Propozycje wakacyjnych zajęć  i zabaw dla wszystkich grup przedszkolnych na wtorek 🙂

Witajcie kochane dzieci!!!! Dzisiaj ostatni dzień naszych zajęć .

ZACZYNAMY!

 

I. Ćwiczenia logopedyczne.

– Szum morza. Dziecko naśladuje szum morskich fal: mówi: szszszuuu, szszszuuu, szszszuuu… i porusza odpowiednio rękami.

– Rybki. Dziecko naśladuje ruchy pyszczka rybek – otwiera i zamyka ściśnięte usta.

– Górskie echo. Dziecko na jednym wydechu mówi: Halo, halo, halooooo…

– Owieczki na hali. Dziecko chodzi na czworakach, naśladuje pasące się owieczki i baranki, co jakiś czas mówi: bee, bee, bee…

 

II.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

  • Marsz po obwodzie koła, dłonie oparte na biodrach – kciuk znajduje się z przodu, a pozostałe palce – z tyłu. (Należy zwrócić uwagę na wyprostowane plecy, wciągnięty brzuch, wysokie podnoszenie kolan).
  • Swobodny bieg po pokoju, na hasło: Wichura – podbieganie przez dziecko do ściany i przyleganie do niej plecami, ramiona ułożone w skrzydełka, brzuch wciągnięty.
  • Marsz po pokoju, szarfa (apaszka, chusta) leży na głowie, złożona na pół, odliczenie sześciu kroków, wspięcie na palce, uniesienie ramion w górę, wdech nosem, opuszczenie ramion, wydech ustami.
  • Leżenie na brzuchu, ramiona wyprostowane (są przedłużeniem tułowia), na sygnał podniesienie głowy i rąk z szarfą nisko nad podłogą, wytrzymanie około 5 sekund, opuszczenie głowy i rąk.
  • Siad prosty, podparty z tyłu, rozłożona szarfa leży na podłodze – zwijanie szarfy jedną nogą, zgiętą w kolanie, przesuwając ją palcami stopy. Potem – zmiana nóg.
  • Pozycja stojąca, trzymanie szarfy za plecami jedną ręką, podniesioną do góry – łapanie szarfy od dołu drugą ręką, opuszczoną, zgiętą w łokciu, przeciąganie szarfy rękami, naśladowanie wycierania się ręcznikiem. Potem – zmiana rąk.
  • Ćwiczenia w parach (z rodzicem): siad prosty w rozkroku naprzeciw siebie, oparcie stóp o stopy partnera, trzymanie dwóch szarf wyciągniętymi do przodu rękami (jak do przeciągania liny), naprzemienne pociąganie za szarfy przez ćwiczących, odchylanie się i pochylanie partnera.
  • Siad klęczny, trzymanie dłońmi szarfy za końce, oparcie dłoni o podłogę blisko kolan, odsunięcie szarfy jak najdalej (zwrócenie uwagi, aby pośladki pozostawały oparte na piętach), głowa pochylona, znajduje się pomiędzy ramionami – kwiat się rozwija. Powolne przesuwanie szarfy do kolan, uniesienie ramion z szarfą do góry, pogłębienie odchylenia – kwiat jest rozwinięty.
  • Marsz po obwodzie koła, ramiona z szarfą uniesione do góry.

 

III. Wysłuchanie opowiadania pt. ,,Wakacje Oli”, układanie zakończenia.

Wskazywanie, jak należy się zachować, aby bezpiecznie spędzić wakacje oraz jak należy postępować w przypadku, gdy dziecko się zgubi.

 

,,Wreszcie wakacje – powiedziała Ola budząc się rano w pokoju z widokiem na morze. To były wyczekiwane wakacje po długim roku szkolnym, obfitym w przygody i uroczystości.

,,Jemy śniadanie i wychodzimy na plażę”- powiedziała mama. Po pysznej jajecznicy Ola, jej siostra Ala i tata byli już gotowi do wyjścia. Cała rodzina wyruszyła na plażę. Po drodze zatrzymali się przy budce z lodami. Lody były kolorowe a wybór niespotykanie duży. Ola i Ala nie mogły się zdecydować .

Kiedy Ola wybrała już malinową i pistacjową gałkę spostrzegła budkę z kolorowymi muszelkami i innymi pamiątkami z wakacji. Szybko do niej pobiegła, bo przecież obiecała babci muszelki. Gdy z zapartym tchem oglądała pamiątki nagle zobaczyła, że jest sama. A gdzie mama i tata?

Ola szybko wybiegła ze sklepiku, ale rodziców nie było widać w pobliżu. Natychmiast udała się do pani kasjerki i powiedziała że się zgubiła, że się nazywa Ola Nowak. Pani kasjerka powiadomiła ratownika. Po chwili przez megafon zabrzmiał komunikat o znalezionej dziewczynce Oli. Po 10 minutach do sklepiku dotarli rodzice, którzy również szukali córki. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze. Ola już na zawsze zapamięta, że nie wolno oddalać się od rodziny.

 

Przypomnienie zasad bezpiecznych wakacji, poprzez odpowiedź TAK lub NIE (podniesienie kartonika z zielonym lub czerwonym światłem), na zadane pytania:

  • Czy należy posmarować skórę kremem z filtrem, przed wyjściem na słońce?
  • Czy w lesie można palić ognisko?
  • Czy biała flaga oznacza, że można się kąpać?
  • Czy na plaży można zakopać śmieci?
  • Czy w górach można spacerować w klapkach?
  • Czy w każdym miejscu można skakać na główkę do wody?
  • Czy w górach należy zawsze iść wyznaczonym szlakiem?
  • Czy podczas jazdy na rowerze należy mieć kask?
  • Czy w czasie burzy można stać pod drzewem?
  • Czy jeśli się zgubimy, możemy prosić o pomoc nieznajomego pana?
  • Czy dzieci powinny mieć rękawki i koła ratunkowe?

 

Filmy edukacyjne „Bezpieczne wakacje”

 

Pamiętajcie o bezpieczeństwie i numerach alarmowych!

 

„Tajemniczy worek”- zabawa dydaktyczna

Rodzic wkłada wcześniej do worka różne zabawki do piasku, klapki, ręcznik, muszelki, olejek do opalania, dmuchane rękawki do pływania. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie poprzez dotyk tego, jaki przedmiot znajduje się w środku. Powinno włożyć do niego rączkę i bez patrzenia odgadnąć, co właśnie w niej trzyma. Dziecko opisuje głośno przedmiot, który wybrał z worka a rodzic musi odgadnąć, co to za przedmiot.

 

„Trochę wody dla ochłody”  –w przerwie pomiędzy podróżami i na letnie upały polecam wspólnie z Rodzicami zrobić pyszne i zdrowe napoje:)

 

Można również wykonać żaglówkę według wzoru

Propozycje tańców dla dzieci 🙂

Tańce połamańce ze Spoko Loko

 

Zabawa ruchowa „Rusz głową”

 

Posłuchajcie piosenki „Przyszło lato”

 

Polecane bajki i filmy dla dzieci

 

Kochane Przedszkolaki!

Zasłużyliście na prawdziwy certyfikat! 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Czas na życzenia …

Życzenia na zakończenie roku szkolnego, przedszkolnego – animacja z głosem

 

A teraz przyjmijcie życzenia wspaniałych wakacji od swoich Pań 🙂