Grupa Motylki

Dzień dobry Motylki!

Przywitajmy się.

 

Dzień dobry Dzieci (machamy do siebie)

Słonko dla Was świeci (podnosimy rączki do góry, kręcimy nimi)

Ptaszek cicho śpiewa (machamy rączkami naśladując skrzydła ptaszka)

Kołyszą się drzewa (machamy rękami na boki)

Chmurka na niebie (podnosimy rączki do góry)

Macha dziś do Ciebie (machamy)

Wiatr leniwie wieje (bujamy się na boki)

Motylek się śmieje (uśmiechamy się szeroko)

 

Dzisiaj opowiemy Wam o naszej sali. Posłuchajcie wiersza, który przeczytają Wam Rodzice.

 

Nasza sala, autor Bożena Forma

 

Piękna nasza sala,

bardzo o nią dbamy

i na swoje miejsca 

wszystko odkładamy.

Klocki do koszyka,

kredki są w pudełkach.

Siedzą lalki, misie

równo na krzesełkach.

Bo przedszkolak zawsze 

o porządek dba,

swoje obowiązki

bardzo dobrze zna.

 

Porozmawiajcie z Rodzicami na temat wiersza:

Czy podobał się Wam wierszyk?

Do czego dzieci odkładają klocki w wierszu?

O czym trzeba pamiętać po zabawie zabawkami?

 

W każdej sali w przedszkolu znajdują się kąciki zabaw. Już niedługo je zobaczycie.

Są to:

kącik czytelniczy – gdzie są książeczki, które możecie przeglądać a Pani może Wam poczytać,

kącik konstrukcyjny – gdzie są przeróżne klocki do tworzenia fantastycznych budowli,

kącik plastyczny – tutaj są kredki, flamastry, pieczątki inne przybory, dzięki którym można tworzyć arcydzieła,

kącik przyrodniczy –tam znajdziemy fragmenty przyrody czyli liście, szyszki, kasztany itp.

kącik muzyczny – w którym znajdziecie instrumenty 

i wiele, wiele innych.

 

Dzięki kącikom możecie szybko wszystko znaleźć ale także łatwiej Wam będzie posprzątać po zabawie.

Teraz zadanie dla Was. Przypatrzcie się kącikom, Rodzice przeczytają Wam nazwy a Wy zastanówcie się czy wszystko jest na swoim miejscu?

grafika przedstawiająca podpisane  kąciki zabaw w przedszkolu

 

Na zakończenie krótka rymowanka, która pozwoli zapamiętać, że po zabawie należy zawsze posprzątać.

O zabawki zawsze dbamy,
Po zabawie je sprzątamy.
Każdy przedszkolak o tym wie,
Po zabawie sprząta się.

Do jutra Motylki!

 

 

Grupa Jeżyki

Witam Was kochane przedszkolaki! 🙂

Na początek gimnastyka języka „ Sprzątamy nasze buzie”.

Dziecko siedzi na dywanie i powtarza za rodzicem ruchy, które on mówi i które pokazuje:

Zamiatamy podłogę– dziecko porusza językiem po dolnych zębach.

Myjemy sufit– dziecko przesuwa językiem po podniebieniu.

Myjemy ściany – dziecko porusza językiem raz po policzku prawym, raz po lewym.

Pięknie to wykonaliście .

 

Teraz nauczmy się piosenki o Jeżyku.

„Jeżyk”

Jeżyk biegnie znów, robi „tup tup tup”

w lesie słychać już dźwięki małych stóp.

Brzuszek duży ma, uszka małe dwa,

kolce ostre lecz gdy tylko bronić się ma.

 

Noskiem wącha świat, bada czy wszystko gra,

pędzi niczym wiatr, ucieka w siną dal.

A gdy pora spać, główkę do snu kłaść,

zbiera liście aż będzie domek stać.

 

 ref:

 Choć malutki jest ten jeż,

 to odważny z niego zwierz

 i przyjaciół wciąż odwiedza gdy – bawić się chce!

 

 

Gdy jeżyk budzi się, otwiera oczka swe,

szuka już pyszności, aby szybko coś zjeść.

Łapkami kopie rów, robaczki łapie znów,

wkłada tyle sił, że aż brak mu tchu.

 

 ref:

 Choć malutki jest ten jeż,

 to odważny z niego zwierz

 i przyjaciół wciąż odwiedza gdy – bawić się chce!

 

Zabawa „Czego tu brakuje?”

Rodzic  układa przed dzieckiem różne zabawki (misia, lalkę, samochód). Dziecko nazywa te zabawki. Następnie zamyka oczy, a rodzic  chowa jedną zabawkę. Kiedy dziecko otworzy oczy, mówi, której zabawki brakuje.

 

Na koniec ćwiczenia grafomotoryczne.

Spróbujcie po kropeczkach namalować jeża. Wiem, że sobie poradzicie z tym zadaniem,

ale jeśli, któreś dziecko nie potrafi może jeżyka pokolorować.

 

karta pracy przedstawiająca jeża - ćwiczenie grafomotoryczne

 

 

Grupa Pieski

Dzień dobry Pieski!

Dziś rozpoczynamy od ćwiczeń gimnastycznych. Na pewno wiecie, że ruch to zdrowie.

 

Posłuchajcie piosenki „Cztery łapy”.

Poprzez miedze, poprzez łąki,

poprzez leśne ścieżki wąskie,

cztery łapy psa unoszą w świat.

 

Łapy, łapy, cztery łapy,

a na łapach pies kudłaty.

Kto dogoni psa? Kto dogoni psa?

Może ty, może ty, a może jednak ja!

 

Kiedy biegnie z rozwichrzoną psią czupryną,

nos przy ziemi jak tropiciel nisko niesie.

O odwadze przypomina groźną miną

i ogonem w cztery strony świata macha.

 

Poprzez miedze, poprzez łąki,

poprzez leśne ścieżki wąskie,

cztery łapy psa unoszą w świat.

 

Łapy, łapy, cztery łapy,

a na łapach pies kudłaty.

Kto dogoni psa? Kto dogoni psa?

Może ty, może ty, a może jednak ja!

 

grafika przedstawiająca 5 różnych psów

Teraz spróbujcie wykonać zadanie.

obrazek karta pracy przedstawiająca drogi zwierząt do ich domów

 

Na koniec spróbujcie narysować razem z rodzicem pieska.

Poniżej filmik z nauką narysowania pieska 😉

 

Grupa Wiewiórki

grafika przedstawiająca napis witamy wszystkie dzieci z grupy wiewióreczki oraz obrazek grupy dzieci, grającej na instrumentach

1. Przywitamy się zabawą paluszkową – ,,Orkiestra’’.

 

,,Słychać trąbkę:  tru, tu, tu ( dzieci poruszają paluszkami na wysokości ust)

Teraz flecik: fiu, fiu , fiu ( dzieci poruszają paluszkami pod brodą)

Na pianinku: la, la , la ( poruszają paluszkami przed sobą, dłonie obok siebie)

Kto tak pięknie tutaj gra?( przystawiają dłoń do ucha )

Na bębenku : bam, bam, bam ( zaciskają dłonie w pięści i naprzemiennie nimi wymachują )

Talerzami zrób : ta dam !! ( rozkładają szeroko dłonie i dynamicznie je łączą )’’.

 

2. Drogie dzieci dziś zapoznamy się z Kodeksem Przedszkolaka i z zasadami, które będą obowiązywać w przedszkolu.

Przygotowane zagadki pomogą Wam w zapoznaniu się z zasadami.

 

Podczas tego posiłku piję mleko lub kakao

Mogę zjeść też owsiankę albo kanapeczkę zdrową

(śniadanie).

 

Mówimy o niej, że jest duża i do tego służy

Aby rosół z talerza trafił wprost do buzi

(łyżka).

 

Podczas tego posiłku zupę zajadam ze smakiem,

A na drugie danie ziemniaczki, mięsko i marchewkę startą z burakiem

(obiad).

 

Może być głęboki, płytki też być może-

Gdy zrobię kanapkę, na nim ją położę

 ( talerz).

 

Ma ucho, lecz nie do słuchania

Przyda się za to do jego trzymania

( kubek).

grafika plakat przedstawiający kodeks przedszkolaka

 

 

Grupa Zajączki

Dzień dobry Drogie dzieci przywitamy się ze sobą piosenką :

Wszyscy są, witam Was

Zaczynamy już czas

Jestem ja jesteś ty

raz dwa trzy.

 

Po pięknym przywitaniu się zapraszam was kochane dzieci do porannej gimnastyki.

 

Wysłuchajcie rymowanki i pokazujcie do treści

 

Do przedszkola idą dzieci ( maszerują w miejscu)

Złote słonko jasno świeci ( kreślą koło)

Przez okienko promyk wpada ( Skok obunóż do przodu)

I radosny ukłon składa.( kłaniają się)

Do przedszkola idą dzieci ( ( maszerują w miejscu)

A tu z nieba śnieżek leci ( ruchem dłoni i palców naśladują sypiący śnieg)

Płatki śniegu kręcą się ( rączki na biodra i obracają się dookoła)

A ja ciepło witam cię!( machają do kolego, koleżanki)

Do przedszkola idą dzieci ( maszerują w miejscu)

Każde ma szal i berecik( dotykają szyi i czubka głowy)

W małe noski szczypie mróz( chwytają się za czubek nosa)

Ja ,, dzień dobry” mówię już( machają do siebie)

Idzie dzieci gromada ( maszerują w miejscu)

A na dworze deszczyk pada ( ruchem dłoni i palców naśladują padający deszcz)

Kropelkami w okno stuka ( uginają palec wskazujący i naśladują pukanie)

Uśmiechniętych buziek szuka ( uśmiechamy się szeroko)

Idzie dzieci gromada ( maszerują w miejscu)

Do przedszkola wietrzyk wpada ( skok obunóż)

Tańczy zwinnie jak laleczka ( kołyszemy się z rękami w górze)

Pogwizduje: Hej! Piąteczka

I na koniec praca plastyczna.

Pokoloruj ilustrację przedstawiającą  dzieci, które z uśmiechem idą do przedszkola.

kolorowanka przestawiająca dzieci idące do przedszkola

 

Grupa Sówki

Dzień dobry. Witam serdecznie wszystkie przedszkolaki, oraz ich rodziców.

Mam na imię Ola i będę Waszą nową panią.

Zapraszam do wspólnej zabawy, póki co w formie zdalnej, ale mam nadzieję

że wkrótce się spotkamy w przedszkolu i będziemy  mieli okazję  się poznać.

 

1.Czy lubicie podróżować? Wiem, że tak. Ciekawa jestem jakim środkiem lokomocji wybraliście się na wakacje? samochodem, pociągiem, samolotem, rowerem…

Spróbujcie nazwać wszystkie środki lokomocji: wyklaszczcie sylaby i je policzcie.

grafika przedstawiająca środki lokomocji

2.Rozwiążcie zagadki o różnych środkach lokomocji.

 

Pędzi po torze szybko, z daleka,

bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

 

 

Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.

Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

 

 

Ma maskę, a pod nią konie,

cylindry – nie na głowie.

A w środku siedzi człowiek. (samochód)

 

 

Ta wielka latająca maszyna

owada – ważkę, przypomina. (helikopter)

 

3.Proponuję, aby każdy z was samodzielnie narysował, namalował ulubiony pojazd. Jak już rysunek będzie gotowy zastanówcie się wspólnie z rodzicami z jakich figur geometrycznych się składa. Czy pamiętacie ich nazwy?

 

4.W tym zadaniu otoczcie pętlą w kolorze niebieskim- koła, zielonym-trójkąty,

 czerwonym-kwadraty ,a żółtym – prostokąty. Powodzenia.

grafika przedstawiająca figury geometryczne

 

5. A teraz pora na piosenkę:  Piosenka o FIGURACH || DrobNutki || Piosenki DLA DZIECI

 

6.Na zakończenie – zabawa pantomimiczna„ Odgadnij, co robiłem/robiłam podczas wakacji”.

Dzieci naśladują czynności, które wykonywały podczas letniego wypoczynku. Rodzic odgaduje, o jaką czynność chodzi.

Powodzenia i miłego popołudnia.

Pozdrawiam serdecznie.

 

 

Grupa Pszczółki

Witam wszystkie Pszczółki 😊

Przygotowałam dla Was kolejne zabawy, na dzisiejszy dzień.

 

Na początku zapraszam do ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę.

Pani Asia przesłała Wam piosenkę grupową, a ja chciałam abyście nauczyli się wiersza o naszej grupie.

 

My starszaki jesteśmy fajne dzieciaki – ale często rozrabiaki.

Pracowitość w sobie mamy, bo się Pszczółki nazywamy.

Lubimy nasze przedszkole, tam możemy śpiewać, tańczyć, grać;

I po prostu zawsze chcemy, jak najwięcej z siebie dać.

 

Kolejna super zabawa na orientację przestrzenną.

A teraz zabawa „Marsz pod dyktando” ( proszę zaznaczyć dziecku frotką lub zwykłą gumką lewą rękę).

 

Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją osoby dorosłej.

-Idź w prawo 2 kroki…

-Idź do przodu 3 kroki… do tyłu 1 krok…teraz 5 kroków w lewo, itd.

 

Następna zabawa to „Pudełkowe kodowanie” ( proszę przygotować 20 pasków z białej kartki, wytłaczankę po jajkach i 10 mazaków)

A na zakończenie – ćwiczenia grafomotoryczne- karty pracy ( można wybrać dowolne, które dziecku się podobają, żeby się otworzył link trzeba go skopiować i wkleić w przeglądarce).

http://ps9.kielce.eu/sites/default/files/pliki/2020-03/grafomotoryka-kartypracy1.pdf