31 marca 2020 r. (wtorek )
Dziś propozycje zabaw ruchowych
Grupa „ Motylki”
Dzień dobry, dzień dobry kochane Motylki. Dzisiaj wtorek, czyli czas na zajęcia ruchowe. My dzisiaj zrobimy sobie zajęcia taneczno-ruchowe.
- Dzisiaj połączymy sobie rozgrzewkę z pierwszą częścią zajęć głównych. Dobrze ćwicz. Niektóre elementy przydadzą Wam się do tańca. Na początek wykonajcie kilka głębokich oddechów -nosem wdech (nabieramy powietrze), a buzią wydech (wypuszczamy powietrze).
- Przećwiczone?! To teraz czas na odtwarzanie przez dzieci treści opowieści ruchowej:
Jak co dzień rano gdy budzik dzwoni drrrr… każdy przedszkolak jest już wyspany. Otwiera oczy, podnosi głowę, już jest gotowy by wstać (dzieci wstają). Po takiej nocy dobrze przespanej mocno się przeciągamy. Raz w jedną stronę, raz w drugą stronę. I teraz na pewno już się obudziliśmy!
Więc co teraz robić? Przedszkolak wie! Najpierw się umyć musimy! Więc do łazienki ładnie pójdziemy, a tam umyjemy rączki, buzię, szyję… no i zęby też przedszkolak myje. Więc bierzemy szczoteczki i pastę. Okręcamy pastę, wyciskamy na szczoteczkę i szorujemy…. Hmmm chyba już jesteśmy czyściutcy.
Więc zapraszam na śniadanie. Siadamy do stołu, jemy kanapeczki, pijemy herbatkę. Ale co to, za gorące, więc dmuchamy by ostudzić ją troszkę. Śniadanko zjedzone?! Oczywiście. Więc pora do przedszkola się wybrać.
Ubieramy spodnie. Najpierw na jedną nogę, potem na drugą nogę, szybko też skarpetki włożę! Teraz bluzkę nakładamy najpierw przez głowę, i dwie rączki wkładamy. No już prawie gotowi jesteśmy! Teraz tylko buty nakładamy na jedną nogę i na drugą też! Kurtkę nakładamy ,szalika na szyję, czapkę na głowę, rękawiczki na ręce i gotowe!
Bierzemy mamę za rękę i ruszamy w drogę! Najpierw powoli spacerkiem, teraz przyśpieszamy bo już czas nas goni, teraz biegiem ruszamy do drzwi przedszkolnych. STOP! Jesteśmy na miejscu, więc do szatni wchodzimy i się rozbieramy. Ściągamy czapkę, szalik, rękawiczki, kurtkę buty. Zakładamy kapcie na jedną nogę na drugą też. Na pożegnanie mamie machamy, najpierw jedną rączką, teraz drugą i buziaka posyłamy… I do sali w poskokach wesołych ruszamy. A tam pani do kółeczka z uśmiechem nas woła, włącza muzykę i do zabawy woła…
A gimnastyka dobra sprawa
Dla nas wszystkich to zabawa
Ręce w górę i w przód i w bok
Skok do przodu, w górę skok
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Kolana, pięty x2
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos!
Jednak zabaw jest już koniec, wszyscy się zmęczyli… więc gdy mamę zobaczyli, poszli z nią do domu. A tam pora już na spanie wszyscy już ziewają. Pora do łóżeczek się położyć i zasnąć.
- Teraz zapraszam na obejrzenie i wysłuchanie piosenki. Następnie spróbujcie zatańczyć.
https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8
- Na zakończenie wykonamy ćwiczenia grafomotoryczne. Pamiętajcie o prawidłowym trzymaniu ołówka.
Grupa „ Jeżyki”
Dzień dobry, dzień dobry kochane Jeżyki. Dzisiaj wtorek, czyli czas na zajęcia taneczno-ruchowe.
- Dzisiaj połączymy sobie rozgrzewkę z pierwszą częścią zajęć głównych. Dobrze ćwicz. Niektóre elementy przydadzą Wam się do tańca. Na początek wykonajcie kilka głębokich oddechów -nosem wdech (nabieramy powietrze), a buzią wydech (wypuszczamy powietrze).
- Przećwiczone?! Czas na odtwarzanie przez dzieci treści opowieści ruchowej:
Jest pogoda słonko świeci idą sobie małe dzieci- Raz, dwa, trzy
(dzieci maszerują rytmicznie- gra na bębenku, brzuchu)
A tu nagle pada deszczyk- kap, kap, kap
(dzieci w przysiadzie uderzają rytmicznie o podłogę)
I po liściach tak szeleści- szur, szur, szur
(dzieci zabierają z podłogi gazetę i szeleszczą nią)
Deszcz ustaje- słonko świeci do ogrodu biegną dzieci- hyc, hyc, hyc
(dzieci biegną na palcach machając gazetami)
Bawią się dzieci z ochotą, nagle patrzą- wszędzie błoto- hop, hop, hop
(dzieci kładą na podłogę gazety i przeskakują przez nie)
Jest pogoda, słonko świeci dziś jabłuszka zbiorą dzieci
(dzieci zbierają jabłka z ziemi)
Znowu deszczyk zaczął padać- parasole czas rozkładać
(dzieci maszerują z gazetami na głowie)
Lecz parasol nie pomoże, bo wiatr silny jest na dworze
(dzieci biegają machając gazetami)
I deszcz zmoczył małe dzieci
(dzieci targają gazetę na małe kawałeczki i sypią sobie na głowę)
Do domu wracać czas, chociaż deszczyk zmoczył nas
(dzieci maszerują rytmicznie)
Wróciliśmy do domu. Kładziemy się na dywanie i odpoczywamy. Staramy się wyrównać oddech. Wdech- wydech, wdech- wydech.
- Teraz zapraszam na obejrzenie i wysłuchanie poniższej piosenki. Następnie spróbujcie zatańczyć.
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
- Na zakończenie rysujemy pośladzie, a następnie . Pamiętajcie o prawidłowym trzymaniu ołówka.
GRUPA ,,PIESKI’’
- Zabawa poranna z ruchem:
Powitanie: Chodźcie wszyscy tu do koła (z ruchem)
Chodźcie wszyscy tu do koła (gest przywołania)
Zabawimy się wesoło (młynek rękami)
Witamy dziś wszystkich Was (ukłon)
Na zabawę nadszedł czas (ręce do góry)
Jedna noga, druga noga (wysunięcie nogi w przód)
Jedna ręka, druga ręka (wysunięcie ręki przed siebie)
Cały tułów oraz głowa (poruszanie tułowiem i głową)
Witamy Was (ukłon).
- Zabawa w formie opowieści ruchowej ,,W wiejskiej zagrodzie’’ wg pomysłu nauczycielki, ale odczytana i prowadzona przez rodzica. Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz w miejscu, naśladowanie głosów ptactwa domowego:
kury – ko, ko, ko
indyki – gul, gul, gul
kogut – kukuryku
– dzieci zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami;
– rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę;
– kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż;
– gospodarz sypie ziarno – skłony w przód;
– gospodarz idzie do obory, wyprowadza konie, krowy na pastwisko – dzieci chodzą na czworakach;
– zwierzęta, żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na czworakach po kocyku;
-zwierzęta się najadły, odpoczywają, ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę;
– zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku;
– zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach, przejście przez ,, mostek” po kocyku;
Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające – stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.
- Zabawa ,, Pieski do budy’’.
Dzieci pieski poruszają się na czworakach w różnych kierunkach, omijając obręcze, lub kółka hula hop budy. Na hasło rodzica ,, Pieski do budy’’ jak najszybciej muszą usiąść w najbliższej budzie. W każdej budzie nie może być więcej niż trzy pieski.
- Zabawa ,, Dopowiedz i zrób’’ zabawa z rymami.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia słowa do rymu dopowiadają dzieci. Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po…nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie…dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem… głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij… policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem… brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, trzy.
Grupa „Wiewiórki”
Dziś wtorek, więc zapraszam do zabaw ruchowych.
Na pewno każdy ma w domu swoją ulubioną poduszkę, więc dziś będzie nam potrzebna.
Dobrej zabawy – ruch i śmiech jest nam bardzo potrzebny.
Przebieg zabaw:
1.„Marsz poduszek” – marsz z poduszką może być do dowolnej melodii.
Dziecko przekłada poduszkę na różne sposoby podczas marszu: z przodu, nad głową, nisko, wysoko.
- „Rowerek” – Ćwiczenie mięśni brzucha. Dziecko leży na plecach, trzyma poduszkę – kierownicę i naśladuje jazdę na rowerze.
- a) „Winda” – poduszkę kładziemy na nogach – próba zginania i prostowania nóg.
- „Poduszka w górę” – Ćwiczenia stóp i nóg. Dziecko w siadzie podpartym stopami obejmują poduszkę, próbują unieść ją tak aby nie spadła.
- „Ukłon z poduszką”- Ćwiczenie wyprostne wzmacniające mięśnie grzbietu.
Dziecko siada w siadzie klęcznym, podnosi poduszkę w górę, skłania się w przód sięgając jak najdalej, a następnie przechodzi do siadu.
- „Kotki pilnują swojej zabawki” – Ćwiczenie na czworakach – poduszki leżą na podłodze, przed dzieckiem. Dziecko chodzi na czworakach obchodzą swoją poduszkę wokół raz z jednej raz z drugiej strony.
- „Wędrująca podusia”- Ćwiczenie tułowia. Dziecko robi skłony naprzemiennie dotykając poduszką raz do jednej stopy, raz do drugiej.
- „Przeskocz poduszkę”- Ćwiczenia skoczne. Dziecko przeskakuje obunóż poduszkę w przód i w tył. (Zwróć uwagi na bezpieczeństwo.)
- „Jazda na poduszce”- Ćwiczenie mięśni rąk. Dziecko leży na brzuchu na poduszce na znak przeciąga się po podłodze.
- Ćwiczenia uspokajające – Marsz z poduszką na głowie – wrzucanie do obręczy.
- Zabawa „Dzień i noc” – zabawa z elementem pantomimy z wykorzystaniem rekwizytu. Na słowo „dzień” dziecko naśladuje czynności dnia a kiedy usłyszy noc zasypia na poduszce i odpoczywa.
Na koniec ćwiczeń posłuchaj piosenki i zatańcz z Dorotką.
https://www.youtube.com/watch?v=wQ0Q3iAHJuo
GRUPA „KOTKI”
Dzisiaj GIMNASTYKA!! Zajecie prowadzone będzie metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.
Do zajęć potrzebny będzie kocyk. Przebieramy się w wygodny strój do ćwiczeń i ściągamy obuwie domowe i skarpetki.
To zaczynamy! Życzę miłej zabawy.
- Dziecko z rodzicem maszeruje po pokoju na całych stopkach, na palcach, na piętach.
( Można włączyć muzykę).
- Zabawa ,,Ludzie do ludzi” – marsz po pokoju w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce dziecko wita się z rodzicem różnymi częściami ciała ( witamy się łokciami, kolanami, głową, stopami.
- Zabawa ,,Wiatraczek” (dziecko siedzi na kocyku , nogi ma skulone pod brodą, rodzic trzyma za kocyk i kręci dziecko w kółko).
- Zabawa „Turlanie się po nogach rodzica” (rodzic siada na podłodze w siadzie prostym dziecko turla się po jego nogach).
- Pozycja siedząca: dziecko – rodzic siedzą tyłem do siebie opierając się plecami. Pchają się wzajemnie plecami starając się pokonać opór tworząc kołyskę.
- Zabawa ,,Naleśnik” – rolowanie, turlanie (rodzic zawija dziecko w kocyk i turla go po podłodze, później lekkim szarpnięciem rozwija dziecko).
- Zabawa ,,Przeciwko” – dziecko staje naprzeciw rodzica, dotykają się dłońmi i siłują się próbując odepchnąć.
- Zabawa ,,Skała” – rodzic to skała (przyjmuje dla siebie dogodną pozycję), dziecko stara się ją przesunąć.
- Zabawa „Podróże na kocu” – w tej zabawie rozkładamy koc na podłodze (nie na dywanie), dziecko na nim siada, a dorosły chwyta koc za rogi i ciągnie siedzące dziecko.
- Zabawa „Foczki”- dziecko kładzie się na brzegu koca, a dorosły zawija je tak, aby ramiona były na zewnątrz (dziecko jest zawinięte w koc od pach w dół). Dziecko na brzuchu porusza się po podłodze przy pomocy rąk (jak foczki).
- Wspólny taniec – dziecko staje na stopach rodzica, obejmuje go rękami i tańczą w rytm spokojnej muzyki.
Grupa „Zajączki”
Witam Was Drogie Dzieci i Drodzy Rodzice,
Dzisiaj zapraszam Was do zabaw ruchowych.
Przygotujcie dla każdego po kawałku gazety (może też być kartka). Proszę przygotujcie sobie również miejsce na gimnastykę.
- Na początek rozłóżcie gazety na podłodze i maszerujcie jak wybrane przez Was wiejskie zwierzę. Na odgłos tego zwierzątka, podnieście gazety.
– Biegajcie albo maszerujcie potrząsając gazetami trzymając ręce w górze. Ha hasło burza, kucnijcie i schowajcie się pod Waszymi gazetami.
- – Stańcie w rozkroku, trzymajcie oburącz złożoną gazetę. W skłonie w przód wymachujcie gazetami do przodu i do tyłu. Później wyprostujcie się i potrząsajcie gazetami w górze.
– Wykonajcie klęk podparty, z dłońmi na gazecie. Ręce skierujcie do wewnątrz i przy zgiętych łokciach opadnijcie tułowiem do przodu, tak żeby dotknąć gazety brodami.
– Połóżcie się przodem, unieście gazety i dmuchajcie w nie tak, że ruszały się.
– Połóżcie gazety na podłodze, zwińcie je w rulonik i przeskakujcie przez nie.
– Przekładajcie gazetę raz między prawą a raz między lewą nogą. Starajcie się chwilę ustać na jednej nodze.
– Ugniatajcie gazety, tak żeby powstały piłki (kulki). Porzucajcie trochę. Możecie np. podrzucić i przed złapaniem zaklaskać w dłonie. Możecie rzucać do wybranego przez siebie celu.
– Ustalcie teraz trasę, odkąd dokąd. Włóżcie kulki między kolana i skaczcie jak zajączki. Sprawdźcie, kto pierwszy będzie na wyznaczonym miejscu. Pamiętajcie, że Zajączki nie mogą zgubić swoich kulek po drodze.
- Maszerujcie we wspięciu na palcach, z kulką na głowie. Spróbujcie z kulką usiąść w siadzie skrzyżnym.
– Wykonajcie siad podparty, połóżcie kulki między stopami. Podrzucajcie kulki stopami a próbujcie łapać rękami.
– Maszerujcie chwilkę, trzymając kulki raz w prawej, raz w lewej dłoni i wykonujcie wdechy nosem a następnie próbujcie zdmuchiwać kulki z dłoni.
Mam nadzieję, że wspólna gimnastyka Wam się podobała i dodała Wam energii.
Trzymajcie się gorąco i do jutra 🙂
Grupa ” Pszczółki „
WITAM MOJE KOCHANE PRZEDSZKOLAKI
Zapraszam Was na sporą porcję ruchu, tak, tak dzisiaj ćwiczenia gimnastyczne, ubierzcie się wygodnie!!! Zaczynamy
Na początek rozgrzewka, którą wszyscy doskonale znają:
Gimnastyka, ważna sprawa,
dla nas wszystkich to zabawa.
Ręce w górę i w przód, i w bok,
skłon do przodu, w górę skok.
Głowa ramiona, kolana, pięty,
kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
oczy, uszy, usta, nos!
– pamiętajcie, że zabawa jest coraz fajniejsza jeśli powtarzamy min. 3x powtarzając coraz szybciej.
Czas rozruszać swój języczek, tematyka tego tygodnia to „Zwierzęta na wsi”.
Waszym zadaniem jest naśladowanie zwierząt, (poproście mamę, tatę lub starsze rodzeństwo ) o to, aby zapisywali wszystkie odgłosy, które uda wam się naśladować np. chrum, chrum, kwa, kwa, ko, ko itd. (Kto potrafi najwięcej?, można się pochwalić i przesłać zdjęcie lub filmik).
Przyszła pora na świetną zabawę muzyczno – ruchową, proszę użyć poniższego linku i ćwiczyć tak samo, jak dzieciaki z filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
- Pamiętaj, aby dokładnie myć ręce mydłem i ciepłą wodą, myj powoli, długo, nie spiesz się, już za chwilę kolejne zadanie, a to potraktuj jak małą przerwę!
Zadania w kartach pracy: Strony do wykonania 76, 77, 78, 79, zobaczcie na końcu tej strony uczyliście się rysować koguta.
Specjalnie dla dzieci, które lubią dużo pracować i się jeszcze nie zmęczyły dokładam zadanie trudniejsze (wydrukuj lub przerysuj) koguta z obrazka i dokładnie go pokoloruj.
POWODZENIA DO ZOBACZENIA JUTRO !