grafika pisanki

Grupa Motylki

Witajcie Motylki!

Dzisiejszy temat to „WIELKANOCNE KURCZĄTKA” 🙂

Na początek przypomnijmy sobie zabawę o kurce, którą bardzo dobrze znacie. Pośpiewajcie razem z Rodzicami i pokazujcie tak jak to robimy w przedszkolu. 

Teraz posłuchajcie  wierszyka o pewnym małym kurczątku. Poproście Rodziców, aby go przeczytali, a następnie spróbujcie naśladować ruchy według instrukcji.

Wielkanocna niespodzianka – ilustracja ruchowa wiersza P. Siewiera – Kozłowskiej pt. „Czy to jajko czy nie jajko?”

 

W gniazdku jajko raz leżało ( dzieci leżą na dywanie, zwijają się w kulkę),

które dziwnie popękało.
Wyszła z jaja głowa mała (dzieci wychylają głowę, obracają ją na boki),

małym oczkiem zamrugała (mrugają oczami).
Na niej dziobek też malutki (usta zwijają w dzióbek),

co rozjaśni wszystkie smutki.
A na końcu małe nóżki (dzieci rozprostowują nogi),

każda nóżka ma pazurki (poruszają palcami stóp).
Jeszcze tylko ogon mały (pokazywanie rękami ogona).
Oto kurczak doskonały (dzieci wstają i prezentują wygląd kurczaka wskazując na siebie).

 

Czas się poruszać! Poproście Rodziców, aby wspólnie z Wami potańczyli do utworu „Taniec kurcząt w skorupkach” M. Musorgskiego. Tańczymy dowolnie, ale ważne jest, aby to był rytmiczny taniec, a w przerwach zatrzymujemy się. Poniżej koncert Filharmonii Narodowej dla dzieci,  na którym zaprezentowano właśnie ten utwór.

I jak poszło? Jak spotkamy się w przedszkolu to potańczymy wspólnie do tego utworu. Teraz odpoczniemy.

Jeśli macie ochotę to nauczcie się rysować kurczątko. Krasnal Tadzio pomoże wam – kliknijcie w kolejny filmik.

 

Jeśli chcecie nam pokazać Wasze kurczątko to będziemy bardzo szczęśliwe.  A może macie jakiś pomysł na innego kurczaka wielkanocnego? Jeśli uda się Wam zrobić jakąś pracę plastyczną to poproście Rodziców, aby nam ją wysłali.

Na koniec karta pracy – kurczątko zgubiło Mamę Kurę. Trzeba je do niej zaprowadzić.

grafika karta pracy kurczątko

Dziękujemy za zabawę. I do jutra!

 

grafika pisanki

Grupa Jeżyki

Dzień Dobry!

– Witam tych, którzy lubią się uśmiechać,
– Witam tych, którzy lubią wiosnę,
– Witam tych, którzy z utęsknieniem czekają na Wielkanoc,
– Witam tych, którzy lubią dostawać prezenty,
– Witam tych, którzy lubią się dobrze bawić. 😉

Malujemy gigantyczne pisanki 🙂

Zajączkowy tor przeszkód z rodzicem.

Można go ułożyć z poduszek. Dziecko i rodzic pokonuje je kicając, zamiast po prostu biec. Wygrywa ten zajączek, któremu uda się pokonać trasę w najkrótszym czasie.

 

Zabawa „Ciepło-Zimno” z wykorzystaniem jajka-pisanki

Rodzic prosi dziecko o wyjście z pokoju, a sam chowa pisankę w dowolnym miejscu. Dziecko ma za zadanie odnaleźć pisankę na podstawie wskazówek rodzica, który może używać tylko słów „ciepło” – „zimno”. Po znalezieniu pisanki, role się odwracają. Teraz dziecko ukrywa pisankę, a rodzic ma za zadanie ją odnaleźć.

 

Zobacz filmik „Tradycje wielkanocne”

Praca plastyczna „Kurczaczek na jajko”

Do wykonania potrzeba:

– rolki po papierze

– klej

– odbite rączki

– nożyczki

– farba żółta

– kredki

Rodzice pomagają w odrysowaniu rączek dziecka, a później w wycięciu rączek.

grafika praca plastyczna kurczak

 

Karta pracy

grafika karta pracy wielkanoc

Na koniec ćwiczenia grafomotoryczne.

grafika ćwiczenie grafomotoryczne pisanka

 

grafika pisanki

Grupa Pieski

Witajcie Dzieci. Klikając w obrazki dowiecie się jakie zadania się tam schowały – specjalnie dla Was.

 

 

grafika pisanki

Grupa Wiewiórki

Dzień dobry Drogie dzieci.

Zaczynamy zajęcia.

Zabawa inscenizowana z wykorzystaniem tekstu wiersza „Kokoszka” (autor nieznany).

Powiem wam bajeczkę Miałam kokoszeczkę . A ta kokoszeczka znosiła jajeczka. Wcale to nie bajka, że z każdego jajka wyszła ta żółciutka kureczka malutka. Potem kokoszeczka wkoło ogródeczka razem z kurczętami zbierała ziarneczka. Jastrząb wygłodzony raz nastawił szpony, ale moja kurka podarła mu piórka.

Dzieci: chodzą po kole, w środku R. (w roli kwoki) śpiewa pierwszą zwrotkę piosenki, przykucają, kulą głowy w ramionach, a następnie powoli podnoszą się, naśladując wykluwanie kurczątek z jajek, splatają ręce z tyłu, spacerują jedno za drugim za N., lekko kołysząc się na boki, przykucają i stukają palcami o podłogę, udając, że zbierają ziarenka.

Wbiega rodzic-jastrząb, kurczątka gromadzą się na środku sali, w pobliżu swej mamy, jastrząb próbuje zaatakować kurczątka, a mama kura, machając rękami jak skrzydłami, biega wokół nich, broniąc ich przed atakiem.

 

Rytmiczne dzielenie nazw obrazków związanych z Wielkanocą, przeliczanie ile sylab ma dane słowo.

grafika babka wielkanocna

grafika baranek wielkanocny

grafika koszyk wielkanocny

grafika pisanki

 

Dowolny taniec przy piosence „Wielkanocny koszyczek”,  próba śpiewania piosenki.

Praca plastyczna  – kolorowanie koszyczka według oznaczonych kolorów.

kolorowanka według kolorów - koszyk wielkanocny

 

 

grafika pisanki

Grupa Zajączki

Witam Was we wtorkowy dzień naszej pracy.

1.Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od zabawy naśladowczej z wierszykiem.

 

Koło małe – dzieci ręką rysują w powietrzu koło.

Koło duże – dwoma rękoma rysują duże koło?

Głowa prosto – pozycja wyprostowana.

Ręce w górze – wyciągnięte ręce pionowo.

Schyl się w prawo -skłon w jedną stronę.

Schyl się w lewo skłon w druga stronę.

Tak jak w lesie szumi drzewo -wymachy rąk w różne kierunki

 

2. Zapraszam Was do posłuchana filmiku na temat ważnych symboli WIELKANOCNYCH

 

3. Nauczymy się piosenki „Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem”

Święta będą radośniejsze, jeśli będziecie śpiewać o nich piosenkę.

 

„ Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem ”

Brązowy zajączek

Cukrowy baranek

Kawałek kiełbaski

I kilka pisanek

 

Ref.: Z jajkiem i zającem Święta Wielkanocne

Z deszczem czy ze słońcem Święta Wielkanocne /x2

 

Żółte tulipany

Tam żółte żonkile

Pierwsze przebiśniegi

Już krokusów tyle

 

Ref.: Z jajkiem i zającem Święta Wielkanocne……./x2

 

Świąteczne zapachy

Świąteczne porządki

Sprzątanie w ogrodzie

W koło równe grządki

 

Ref.: Z jajkiem i zającem Święta Wielkanocne…./x2

 

A teraz posłuchaj:

Dobrej zabawy i do jutra!

 

 

grafika pisanki

Grupa Sówki

Witamy wszystkich w ten piękny wtorkowy dzień. Przypomnijcie sobie nazwy dni tygodnia, nazwy miesięcy i pór roku. Jeśli wykonaliście polecenie bez pomyłki to gratulujemy! A teraz zaczynamy…

I. Posłuchajcie piosenki pt: „Znaki Wielkanocne”

 

Odpowiedzcie na pytania:

− O czym jest piosenka?

− Jakie znaki wielkanocne występują w piosence?

 

Przeczytajcie nazwy zdjęć i dopasujcie je do właściwych ilustracji.

grafika symbole wielkanocne z podpisami

Chętne dzieci mogą wykonać zadania z KP CZ.4 S.64, 65

 

II. „Wielkanocne zadania KICKA” – zabawy matematyczne. Kochane dzieci przygotowałam dla was karty pracy . Mam nadzieję, że świetnie sobie poradzicie – życzę powodzenia!!! Czekam na efekty waszej pracy.

KARTY PRACY DLA 6- LATKÓW

Rozwiąż zadanie tekstowe.

 

Zadanie 1

Zajączek miał w koszyczku 12 pisanek. Zaniósł 7 kurczaczkowi. Ile zostało pisanek w koszyczku Zajączka?

 

………………………………………………………………………………………………………….

Zadanie 2

Z jajek w kurniku wykluło się 10 kurczaczków. 5 kurczaczków wyruszyło razem z Zajączkiem roznosić wielkanocne koszyczki. Ile kurczaczków zostało w kurniku?

 

…………………………………………………………………………………………

Dla pracowitych mróweczek proponuję wykonanie zadań związanych z tematyką WIELKANOCNĄ, w (KP. Cz.4 s. 68,69)

 

III . Zabawa badawcza – Jajka i woda.

(surowe jajko, ugotowane jajko, szklane naczynia, sól, łyżka)

zdjęcie eksperymentu woda i jajka

Do wody w przezroczystym naczyniu dzieci wkładają ugotowane jajko i dosypują stopniowo sól (około 10-12 łyżek).

Delikatnie (po ściance naczynia) dolewają czystą wodę. Obserwuj ich zachowanie.

zdjęcie eksperyment jajko

 

Tu możesz zobaczyć filmik z tym eksperymentem.

Wnioski:

Po włożeniu do słoika z wodą jajko tonie, gdyż jest cięższe od wody (dzieje się tak dlatego, że jajko ma większą gęstość niż woda). Kiedy wsypujemy do wody sól i robimy solankę, jajko unosi się na powierzchni wody, ponieważ sól zwiększa gęstość wody tak, że solanka przewyższa gęstość jajka. Po dolaniu wody, w ostatniej fazie eksperymentu, jajko pływa w środku wysokości szklanki, bo woda ma mniejszą gęstość niż solanka, więc unosi się grubą warstwą na jej powierzchni. Jajko ma gęstość większą niż woda, lecz mniejszą niż solanka. Tonie przez warstwę wody, ale osiada na górze solanki.

Ciekawostka: Czy wiecie jak rozpoznać jajko surowe i gotowane?

Jeśli wprawimy w ruch obrotowy jajko ugotowane będzie kręciło się bardzo szybko. Surowe jajko wprawione w ruch, obraca się tylko przez chwilę, a potem się zatrzymuje. powodem jest jego płynny środek, który porusza się wewnątrz skorupki w różne strony, co hamuje szybkie poruszanie się jajka.

 

„KOLOROWE PISANKI” – praca plastyczno – techniczna.

Myślę, że to już nie jest zadanie dla Was kochani tylko przyjemność – ozdóbcie pisankę według własnego pomysłu.

Podsyłam strony z ciekawymi propozycjami i wzorami

Myślę, że świetnie Wam poszło!!!! Bardzo się cieszę, że dzisiaj byliście na zajęciach. Zapraszam na jutro. Do zobaczenia.

 

grafika pisanki

Grupa Pszczółki

Witam moje Pszczółeczki, ale mamy piękną pogodę za oknem prawda?!!!

Mnie od razu chce się skakać, mam nadzieję, że Wam też, bo dziś będą zajęcia ruchowe. Ubierzcie się wygodnie i zróbcie sobie miejsce do ćwiczeń.

1. Na początek rozgrzewka z muzyką, dlatego otwórzcie sobie filmik podany poniżej

 

2. Po takiej rozgrzewce, to pewnie chcecie więcej i więcej, dlatego teraz wykonajcie zestaw ćwiczeń. Potrzebujecie do ćwiczeń tylko piłkę.

· Rzut piłki do partnera.

Dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą. Mama, tata lub ktoś z rodzeństwa siedzi w odległości około 2 metrów przed, przodem do niego. Dziecko unosi ręce z piłką i rzuca ją do partnera. Ćwiczenie powtarzamy ok. 5x.

· Podanie piłki bokiem.

Stańcie jeden za drugim, w lekkim rozkroku, w odległości od siebie około 0,5 metra. Podajemy piłkę do następnej osoby raz w lewą stronę raz w prawą stronę.

· Rzucanie piłki do celu.

Dziecko chodzi po pokoju z piłką w dłoniach. Na środku ustawiamy kosz/pudełko. Na klaśnięcie, gwizdek lub inny umówiony sygnał rzucamy piłkę i staramy się, aby trafiła do kosza.

· Toczenie piłki wokół siebie.

Dziecko siedzi z wyprostowanymi nogami, piłkę trzyma w dłoni. Stara się toczyć piłkę po podłodze dookoła siebie, czyli blisko przy biodrach, wokół wyprostowanych nóg i z tyłu. Ćwiczenie wykonujemy 3 razy w jedną stronę , później 3x z druga stronę.

· Unoszenie piłki kolanami.

Dziecko leży na plecach, nogi ugięte w kolanach, piłkę umieszczamy między kolanami, lekko ją ściskając. Dziecko unosi kolana z piłką do klatki piersiowej i z powrotem. Ćwiczenie wykonujemy 10x.

· Toczenie piłki pod biodrami.

Dziecko w dalszym ciągu leży na plecach, nogi ugięte w kolanach, podnosi biodra i toczy rękami piłkę pod biodrami, następnie kładzie biodra na ziemi, potem w drugą stronę toczy piłkę unosząc biodra. Ćwiczenie powtarzamy na zmianę w prawą i lewą stronę 10 x.

· Żuki toczące kulki.

Dzieci chodzą na czworakach, popychając głową piłkę, Popychają ją czołem. Powoli aby się nie oddalała.

· Podskoki z piłką.

Dziecko piłkę umieszcza między kolanami, podskakuje przemieszczając się w różnych kierunkach.

· Uspakajamy oddech.

Dziecko trzyma piłkę w dłoniach i chodzi w dowolnym kierunku, unosi piłkę do góry (robi wdech) i przed sobą (robi wydech).

 

SUPER WYKONANE ĆWICZENIA!

Wiem że teraz potrzebujecie chwilę, aby odetchnąć. Zróbcie to, a później wykonajcie jeszcze zadania w kartach pracy (fioletowa) -strony 78 i 79. Powodzenia!!!