Grupa Motylki

Dzień dobry! Dzisiaj temat nie z tej ziemi, a dlaczego? Przekonajcie się sami!

I. Na początek małe wprowadzenie w dzisiejsze zajęcia. Spróbujcie rozwiązać zagadkę przeczytaną przez rodzica:

Chodzi po niebie mała lub duża, gdy kryje słońce – świat się zachmurza. (chmura)

Kto kiedykolwiek wpatrywał się w chmury i zgadywał co mogą one przypominać? Przygotowałyśmy dla Was kilka zdjęć. Co na nich widzicie?

zdjęcia chmur

A teraz zerknijcie przez okno. Przyjrzyjcie się chmurom i powiedzcie, czy może z nich padać deszcz.

II. Pora się trochę poruszać. Weźcie coś lekkiego i niedużego (np. miś, książka). Umieśćcie wybrany przez siebie przedmiot według wskazówek rodzica:
-na głowie,
-przed sobą,
-za sobą,
-nad sobą,
-obok siebie.

Skąd tak naprawdę biorą się chmury? Zobaczcie sami!

To idealny moment, aby przypomnieć sobie nasz ostatni eksperyment, podczas którego tworzyliśmy deszcz.

 

III. Popatrzcie na poniższą ilustrację. Wybierzcie te części garderoby, które zabralibyście ze sobą na deszczowe jesienne spacery. Nazwijcie te elementy i wyjaśnijcie, na którą część ciała należy je założyć.

obrazek przedstawiający różne ubrania na rożną pogodę

 

Jeśli pada deszcze, to są też kałuże. Poznajcie zabawę pod tytułem “Uwaga, kałuże!”.
Dziecko spaceruje po pokoju do dźwięków muzyki. Na hasło rodzica “Uwaga kałuża!”- naśladuje przeskakiwanie przez kałużę.

https://www.youtube.com/watch?v=MUHg6sc2ZUs&ab_channel=zielony11smok

Do jutra!

 

 

Grupa Jeżyki

Dzień dobry Jeżyki! Zapraszam Was do wspólnej zabawy!

Na początek dnia powitajmy się piosenką:

,,Dziś wesoło się witamy, wszystkich w koło pozdrawiam

z tyłu, z przodu, wokół nas

już zabawę zacząć czas

Zatańcz ze mną taniec mój

rączki w górę rączki w dół

całe ciało wprawiaj w ruch, główkę, rączki oraz brzuch

Porusz troszkę bioderkami, dotknij łokci kolankami

lewą ręką chwyć za włos, prawą złap się za swój nos

Zatańcz ze mną taniec mój

rączki w górę rączki w dół

całe ciało wprawiaj w ruch, główkę, rączki oraz brzuch”

 

Super Wam poszło!

 

Zacznijmy zatem nasze pierwsze ćwiczenie oddechowe:

 

Wyobraźcie sobie, że Jesteście na łące pełnej kwiatów. Wyrywacie jeden kwiatek i żeby go powąchać robicie nosem wdech, a następnie buzią wydech.

W kolejnym zadaniu zabieracie kartkę papieru, gnieciecie ją tak, by powstała kulka i kładziecie ją na stolik. Następnie dmuchacie w kulkę z całych sił, aby się poruszyła.

 

I jak? Udało się? To świetnie!

 

W takim razie zatańczmy dowolnie do piosenki ,, Malowała Jesień”

 

,, Malowała jesień w parku wszystkie liście, na czerwono, brązowo, żółto i złociście. La, la , la, la, la, la, la , la, la, la, na czerwono, brązowo, żółto i złociście.

Przyleciała sroczka i usiadła z boku, przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół. La, la , la, la, la, la, la , la, la, la, przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.

Wietrzyk to zobaczył i pędzi po lesie, kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie. La, la , la, la, la, la, la , la, la, la, kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.”

 

Podobała Wam się piosenka?

Posłuchajcie jeszcze raz piosenki ,, Malowała Jesień” i powiedzcie:

– Co malowała Pani Jesień?

– Na jakie kolory malowała Pani Jesień liście?

– Kto zerwał i poniósł kolorowe liście?

 

Teraz weźcie kredki lub farby i pokolorujcie liść kolorem, który pojawił się w piosence.

kolorowanka liść

To wszystko na dzisiaj. Miłego dnia i do jutra!

 

Grupa Pieski

 

Witajcie drogie Pieski. Przed nami kolejny dzień nauki zdalnej. Będzie muzycznie, bo dzisiaj zagości u nas muzyka.

 

1. Na rozgrzewkę zapraszam na gimnastykę. 

2. Posłuchajcie piosenki o Listopadzie -kilka razy i spróbujcie zaśpiewać zwrotkę. Następnie odpowiedzcie na kilka pytań.

 

 

Listopadzie, listopadzie,

pospadały liście z drzew.

Co się stało? Co się stało?

Nawet ptaków umilkł śpiew.

Ref. Zła pogoda, wieje wiatr

szare chmury niesie,

z nieba pada deszcz i grad,

strąca liście w lesie.

Listopadzie, listopadzie,

coraz trudniej rano wstać.

Bo gdy ciemno za oknami,

każdy chciałby dłużej spać.

Ref. Zła pogoda, wieje wiatr….

 

-O jakim miesiącu jest piosenka?

-Co się stało z liśćmi w listopadzie?

-Jaka pogoda jest w listopadzie?

 

3. Wykonajcie dowolny taniec do poznanej Wam piosenki. Możecie naśladować drzewa, wiatr, spadające liście i deszcz.

 

4. Nalejcie sobie wody do miseczki i uderzajcie leciutko palcami w wodę. Słyszycie odgłos deszczu???

 

 

Grupa Wiewiórki

Witajcie Drogie Dzieci! Na zajęcia i wspólną zabawę nadszedł czas!!!

1. Zabawa poranna- gimnastyka z wierszykiem, zapraszamy do wspólnej zabawy z rodzicami, rodzic powoli czyta wierszyk i pokazuje wraz z dzieckiem ruchy według tekstu. Można powtórzyć to kilka razy!

Zabawa paluszkowa przy wierszu „Dziesięć palców mam”
Dziesięć palców mam
Każdy stoi sam
Czasem sobie porachuję
czy któregoś nie brakuje
czy je wszystkie mam.
Pierwszy palec wielki
wskazujący na figielki
trzeci palec to największy
a ten czwarty trochę mniejszy
piąty to paluszek mały
oto szereg cały!!!

2. Jesień- zagadki i ciekawostki:
• Dlaczego jesienią drzewa zrzucają liście?
• I dlaczego jesienią, liście mają kolor żółty, czerwony lub brązowy?
• Co to jest równonoc jesienna?
Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w prezentacji 🙂
Zapraszam do obejrzenia!

3. Nauka piosenki: ,,Pan listopad’’. Zamieszczam link:

 

Pan listopad gra na basie dylu dylu bum
Na jesiennym graniu zna się
Trawką dotknął strun
Wesoło gra muzyka, pada deszcz
Świerszcz za kominem cyka
Tańcz gdy chcesz
Pan listopad gra na bębnie bara bara bam
Z deszczem kółka, równo pięknie koncert daje nam
Wesoło gra muzyka, pada deszcz
Świerszcz za kominem cyka
Tańcz gdy chcesz
Pan listopad…

4.,,Jesienny deszcz’’– praca plastyczna, malowanie farbami akwarelowymi.
Dzieci gniotą kartki, formują z nich kule. Następnie rozkładają kartki i spryskują je wodą ze spryskiwacza. Farbami akwarelowymi malują padający deszcz. Oglądają efekt rozpływania się farby. Pracę plastyczną przynieście do przedszkola i pochwalcie się nią przed kolegami i koleżankami w przedszkolu. Pomoce: kartki, spryskiwacz, farby akwarelowe (rozwodnione), pędzle.

Zadanie dodatkowe !!!
Czym różnią się obrazki?
Można pokolorować i coś dorysować!

 

kolorowanka chmury i deszcz

 

 

Grupa Zajączki

Temat: Co robią moi bliscy

 

Dzień dobry Zajączki zaczynamy drugi dzień zajęć na odległość.

Mamy nadzieję że już w poniedziałek spotkamy się w przedszkolu.

 

Na początek naszych zajęć zapraszam na poranną gimnastykę

 

Posłuchajcie zagadek o zawodach. Rodzic czyta zagadki a dzieci próbują odgadywać. Po odgadnięciu dzielą zawody na sylaby.

 

Zakłada słuchawki i bada brzuszek,

zagląda do gardła i uszek. ( lekarz)

 

Kiedy kra pęka, gdy wzbiera rzeka,

on na ratunek śpieszy z daleka.( strażak)

 

Gdy się jakiś ząbek psuje,

on go ślicznie zaplombuje.

Odwiedzaj go bez asysty, nigdy nie bój się … .

Rób codziennie zębom mycie,

bo je masz na całe życie.( dentysta)

 

To jest łatwe – ja potrafię zrobić piękną fotografię.

Profil, portret i zbliżenia,

będą piękne powiększenia.

Film się zerwał, co za gafa, pies się uśmiał z … .(fotograf)

 

Z pomocą nożyczek,

szczotki i grzebienia,

wygląd naszych włosów

czaruje i zmienia.( fryzjer)

 

Gdy na skrzyżowaniu

światła się zepsują,

w białych rękawiczkach

ruchem aut kierują.( policjant)

 

Przez cały rok ciężko pod ziemią pracuje.

Na początku grudnia Barbórkę świętuje.(górnik)

 

Chcąc pięknie wyglądać,

panowie i panie,

szyją sobie u niej,

na miarę ubranie.( krawcowa)

 

Dzieci zastanawiają się co znaczy słowo zawód. Dzieci określają własne określenia do tego słowa.

Rozmowa dziecka z rodzicami o ich zawodach i o tym kim byś chciał być w przyszłości.

Zabawa ruchowa przy piosence dzieci – Magiczna liczba 7

Rysuj szlaczki ołówkiem po śladzie.

ćwiczenia grafomotoryczne szlaczki

Grupa Sówki

 

Dzień dobry Sówki, witam Was serdecznie i Waszych rodziców również. Zapraszam do wspólnych zajęć i zabawy.

Dzisiaj środa, więc muzyczny dzień w naszym przedszkolu ( nawet w tym na odległość) 😉

 

1.Na początek troszkę się poruszamy przy wysokich i niskich dźwiękach

2.Mam nadzieję że się za bardzo nie zmęczyliście i możemy przejść do dalszych zajęć, zapraszam Was do wysłuchania wiersza K. Datkun-Czerniak pt. ,, Szara pogoda’’

 

Szara chmurka, obok druga

pełne krople dżdżu.

Deszczyk pada już od rana,

smutno, smutno mu.

Szare pole, lasy szare,

kiedy pada deszcz.

Szare niebo, łąki szare,

wszędzie szaro jest.

A tu pada, pada, pada

już przez cały dzień!

Oj, deszczyku! już wystarczy,

zmień pogodę-zmień!

Niech rozzłości się słonecznie

wszystko wkoło nas,

a szarości niech odpłyną.

Już słoneczka czas!

 

Spróbujcie odpowiedzieć , pełnymi zdaniami:

O jakiej pogodzie opowiadała autorka wiersza?

Jak wyglądał krajobraz?

O co dzieci prosiły deszczyk?

Co robi deszcz? ( np. siąpi, kapie, pada, mży, leje)

Jak nazywamy duży deszcz? ( ulewa)

Jak nazywamy mały deszcz? ( deszczyk, mżawka, kapuśniaczek)

Jakie dźwięki wydaje padający deszcz? (np. puk-puk, stuku-puk, kap-kap)

Teraz spróbujcie opisać deszcz- odpowiadając na pytanie jaki może być deszczyk

Np. mały, duży, ulewny, ciepły, drobny, nagły, przelotny, jesienny itd.

 

3.Czas na zagadkę:

Gdy świeci słońce,

stawiasz go w kącie.

Kiedy deszcz rosi,

nad głową go nosisz. ( Parasol)

Jestem pewna że doskonale poradziliście sobie z zagadką, teraz spróbujcie podzielić słowo PARASOL na sylaby( 3). Doskonale. A teraz na głoski :

P A R A S O L

Czy potraficie odnaleźć samogłoski? (A,O). Jakim kolorem oznaczamy samogłoski (czerwonym), a jakim spółgłoski ( niebieskim).

 

4. Czas na piosenkę

Spróbujcie wystukać rytmy usłyszane w piosence

( dłońmi o kolana, łyżeczką o kubek).

 

5. Teraz proszę rodziców o przeczytanie zdań, a dzieci o ich dokończenie.

( ćwiczenia słownikowe- wyszukiwanie antonimów):

– Kiedy świeci słońce świat jest wesoły, a kiedy pada deszcz robi się …(smutny)

– Deszcz może być mały albo…( duży)

– Słońce jest gorące, a lód jest…( zimny)

– Deszcz puka w szybę głośno albo…( cicho)

– Kiedy świeci słońce jest jasno, a kiedy zachodzi, robi się…( ciemno)

 

6. Zabawimy się w rymowanki, spróbujcie ułożyć rymy do słów przeczytanych przez rodziców:

-mżawka( kawka)

– kapie (sapie)

– mży (rży)

 

7. Skoro dziś mowa o deszczu to zapraszam do zabawy muzyczno – ruchowej z deszczem.

Dmucha wiatr -dmuchamy

Szumią drzewa – szumimy sz sz sz

Idzie burza – klaszczemy w ręce

i ulewa – naśladujemy paluszkami deszcz

A ja w domu schowam się – robimy daszek z rąk nad głową

deszcz nie zmoczy mnie!

Kap, kap, kap 2x ( naśladujemy paluszkami padający deszcz)

Deszcz nie zmoczy mnie!

Życzę Wam wszystkim powodzenia, dużo uśmiechu i dobrej zabawy.

Pozdrawiam!

8.Dla chętnych dzieci karta pracy:

ćwiczenie grafomotoryczne parasol

 

 

Grupa Pszczółki

 

Witam serdecznie KOCHANE DZIECI!!!!! Rozpoczynamy kolejny dzień zajęć!!!!! ZAPRASZAM.

I. Pora na ćwiczenia poranne w domu. Pan Rafał proponuje nam przygotować kostki papieru z odrysowanymi rękami i stopami. Stwórzcie z nich „ścieżkę sensoryczną”. Ułóżcie je w taki sposób jak na filmiku. Poruszajcie się według kodu. Dobrej zabawy!

II. „Co robi deszcz” – ćwiczenia słownikowe.

Rodzic pyta:

Co robi deszcz? – dzieci odpowiadają (np.: siąpi, kapie, pada, mży, leje)

Jak nazywa się duży deszcz? (ulewa)

Jak nazywamy mały deszcz? ( deszczyk, mżawka, kapuśniaczek)

Jakie dźwięki wydaje padający deszcz ? (np.: puk, puk, kap, kap, stuku – puk)

Na dzisiejszych zajęciach nauczymy się jesiennej piosenki pt „Pada deszcz ….”

 

Pada deszcz, pada deszcz,

pada deszcz na dworze.

Taki mokry, że już bardziej

mokry być nie może.

Lecą tu, lecą tu srebrne koraliki.

Zmoczą drzewa, zmoczą pola,

domy i chodniki.

Pada deszcz, pada deszcz,

pada deszcz na dworze.

Stuka, puka, stuka, puka,

straszy kogo może.

Mała mysz, mała mysz,

biegnie na paluszkach.

I deszczowe koraliki

zbiera do fartuszka.

 

III. „Ciepło – zimno” – zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo- ruchową.

Dziecko odchodzi na bok, odwraca się i zamyka oczy a rodzic, chowa w dowolnym miejscu w pokoju parasol. Rodzic za pomocą słów ciepło – cieplej – upał, zimno – zimniej – mróz naprowadzają dziecko na właściwą drogę i odnalezienie parasola.

 

Na zakończenie dzisiejszych zajęć proponuję kilka kart pracy . Mam nadzieję, że każdy znajdzie coś dla siebie.

a) pokolorowanie obrazka: „Idzie jesień … z deszczem”.

https://pl.pinterest.com/pin/147844800254694353/

kolorowanka jesień

grfika ćwiczenie grafomotoryczne szlaczki

karta pracy jesień

POWODZENIA!

 

Język angielski dla grup Motylki, Jeżyki, Pieski

Hello. How are you? Witajcie Kochani. Dzisiaj jak, w każdą środę mamy język angielski, więc przygotowałam coś dla Was.

Good luck- powodzenia.

Ready Steady Go……

1. Let’s sing a song (zaśpiewajmy piosenkę) ,,Make a circle” 

 

2. Dzisiaj zapoznacie się z zabawami dotyczącymi tematu „FRUITS”.

Pokazujemy dziecku owoce – nazywając je po angielsku: banana, apple, plum, lemon. Pomoże Wam w tym krótki filmik.

3. WHAT COLOUR IS IT?

Opisywanie przez dzieci jaki kolor ma dany owoc np. Green apple,- dzieci korzystają z kart obrazkowych. Pamiętając, że:

yellow- żółty

red- czerwony

green- zielony

 

4. Zabawa „What is missing?”

Prosimy dziecko by zamknęło oczy, mówiąc Close your eyes i chowamy jeden z owoców. Następnie mówimy Open your eyes i pytamy „What is missing?” Dziecko odpowiada jaki owoc zniknął.

 

5. What is it?

Dzieci zamykają oczy i za pomocą dotknięcia, powąchania, posmakowania próbuje odgadnąć co to za owoc.

 

6. Na zakończenie posłuchajcie piosenki na do widzenia.

Dla chętnych!!!!!

Piramida owocowa. Jeżeli macie możliwość to wydrukujcie piramidę lub stwórzcie własną.

Wytnijcie i rozłóżcie poszczególne elementy piramidy. Jeden element na którym jest tylko jabłko rodzic kładzie na środek i prosi mówiąc do dziecka:

– choose one piece of the pyramid, please. /proszę wybierz jeden kawałek/część piramidy

– What fruits do you see on the triangle/in the picture? /jakie owoce widzisz na trójkącie, obrazku

-Match it to the rest…., please./ proszę dopasuj go do reszty….

-Well done!!!!! /dobra robota

I dziecko buduje piramidę, która na końcu wygląda następująco:

obrazek przedstawiający piramidę owoców

obrazek cytryny i śliwkiobrazek jabłko i banan

 

 

Język angielski dla grup Wiewiórki, Zajączki, Sówki

Witajcie Kochani. Dzisiaj jak w każdą środę mamy język angielski, więc przygotowałam coś dla Was.

Good luck- powodzenia.

Ready Steady Go……

1. Let’s sing a song (zaśpiewajmy piosenkę):

“Good morning song”

 

2. Dzisiaj zapoznacie się z zabawami dotyczącymi tematu „FRUITS”- „What is in the basket? „Owoce- co jest w koszyku?

Pokazujemy dziecku owoce – nazywając je po angielsku. Pomoże Wam w tym krótki filmik.

 

3. WHAT COLOUR IS IT?

Opisywanie przez dzieci jaki kolor ma dany owoc np. „A green apple,- dzieci korzystają z kart obrazkowych. Pamiętając, że:

yellow- żółty

red- czerwony

green- zielony

orange- pomarańczowy

brown- brązowy

purple-fioletowy

 

4. Zabawa „What is missing?” z rymowanką:

Touch my nose, Touch my ear,

Apple, apple disappear! – chowamy jeden z owoców, dziecko zamyka oczy, na pytanie „What is missing?” odpowiada jaki owoc zniknął.

 

5. Powtórzcie jeszcze raz poznane Fruits, wybierają pasującą parę.

6. Na zakończenie posłuchajcie piosenki na do widzenia.

Dla chętnych!!!!

Piramida owocowa. Jeżeli macie możliwość to wydrukujcie piramidę lub stwórzcie własną.

Wytnijcie i rozłóżcie poszczególne elementy piramidy. Jeden element na którym jest tylko jabłko rodzic kładzie na środek i prosi mówiąc do dziecka:

-choose one piece of the pyramid, please. /proszę wybierz jeden kawałek/część piramidy

– What fruits do you see on the triangle/in the picture? /jakie owoce widzisz na trójkącie, obrazku

-Match it to the rest…., please./ proszę dopasuj go do reszty….

-Well done!!!!! /dobra robota

I dziecko buduje piramidę, która na końcu wygląda następująco:

obrazek przedstawiający piramidę owoców

Dodatkowe słówka:

-orange- pomarańcza

-watermelon- arbuz

-cherry- wiśnia

 

Gra memory. Możecie powtarzać na głos znane Wam owoce.

https://matchthememory.com/kcmatch

grafika przedstawiająca owoce i ich nazwy w języku angielskimgrafika przedstawiająca owoce i ich nazwy w języku angielskim

Good job.

See you on Monday.

Bye!

 

Język angielski dla grupy Pszczółki

FRUITS- owoce.

Hello. How are you??

 

1. Let’s sing a song (zaśpiewajmy piosenkę) “Good morning song”

 

2. Utrwalamy słownictwo związane z owocami Pamiętacie owoce z poprzedniej lekcji?? Dla przypomnienia obejrzyjcie jeszcze raz filmik. 

3. Z pomocą rodziców przygotujcie sałatkę owocową. Rodzic prosi dziecko, żeby układało na talerzu owoce- Put the apple, the plum, the banana… on the plate, please.

 

4. What is it?

Dzieci zamykają oczy i za pomocą dotknięcia, powąchania, posmakowania próbują odgadnąć co to za owoc.

 

5. Piramida owocowa. Jeżeli macie możliwość to wydrukujcie piramidę lub stwórzcie własna.

Wytnijcie i rozłóżcie poszczególne elementy piramidy. Jeden element na którym jest tylko jabłko rodzic kładzie na środek i prosi mówiąc do dziecka:

– choose one piece of the pyramid, please. /proszę wybierz jeden kawałek/część piramidy

– What fruits do you see on the triangle/in the picture? /jakie owoce widzisz na trójkącie, obrazku

-Match it to the rest…., please./ proszę dopasuj go do reszty….

-Well done!!!!! /dobra robota

I dziecko buduje piramidę, która na końcu wygląda następująco:

obrazek przedstawiający piramidę owoców

Nowe słówka:

-orange- pomarańcza

-watermelon- arbuz

-cherry- wiśnia

 

6. Na zakończenie zapraszam do gry memory. Możecie powtarzać na głos znane Wam owoce.

https://matchthememory.com/kcmatch