Grupa „Motylki”

DZIEŃ DOBRY! Witam Was tym grzecznym słówkiem, które trzeba mówić.

 Jest wiele też innych grzecznych słówek, więc przypomnijmy sobie te słówka, bo tak niewiele kosztują. Piosenkę znacie z przedszkola.

Kliknij : https://www.youtube.com/watch?v=kwLEwyI-JzM

Dziękuję, przepraszam i proszę

Trzy słówka za małe trzy grosze.

I grzeczny królewicz i grzeczna królewna

Znają te słowa na pewno.

 

Trzy słówka za małe trzy grosze

Dziękuję, przepraszam i proszę.

To przecież niewiele kosztuje

Gdy powiesz uprzejmie dziękuję

Korona Ci z głowy nie spadnie na pewno

Nawet gdy jesteś królewną.

 

Zapraszam Was na zajęcia muzyczne i trochę pośpiewamy. Oczywiście poznamy dziś znowu ciekawy zawód. Już poznaliście zawód strażaka, lekarza.  Dziś poznamy zawód?

Właśnie jestem ciekawa czy zgadniecie J

 Zagadka

Ściga przestępców po mieście

i zamyka ich w areszcie.

Czasem kieruje też ruchem.

Jeśli dobrze znasz przepisy, jesteś jego druhem.

 

Tak, to POLICJANT J Na początek zaśpiewajmy piosenkę.

 

Kliknij : https://www.youtube.com/watch?v=2sk-r_j0vGc

Śpiewające Brzdące – „Halo, panie policjancie”

  1. 1. Halo, panie policjancie,

Zapytać się chcemy,

Jak coś złego zobaczymy,

Gdzie dzwonić możemy?

 

Ref. Dziewięć, dziewięć, siedem,

Taki numer mam.

Jeśli się coś dzieje,

Ja pomogę Wam. (2x)

 

  1. Halo, panie policjancie,

Zapytać się chcemy,

Jak wypadek zobaczymy,

Gdzie dzwonić możemy?

  1. Halo, panie policjancie,

Zapytać się chcemy,

Jak pomocy nam potrzeba,

Gdzie dzwonić możemy?

 

Zobaczcie bajkę edukacyjną  „Zawód Policjant” . Dowiecie się jak ważny to zawód.

Kliknij: https://www.youtube.com/watch?v=pzAeFp5UhtY

 

Teraz usiądźcie na dywanie razem z mamą lub tatą, a może z rodzeństwem i wyciszcie się przy piosence „Budujemy ciszę”. Oczywiście czekam na filmik z waszym udziałem jak budujecie ciszę. 

Kliknij: https://www.youtube.com/watch?v=OJt497rk_X0

 

Dziękuję Wam przedszkolaczki i waszym rodzicom za spędzony czas.

Ściskam Was mocno.

Grupa „Jeżyki”

Dzień dobry.  Jak się macie Jeżyki?? Mam nadzieję, że czujecie się wypoczęci i macie mnóstwo energii, by z uśmiechem zacząć nowy dzień.

  1.  Zajęcia zaczniemy od zajęć muzyczno-ruchowych z Cat Party.

https://youtu.be/k_b2Td8WfhY

  1.  „O jakim zawodzie mowa?Jaki zawód pokazuję?”-rozwiążcie zagadki,spójrzcie na obrazek i sprawdźcie czy odpowiedź zgadza się z ilustracją.

Najpierw włosy ścina,

często je farbuje,

a na końcu pięknie

je wymodeluje.   (fryzjer)

 

 

 

 

 

 

 

 

Ktoś, kto ładnie śpiewa piosenki,
często występuje na scenie
i daje koncerty.  (piosenkarka)

  1. Burza mózgów. Zastanówcie się  przez chwilę i powiedzcie czego potrzebuje fryzjer w swojej pracy, a czego piosenkarz, piosenkarka. Rodzice zabierają 2 kartki i na środku jednej kartki  piszą fryzjer, a na drugiej piosenkarz/piosenkarka i zapisują Wasze pomysły.

  1. „Fryzjer”- zabawa naśladowcza. Do zabawy zaproście mamę, siostrę, tatę , brata. Poproście aby usiedli na krześle i odgrywali rolę klientów salonu fryzjerskiego, a Wy wcielicie się w rolę fryzjera. Na hasło:

– mycie – myją głowy,

– ręcznik – wycierają głowę,

– strzyżenie – udają obcinanie włosów,

– czesanie – czeszą klienta,

– suszenie – suszą włosy,

– lustro – pokazują lusterko,

– pożegnanie – podają sobie ręce,

– marsz – fryzjer sprząta, a klient chodzi między krzesłami.

  1.   Posłuchajcie piosenki i spróbujcie wcielić się w zawód piosenkarza, piosenkarki i zaśpiewać refren.

 

https://www.youtube.com/watch?v=_hmbzJb4BHc

            Koczki, loczki, czy palemki,

grzebień z włosów, jeżyk piękny,

fryzjer zrobić radę da,

gdy nożyczki w ręku ma.

 

  1. Na zakończenie kolorowanki. Pokolorujcie kredkami lub mazakami obrazki, a w drugim  zabawcie się w fryzjerów i dorysujcie bądź doklejcie fryzurę.

2. Dla chętnych.
Doświadczenie – RODZIC włącza suszarkę do włosów, następnie wkłada piłeczkę ping –pongową w strumień powietrza suszarki. Piłeczka unosi się, nie spada, a rodzic pyta- Czy to magia? Piłeczka unosi się i nie spada? Dzieci mają chwilę  czasu do namysłu, wspólnie z rodziną szukacie odpowiedzi dotyczącej zjawiska.

Grupa” Pieski”

Witajcie ,,PIESKI’’ już na przywitanie się z Wami, zapraszam na muzykę i zabawy wraz z nią.

1.Zabawa poranna z muzyką ,,Mały kucharz z wielką łyżką’’: ze śpiewem –inscenizowanie

ruchem treści piosenki;  zamieszczam link: www.youtube.com/watch?v=NCn20pfHDKk

2.Zabawa „Czarodziejskie instrumenty” . Wykonanie niekonwencjonalnych instrumentów                                    z dostępnych materiałów takich jak: pudełka po jogurcie, kasza, ryż, folia aluminiowa itp.

3.Zabawa ,,Orkiestra z dyrygentem’’. Dziecko siedzi w kole na kocyku i rączkami klaszcze do rytmu wg wskazówek dyrygenta- rodzica. Następnie- dziecko może zostać dyrygentem- zamiana ról.

  1. Zabawa ,,Chodzimy jak’’. Chodzenie przy włączonej muzyce, na przerwę – pokazywanie ruchem ciała, mimiką, gestami zawód np. kucharki, sekretarki, nauczycielki, fryzjerki, bibliotekarki itp.
  2. Zabawa ,, Imię i zawód’’– przedstawienie się… wszyscy przedstawiają się mówiąc swoje imię                i wybrany przez siebie zawód np. Asia- piosenkarka.

6.Zabawa w odjazd do „Krainy zawodów kobiet” w wybranym mieście. Dziecko zaprasza siostrę, brata, rodziców i tworzy autobus.  W rytm piosenki ,, Jedzie pociąg z daleka’’ wszyscy odjeżdżają do „Krainy zawodów kobiet”. Zamieszczam link do tej piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=_YRgbUNJtB8

Grupa „Wiewiórki”

Dzień dobry moi kochani. 🙂

Gotujemy, smakujemy, a na końcu wszystko zjemy.

Czy wiecie o kim będzie dzisiaj mowa?

Rozmawiamy o zawodach a jeśli gotujemy to oczywiście o kucharce lub kucharzu.

  1. Zabawa:

Zaproś dziecko na dywan i usiądź naprzeciwko niego. Jednocześnie recytuj wierszyk pt. „Zupa” i pokazuj odpowiednie ruchy.

 

„Zupa”

Mama zupę gotowała,

w wielkim garnku ją mieszała,      / naśladowanie mieszania zupy łyżka/

przyprawiała, smakowała,         / naśladowanie posypywania zupy przyprawami/

przyprawiała, smakowała,    

do talerza Ci nalała.            /naśladowanie nalewania i podawania talerza z zupą/

 

  1. Ćwiczenie:

Popatrz na obrazek. Powiedz jakie osoby i przedmioty widzisz.  Połącz paluszkiem przedmioty z osobami, które ich używają podczas pracy.

BRAWO!

Teraz zobacz fajną bajeczkę. Bali – Jestem kucharzem.

https://www.youtube.com/watch?v=C9zPBBM2DwE

  1. Zadanie:

Popatrz na obrazek. Teraz nazwij rzeczy – rekwizyty potrzebne kucharce. Każdy wyraz podziel na sylaby i odgadnij tym razem ostatnią głoskę wyrazu.

np.: nóź – /ż/   patelnia- /a /

Jeśli masz jeszcze ochotę możesz popracować dzisiaj farbami – dawno nimi nie malowaliśmy. Przygotuj obrazek, kubek, pędzel i wodę.

/ Załącznik – mała kucharka/

  1. Zabawa na pożegnanie. „Gotujemy obiad”.

 Włącz ulubioną muzykę dziecka. W tym czasie dziecko może tańczyć w dowolny sposób, na przerwę w muzyce dziecko pokazuje następujące ruchy:

– wałkowanie ciasta,

– mieszanie,

– krojenie,

– przyprawianie itp.

Do zobaczenia😊 do jutra.

Grupa „Kotki”

Witam Was 😊 dzisiaj jest środa, więc czas na jakąś piosenkę. Poznacie dzisiaj ciekawy zawód – kominiarza. Na początek musicie się troszeczkę rozruszać więc, zapraszam do gimnastyki porannej.

  1. Gimnastyka poranna

Link do ćwiczeń: https://www.youtube.com/watch?v=W8c6k4FGgHM

  1. A teraz posłuchajcie wiersza o kominiarzu, który przeczytają wam rodzice.

Kominiarz

Idzie drogą pan kominiarz, i uśmiecha się do siebie.

Dziś na dach się będzie wspinał, bo kominy są w potrzebie.

Musi je przeczyścić wszystkie, aby sadzy w nich nie było;

aby był swobodny przepływ, by się w domu nie dymiło.

 

A to niebezpieczna praca, wymaga wielkiej sprawności.                                                               

Nie może jej wykonywać, ten kto ma lęk wysokości.                                                                         

 

A on dumny ze swej pracy, czuje się jak skrzydlaty ptak,

a w dodatku dla przesądnych, pan kominiarz to szczęścia znak.

 

W czarnym cylindrze na głowie, ze swą szczotką na ramieniu

dba o drożność kominów, przeciwdziała zaczadzeniu.

 

  1. Pytania dla dzieci:

– Na czym polega praca kominiarza?

– Dlaczego ta praca jest niebezpieczna?

– Jakie atrybuty należą do kominiarza?

  1. Zabawa ruchowa „Uwaga kominiarz”- dzieci poruszają się przy muzyce, kiedy rodzic zawoła „Uwaga kominiarz” dziecko wspina się na krzesło lub tapczan. (Powtórzyć proszę kilka razy.)
  2. A teraz posłuchajcie piosenki o kominiarzu, może spróbujecie jej się nauczyć.

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=ZY4IuRou2a0

 

  1. Zabawa „Drabina”- Po wysłuchaniu piosenki dzieci mogą naśladować wejście po drabinie.

 Po tym ćwiczeniu proszę włączyć piosenkę jeszcze kilka razy, aby dzieci spróbowały zapamiętać jej słowa. W kolejnych dniach proszę aby rodzice włączali tę piosenkę przy różnych czynnościach wykonywanych przez dziecko.

  1. Na zakończenie proszę abyście dzieci zbudowały komin z klocków, do którego włóżcie różne rzeczy (oczywiście takie które zmieszczą się w waszym kominie). Następnie wyciągajcie z komina po jednej rzeczy i powiedzcie na jaka głoskę zaczyna się dana rzecz.

 

I to już koniec na dzisiaj zapraszam jutro na zajęcia! 😊

Grupa „Zajączki”

Dzień dobry moi mili 😊

Dzisiaj zabawy muzyczne. Zapraszam do wspólnej zabawy.

  1. Przywitajcie się Kochani. Możecie się uściskać. Powiedzcie sobie coś miłego w ten środowy poranek.
  2. Zawodowe zagadki

Ciekawe czy uda Wam się wszystko rozwiązać.

Zapraszam do otwarcia prezentacji, w której zawarte są zagadki. Powodzenia.

https://view.genial.ly/5eafae78c932350d2aebc27a/presentation-zagadki-o-zawodach

  1. Piosenka o zawodach

Zapraszam Was teraz do wysłuchania piosenki ukrytej pod linkiem. https://www.youtube.com/watch?v=u_2RTNZvFrc

 

Kochani zapamiętajcie wszystkie zawody, które występowały w tej piosence.

Porozmawiajcie z dziećmi o każdym zawodzie, o którym było w piosence.

Włączcie jeszcze raz piosenkę i naśladujcie osoby pracujące w danym zawodzie.

 

  1. Opowiedzcie dzieciom Kochani Rodzice o Waszej pracy, o dniu Waszym w miejscy pracy.

Kochane dzieci a Wy opowiedzcie, kim chcielibyście być w przyszłości. Który zawód Wam najbardziej się podoba i co Wam się w nim podoba.

  1. Masażyk „Co robią różni ludzie?” – zabawa ilustracyjna w parach lub w pociągu.

Jedna osoba siedzi plecami a druga wykonuje masażyk. Oczywiście później następuje zamiana miejsc.

 

Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)

 Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)

Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)

Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie) Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk w góry na dół)

Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)

I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)

Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach partnera)

Grupa „Pszczółki”

DZIEŃ DOBRY W KOLEJNYM DNIU ZAJĘĆ, DZISIAJ ZAJĘCIA MUZYCZNE, ŚPIEW I RUCH WIEM, ŻE LUBICIE. ZAPRASZAM!!!

1.Powitanie waszą ulubioną piosenką „Koła autobusu” – czyli mowa o jakim zawodzie – oczywiście Kierowca autobusu. Śpiewamy razem i pokazujemy.

https://www.youtube.com/watch?v=gs8gSN8PboA

  1. 2. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Pracujemy razem” – Dzieci naśladują czynności osób wykonujących dany zawód. Nazwę zawodu podaje rodzic.
  2. Zagadki słowne „Czy znasz ten zawód?”

 Choć to nie rolnik, lecz rolę ma.

często w teatrze lub w filmie gra.   (aktor)

 

Wśród świateł jaskrawych pracuje,

By potem efekty swej pracy w ciemności wydobyć

I na białych kartach kolory rozłożyć.

A potem możecie w niejednej gazecie

Podziwiać ujęcia w jego pięknych zdjęciach.   (fotograf)

 

Jak się nazywa taki lekarz

Którego pacjent głośno szczeka?   (weterynarz)

 

Za ladą sklepową. Sprzeda to i owo.   (sprzedawca)

 

Kto pracuje w hełmie. Pnie się po drabinie

Kiedy syczy ogień. I gdy woda płynie?   (strażak)

 

Nie jest kotem, a bez strachu. Chodzi po każdym dachu.

Brudne ręce ma i twarz. Ty go też zapewne znasz.   (kominiarz)

 

Kto tnie materiał, aby z części małych

Zrobić całą bluzkę lub garnitur cały?   (krawiec)

 

Kto na skrzyżowaniu bez obawy staje

Bo ręką zatrzyma auta i tramwaje?   (policjant)

 

Ktoś w białym fartuchu,

skaleczony palec nam bandażuje,

A kiedy dopada nas kaszel, syrop aplikuje.   (pielęgniarka)

 

  1. Zawód „Piekarz” – Jak powstaje chleb?

zaśpiewanie piosenki pt.: „Mało nas do pieczenia chleba”

https://www.youtube.com/watch?v=YC-pDKWLRKw

rozmowa nawiązująca do treści piosenki – poznanie z postacią piekarza pieczącego chleb, prezentacja stroju piekarza – biały fartuch, czapka, pokazanie dzieciom różnych wypieków, produktów, efektów pracy piekarza (bułki z makiem, sezamem, słonecznikiem, bez dodatków, dwa rodzaje chleba biały i ciemny, badanie, doświadczanie zapachu, smaku, koloru, kształtu pieczywa rozróżnianie chleba białego od ciemnego, bułek z makiem i sezamem, słonecznikiem, bochenek chleba, kromka chleba,  zachęcenie dziecka do spróbowania różnego pieczywa, przygotowanie kanapki połączone z degustacją chleba z masłem lub dżemem – ćwiczenie jamy ustnej.

  1. „Jak powstaje chleb? Zrób historyjkę obrazkową (Podziel kartkę na sześć części, na każdej po kolej narysuj, jak powstaje chleb. 1 obrazek – sadzenie ziarenek , ostatni obrazek – gotowy chlebek), a potem omówienie historyjki obrazkowej wg etapów powstania chleba, zwracamy uwagę na wypowiedzi pełnymi, długimi zdaniami, mówimy dokładnie omawiając każdy etap historyjki.
  2. Samodzielne wypieki, zabawa manualna wyrabianie masy solnej, kształtowanie bułeczek, rogalików, można posypać makiem, słonecznikiem, sezamem itd. następnie wypiek w piekarniku.

https://www.youtube.com/watch?v=-ZPEv5b2kN8