Grupa „Motylki”
Zapraszam na dzisiejsze zajęcia.
1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy
Język wyruszył w podróż dookoła świata (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze).
Wędrował przez góry i doliny (dzieci unoszą język za górne i za dolne zęby),
a potem wspiął się na wysoką górę (dzieci czubkiem języka dotykają do górnego wałka dziąsłowego),
z której rozpościerał się przepiękny widok.
Bardzo go zadziwił (dzieci wysuwają wargi do przodu – ooooo).
Kiedy z niej zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dzieci dotykają językiem każdego zęba osobno na górze i na dole).
Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dzieci przesuwają język do prawego i do lewego kącika ust).
Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami (dzieci przesuwają język po górnej wardze),
aż wreszcie wylądował na ziemi (dzieci chowają język za dolne zęby).
2. Zabawa muzyczno-ruchowa- Kolory
Rodzic przygotuje kartki w czterech kolorach: żółty, niebieski, czerwony i zielony.
Dziecko nazywa kolory. Rodzic rozmieszcza kolorowe kartki w czterech różnych miejscach w pokoju. Dziecko porusza się dowolnie przy wesołej muzyce. Na przerwę w muzyce wskaże palcem kartkę w podanym przez rodzica kolorze. Po kilku powtórzeniach rodzic zabiera kolorowe kartki. Teraz dziecko szuka podanego koloru w otoczeniu, wśród zabawek i na swoim ubraniu.
3. Wysłuchaj piosenkę i spróbuj ją zaśpiewać
Kolorową piłkę mam,
małym dzieciom piłkę dam.
Skacze piłka tap, tap, tap.
Tu ją złap, tam ją złap.
Skacze piłka tap,tap,tap.
Tu ją złap, tam ją złap.
Rzuca Piotruś do Jasia,
a Małgosia do Stasia.
Skacze piłka tap, tap, tap.
Tu ją złap, tam ją złap.
Skacze piłka tap ,tap, tap.
Tu ją złap, tam ją złap.
3. Karta pracy do wykonania – Policz zabawki
4. Karta pracy- rysuj po śladzie
Grupa „Jeżyki”
Dzień dobry, dzień dobry. Witam Was kochane Jeżyki i waszych Rodziców. Zapraszam do zabawy i nauki.
1. Kochani, żeby było Wam wesoło (robimy daszek z dłoni),
rozejrzyjcie się wokoło:
w jedną stronę, w drugą stronę,
w górę, w dół i już „widać” uśmiech Twój.
Żeby było Wam wesoło,
masujemy swoje czoło,
raz i dwa, raz i dwa,
każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami
i pod nosem, pod ustami.
Raz i dwa, raz i dwa
każdy Jeżyk uśmiech ma.
Ruch to zdrowie- zapraszam do zatańczenia według własnego pomysłu do znanej piosenki Waka Waka.
2. Wysłuchajcie Wiersza ,,Kolorowe dzieci” i odpowiedzcie na pytania.
Polak, Chińczyk, Afrykanin,
Słowak, Turek i Indianin,
wszyscy klaszczą dziś wesoło,
robią wspólne duże koło.
My jesteśmy dzieci świata,
choć wyglądem się różnimy,
zawsze chętnie i wesoło
wspólnie, razem się bawimy.
Ja z południa, on z północy,
wszędzie dni, są wszędzie noce,
wszędzie miasta, wszędzie wioski,
gdzie by oczy nie poniosły.
Czarna, żółta, mlecznobiała,
każda buzia jest wspaniała,
każda buzia uśmiechnięta,
tańczą chłopcy i dziewczęta.
3. Rozmowa na temat wiersza:
– O kim jest wiersz? Kim jest Polak, Chińczyk, Słowak?
– Co lubią robić wszystkie dzieci na świecie?
– Czym się różnią dzieci z różnych części świata?
4. Obejrzyjcie uważnie ilustracje i wysłuchajcie piosenkę- Dzieci z różnych stron świata, ich domy i zabawy.
5. Indiański taniec- wysłuchajcie uważnie piosenkę i przyłączcie się do zabawy. A może uda Wam się przebrać za Indianina i zatańczyć do piosenki???
6. „Moja zabawa” – zabawa rytmiczna z tekstem- z pomocą rodzica spróbujcie wyklaskać tekst sylabami, wytupać idąc w kole, mówić tekst cicho i głośno, szybko i wolno.
Dzie ci ma ją róż ne pra wa,
a le głów nym jest za ba wa,
więc po pat rzmy w le wo, w pra wo,
ja ką za jąć się za ba wą.
7. Doprowadźcie dzieci mieszkające w różnych krajach do ich domów. Jeżeli potrzebujecie pomocy poproście rodzica, albo starsze rodzeństwo.
8. O jakich zawodach marzą dzieci świata? Rozwiążcie kartę pracy i odpowiedzcie na to pytanie.
9. Dla chętnych- znajdźcie parę.
https://learningapps.org/12733858
Zapraszam do korzystania z książeczek online.
Grupa „Pieski”
Dzień dobry Pieski! Witamy w muzyczną środę !
1. Na początek zabawa poranna pt.,, Rytmiczna rozgrzewka ’’. Zapraszamy Was do zabawy muzyczno – ruchowej.
2. Rozruszani? Wspaniale! Więc teraz zapraszamy Was do zabawy z balonami. Prosimy, aby Rodzice nadmuchali dla Was balonik. Jeśli już jest gotowy to będziecie tańczyć z balonikiem do wesołej muzyki (dowolna muzyka). Ale uwaga! Tańczymy według instrukcji:
Balonik na głowie (dziecko trzyma balon na głowie)
Balonik na plecach (dziecko trzyma balon z tyłu na plecach)
Balonik pod brodą (dziecko trzyma balon pod brodą)
Balonik między kolanami (dziecko trzyma balon między kolanami)
I jak poszło?
3. Teraz czas na zabawę – „Dźwięki wysokie i niskie” .
4. Czas na kartę pracy, gdzie widzicie buzie dzieci. Czy są takie same? Jeśli nie, to czym się różnią? Wykonajcie wraz z Rodzicami kartę pracy i nazwijcie różnice między dziećmi.
5. Na koniec posłuchajcie piosenki „Jesteśmy dziećmi”.
A teraz zastanówcie się o czym jest ta piosenka? Czy już wiecie? O tym, że na świecie jest mnóstwo różnych dzieci. Różnią się wyglądem: a więc kolorem włosów, oczu itd. Ale pomimo wszystkich różnic, wszyscy jesteśmy tacy sami. Tą piosenką kończymy zajęcia na dzisiaj. Miłego dnia!
Grupa „Wiewiórki”
Witam Was moje kochane przedszkolaki w trzecim dniu naszej zabawy.
Jaki mamy dziś dzień tygodnia? / Tak środa/
Zaczynamy.
1. „Kto jak skacze”- zapraszam do zabawy ruchowej.
2. Teraz trochę się poruszamy.
Niezwykła podróż – zestaw ćwiczeń ruchowych – tor przeszkód.
- W tunelu – dziecko pokonuje na czworakach tunel (utworzony z krzeseł, przykryty kocem).
- Nad Przepaścią – dziecko przechodzi po rozłożonym grubym sznurku, starając się nie stracić równowagi.
- Przez rzekę – dziecko przeskakuje z kartki ( „kamienia”) na kartkę, tak aby nie wpaść do „rzeki”
- Przez las – dziecko pokonuje slalom między „drzewami”( kręgle, zwinięte skarpetki lub klocki).
- Po zwalonym pniu– dziecko leżąc przodem przesuwa się (czołga) po wyznaczonej trasie
- Na polanie– dziecko podskakuje obunóż dookoła krzesła.
3.„Co robimy razem?” – pantomima w parach. Pobudzanie do działań artystycznych. Przybliżenie dzieciom zasad życia w społeczności.
Dla chętnych dzieci: Gra interaktywna zobacz link:
https://www.janauczycielka.blog/2020/05/rytmy-dzieci-swiata-gra-interaktywna.html?spref=fb&fbclid=IwAR2I9rJm4LOhnF0wbuN5di7PWPj8D1RHm9qGxU4zhIqLHoKWljtROrzURws
Grupa „Kotki”
WITAM KOCHANE KOTKI, DZISIAJ ZAJĘCIA MUZYCZNE, JESTEŚCIE GOTOWI – TO ZACZYNAMY!!!
1. Powitanie „Spotkanie rączek”
Gdy się rączki spotykają,
To od razu się witają (podanie dłoni)
Gdy się kciuki spotykają,
To od razu się witają (kciuk dotyka kciuk)
Gdy się palce spotykają,
To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palce drugiej dłoni)
2. „Czym ludzie różnią się między sobą”? Dyskusja, wypowiedzi swobodne dzieci. Staramy się wymienić jak najwięcej różnic, rodzic może zapisywać pomysły dzieci.
3. Zapraszam do obejrzenia prezentacji multimedialnej, o tym jak różne dzieci mieszkają na świecie, czym się różnią, jak wyglądają, co charakteryzuje ich kraj.
4. Zabawa ruchowa „Taniec z wachlarzami” – doskonalimy umiejętność naśladowania, poznajemy tradycyjną muzykę Japonii. Wachlarz zrób sobie ze zwykłej kartki, składając wzdłuż ok. dwóch razy w jedną raz w drugą stronę, możesz na niej coś narysować . Tańcz do dowolnej muzyki.
5. Nauka słów piosenki „Jesteśmy dziećmi”, a później zaśpiewajcie razem z dziećmi z teledysku.
Piosenka „Jesteśmy dziećmi”
Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
6. Zabawa prosto z dalekiego Pakistanu – Rangoli
Ta egzotyczna zabawa polega na tworzeniu barwnych kompozycji-obrazów na ziemi lub asfalcie. Narysujcie dowolny kształt lub wzór, łatwy do wypełniania. Może to być np. jakiś duży kwiat, fantazyjny domek czy mandala. Teraz należy „pokolorować” obraz barwnymi i niezwykłymi „wypełniaczami”: trawą, kamyczkami, płatkami kwiatów, listkami itp. Gdy zrobicie taki piękny obraz, zróbcie mu zdjęcie!
W Rangoli można bawić się też w domu – rozłóż na podłodze duże arkusze papieru, zrób kontury kredką lub ołówkiem, a wypełnij dowolnymi np. kaszami.
SUPER WYKONANE ZADANIA – BRAWO!!!
Grupa „Zajączki”
Witajcie kochane dzieci. Zapraszam na kolejny dzień zabaw i zajęć.
1. Zapraszam na „Aktywny alfabet”. Przeczytajcie po kolei każdą literkę z alfabetu i wykonajcie ćwiczenia.
Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/856246947877790250/
2. Zapraszam na rytmikę z Zuzią i jej mamą.
Zuzia i jej mama nauczy Was nut i pięknej piosenki o gamie i nutach. Bawcie się razem z nimi. (Przygotujcie łyżki drewniane, pudełko lub garnek, metalową łyżkę, papier do pieczenia lub śniadaniowy, gumkę – do wykonania bębenka. Do wykonania szejkera: słoik lub pudełko lub butelkę z nasypanym do nich grochem, fasolą, kaszą…)
GAMA
Do – jak dom rodzinny dom
Re – jak rechot w stawie żab
Mi – jak migdał albo miś
Fa- jesteście fajni dziś
Sol – jak solone paluszki
La – jak lala do poduszki
Si – sikorek choćby sto
I wracamy znów do do
Dźwiękodzieło – Muzyczne pogadanki #2 (Rytm, robimy szejker i bębenek)
3.„O czym myślę?”– ćwiczenie słuchu fonematycznego.
Dziecko wybiera (w myślach) przedmiot np. misia. Mówi: „Mój przedmiot zaczyna się na głoskę M”. Pozostali muszą zgadnąć, o co chodzi. Jeżeli nie zgadną, dziecko podaje jedną z charakterystycznych cech danego przedmiotu np. jest pluszowy. Po odgadnięciu przedmiotu kolejny przedmiot wybiera inna osoba. W razie potrzeby rodzic pomaga dzieciom wyodrębnić pierwszą głoskę w słowie, sprawdza też, czy dzieci, które same wyodrębniają głoski w nagłosie robią to poprawnie.
Na zakończenie zapraszam do wykonania zadań w KARTACH PRACY (Nowe przygody Olka i Ady cz.4 s.53, 54)
Grupa „Pszczółki”
WITAM KOCHANE PSZCZÓŁKI!!!
Zapraszam do wspólnej pracy i dobrej zabawy.
1. Skreślcie co drugą literę. Pozostałe litery utworzą hasło. Spróbujcie je odczytać. Powodzenia!
D G Z A I U E K C R I W
Ś L W Y I S A C T B A N
BRAWO!!!
W tym tygodniu obchodziliście swoje święto „Dzień Dziecka”. Razem z wami obchodziły je dzieci z całego świata. Mam nadzieję, że był to dla was bardzo udany dzień i życzę wam jak najwięcej takich wspaniałych dni.
2. Rozwiążcie zagadki a poznacie kolegów z innych stron świata.
Gdy czas na łowy to igloo buduje, uczy swego synka, jak się poluje. (Eskimos)
Pałeczkami ryż zjada, legendy o smokach opowiada, ma skośne oczy i żółtą skórę, jego kraj otoczony jest Wielkim Murem (Chińczyk)
Indianie mówią o nas „Blada twarz”, zajrzyj do lusterka i już go masz! (Europejczyk)
Na sawannie urządza polowanie, już z daleka słychać tam – tamów granie (Afrykańczyk)
Gdy świętuje, chodzi w pióropuszu, fajkę pokoju pali, by dodać sobie animuszu (Indianin)
GRATULUJĘ DOBRA ROBOTA!!!
3. Teraz czas na ruch:
– „Powitanie” – przywitaj się z rodzicami lub rodzeństwem po japońsku, po indiańsku
– „Piłka skacze po schodach” – skoki obunóż
– „Jazda na rowerze” – leżymy na plecach i naśladujemy jazdę na rowerze
– „Pieski idą na spacer” – chodzimy na czworakach, wydajemy odgłosy
4. Nauczcie się słów piosenki pt. „Jesteśmy dziećmi”
Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.
Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
Powiedzcie, czego chcą dzieci z całego świata?
Umiecie już słowa piosenki, to teraz posłuchajcie melodii i spróbujcie zaśpiewać piosenkę razem z dziećmi.
ŚWIETNIE!!! JESTEŚCIE SUPER!!!
5. Zadanie dla chętnych.
Pokolorujcie obrazek, na którym są dzieci z różnych stron świata. Czy potraficie powiedzieć skąd pochodzą.
DO ZOBACZENIA DROGIE PSZCZÓŁKI!!!