grafika rząd kurczaków

Grupa Motylki

Dzień dobry!

Dzisiejszym tematem zajęć będzie… no właśnie! Co?

Skoro baranki i kurczątka już były, to kto odwiedzi nas dzisiaj?… Dokładnie tak! ZAJĄCZEK 😊

Na początek mała rozgrzewka. Będziemy naśladować: grę na gitarze i pianinie, pojawi się klaskanie w ręce i stukanie w kolana.

Rączki rozgrzane? To teraz popracują nasze buzie i języki. Spójrzcie na poniższe ilustracje i spróbujcie powtórzyć ćwiczenia.

grafika zające

Źródło: LOGOkreacja

 

Teraz pobawią się nasze paluszki. Podczas zabawy spróbujcie przeliczać ilość zajączków, które zostały na polanie.

 

„Zajączki” – zabawa paluszkowa

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

 

Poproście rodziców o wydrukowanie i wycięcie zdjęcia zajączka. Następnie ułóżcie puzzle według wzoru.

grafika puzzle w wielkanocnym zającem

Co jest największym smakołykiem zajączków? Ponoć marchewka. Spróbujcie ulepić z pomarańczowej plasteliny marchewkę. Nie zapomnijcie o zielonej natce.

Jeśli nie macie w domu plasteliny możecie wypełnić poniższą kolorowankę- użyjcie czego chcecie: kredek, farb lub kuleczek z bibuły.

grafika kolorowanka marchewka

 

grafika rząd kurczaków

 

Grupa Jeżyki

Witam kochane Jeżyki!

Dziś zajęcia matematyczne.

Przywitanie: zabawa integracyjna „Każda rączka”

Każda rączka, każda rączka
pięć paluszków ma, pięć paluszków ma,
paluszki składamy, wszystkimi klaskamy
raz i dwa, raz i dwa.

Prawa rączka, lewa rączka

pięć paluszków ma, pięć paluszków ma,

paluszki witamy, głośno przeliczamy

ty i ja, ty i ja.

1,2,3…

 

Ćwiczenia języka – powtarzajcie za rodzicem ( powtórzcie parę razy).

  • „Głaskanie języka” – czubkiem języka, buzia otwarta
  • Klaskanie językiem
  • Dotykanie językiem do nosa, brody, w stronę ucha prawego i lewego

 

Piosenka wielkanocna

Wiersz „Pisanki” – rodzic czyta wiersz, a dziecko maluje pisankę tak jak w wierszu, później wspólnie z dzieckiem rodzic liczy ile jest pisanek.

„Pisanki”

Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka zielone
Trzecia – drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta –  gwiazdki świecące
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta –  ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I dziesiąta – największa – piękna, przystrojona w kolory tęczy
Dumne są z nich dzieci wszystkie.

  • Pokażcie paluszkiem, która pisanka jest największa, a która najmniejsza.
  • Policzcie ile jest jajeczek?

grafika jajka

 

 

Opowiedz historyjkę obrazkową swoim rodzicom. Odpowiedz na pytania:

  • Co robi chłopczyk i dziewczynka na każdym obrazku?
  • Czy dzieci są wesołe czy smutne na obrazkach?

historyjka obrazkowa wielkanoc

 

Zobacz pierwszy koszyk z pisankami. Potem obejrzyj drugi koszyk.

Twoim zadaniem jest:

  • Policzyć ile jest pisanek w pierwszym koszyku, a ile w drugim koszyku.
  • Powiedz, w jakim kolorze są pisanki w koszykach.
  • Powiedz, w jakim kolorze brakuje pisanki w drugim koszyku.

grafika dwa koszyki wielkanocne

 

grafika rząd kurczaków

 

Grupa Pieski

Dzień dobry, poniżej zadania dla Was!

 

grafika rząd kurczaków

 

Grupa Wiewiórki

Dzień dobry Drogie dzieci

Zaczynamy zajęcia.

Poproście rodziców, aby przygotowali watę, rzeżuchę, ziemie oraz zboże. Umieśćcie razem z rodzicami nasionka rzeżuchy na wilgotnej wacie np. na talerzyku, doniczce, a zboże posiejcie w ziemi nie zapomnijcie o podlaniu. Postawcie na parapecie w oknie i obserwujcie wzrost roślin.

Narysuj na kartce co zaobserwowałeś co się zmieniło i kiedy.

Zabawa poznajemy budowę jajka : Rodzic rozbija jajko, a dziecko ogląda jego zawartość

Dzieci wraz z rodzicem nazywają poszczególne części jajka : skorupka, białko, żółtko.

zdjęcie jajko surowe i ugotowane

Zabawy ruchowe przy piosenkach

karta pracy wielkanoc

grafika rząd kurczaków

 

Grupa Zajączki

Witajcie Zajączki! Na dzisiejszych zajęciach poznamy ptaki i ich gniazda.

Na sam początek naszych zajęć musimy trochę poćwiczyć.

Zapraszam do wspólnego śpiewania i pokazywania..

Słuchanie wiersza K. Datkun- Czerniak „Ptaszek opowiada”

 

Zielenią się listki

Na smukłej topoli i ptaszek tam śpiewa.

Opowiada listkom o swojej wędrówce:

Co widział co słyszał

W obcych krajach, hen!

Ile przybył gór i mórz,

Aby wreszcie wrócić już.

Bo tu jego dom,

Tu kochane drzewa,

Wśród gałęzi tutaj

Najpiękniej się śpiewa!

 

Rozmowa na temat wiersza.

O czym ptaszek opowiadał?

Dlaczego ptaki do nas wracają ?

Gdzie zimują ptaki?

 

Rodzic pokazuje na mapie Afrykę i pokazuje jaką długą trasę np. bociany muszą pokonać.

Rozpoznawanie ptaków na obrazkach, opisywanie charakterystycznych cech ptaków.

grafika ptaki przylatujące do Polski

Praca plastyczna „Wielkanocny kurczaczek”.

Potrzebne nam będzie żółta kartka, czerwona, ołówek, klej nożyczki, mazak czarny.

grafika praca plastyczna kurczak

 

Pisz po śladzie następnie pokoloruj pisankę.

ćwiczenie grafomotoryczne pisanka

 

grafika rząd kurczaków

Grupa Sówki

Witajcie kochane dzieciaki!!!! Dzisiaj kolejny dzień zabaw 😉

ZACZYNAMY!

 

I. Na dobry początek proponuję zabawę ruchową z wykorzystaniem rymowanki. Dziecko ćwiczy pod dyktando wypowiadanej przez rodzica rymowanki.

 

Ręce w przód,

ręce w górę,

i podskokiem aż pod chmurę.

Ręce w dół,

ręce w bok ,

nogi wykonują skok. ( wykonujemy podskok obunóż w miejscu)

Wszyscy ćwiczą bez wyjątku ( maszerujemy w miejscu)

zaczynamy od początku. ( maszerujemy w miejscu).

 

II. Zapraszam Was do wysłuchania opowiadanie pt. „Bajeczka wielkanocna” A. Galicy:

 

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.

– Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?

A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

– Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.

– Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.

Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.

– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.

Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.

– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.

– Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.

– Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.

A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.

– Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.

A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.

Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.

– Co to? Co to? – pytał Zajączek.

– Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.

– To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

 

W Wielkanocny poranek

Dzwoni dzwonkiem Baranek,

A Kurczątko z Zającem

Podskakują na łące.

Wielkanocne Kotki,

Robiąc miny słodkie,

Już wyjrzały z pączka,

Siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc

Wierzbę pytają.

 

Drodzy Rodzice porozmawiajcie proszę z dziećmi na temat wielkanocnych zwyczajów:

 

Jak przygotowujemy się do świąt Wielkanocnych? (porządki przedświąteczne, wysyłanie kartek świątecznych, święcenie palmy wielkanocnej)

Jakie znasz tradycje świąt Wielkanocnych? (święcenie koszyka, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus)

Zadanie dla chętnych dzieci (KP cz.4 s.70 -71)

 

III. Na zakończenie proponuję Wam wykonanie wielkanocnej ozdoby lub zajączka ze skarpety. Miłej pracy kochani:)

grafika rząd kurczaków

Grupa Pszczółki

Witajcie dzieciaki z grupy Pszczółki!

1. Już za kilka dni Wielkanoc, pewnie wszyscy czekacie z niecierpliwością, najbardziej czekacie na „Zajączka”, który przyniesie fajne nowe zabawki, książeczki czy smakołyki. To prawda, jednak chciałam Wam trochę przybliżyć tradycje świąteczne, abyście wiedzieli, co oznaczają symbole, które zauważycie w święta. Zobaczcie teraz prezentację i zwróćcie uwagę, co z tych tradycji będzie widoczne w waszych domach.

 

2. Quiz wiedzy o świętach wielkanocnych, przykładowe pytania (wybierz właściwą odpowiedź):

 

Święta Wielkanocne obchodzimy zawsze

a) zimą b) jesienią c) wiosną.

 

Jajka pomalowane jednym kolorem nazywamy

a) pisankami b) kraszankami c) drapankami.

 

Śmigus–dyngus, czyli zwyczaj polewania wodą obchodzimy w:

a) lany wtorek b) laną niedzielę c) lany poniedziałek.

 

Malowane jajka w różne wzorki nazywamy

a) piosenkami b) pisarkami, c) pisankami.

 

Podczas śniadania wielkanocnego dzielimy się

a) opłatkiem b) jajkiem c) chlebem.

 

Dawny zwyczaj wielkanocny polegał na

a) chodzeniu z gwiazdą b) chodzeniu po kolędzie c) chodzeniu z kogucikiem.

 

Co święcimy w Niedzielę Palmową?

a) Jajka. b) Chleb. c) Palmę

 

Jak nazywamy koszyczek z jedzeniem, który święcimy w Wielką Sobotę?

a) Plecionka. b) Święconka. c) Wędzonka.

 

Ciekawa jestem, jak Ci się udało?

 

3.Teraz chciałabym abyście się nauczyli piosenki „Wieziemy kogucika”, która związana jest ze staropolskim obyczajem. Rytm piosenki możecie wystukiwać uderzając o dwie łyżki lub łyżeczką o szklankę.

 

 

4.Na zakończenie zobaczcie filmik „Jak można zrobić zajączka ze skarpetki”. Może ktoś z Was spróbuje zrobić takiego zajączka.

Powodzenia!! A jutro zapraszam na kolejne zajęcia.

 

grafika rząd kurczaków

Język angielski 

3,4 latki

 

 

grafika rząd kurczaków

Język angielski

5,6 latki