Grupa Motylki
Dzień dobry Motylki. Witamy w czwartek.
Na początek piosenka na dzień dobry. Prosimy , aby wykonywać czynności z piosenki (klaskanie, tupanie, skakanie, tańczenie).
Na dzień dobry klaszczą dzieci,
klaszczą raz i dwa,
na dzień dobry klaszczą dzieci
witam dzieci was.
W następnych zwrotkach…
tupią…
skaczą…
tańczą…
Teraz trochę policzymy. Najpierw policzymy części ciała. Posłuchajcie wierszyka – wyliczanki, którą przeczytają Wam rodzice.
Policzymy, co się da
Mam dwie ręce, łokcie dwa
Dwa kolanka, nogi dwie
Wszystko pięknie zgadza się.
Dwoje oczu, uszka dwa
no i buzię też się ma.
A ponieważ buzia je,
chciałbym buzie też mieć dwie.
I jak? Udało się wam policzyć części ciała?
Teraz spróbujcie policzyć coś, co macie w domu. Mogą to być klocki, lalki, a może kasztany? Może macie kasztany zebrane podczas jesiennych spacerów? A może szyszki? A może żołędzie?
LICZYMY KASZTANY – dziecko wkłada do pudełka kasztany głośno je przeliczając. Na końcu mówi ile kasztanów przeliczyło. Następnie zadanie wykonuje dorosły. Wysypuje kasztany z pudełka i je głośno przelicza, potwierdzając ich ilość.
JESIENNY WĄŻ – jeśli macie w domu żołędzie i kasztany to spróbujcie ułożyć rytm – kasztan – żołądź – kasztan – żołądź itd. Ciekawe jak długi będzie wasz jesienny wąż?
Teraz posłuchajcie opowiadania o Małej Wiewióreczce – mamy nadzieję, że Wam się spodoba. Co jest przysmakiem Wiewiórki?
Miłego dnia Motylki!
Grupa Jeżyki
Witajcie kochane Jeżyki. Gotowi na kolejną wspólną zabawę? Zapraszam!
Na początek dnia krótka rozgrzewka do piosenki ,,Kto jak skacze?” Spróbujcie skakać tak jak bohaterowie:
Teraz przygotujcie trzy wasze ulubione zabawki i postawcie je przed siebie. Wspólnie z rodzicem policzcie je, pokażcie na palcach liczbę, a następnie zakryjcie sobie oczy. Niech rodzic w tym czasie zabierze jedną, dwie, lub wszystkie zabawki i je schowa. Waszym zadaniem będzie zgadnąć ilu zabawek nie ma i jakich, a następnie na palcach pokazać liczbę.
I jak? Zabawa przednia?
W takim razie oto kolejne, krótkie dla Was zadanie:
– Zaklaszczcie trzy razy
– Podskoczcie trzy razy
– Zatuptajcie nóżkami trzy razy
– Obróćcie się wokół własnej osi trzy razy
Jeżeli poprawnie wykonaliście powyższe ćwiczenie, weźcie czerwoną kredkę i pokolorujcie kapelusz muchomora, a następnie białą plasteliną, lub białą kredką doklejcie/dorysujcie muchomorom na kapeluszu tyle kropek ile jest pokazanych na kostce czarnych kropek.
(Proszę zwrócić uwagę na poprawne trzymanie kredki)
To wszystko na dzisiaj. Do zobaczenia!
Grupa Pieski
Witajcie Pieski. Przed nami kolejny dzień zdalnych zajęć, w roli głównej matematyka. Zapraszam:)
1. Przypomnijmy sobie, która to lewa ręka, a która to prawa. Pomoże Wam w tym piosenka.
2. Dzisiaj policzymy sobie kropelki deszczu. Spójrzcie na obrazek poniżej i wykonajcie następujące zadania:
-obrysujcie wszystkie kropelki niebieską kredką
-dorysujcie jedną małą kropelkę
Policzcie:
– ile jest kropelek dużych a ile małych?
-pokażcie na palcach ilość kropelek małych i dużych
-których jest więcej?
3. Poszukajcie rolki po papierze toaletowym i z pomocą rodzica przygniećcie jedną stronę, tak aby powstała kropla. Na kartce z bloku narysujcie dwie duże chmury. Zanurzcie w farbie rolkę i odbijcie 4 krople.
4. Teraz nadszedł czas na ćwiczenia oddechowe.
Z pomocą dorosłego wytnijcie z chusteczki dużą kroplę i trzymając w rączce dmuchajcie.
Po chwili połóżcie kroplę na buzi i spróbujcie dmuchnąć tak mocno, aby Wasza kropelka się uniosła.
Grupa Wiewiórki
Witajcie wszystkie Wiewióreczki! Dziewczynki i chłopcy na zajęcia matematyczne i wspólną zabawę mamy czas !!!
1. Przywitajcie się dzisiaj z nami zabawą poranną:
Odliczanie 1-2-3-4
Dobieramy się w pary. Zapraszamy rodziców do wspólnego liczenia do 4 naprzemiennie, raz jedna osoba, raz druga. Następnie zamiast wypowiadania liczb, wprowadzamy gesty i kolejno je wykonujemy:
1- klaśnięcie
2- podskok
3 – skłon
4- tupanie nogami
Na końcu liczymy „gestami” bez używania słów. Może być też wersja grupowa, odliczamy w kole.
2. Podzielcie rytmicznie (z klaskaniem) słowo ,,kropla’’. Następnie rysujemy po liniach powiększonych kropel deszczu. Dorysujcie po jednej kropli i policzcie ile jest kropel w każdym rzędzie!
3. Zabawa matematyczna ,,Krople deszczu’’ – ćwiczenia w liczeniu.
Papierowe krople deszczu. Dzieci wyciągają z pojemnika po cztery papierowe krople deszczu, wykonane przez rodzica.( kropelki uformowane z waty lub styropianu). Siedzą w kole i układają je przed sobą.
- Liczenie kropelek.
Każde dziecko (po ułożeniu kropelek) liczy je głośno, dotykając każdej liczonej kropelki.
- Pokazywanie liczby kropelek na palcach.
Dzieci pokazują cztery palce. Liczą je kolejno, dotykając każdego liczonego palca.
4. Zabawa ,,Dotyk deszczu’’ rodzice włączają nagranie odgłosu padającego deszczu. Dzieci leżą na dywanie z zamkniętymi oczami. Rodzic chodzi pomiędzy dziećmi i rozpyla wodę ze zraszacza. Dziecko, które poczuje na sobie delikatną mgiełkę wody, otwiera oczy, podnosi się i siada skrzyżnie. W tej pozycji nadal słucha nagrania. Zabawa kończy się, gdy wszystkie dzieci usiądą. Na koniec mówią o swoich wrażeniach.
5.Osłuchanie się z piosenką ,,Deszczyk pada, deszczyk pada’’. Zamieszczam link:
Grupa Zajączki
Kolejny dzień naszej pracy. Witam Was moje przedszkolaki.
1. Rozpoczniemy od czarodziejskiego zaklęcia
Zamknij oczy, zamknij uszy,
Teraz nikt się już nie ruszy.
Otwórz oczka, siądź cichutko,
I uśmiechnij się milutko.
/powtórz zaklęcie 3 razy/
Jeśli jesteście w dobrym nastroju i zaklęcie zadziałało zapraszam do porannej
gimnastyki – zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami
2. „Mama i tata tez kiedyś byli dziećmi” – spróbujcie na fotografiach odnaleźć podobieństwa z waszym wyglądem. Może macie podobny nos, oczy albo uśmiech? Stańcie razem przez lustrem i zobaczcie jaką jesteście piękną rodziną!
3. Paluszkowa wyliczanka – pobaw się paluszkami i utrwal nasz wierszyk o rodzinie.
4. Posłuchaj piosenki „Jak dobrze mieć rodzinę”
5. Na koniec naszego dnia zapraszam do wykonania pracy plastycznej:
– narysuj samodzielnie swoje rodzeństwo
– wydrukuj obrazek i pokoloruj rodzeństwo
Dziękuję za wspólna zabawę i zapraszam jutro
Grupa Sówki
Witam serdecznie KOCHANE DZIECI!!!!!
Rozpoczynamy czwartkowe zajęcia!!!!! ZAPRASZAM
Na dobry początek proponuję poranną gimnastyką na wesoło.
II. Na dzisiejszych zajęciach zapoznacie się z wyglądem cyfry 4 oraz prawidłową pisownią cyfry 4. Posłuchajcie opowiadania pt:
„Zimowe zapasy zwierząt”
Pewnego jesiennego dnia, gdy słoneczko jeszcze mocno przygrzewało zwierzątka spotkały się w lesie koło dębu, a była to wiewiórka, , myszka, zając, jeż. Zwierzątka postanowiły, że będą bawić się w berka. Nagle poczuły się bardzo zmęczone i usiadły obok dębu. Po chwili zawiał silny wiatr, słońce zakryło się chmurami, liście zaczęły opadać z drzewa, zrobiło się bardzo zimno. Zwierzątka przypomniały sobie, że już pora zbierać zapasy na zimę- niestety na to było już za późno ponieważ zwierzątka były bardzo słabe i niektóre z nich kładły się do zimowego snu. Ale wpadły na pomysł, żeby poprosić o pomoc drzewo. Pierwsza przyszła wiewiórka i prosi: dębie, dębie mój miły żołędzie mi się śniły, daj żołędzi i dąb dał jej (3). Później z prośbą wybrała się myszka i prosi dębie, dębie znajomku daj żołędzi do domku i dąb dał (2). Na koniec do dębu przyszedł jeż i prosi dębie, dębie znajomku daj liści do domku i dąb mu dał (1). A zajączek pobiegł na pole kapuściane bo żołędzie mu nie smakowały. Dąb był bardzo starym, ale dobrym drzewem gdyż podzielił się z każdym zwierzątkiem w taki sposób, że jeszcze mu zostało.
Rozmowa na temat opowiadania.
– Gdzie zwierzątka bawiły się w berka?
– Jakie zwierzątka bawiły się w berka?
– Do kogo udały się o pomoc ?
-Czy dąb podzielił się z żołędziami?
– Jakim dąb był drzewem?
– O co prosił jeż?
– Gdzie pobiegł zajączek?
– Przeliczanie liczby zwierząt?
– Ile żołędzi dostała wiewiórka ?(3)
– Ile myszka? (2)
– Ile liści dostał jeż?( 1)
– Przeliczanie ilości żołędzi?
– Przeliczanie ile żołędzi zostało na drzewie (4).
Zapoznanie dzieci z wyglądem cyfry 4 – pokaz cyfry 4 – zapoznanie z prawidłowym sposobem jej kreślenia.
Rysowanie cyfry 4: palcem po dywanie, palcem w powietrzu, prawą nogą na dywanie, lewą nogą na dywanie.
Dla chętnych dzieci przygotowałam kartę pracy.
Na zakończenie zajęć proponuję:
1. Zabawę ortofoniczną pt: „Deszczowy dzień”. Dziecko maszeruje w określonym kierunku po pokoju. Na określone hasło:
– ulewa – rodzic w wolnym tempie uderza kilka razy o stół. Dzieci przechodzą do lekkiego rozkroku. Klaszczą zgodnie z rytmem, wypowiadając słowa: plum, plum, plum.
– pada deszcz – dźwięki stają się krótsze – dzieci zatrzymują się i wypowiadają słowa: pac, pac, pac równocześnie tupiąc.
– kapuśniaczek – dzieci pocierają dłoń o dłoń, wypowiadając: szu, szu, szu.
2. „Pada deszcz ….” – wspólne śpiewanie jesiennej piosenki, którą dobrze znacie. Kochani, kiedy usłyszycie piosenkę ilustrujcie ją ruchem. Może zaprosicie do zabawy mamę, tatę albo rodzeństwo.
POWODZENIA.
Grupa Pszczółki
Witam serdecznie KOCHANE DZIECI!!!!! Rozpoczynamy czwartkowe zajęcia!!!!! ZAPRASZAM.
I. Na dobry początek zapraszam suuuuuuuuuper sportowców na ćwiczenia równoważne dla dzieci. Dzięki tym ćwiczeniom występuje poprawa napięcia w obrębie centralnych części ciała, kształtujemy koordynację wzrokowo- ruchową, oraz usprawniamy przy tym małą motorykę.
II. Opowiadanie nauczycielki „Zimowe zapasy zwierząt”
Pewnego jesiennego dnia, gdy słoneczko jeszcze mocno przygrzewało zwierzątka spotkały się w lesie koło dębu, a była to wiewiórka, , myszka, zając, jeż. Zwierzątka postanowiły, że będą bawić się w berka. Nagle poczuły się bardzo zmęczone i usiadły obok dębu. Po chwili zawiał silny wiatr, słońce zakryło się chmurami, liście zaczęły opadać z drzewa, zrobiło się bardzo zimno. Zwierzątka przypomniały sobie, że już pora zbierać zapasy na zimę- niestety na to było już za późno ponieważ zwierzątka były bardzo słabe i niektóre z nich kładły się do zimowego snu. Ale wpadły na pomysł, żeby poprosić o pomoc drzewo. Pierwsza przyszła wiewiórka i prosi: dębie, dębie mój miły żołędzie mi się śniły, daj żołędzi i dąb dał jej (3). Później z prośbą wybrała się myszka i prosi dębie, dębie znajomku daj żołędzi do domku i dąb dał (2). Na koniec do dębu przyszedł jeż i prosi dębie, dębie znajomku daj liści do domku i dąb mu dał (1). A zajączek pobiegł na pole kapuściane bo żołędzie mu nie smakowały. Dąb był bardzo starym, ale dobrym drzewem gdyż podzielił się z każdym zwierzątkiem w taki sposób, że jeszcze mu zostało.
Rozmowa na temat opowiadania.
– Gdzie zwierzątka bawiły się w berka?
– Jakie zwierzątka bawiły się w berka?
– Do kogo udały się o pomoc ?
-Czy dąb podzielił się z żołędziami?
– Jakim dąb był drzewem?
– O co prosił jeż?
– Gdzie pobiegł zajączek?
– Przeliczanie liczby zwierząt?
– Ile żołędzi dostała wiewiórka ?(3)
– Ile myszka? (2)
– Ile liści dostał jeż?( 1)
– Przeliczanie ilości żołędzi?
Przeliczanie ile żołędzi zostało na drzewie (4).
https://www.seekpng.com/ipng/u2w7t4i1t4i1u2a9_leaves-clipart-7-leaves-drzewo-grafika
Zapoznanie dzieci z wyglądem cyfry 4 – pokaz cyfry 4 – zapoznanie z prawidłowym sposobem jej kreślenia.
Rysowanie cyfry 4: palcem po dywanie, palcem w powietrzu, prawą nogą na dywanie, lewą nogą na dywanie.
Dla chętnych dzieci wykonanie kart pracy.
III. .Na zakończenie zajęć proponuję Quiz, sprawdzający wiedzę dzieci na temat jesieni. Dzieci rozpoznają zadania jako prawdziwe bądź fałszywe. Podają prawidłową odpowiedź.
· Jesienią często pada deszcz i wieje wiatr
· Jesienią jest tak ciepło, ze chodzimy w krótkich spodenkach
· Jesienią przydają się parasole
· Liście na drzewach mogą być niebieskie
· Drzewa zrzucają jesienne liście, ponieważ przygotowują się do zimy
· Jaskółki i bociany odlatują do ciepłych krajów
· Lisy zbierają szyszki
· Niedźwiedzie, borsuki i jeże zasypiają na zimę
· Dziki jedzą ser
· Wszystkie grzyby można jeść
· Słowo „sowa” ma dwie sylaby
Myślę, że świetnie Wam poszło!!!! Bardzo się cieszę, że dzisiaj byliście na zajęciach. Zapraszam na jutro. Do zobaczenia.