaciele ułożyli się wygodnie na wiosennej łące i odpoczywali słuchając pięknych odgłosów przyrody. (Relaks. Dziecko leży na dywanie słuchając muzyki relaksującej)

https://www.youtube.com/watch?v=ZkN2OByLTPI

Dziękuje za dzisiejszy dzień 😊

Grupa „Kotki”

Witam was kochane Kotki. Na początek oglądnijcie dzieci prezentację o Lędzinach przygotowaną przez panią Edytkę, a później odpowiedzcie na pytania zamieszczone w prezentacji.

Link do prezentacji: https://view.genial.ly/5ea67bc4da73ac0d8b047fbf/presentation-moja-miejscowosc

Na pewno pięknie poradziliście sobie z odpowiedziami, a teraz proszę pokolorujcie odpowiednimi kolorami herb Lędzin, możecie zrobić to kredkami albo też farbami

Teraz czas na ćwiczenia gimnastyczne do których potrzebować będziecie kilku rolek papieru toaletowego. Znajdź w domu miejsce do ćwiczeń, a później rodzice niech włączą wam filmik i ćwiczcie tak, jak ćwiczą dzieci w filmiku. Przed każdym ćwiczeniem należy zatrzymać filmik, aby dziecko mogło przygotować się do kolejnego ćwiczenia.

 Link do ćwiczeń: /www.youtube.com/watch?v=ENCe-WnBwh8

Życzę udanej zabawy!

 

Grupa „Zajączki” 

Witam kochane dzieciaki!!!! Zapraszam serdecznie na nasze dzisiejsze zajęcia!!!! ZACZYNAMY!!!

I.Chuchnij, dmuchnij… – ćwiczenia oddechowe. Do ćwiczeń oddechowych w domu proponuję wykorzystać kaszę, ryż, groch, skrawki papieru, rozsypując je na stole, a następnie rozdmuchując delikatnie polecamy dziecku ułożyć jakiś wzorek. Można również razem z dzieckiem chuchać na lusterko i obserwować jak pokrywa się parą, chuchać na własną rączkę i pytać dziecko czy czuje ciepło swojego oddechu.

 

  1. „Rodzinne zabawy ruchowe”- zestaw zabaw i ćwiczeń z wykorzystaniem metody ruchu rozwijającego W Scherborn.
  2. Zabawa „Królewskie zabawy” – rodzic z dzieckiem spacerują za rączki po pokoju, liczą do pięciu – zatrzymują się i wykonują królewskie ukłony, następnie naśladują zakładanie królewskiej zbroi na poszczególne części ciała, naśladują rycerzy przechodzących po kamieniach przez rzekę: przeskakują z nogi na nogę, przez chwilę stają na jednej nodze. Chodzą po sali, przyjmując królewską postawę.2. Zabawa bieżna „Berek w parach” – dziecko ucieka, a mama lub tata je goni, złapane staje się „berkiem”. Bieg bez potrąceń.3. Zabawa „Mostek” – rodzice robią tunel w klęku podpartym, dzieci przechodzą na czworakach pod tunelem.

    4. Zabawa „Kołyszmy się” – rodzic siada na dywanie w lekkim rozkroku, dziecko siada przed nim, przytulając się do niego plecami. Wspólnie się kołyszą.


  3. Dziecko leży, rodzic ciągnie je za kostki. Dziecko leży, rodzic turla je po dywanie.
    6. Rodzic zamyka oczy, a dziecko prowadzi go po pokoju tak, aby o nic nie zawadził. Potem dziecko zamyka oczy, a rodzic oprowadza je po pokoju.7. Zabawa „Lustro” – rodzice i dzieci stoją naprzeciw, naprzemiennie naśladują swoje ruchy i gesty. Na zakończenie rodzic masuje dziecko od głowy w dół, boki ciała, tył i przód.

    8. Zabawa „Manekiny” – dziecko wykonuje polecenia rodzica np. podnieś rączki do góry, podskocz na dwóch nóżkach, zmiana ról, rodzic wykonuje polecenia dziecka.

    9. Na zakończenie zajęć pobawcie się z rodzicem w zabawę, którą bardzo lubicie i znacie pt: Masażyk – rodzic siada za dzieckiem w siadzie skrzyżnym i wykonuje ruchy na plecach:
    Tu płynie rzeczka – wzdłuż kręgosłupa z góry na dół rysujemy linię falistą
    Tędy przeszła pani na szpileczkach – szybko kroczymy czubkami palców wskazujących
    Tu stąpały słonie – powoli kroczymy płasko ułożonymi dłońmi
    I biegły konie – szybko stukamy pięściami
    Wtem przemknęła szczypaweczka – poszczypujemy
    Zaświeciły dwa słoneczka – dłońmi zataczamy kółka
    Spadł drobniutki deszczyk – stukamy opuszkami palców.
    Czy przeszedł cię dreszczyk? – nagle gilgoczemy w kark.

III. „Herb naszej miejscowości” – praca plastyczna (wydzieranka z kolorowego papieru lub wypełnianie kontur farbami)

KOCHANE DZIECI CZY WIECIE, ŻE….

 

Herb Lędzin przedstawia miejscowy kościół św. Klemensa, stojący na wzgórzu Klimont. Kościół jest czerwony, murowany, posiada wieżę i sygnaturkę, pokryty jest niebieskim dachem, stoi na zielonej górce. Kościół znajduje się na białej tarczy herbowej

 

Grupa „Pszczółki”

Witam Was serdecznie moje Pszczółki, przed nami kolejny wspaniały dzień, a to dlatego że dziś dzień zajęć sportowych.

  1. Na początek piosenka powitalna , róbcie zgodnie z instrukcją:

„Gimnastyka dni tygodnia”                                          Czynności dziecka:

Gimnastyka – dobra sprawa                                                marsz w miejscu

co dzień wszystkim radość sprawia.

Gdy niedziela się zaczyna trening tydzień rozpoczyna.

W poniedziałek dwa podskoki.                                            2 podskoki

Wtorek lubi kroki w boki.                                                    2 kroki w lewo i 2 w prawo

Środa kręci się w kółeczko.                                                obrót wokół siebie

No a w czwartek jaskółeczka.                                             „jaskółka”

W piątek szybko dwa przysiady.                                         2 przysiady

A sobota robi ślady.                                                             marsz w miejscu

I tak przez tydzień cały                                                        wymachy ramion

dni tygodnia wciąż szalały.

 

  1. Proszę teraz aby każdy poszukał na starych fotografiach lub po prostu w Internecie ważnych, znanych miejsc w Lędzinach. Teraz możecie zrobić sobie tylko wirtualny spacer, ale kiedyś na pewno tam pójdziecie.
  • Urząd Miasta Lędziny
  • Kościół św. Klemensa
  • Stadion Miejski MKS Lędziny
  • Plac Farski
  • Biblioteka Miejska w Lędzinach
  • Basen kryty
  • Kościół św. Anny
  • Kopalnia Ziemowit
  • Straż Pożarna w Lędzinach

Znacie więcej ciekawych miejsc?

  1. Pora na ruch, kto ma możliwość to wychodzi na świeże powietrze, a jeśli nie przygotowuje sobie miejsce w domu.

 

  • Budujemy wieżę. Zadaniem jest przebiegnięcie slalomem (coś rozłóżcie), dobiegnięcie do pudełka,  wyciągnięcie klocka i ustawienie w miejscu, gdzie będzie stała wieża. Biegnij ile razy chcesz, tak aby wieża się nie przewróciła, a ty się nie zmęczył, bo są inne zadania.
  • Utrzymanie równowagi. Ta konkurencja polega na przejściu wyznaczonej trasy z woreczkiem (książką) na głowie w taki sposób, aby go nie upuścić.
  • Ćwiczymy celność. Na podłodze rozłożone jest hula – hop, lub koło ze wstążki, zrób trzy kroki do tyłu i rzucaj do koła woreczki lub klocki. Policz ile udało się wrzucić max 10 rzutów.
  • Uważaj na jajko. Dzieci pokonują trasę niosąc w ręku łyżkę, na której położone jest plastikowe jajko (jajko niespodzianka), pokonaj wyznaczoną drogę, tak aby jajko nie upadło na podłogę.
  • Zabawa w kelnera. Na plastikowym talerzu kładziemy małą piłkę, kulkę. Dziecko pokonuje wyznaczoną trasę, w taki sposób, aby kulka nie spadła z talerza.
  • Zabawa z piłką. W tej konkurencji dzieci wkładają piłkę między kolana i skaczą z nią do wyznaczonego celu. Wracamy z piłką w ręce
  • Oszczędzaj wodę. Do ręki dajemy kubek z wodą. Należy szybko iść do celu, tak aby ani jedna kropla nie wylała się na podłogę.
  • Stajemy w lekkim rozkroku, powoli robimy skłon w przód, rękami dotykamy ziemi, krążenia biodrami, głową kiwamy „tik – tak”, ręce rozkładamy szeroko na boki, nabieramy powierza, łączymy ręce nad głową, spuszczamy ręce z jednoczesnym wypuszczaniem powietrza powtórz 3x.
  1. Puzzle „Moja miejscowość” jeśli jest możliwość proszę wydrukować zdjęcie poniżej, pociąć zgodnie z kreskami (zrobią to dzieci samodzielnie), następnie pomieszać i ponownie ułożyć w całość. Jeśli ktoś nie może wydrukować można to samo zrobić z jakąkolwiek widokówką z miastem. Powodzenia!!!
  2. Puzzle-klimont