Maluszki

Grupa Motylki, Jeżyki i Pieski

Witajcie Kochane Dzieci. Dzisiaj nie możemy się spotkać w przedszkolu, dlatego przygotowałam dla Was zajęcia zdalne. 

grafika denstysta

Na początek dnia wykonajcie gimnastykę buzi i języka. Zakręćcie kołem i wykonajcie ćwiczenia.

https://wordwall.net/pl/resource/11963089/gimnastyka-buzi-i-j%C4%99zyka

 

Moi drodzy dzisiaj swój wyjątkowy dzień mają…? Rozwiążcie zagadkę a się dowiecie.

 

Zawsze w przychodni

w fartuchu białym,

zęby tak leczy,

by nie bolały.

 

Odpowiedź to…… oczywiście dentysta.

Teraz obejrzyjcie krótką bajkę edukacyjną pt.,, Dr Ząbek i legenda o Zębolandii”.

 

Odpowiedzcie na kilka prostych  pytań. Jestem przekonana, że odpowiedzi znacie:
-O czym była bajka i kto w niej występował?
-Dlaczego trzeba myć zęby?
-Co by się stało gdybyśmy nie myli zębów?

 

Pamiętajcie, że:

Aby zdrowe zęby mieć

Trzeba je codziennie myć

Szczotka, pasta idą w ruch

Umyj zęby będziesz zuch.

Zdrowe zęby chcesz mieć Ty

Rano i wieczorem myj

A słodycze kiedy zjesz

To szczoteczkę w rękę bierz.

 

Czas na pracę rączek. Uzupełnijcie poniższe karty pracy.

karta pracy zdrowa żywność

karta pracy zęby

 

Miłego weekendu i do zobaczenia w PONIEDZIAŁEK.

 

Średniaki

Grupa Wiewiórki i Zajączki

 

Dzisiejszy temat naszych zajęć to: Nadeszła wiosna.

Na sam początek zajęć zabawy ruchowe.

Zabawa Porównania  Dzieci próbują dokończyć  rozpoczęte porównania :

Śnieg jest biały jak….

Deszcz jest mokry jak…

Wiatr jest silny jak….

Spacer w poszukiwaniu wiosny

 

W poszukiwaniu wiosny: Dzieci wymieniają jakie są oznaki wiosny co zauważyły na spacerze.

Rodzic czyta dzieciom wiersz.

Przed nami piękny wiersz Jana Brzechwy.

Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro: – Przyjedzie pewno furą.
Jeż się najeżył srodze: – Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym, przyleci samolotem.
– Skąd znowu – rzekła sroka – ja z niej nie spuszczam oka
i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.
– Nieprawda wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!
– A ja wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.
– Nieprawda, bo w karecie!
– W karecie? – Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią śpieszą, już trawy przed nią rosną
i szumią – Witaj wiosno!

Rozmowa na temat wiersza

Dzieci malują panią wiosnę farbami bądź rysują kredkami.

Dla przypomnienia piosenka wiosenna:

 

 

Starszaki

Grupa Sówki i Pszczółki

 

Witajcie dzieciaki!!!!! Dzisiaj zapraszamy na zajęcia zdalne. 

 

 Zabawa ,,Zwiedzamy dżunglę” – sprawdzanie umiejętności uważnego słuchania, ćwiczenia ortofoniczne – ćwiczenia artykulacyjne, ćwiczenia oddechowe.

Dotarliśmy do Afryki, wysiadamy z tratw i idziemy na ląd po wodzie (wysokie unoszenie kolan) a potem po gorącym piasku(lekkie podskoki). Rozglądamy się uważnie na boki, szukamy tubylców. Czas ruszać w drogę , przedzieramy się przez dżunglę (ruchy rękoma na boki).Chodźmy bardzo cicho by nikogo nie spłoszyć, albo by nas nie usłyszał lew (idziemy na palcach).Ciiiii! (dajemy palec na buzię). Słychać jakiś szelest – szszsz. Uciekajmy na drzewo (naśladujemy wspinanie się na drzewo). O! Jaka miła małpka- chcesz to się pobawimy. Pomałpujmy tak jak ona np. drapią się po plecach, skaczą na jednej nodze, itp. Dość zabawy chyba jesteśmy już bezpieczni, możemy schodzić z drzewa (naśladujemy schodzenie z drzewa). Ruszamy dalej w drogę. Przed nami rzeka, musimy ją przeskoczyć (duży skok do przodu), a teraz skaczemy po kamieniach (małe podskoki).Uwaga! Krokodyl (naśladujemy buzią kłapanie paszczy krokodyla), a tam płynie hipopotam(naśladujemy rękoma pływanie w wodzie). Już niedługo dotrzemy do wioski, musimy tylko przejść obok śpiącego węża (dzieci kładą się na podłodze i sycząc poruszają się po niej, dodatkowo wykonują ćwiczenia z języczkiem).Nareszcie jesteśmy w wiosce. Witamy się z tubylcami .

Proponujemy także „Zabawę w skojarzenia”.

Rodzic podaje określenia, a dziecko podaje nazwę zwierzęcia , z jakim to określenie najczęściej się kojarzy:

– groźny jak … lew
– ciężki jak … słoń
– zwinny jak … małpa
– w paski jak … zebra
– wysoka jak … żyrafa
– szybki jak … gepard
– zgrabna jak … antylopa
– silny jak ….. goryl

 

A teraz zagadka śpiewająca. Można spotkać ją w Afryce, albo w ZOO, ale można też po niej przejść przez ulicę.  Czy już wiecie kto jest bohaterką tej piosenki?

Pani Zebra

Wesołą piosenkę można wysłuchać tutaj:

 

Można też potańczyć razem ze zwierzętami.

Tekst piosenki:

  1. To piosenka czarno – biała
    Cała w paski jest ubrana
    Są raz czarne, a raz białe
    I to bardzo jest ciekawe
    I to bardzo jest ciekawe

Ref: Pani Ze, Ze, Ze
Pani Bra, Bra, Bra
Pani Ze, Pani Bra
Pani Zebra paski ma / x2

  1. W dzień jak konik zebra bryka
    W noc pojawia się i znika
    Swym pędzelkiem na ogonie
    Domaluje paski sobie
    Domaluje paski sobie

Ref: Pani Ze, Ze, Ze
Pani Bra, Bra, Bra
Pani Ze, Pani Bra
Pani Zebra paski ma / x2

  1. Zebra żyje gdzieś w Afryce
    W ZOO ją także zobaczycie
    Może na ulicy leżeć
    Wtedy po niej przejść możecie
    Wtedy po niej przejść możecie

Ref: Pani Ze, Ze, Ze
Pani Bra, Bra, Bra
Pani Ze, Pani Bra
Pani Zebra paski ma / x4

Można także zaśpiewać piosenkę o… kto odgadnie???                       

Wśród zwierząt najdłuższą ma szyję, więc pewnie nie często ją myje. Na sierści ma plamy wzorzyste, wprost z drzew zrywa liście soczyste. (żyrafa)     

 

Drogie dzieci i Ty rodzicu, zapraszamy was na wirtualną wycieczkę do ZOO

Proszę rozpoznajcie i nazwijcie jak najwięcej zwierząt, które pojawiły się w filmie, ile udało się zapamiętać.

Wykonajcie ZOO z dostępnych w domu materiałów,  możecie rysować , wycinać, konstruować swoje zwierzątka /im więcej tym lepiej/, potem  pogrupować je w rodziny i wyznaczyć dla nich teren czyli nasze ZOO. Zróbcie podpisy do każdego zwierzaka /literki mogą być drukowane i nie martwcie się, mama wam podpowie/ oraz  duży napis ZOO. 

Jeśli ktoś ma problem i wydaje mu się, że sam nie potrafi, można sobie wydrukować lub przerysować poniższe zwierzęta:

grafika zwierzęta w Afryce

 

Jeśli nie wiecie też jak wygląda mapa AFRYKI to poniższy obrazek Wam pomoże, przerysujcie, tylko znacznie większy, aby w środku można było umieścić wszystkie zwierzęta ją zamieszkujące.

grafika kontury Afryki

 

Rodzic może pobawić się  z dzieckiem w zabawy słownikowe /podzielić na sylaby , głoski, poukładać zdania lub całe opowiadania. Jeśli tych zwierzątek zgromadzimy dużo możemy je przeliczać, układać razem z dziećmi proste zdania na dodawanie i odejmowanie, czy porównywanie których zwierząt jest więcej. Przeliczanie / Ile zwierząt liczy wasze ZOO /Dajcie państwo, dziecku również czas na swobodną zabawę w ZOO zrobionymi przez siebie zwierzątkami.

Podczas rysowania pośpiewajcie sobie „ Idziemy do ZOO/ znacie to oczywiście.

 

Po umysłowym wysiłku przyszła pora na relaks . Zapraszamy Was na „Afrykański masażyk”.

Przed rozpoczęciem zabawy warto przeczytać wierszyk i przećwiczyć z dzieckiem kreślenie w powietrzu poszczególnych elementów. Dziecko siada na podłodze przed Rodzicem. Rodzic czyta wierszyk i jednocześnie pokazuje, w jaki sposób dziecko ma rysować po plecach. Po skończonym masażyku na plecach dziecka, następuje zamiana ról.

 

Wierszyk „ Afrykański masażyk”

Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze ( rysowanie koła)                                                       

Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie (rysowanie dwóch małych kół)

Wtem widzimy słonia, który wolno człapie (naśladowanie palcami chodu słonia)

Przy palmie siedzi małpa  po głowie się drapie (drapanie)

A ja  przytulam się mocno do mojego taty (gest objęcia partnera)

Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy (uderzanie delikatnie pięściami

Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła (rysowanie chmur)  

Cała nasza grupa w namiocie się skryła. (rysowanie trójkąta)

 

Chętne dzieci zapraszamy do wykonania ćwiczeń graficznych H.Timichovej:

rysowanie po śladzie

 

rysowanie po śladzie

Dziękujemy za wspólne zajęcia.