Grupa Motylki

Witamy Nasze Motylki!

obrazek przedstawiający motyla

Dzisiaj zaczniemy od porannych zabaw ruchowych 🙂 Będziemy reagować na przerwę w muzyce!

Podskakujcie swobodnie do dźwięków muzyki. Rodzic co jakiś czas zatrzymuje muzykę. Kiedy muzyka zatrzymuje się, wykonajcie jedno z ruchów według polecenia rodzica:
-jedź jak samochodzik
-podskakuj jak piłeczka
-chodź ciężko jak miś
-naśladuj grę na bębenku

 

Mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście Wy i Rodzice!

Teraz Rodzice przeczytają Wam wierszyk o zabawkach autorstwa Pani Bożeny Formy.

Szanujemy zabawki

Kiedy skończy się zabawa
miś na miejsce swoje siada.
Klocki – hop do pojemnika,
już bałagan szybko znika.

Kredki pięknie zaostrzone
spoglądają w kartek stronę.
Książki stoją równo w rzędzie,
pani gniewać się nie będzie.

Przecież przedszkolacy m​ali
pięknie w sali posprzątali.

 

Czy umiecie powiedzieć jakie zabawki były wymienione w wierszu? …miś, klocki, kredki, książki. Pamiętacie, że w sali mamy kąciki zabaw, gdzie zawsze odkładamy zabawki po skończonej zabawie.

Na koniec mamy dla Was obrazek jednej z ulubionych zabawek wszystkich dzieci – Misia. Możecie go pokolorować albo pomalować farbami, albo po prostu nadać mu imię  i się z nim zaprzyjaźnić 🙂 Miłego dnia!

obrazek do pokolorowania przedstawiający misia 

 

 

Grupa Jeżyki

Witam przedszkolaki 🙂

 

Zabawa rytmiczna „Idzie jeż”.

Rodzic puszcza dowolną muzykę, a dziecko chodzi na czworakach jak jeż. Na przerwę w muzyce i sygnał słowny siup! Dziecko zatrzymuje się i naśladuje zwijanie się w kuleczkę.

 

Ćwiczenie wyprostne ,,Marsz wielkoludów” . Dzieci chodzą na palcach, jednocześnie wy-ciągając ręce do góry i naśladując wielkoluda.

Ćwiczenie z elementem skoku ,,Skoki zająca” – Dzieci naśladują ruchy zająca, przenosząc ręce do przodu z jednoczesnym prostowaniem nóg.

Ćwiczenie równowagi ,,Bociany na łące” – Dzieci stają wyprostowane i naśladują bociana, unosząc jedną nogę do góry z jednoczesnym rozłożeniem rąk w bok. Starają się utrzymać się w tej pozycji jak najdłużej. Zmieniają nogę i powtarzają ćwiczenie kilkakrotnie.

 

Wiersz „Maczek” Cz. .Janczarskiego

Przedszkolaczek jestem proszę
Noszę torbę w niej bambosze.
Mam wyszyty na niej znaczek,
Spójrz czerwony polny maczek
Jaś na torbie ma jaskółkę,
Staś samolot, Kasia pszczółkę
Krzyś motyla, Heniek rower,
Wikcia wiśnie kolorowe…
Torbę swoją wieszam w szatni.
Znam swój znaczek przedostatni.
I wie każdy przedszkolaczek,
Że ten znaczek- to mój znaczek.

Praca plastyczna

Wykonajcie przedszkolaczki jeża z odbitych rączek. Miłego odpoczynku! 

obrazek przedstawiający jeża bez igieł  obrazek przedstawiający jeża

 

 

Grupa Pieski

Dzień dobry Pieski 🙂 Dzisiaj piątek!

Dzisiejsze powitanie będzie w języku angielskim 🙂 Będziemy klaskać, klepać w kolanka, tupać, mrugać i ruszać uszami 🙂 W piosence pokazane są wszystkie ruchy. Do dzieła!

clap your hands – klaszczemy w ręce

pat your knees – klepiemy w kolanka

stomp your feet – tupiemy nogami

blink your eyes – mrugamy oczkami

wiggle your ears – poruszamy uszami

Super zabawa, prawda?

 

Posłuchajcie teraz zagadki …

Warczy, skomli, gryzie kijek,
Biega, skacze, czasem wyje
Chociaż piszczy, chociaż szczeka,
Przyjacielem jest człowieka
A Ty już na pewno wiesz,
Ze zwierzęciem tym jest?….(Pies)

 

W tym roku nazywacie się PIESKI. Czy macie w domu pieska? Jak wygląda Wasz piesek? A może wiecie jaka to rasa? Lubicie się z nim bawić? Chciałabym, abyście opowiedzieli o swoich pieskach lub innych zwierzątkach w przedszkolu. A teraz dla Was zadanie. Zastanówcie się co to znaczy być przyjacielem zwierząt.

Zapamiętajcie:

Przyjaciel zwierząt nie może:
– ich krzywdzić
– denerwować
– rzucać w nie kamieniami
– bić, kopać

Przyjaciel zwierząt powinien:
– karmić je
– wychodzić z nimi na dwór
– kąpać je
– bawić się z nimi
– aktywnie działać na rzecz ich ochrony
– chodzić na badania do weterynarza

 

Na koniec spróbujcie nazwać zwierzątka na karcie pracy i wyznaczyć ich drogę zgodnie ze strzałkami . Dokąd chcą dotrzeć? Czy jest tam piesek? Gdzie chce dojść? Możecie zrobić to zadanie paluszkiem, a jeśli Rodzice mają możliwość wydrukowania to narysujcie drogi zwierząt, zgodnie z poleceniem. Do zobaczenia!

karta pracy przedstawiająca drogi zwierząt - grafomotoryka

 

 

Grupa Wiewiórki

Dzień dobry Drogie Wiewióreczki!

Już nie mogę się doczekać, aby w końcu Was poznać.

Znam już wasze imiona, ale nie wiem jak wyglądacie.  Wy też mnie nie znacie, ale mam nadzieję, że mnie polubicie i przyjmiecie do Grupy ,,Wiewióreczki’’.

Na początku zajęć chciałabym nauczyć was  piosenki o wiewiórce, którą będziemy śpiewać jak wrócimy do przedszkola, a to już za niedługo, a Pani Aleksandra przygotowała dla Was wierszyk o naszej grupie która nazywa się.……?

Zamieszczam link do piosenki:

PIOSENKA GRUPOWA ,,Tańcząca wiewióreczka’’

ref. Wiewióreczka mała, po lesie biegała
Hopsa sasa, hopsa sasa, po lesie biegała

1. Spotkała jeżyka, tańczyli walczyka
Tańczyli walczyka raz, dwa, trzy, raz,
tańczyli walczyka raz, dwa, trzy, raz

ref. Wiewióreczka mała, po lesie biegała
Hopsa sasa, hopsa sasa, po lesie biegała

2. Spotkała owieczkę ,tańczyli poleczkę
Raz i dwa i, Raz i dwa i, tańczyli poleczkę

ref. Wiewióreczka mała, po lesie biegała
Hopsa sasa, hopsa sasa, po lesie biegała

3. Spotkała ślimaka, tańczą kujawiaka.
Raz i dwa,Raz i dwa, trzy tańczą kujawiaka

ref. Wiewióreczka mała, po lesie biegała
Hopsa sasa, hopsa sasa, po lesie biegała

4. Spotkała szaraka ,tańczą krakowiaka
Dookoła polany ,tańczą krakowiaka

 

WIERSZYK GRUPOWY: ,,Zaradne wiewióreczki’’

,,Skacze po drzewie wiewiórka ruda,

Szuka orzeszków po całym lesie, a

Który znajdzie do dziupli swej niesie.

Zapasów całą dziuplę zebrała,

Wiewiórka ruda, wiewiórka mała’’.

 

Grupa Zajączki

Kochani zapraszam Was do wspólnej zabawy.

Bardzo się cieszę, że za kilka dni zobaczymy się w przedszkolu

i znów będziemy bawić się i pracować razem.

 

  1. Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od zabawy naśladowczej z wierszykiem.

 

Koło małe – dzieci ręką rysują w powietrzu koło.

Koło duże – dwoma rękoma rysują duże koło?

Głowa prosto – pozycja wyprostowana.

Ręce w górze – wyciągnięte ręce pionowo.

Schyl się w prawo -skłon w jedną stronę.

Schyl się w lewo skłon w druga stronę.

Tak jak w lesie szumi drzewo -wymachy rąk w różne kierunki

 

  1. Myślę, że musimy przypomnieć sobie ważne numery alarmowe.

Powiedz kogo widzisz na obrazku i pod jaki numer należy zadzwonić.

grafika przedstawiające numery alarmowe

 

3. Musimy również dbać o nasze bezpieczeństwo dlatego przypomnimy zasady panujące na jezdni.

obrazek przedstawiający zasady zachowania na jezdni

 

4. Teraz trochę się poruszamy. Zapraszam  do zabawy ruchowej pt „Głowa, ramiona, piety”, którą dobrze znacie. Kochani, kiedy usłyszycie zabawę muzyczną ilustrujcie ją ruchem.

 

5. Zobaczcie teraz filmik pt: Bezpieczeństwo na drodze. Utrwalcie wiadomości na ten temat.

Powodzenia i do zobaczenia!

 

Grupa Sówki

Dzień dobry!!!!!!

Tematem dzisiejszych zajęć jest piękny i trochę tajemniczy ptak, który śpi w dzień ,a poluje w nocy.

Ptak ten uchodzi za symbol mądrości.

Czy już wiecie jak ten ptak się nazywa?

Tak macie rację.. to SOWA. 

Zdecydowanie warto poznać ją bliżej , tym bardziej że Wasza grupa to Sówki.

 

1.Na początek proponuję  obejrzenie i wysłuchanie krótkiej inscenizacji wiersza Jana Brzechwy pt. „Sowa”.

2.Mam nadzieję  że wysłuchaliście uważnie wiersza i bez problemu odpowiecie na pytania:

 Z kim rozmawiała sowa?
 Kim był dzięcioł?
 Kto to jest weterynarz?
 Dlaczego zwierzęta gniewały się na sowę?
 Gdzie mieszka sowa?
 Czy powinniśmy czytać książki?
 Jaki dźwięk wydaje sowa?

 

3.Teraz sowa może zamieszkać w Waszym domu i stać się jego ozdobą. Zobaczcie jak łatwo stworzyć sowę z rolki po papierze. 

Będziecie potrzebować:

– rolki po papierze toaletowym, lub zrolowanej kartki z bloku ( poproście rodziców o pomoc)

– kolorowego bloku rysunkowego,

– farb, kredek, lub mazaków

– kleju

Jak przygotować poszczególne elementy?

  1. Brzegi rolki z jednej strony należy zagiąć do środka tak, aby powstały uszy.
  2. Rolkę należy pomalować ( farbami, kredkami ,lub mazakami)
  3. Trzeba przygotować 4 paski w czterech kolorach o długości około 16 cm i szerokości około 2,5 cm – paski należy wzdłuż ponacinać do połowy na grubość
  4. Następnie wycinamy oczy ( 4 kółka)– 2 większe czarne i 2 troszkę mniejsze białe.  Elementy sklejamy ze sobą.
  5. Wycinamy pazurki – robimy to na wyczucie.
  6. Wycinamy brzuszek sowy w kształcie koła. Na brzuszku rysujemy wzorek.
  7. Wycinamy dziób w kształcie trójkąta.
  8. Uszy sowy to pasek papieru kolorowego 2,5 cm x 2,5.cm ponacinanego do połowy.

Jak wykonać sowę z rolki po papierze?

Pocięte paski należy naklejać na pomalowaną rolkę, zaczynając od dołu tak, aby na siebie nachodziły.

Następnie nakleić brzuszek sowy , oczy i dziób.

Na koniec przykleić uszy i pazurki.

Brzegi postrzępionych pasków należy za pomocą nożyczek wygiąć do góry i gotowe!

obrazek przedstawiający sowę wykonaną z papieru

Na pewno Wasze sowy są piękne i bardzo kolorowe!!!!!!!!!

 

4.Zrelaksujcie się i wysłuchajcie piosenki Małgorzata Kosik (DJ MIKI) – Sowa

 

5.Na zakończenie Ćwiczenie artykulacyjne pt. „Mała sowa sprząta swoje mieszkanie”:

Dziecko słucha opowiadania czytanego przez rodzica i wykonuje ćwiczenia narządów artykulacyjnych:

Sowa rozejrzała się po swojej dziupli (dziecko przesuwa językiem po podniebieniu górnym, wewnętrznych ścianach policzków, podniebieniu dolnym). Zauważyła duży bałagan. Postanowiła zrobić porządek. Zaczęła od odkurzania sufitu dziupli (przesuwa czubkiem języka od przodu do tyłu jamy ustnej po podniebieniu górnym), zdjęła też firanki (liczy czubkiem języka górne zęby) i włożyła je do pralki (motorek wargami). Po chwili pralka zaczęła płukanie firan (dziecko „przepycha” powietrze wewnątrz jamy ustnej). Sowa odkurzyła też ściany (przesuwa czubkiem języka po wewnętrznej ścianie policzków) oraz podłogę (przesuwa czubkiem języka po podniebieniu dolnym              w okolicach łuku zębowego). Rozwiesiła firany (ponownie liczy czubkiem języka górne zęby). Sowa była bardzo zadowolona z wykonanej pracy i szeroko się uśmiechnęła (rozciąga szeroko usta). Dumna wyjrzała z dziupli i rozejrzała się wokoło (porusza językiem ruchem okrężnym na zewnątrz jamy ustnej). Spojrzała w górę (dziecko sięga czubkiem języka w kierunku nosa), spojrzała                 w dół (sięga czubkiem języka do prawego kącika ust) i w lewo (przesuwa czubkiem języka do lewego kącika ust). Wszędzie był porządek i słychać było śpiewające ptaki (gwiżdżąc naśladują głosy ptaków).

Powodzenia, miłego popołudnia i słonecznego weekendu.

 

Grupa Pszczółki

Witajcie kochane dzieci!

Nasze dzisiejsze zajęcia zaczniemy poranną gimnastyką na wesoło.

Pierwsza zabawą będzie zabawa dydaktyczna „Jakiej zabawki brakuje”?

Przed dzieckiem kładziemy 4 – 5 zabawek. Odwraca się i w tym czasie zabieramy jedną zabawkę. Dziecko mówi jakiej zabawki brakuje. (Jeśli dziecko bardzo dobrze sobie radzi, możemy zwiększyć ilość zabawek).

 

Kolejna zabawa ruchowa „Rysujemy figury geometryczne” (potrzebujemy kartkę i kredkę).

Dziecko porusza się do dowolnej muzyki na przerwę w muzyce zatrzymuje się, rodzic mówi nazwę i wielkość znanej dziecku figury geometrycznej, np. małe koło, a dziecko rysuje je na kartce.

zdjęcie przedstawiające drewniany wiatrak

Słuchanie wiersza – „Wiatrak” Reginy Sobik

Wiatrak wietrzyk i huragan
okropnie się pokłócili
a taki powód tej kłótni
że omal się nie pobili.

 

Wiatrak narzekał na wietrzyk
że go wcale nie chce słuchać
kiedy on prosi o pomoc
ten woli gdzie indziej dmuchać.

 

A lekkomyślny huragan
bez przerwy mu na złość robi
gdy połamie wszystkie skrzydła
wiatrak na chleb nie zarobi.

 

Na to wietrzyk się rozzłościł
zaczął dmuchać z całej siły
tak że skrzydła u wiatraka
jak ruletka się kręciły.

 

Zaś huragan obrażony
poleciał gdzieś wiać za lasy
świszcząc przy tym że nastały
jak dla niego ciężkie czasy.

 

Dziś wiatrak tylko wspomnieniem
nowy młyn go zastępuje
gdzie maszyny mielą mąkę
on wiatru nie potrzebuje.

 

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza:

– Kto kłócił się w wierszu?

– O co się kłócili?

– Do czego kiedyś służył wiatrak?

– Czy dziś możemy spotkać wiatraki,  jak one wyglądają i do czego służą?

Zabawa ruchowa „Wiatraczki”-

Dziecko kręci się raz w jedną, raz w drugą stronę.

 

Spróbujcie teraz wykonać taki wiatraczek.

obrazek przedstawiający kolorowy wiatraczek

Potrzebne materiały do wykonania: kolorowa lub biała kartka A4, nożyczki, klej, kawałeczek tekturki, pinezka i patyczek.       

Składamy kartkę A4 po skosie łącząc krótszy bok z dłuższym. Odcinamy nadmiar papieru i rozkładamy. Składamy kwadrat na pół „róg do rogu”, otwieramy, obracamy i ponownie składamy „róg do rogu”. Otrzymaliśmy dwie krzyżujące się linie. Rozcinamy figurę wzdłuż linii zgięcia, ale nie tniemy do końca. Zatrzymujemy się ok. 4cm od środka. Smarujemy klejem środek i przyklejamy pierwszy róg. Ponownie smarujemy i przyklejamy trzeci róg. Potem piąty  i siódmy. Z tekturki wycinamy koło o śr. 3-4 cm. Pinezką robimy w nim dziurkę a potem przyczepiamy je do środka wiatraczka. Teraz przytwierdzamy wiatraczek do patyka i gotowe.

Sposób wykonania wiatraczka

http://praceplastyczne.pl/papier/14-wiatraczek-z-papieru

A teraz możecie się pobawić swoim wiatraczkiem na podwórku lub w domu mocno w niego dmuchając. Miłej zabawy i do zobaczenia wkrótce w przedszkolu! 😊