Grupa „Motylki”

Witajcie kochani! 

Zabawa ruchowa „Pięta, kciuk i klaszczemy”

Wiersz „Kolorowy pociąg” S. Daraszkiewicz

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,

w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.

A w pociągu olbrzymia gromada,

i na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada.

Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,

lecz niech każdy o sobie opowie.

Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,

daję wam w podarku dwa duże kokosy,

a może nie wiecie, co to znaczy kokos?

To palmowy orzech, co rośnie wysoko

W niskim ukłonie czoło chylę,

mam dla was figi i daktyle.

Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,

kto ma odwagę, niech wsiądzie.

Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki

i pałeczkami jem ryż z miseczki.

Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,

a mój podarek – chińska herbata.

Na zielonym stepie stado wołów pasam,

łapię dzikie konie za pomocą lassa.

Lasso to jest długa, bardzo długa lina,

a moja ojczyzna zwie się Argentyna.

Francja jest złota i zielona,

Francja ma słodkie winogrona.

Rodacy moi z tego słyną,

że robią wino, dobre wino.

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,

w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.

Kolorowy pociąg wesoła muzyka,

a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.

Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże, i mknie.

Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.

Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,

a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

 

Wiecie co to tolerancja?

Tolerancja to poszanowanie odmienności innych, ich wyglądu, wiary, kultury.

Dlatego posłuchaj piosenki i zaśpiewaj „Kolorowe dzieci” Majka jeżowska

Karta pracy nr. 1 do wykonania – Dziecko musi narysować tyle kropek ile jest na obrazku rzeczy.

Karta pracy nr 2 – Pokoloruj obrazek, potnij na części i przyklej na osobną kartkę. 

 

Grupa „Jeżyki”

Dzień dobry Jeżyki!

  1. Powitanie – na początek rymowanka – powitanka.

Wszyscy są, witam Was.

Zaczynamy, już czas.

Jestem ja, jesteś Ty

Raz, dwa, trzy  (klaszczemy trzy razy w dłonie)

 

  1. Czas na liczenie poprzez zabawę! Posłuchajcie wierszyka o małpkach, liczymy je i powtarzamy ruchy.

 

Małpki

W dżungli kilka małpek żyło (kręcimy młynek rękami)

a dokładnie pięć ich było (wysuwamy rozłożoną dłoń do przodu)

Pierwsza małpka taka mała (zginamy mały palec)

Druga małpka wciąż skakała (zginamy palec serdeczny)

Trzecia małpka wciąż płakała (zginamy palec środkowy)

Czwarta małpka wciąż się śmiała (zginamy palec wskazujący)

Piąta małpka tak śpiewała (pokazujemy kciuk)

W dżungli kilka małpek żyło (kręcimy młynek rękami)

A dokładnie pięć ich było (wysuwamy rozłożoną dłoń)

 

  1. Teraz będzie zadanie matematyczne. Przygotujcie wraz z Rodzicami dowolne przedmioty (klamerki, klocki, listki…) – Rodzic układa na prosty rytm np. liść, klamerka, liść, klamerka…. a dziecko próbuje ten rytm naśladować. Podczas układania nazywamy głośno każdy przedmiot. W ten sposób uczymy się powtarzalności rytmów!

 

  1. Czas na masażyk. Rodzic wykonuje masażyk na plecach dziecka. Dziecko zwrócone jest do rodzica plecami.

 

Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,

(Dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)

kropi deszczyk: puk, puk, puk,

(Stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami)

deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,

(Klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki)

a grad w szyby łup, łup, łup.

(Stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Świeci słonko,

(Palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy)

wieje wietrzyk,

(Dmuchamy we włosy dziecka)

pada deszczyk.

(Znowu stukamy opuszkami palców)

Czujesz dreszczyk?

(Leciutko szczypiemy w kark)

 

Proszę pamiętać, że w masażykach nie jest zbyt ważne stukanie w plecy dziecka idealnie jak w instrukcji, rodzice mogą wprowadzać dowolne modyfikacje. Ważne jest to aby robić to delikatnie i aby obu stronom sprawiało to radość.

 

Grupa „Pieski”

Dzień dobry w czwartek. Dzisiaj zapraszamy Was do zabaw matematycznych. Ale najpierw muzyczna rozgrzewka dla Was.

  1. Zabawa .Zapraszamy do wysłuchania wyliczanki. Najpierw posłuchajcie jak czytają ją Rodzice, a potem spróbujcie liczyć do niej pokazując te części ciała, które liczymy.

Policzymy co się ma

Mam dwie rączki, łokcie dwa

Dwa kolanka, nogi dwie

Wszystko pięknie zgadza się

Dwoje uszu, oczka dwa

No i buzię też się ma

A ponieważ buzia je

Chciałbym buzie też mieć dwie

  1. Zabawa -Teraz inne zadanie matematyczne. Zastanowimy się co nie pasuje na rysunkach. Oto zadanie dla Was.3. A teraz relaks – masażyk na plecach dziecka. Drodzy Rodzice, wykonajcie masażyk na plecach dziecka według instrukcji. Nie śpieszmy się, pamiętajmy, aby było to przyjemne dla dziecka. 

    Tu płynie rzeczka

    (Na plecach kantem dłoni wykonujemy ruch falisto posuwisty)

    Tędy przeszła pani na szpileczkach

    (Opuszkami palców stukamy w plecki)

    Tu przeszły słonie

    (Stukamy zaciśniętymi pięściami posuwając się na plecach z dołu na górę)

    I biegły konie

    (jak wyżej, ale w drugą stronę z góry na dół)

    Zaświeciły dwa słoneczka

    (Palcem rysujemy słoneczko na plecach)

    Spadł drobniutki deszczyk

    (Opuszkami palców stukamy w plecki)

    Czy przeszedł cię dreszczyk?

    (szczypiemy delikatnie w kark lub w bok pleców)

     

    4.Na koniec zapraszamy do wysłuchania bajki relaksacyjnej o niedźwiadku. Odpocznijcie.

    https://www.youtube.com/watch?v=P8128iS8o0g

 

Grupa „Wiewiórki”

Hej przedszkolaki jesteście – czekam na Was.

  1. Rozpoczynamy od zabawy muzyczno ruchowej –„Różne dzieci są na świecie” 

2. Posłuchajcie wierszyka.

„Dzieci świata”

Polak, Chińczyk, Afrykanin,
Słowak, Turek i Indianin,
wszyscy klaszczą dziś wesoło,
robią wspólne duże koło.

My jesteśmy dzieci świata,
choć wyglądem się różnimy,
zawsze chętnie i wesoło
wspólnie, razem się bawimy.

Ja z południa, on z północy,
wszędzie dni, są wszędzie noce,
wszędzie miasta, wszędzie wioski,
gdzie by oczy nie poniosły.

Czarna, żółta, mleczno biała,
każda buzia jest wspaniała,
każda buzia uśmiechnięta,
tańczą chłopcy i dziewczęta.

3. A teraz obejrzyjcie film ,,My Dzieci Świata” 

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

 

4. Pokoloruj obrazek. „ Dziewczynka, chłopczyk” 

Do zobaczenia. Dziękuję za wspólną zabawę.

 

Grupa „Kotki”

WITAJCIE PRZEDSZKOLAKI DZISIAJ ZAJĘCIA MATEMATYCZNE. ZAPRASZAM

  1. Powitajmy się piosenką „Wszyscy są witam Was”

  1. Zabawa „Czy znasz dzieci z innych stron świat?” zagadki:
  • Gdy czas na łowy to igloo buduje, uczy swego synka, jak się poluje (Eskimos)
  • Pałeczkami ryż zjada, legendy o smokach opowiada, ma skośne oczy i żółtą skórę, jego kraj otoczony jest Wielkim Murem (Chińczyk)
  • Indianie mówią o nas „Biała twarz”, zajrzyj do lusterka i już go masz! (Europejczyk)
  • Na sawannie urządza polowanie, już z daleka słychać tam-tamów granie. (Afrykańczyk)
  • Gdy świętuje, chodzi w pióropuszu, fajkę pokoju pali, by dodać sobie animuszu. (Indianin)

 

  1. „Dzieci – koledzy z różnych krajów” Popatrzcie na dzieci poniżej i powiedzcie:

– ile dzieci jest w  pierwszym szlaczku? 

– ile dzieci jest w  drugim szlaczku? 

– czym różnią się te dzieci?

Teraz liczymy od lewej w pierwszym szlaczku:

– jak wygląda drugie dziecko? (wiesz jakiej jest narodowości?)

– jak wygląda siódme dziecko? (wiesz z jakiego jest kraju?)

– jak wygląda trzecie dziecko? (wiesz z jakiego jest kraju?)

Teraz liczymy od prawej w drugim szlaczku:

– jak wygląda pierwsze dziecko?(znasz jego narodowość?)

– jak wygląda drugie dziecko? (znasz jego narodowość?)

– jak wygląda ósme dziecko? (znasz jego narodowość?)

Czas na kolorowanie:

Pierwszy rząd – pokoloruj 5 dzieci od lewej

Drugi rząd – pokoloruj 3 dzieci od prawej

 

  1. Czas na zabawę ruchową – bo ruch to ważna sprawa:

 – zrób 8 kroków do przodu, 5 kroków do tyłu, 3 kroki w prawo, 2 kroki w lewo

– zrób 3 okrążenia wokół dywanu lub pokoju

– „słonko świeci” (rączki w górze, kręcimy dłońmi) – „deszczyk pada” (stukamy   paluszkami o podłogę), powtarzamy 3 razy

– „sadzimy kwiatki” – na niby robimy dołek w rabatce, wsadzamy sadzonkę kwiatka, przysypujemy ziemią, ubijamy ziemię, podlewamy;

 

  1. Kodowanie obrazka. Zobacz ten obrazek nie jest skończony ma tylko jedną stronę, należy go dokończyć, a wtedy zobaczysz jakie zwierzątko jest ulubieńcem Eskimosów.

 

Grupa „Zajączki”

Witajcie kochane dzieci. Zaczynamy zajęcia czwartkowe.

  1. Wstęp (ćwiczenie z zakresu Kinezjologii Edukacyjnej P. Denisona):
    „Witam rączki
    Witam lewą
    Witam prawą
    Brawo ! Brawo!” 

Ćwiczenia: oddechowe, artykulacyjne i słuchowe, na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek pt. Dni tygodnia.

Jakie nazwy dni tygodnia znamy?

Czy wszystkie nazwy dni pamiętamy?

Jeśli ktoś lubi takie zadania, niech się zabiera do wyliczania.

Powietrza dużo buzią nabiera

i na wydechu niech dni wymienia: − poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.

* Jeśli za trudne było zadanie, ćwicz dalej z nami to wyliczanie.

− Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.

* W miejscach oznaczonych * dzieci powtarzają – na jednym wydechu – nazwy dni tygodnia.

 

2. Zagadka.  

Bardzo jest dokładna, 

stoi sobie w sklepie.

a co ile waży, pokaże najlepiej.

Wprowadzenie do tematu. Czytanie globalne wyrazu WAGA (podział wyrazu na sylaby, głoski, wyróżnienie głoski w nagłosie i wygłosie wyrazu).

 

3. Zapoznanie z różnymi rodzajami wag. Kochane dzieci jak myślicie: „Do czego (w jakim celu) używamy wagi?”, „Gdzie możemy się spotkać z wagą (waga sklepowa, lekarska, łazienkowa, towarowa, jubilerska)

  1. Dzieciaki poniżej prezentuję Wam wagę szalkową – kiedyś do ważenia owoców, warzyw, kasz, ryżu, mąki, cukru itp. używano wagi szalkowej. Teraz używa się wag elektronicznych, które same potrafią obliczyć, ile trzeba zapłacić za towar. Ważenie jest prostsze, wygodniejsze i szybsze, niż kiedyś.

  1. Nauka rymowanki

Kiedy waga w równowadze szalki stoją równo, razem.
Kiedy jedna z szalek cięższa, wtedy w dół opada,
lżejsza zaś w górę się wznosi.
My ważymy i świetnie się bawimy!

 

6.Teraz wykonamy samodzielnie prostą wagę z szalkową wieszaka.

Materiały i przybory: wieszak, dwa papierowe kubeczki, sznurek

nożyczki, dziurkacz.

Wykonanie:

  • W papierowych kubeczkach robimy po dwie dziurki na przeciwległych brzegach.
  • Sznureczek przycinamy na dwa równe kawałeczki.
  • Sznureczki przywiązujemy do kubeczków, staramy się by było to w miarę równo zawiązane.
  • Na wieszaku zawieszamy kubeczki.

Gotowa waga- teraz można dokonywać porównywania wagi różnych przedmiotów.

https://ekodziecko.com/waga

  1. Ćwiczenia z zastosowaniem wagi:

sprawdzamy, czy kubki po obu stronach wagi są puste:

I SYTUACJA: DO JEDNEGO KUBKA WKŁADAMY JEDEN KLOCEK DREWNIANY , DO DRUGIEGO 3 KLOCKI PLASTIKOWE

 – Co jest cięższe? Po czym poznaliście?

 – Co jest lżejsze? Po czym poznaliście?

II SYTUACJA: DO JEDNEGO KUBKA WKŁADAMY 2 KLOCKI DREWNIANE, DO DRUGIEGO – 2 KLOCKI PLASTIKOWE

– Co jest cięższe? Po czym poznaliście?

 – Co jest lżejsze? Po czym poznaliście?

III SYTUACJA: DO JEDNEGO KUBKA WKŁADAMY JABŁKO, DO DRUGIEGO BANANA 

– Co jest cięższe? Po czym poznaliście?

 – Co jest lżejsze? Po czym poznaliście?

Zabawę możecie kontynuować – ważyć wybrane przez Was rzeczy.

III.  Na zakończenie zapraszam do wykonania KART PRACY  – Nowe przygody Olka i Ady cz.4, s 55 – Każde dziecko porównuje masę wybranych przedmiotów i określa, co jest cięższe, co jest lżejsze. Dla 6- latków dodatkowo przygotowałam zadania zamieszczone poniżej.

„Dotknij” – zabawa na spostrzegawczość.

cel: kształcenie szybkiej reakcji na sygnał słowny, ćwiczenie spostrzegawczości.

Osoba prowadząca zabawę mówi „Zielone” i dziecko musi dotknąć czegoś zielonego. Osoba, która nie znajdzie rzeczy w zielonym kolorze, staje na środku i podaje nową komendę. Polecenia nie muszą ograniczać się tylko do kolorów, ale mogą dotyczyć też kształtów (okrągły, podłużny, kwadratowy itp.)

 

Grupa „Pszczółki”

WITAM KOCHANE PSZCZÓŁKI!!!

Zapraszam Was do zabawy i nauki. W dalszym ciągu będziemy poznawać życie i zwyczaje dzieci z różnych stron świata.

Policzcie ilu jest Indian i ile jest „tipi”. Połączcie linią poszczególnych Indian z „tipi” i odpowiedzcie na pytania:                 

– Czy każdy Indianin będzie miał gdzie mieszkać?

– Czego jest więcej, Indian czy „tipi”?

– Może jest ich tyle samo?

 

Każdy Eskimos ma złowić po 2 ryby. Policzcie ilu jest Eskimosów i ile jest ryb. Połączcie linią ryby i Eskimosów. Czy wystarczy dla każdego po 2 ryby? Jeśli nie to dorysujcie brakujące ryby. Ile ryb dorysowaliście?

JESTEŚCIE SUPER !!!

II Rozwiążcie zadania.

Posłuchajcie treści zadań, ułóżcie odpowiednie działania i podajcie wynik.

III Przerywnik

– Indiańska zabawa „Szeke, szeke” – powtarzamy „szeke, szeke” i wykonujemy ruchy (3x)

Na górze – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na górze)
Na dole – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na dole)
Na prawo – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” z prawej strony)
Na lewo – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” z lewej strony)

IV Uzupełnijcie działania

V Pokolorujcie indiański namiot według podanego kodu. Dobrej zabawy.

 

DOBRA ROBOTA!!! DO ZOBACZENIA DROGIE PSZCZÓŁKI!!!