Grupa „Motylki”
DZIEŃ DOBRY! Witam Was tym grzecznym słówkiem, które trzeba mówić.
Jest wiele też innych grzecznych słówek, więc przypomnijmy sobie te słówka, bo tak niewiele kosztują. Piosenkę znacie z przedszkola.
Kliknij : https://www.youtube.com/watch?v=kwLEwyI-JzM
Dziękuję, przepraszam i proszę
Trzy słówka za małe trzy grosze.
I grzeczny królewicz i grzeczna królewna
Znają te słowa na pewno.
Trzy słówka za małe trzy grosze
Dziękuję, przepraszam i proszę.
To przecież niewiele kosztuje
Gdy powiesz uprzejmie dziękuję
Korona Ci z głowy nie spadnie na pewno
Nawet gdy jesteś królewną.
Zapraszam Was na zajęcia muzyczne i trochę pośpiewamy. Oczywiście poznamy dziś znowu ciekawy zawód. Już poznaliście zawód strażaka, lekarza. Dziś poznamy zawód?
Właśnie jestem ciekawa czy zgadniecie J
Zagadka
Ściga przestępców po mieście
i zamyka ich w areszcie.
Czasem kieruje też ruchem.
Jeśli dobrze znasz przepisy, jesteś jego druhem.
Tak, to POLICJANT J Na początek zaśpiewajmy piosenkę.
Kliknij : https://www.youtube.com/watch?v=2sk-r_j0vGc
Śpiewające Brzdące – „Halo, panie policjancie”
- 1. Halo, panie policjancie,
Zapytać się chcemy,
Jak coś złego zobaczymy,
Gdzie dzwonić możemy?
Ref. Dziewięć, dziewięć, siedem,
Taki numer mam.
Jeśli się coś dzieje,
Ja pomogę Wam. (2x)
- Halo, panie policjancie,
Zapytać się chcemy,
Jak wypadek zobaczymy,
Gdzie dzwonić możemy?
- Halo, panie policjancie,
Zapytać się chcemy,
Jak pomocy nam potrzeba,
Gdzie dzwonić możemy?
Zobaczcie bajkę edukacyjną „Zawód Policjant” . Dowiecie się jak ważny to zawód.
Kliknij: https://www.youtube.com/watch?v=pzAeFp5UhtY
Teraz usiądźcie na dywanie razem z mamą lub tatą, a może z rodzeństwem i wyciszcie się przy piosence „Budujemy ciszę”. Oczywiście czekam na filmik z waszym udziałem jak budujecie ciszę.
Kliknij: https://www.youtube.com/watch?v=OJt497rk_X0
Dziękuję Wam przedszkolaczki i waszym rodzicom za spędzony czas.
Ściskam Was mocno.
Grupa „Jeżyki”
Dzień dobry. Jak się macie Jeżyki?? Mam nadzieję, że czujecie się wypoczęci i macie mnóstwo energii, by z uśmiechem zacząć nowy dzień.
- Zajęcia zaczniemy od zajęć muzyczno-ruchowych z Cat Party.
- „O jakim zawodzie mowa?Jaki zawód pokazuję?”-rozwiążcie zagadki,spójrzcie na obrazek i sprawdźcie czy odpowiedź zgadza się z ilustracją.
Najpierw włosy ścina,
często je farbuje,
a na końcu pięknie
je wymodeluje. (fryzjer)
Ktoś, kto ładnie śpiewa piosenki,
często występuje na scenie
i daje koncerty. (piosenkarka)
- Burza mózgów. Zastanówcie się przez chwilę i powiedzcie czego potrzebuje fryzjer w swojej pracy, a czego piosenkarz, piosenkarka. Rodzice zabierają 2 kartki i na środku jednej kartki piszą fryzjer, a na drugiej piosenkarz/piosenkarka i zapisują Wasze pomysły.
- „Fryzjer”- zabawa naśladowcza. Do zabawy zaproście mamę, siostrę, tatę , brata. Poproście aby usiedli na krześle i odgrywali rolę klientów salonu fryzjerskiego, a Wy wcielicie się w rolę fryzjera. Na hasło:
– mycie – myją głowy,
– ręcznik – wycierają głowę,
– strzyżenie – udają obcinanie włosów,
– czesanie – czeszą klienta,
– suszenie – suszą włosy,
– lustro – pokazują lusterko,
– pożegnanie – podają sobie ręce,
– marsz – fryzjer sprząta, a klient chodzi między krzesłami.
- Posłuchajcie piosenki i spróbujcie wcielić się w zawód piosenkarza, piosenkarki i zaśpiewać refren.
https://www.youtube.com/watch?v=_hmbzJb4BHc
Koczki, loczki, czy palemki,
grzebień z włosów, jeżyk piękny,
fryzjer zrobić radę da,
gdy nożyczki w ręku ma.
- Na zakończenie kolorowanki. Pokolorujcie kredkami lub mazakami obrazki, a w drugim zabawcie się w fryzjerów i dorysujcie bądź doklejcie fryzurę.
2. Dla chętnych.
Doświadczenie – RODZIC włącza suszarkę do włosów, następnie wkłada piłeczkę ping –pongową w strumień powietrza suszarki. Piłeczka unosi się, nie spada, a rodzic pyta- Czy to magia? Piłeczka unosi się i nie spada? Dzieci mają chwilę czasu do namysłu, wspólnie z rodziną szukacie odpowiedzi dotyczącej zjawiska.
Grupa” Pieski”
Witajcie ,,PIESKI’’ już na przywitanie się z Wami, zapraszam na muzykę i zabawy wraz z nią.
1.Zabawa poranna z muzyką ,,Mały kucharz z wielką łyżką’’: ze śpiewem –inscenizowanie
ruchem treści piosenki; zamieszczam link: www.youtube.com/watch?v=NCn20pfHDKk
2.Zabawa „Czarodziejskie instrumenty” . Wykonanie niekonwencjonalnych instrumentów z dostępnych materiałów takich jak: pudełka po jogurcie, kasza, ryż, folia aluminiowa itp.
3.Zabawa ,,Orkiestra z dyrygentem’’. Dziecko siedzi w kole na kocyku i rączkami klaszcze do rytmu wg wskazówek dyrygenta- rodzica. Następnie- dziecko może zostać dyrygentem- zamiana ról.
- Zabawa ,,Chodzimy jak’’. Chodzenie przy włączonej muzyce, na przerwę – pokazywanie ruchem ciała, mimiką, gestami zawód np. kucharki, sekretarki, nauczycielki, fryzjerki, bibliotekarki itp.
- Zabawa ,, Imię i zawód’’– przedstawienie się… wszyscy przedstawiają się mówiąc swoje imię i wybrany przez siebie zawód np. Asia- piosenkarka.
6.Zabawa w odjazd do „Krainy zawodów kobiet” w wybranym mieście. Dziecko zaprasza siostrę, brata, rodziców i tworzy autobus. W rytm piosenki ,, Jedzie pociąg z daleka’’ wszyscy odjeżdżają do „Krainy zawodów kobiet”. Zamieszczam link do tej piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=_YRgbUNJtB8
Grupa „Wiewiórki”
Dzień dobry moi kochani. 🙂
Gotujemy, smakujemy, a na końcu wszystko zjemy.
Czy wiecie o kim będzie dzisiaj mowa?
Rozmawiamy o zawodach a jeśli gotujemy to oczywiście o kucharce lub kucharzu.
- Zabawa:
Zaproś dziecko na dywan i usiądź naprzeciwko niego. Jednocześnie recytuj wierszyk pt. „Zupa” i pokazuj odpowiednie ruchy.
„Zupa”
Mama zupę gotowała,
w wielkim garnku ją mieszała, / naśladowanie mieszania zupy łyżka/
przyprawiała, smakowała, / naśladowanie posypywania zupy przyprawami/
przyprawiała, smakowała,
do talerza Ci nalała. /naśladowanie nalewania i podawania talerza z zupą/
- Ćwiczenie:
Popatrz na obrazek. Powiedz jakie osoby i przedmioty widzisz. Połącz paluszkiem przedmioty z osobami, które ich używają podczas pracy.
BRAWO!
Teraz zobacz fajną bajeczkę. Bali – Jestem kucharzem.
https://www.youtube.com/watch?v=C9zPBBM2DwE
- Zadanie:
Popatrz na obrazek. Teraz nazwij rzeczy – rekwizyty potrzebne kucharce. Każdy wyraz podziel na sylaby i odgadnij tym razem ostatnią głoskę wyrazu.
np.: nóź – /ż/ patelnia- /a /
Jeśli masz jeszcze ochotę możesz popracować dzisiaj farbami – dawno nimi nie malowaliśmy. Przygotuj obrazek, kubek, pędzel i wodę.
/ Załącznik – mała kucharka/
- Zabawa na pożegnanie. „Gotujemy obiad”.
Włącz ulubioną muzykę dziecka. W tym czasie dziecko może tańczyć w dowolny sposób, na przerwę w muzyce dziecko pokazuje następujące ruchy:
– wałkowanie ciasta,
– mieszanie,
– krojenie,
– przyprawianie itp.
Do zobaczenia😊 do jutra.
Grupa „Kotki”
Witam Was 😊 dzisiaj jest środa, więc czas na jakąś piosenkę. Poznacie dzisiaj ciekawy zawód – kominiarza. Na początek musicie się troszeczkę rozruszać więc, zapraszam do gimnastyki porannej.
- Gimnastyka poranna
Link do ćwiczeń: https://www.youtube.com/watch?v=W8c6k4FGgHM
- A teraz posłuchajcie wiersza o kominiarzu, który przeczytają wam rodzice.
Kominiarz
Idzie drogą pan kominiarz, i uśmiecha się do siebie.
Dziś na dach się będzie wspinał, bo kominy są w potrzebie.
Musi je przeczyścić wszystkie, aby sadzy w nich nie było;
aby był swobodny przepływ, by się w domu nie dymiło.
A to niebezpieczna praca, wymaga wielkiej sprawności.
Nie może jej wykonywać, ten kto ma lęk wysokości.
A on dumny ze swej pracy, czuje się jak skrzydlaty ptak,
a w dodatku dla przesądnych, pan kominiarz to szczęścia znak.
W czarnym cylindrze na głowie, ze swą szczotką na ramieniu
dba o drożność kominów, przeciwdziała zaczadzeniu.
- Pytania dla dzieci:
– Na czym polega praca kominiarza?
– Dlaczego ta praca jest niebezpieczna?
– Jakie atrybuty należą do kominiarza?
- Zabawa ruchowa „Uwaga kominiarz”- dzieci poruszają się przy muzyce, kiedy rodzic zawoła „Uwaga kominiarz” dziecko wspina się na krzesło lub tapczan. (Powtórzyć proszę kilka razy.)
- A teraz posłuchajcie piosenki o kominiarzu, może spróbujecie jej się nauczyć.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=ZY4IuRou2a0
- Zabawa „Drabina”- Po wysłuchaniu piosenki dzieci mogą naśladować wejście po drabinie.
Po tym ćwiczeniu proszę włączyć piosenkę jeszcze kilka razy, aby dzieci spróbowały zapamiętać jej słowa. W kolejnych dniach proszę aby rodzice włączali tę piosenkę przy różnych czynnościach wykonywanych przez dziecko.
- Na zakończenie proszę abyście dzieci zbudowały komin z klocków, do którego włóżcie różne rzeczy (oczywiście takie które zmieszczą się w waszym kominie). Następnie wyciągajcie z komina po jednej rzeczy i powiedzcie na jaka głoskę zaczyna się dana rzecz.
I to już koniec na dzisiaj zapraszam jutro na zajęcia! 😊
Grupa „Zajączki”
Dzień dobry moi mili 😊
Dzisiaj zabawy muzyczne. Zapraszam do wspólnej zabawy.
- Przywitajcie się Kochani. Możecie się uściskać. Powiedzcie sobie coś miłego w ten środowy poranek.
- Zawodowe zagadki
Ciekawe czy uda Wam się wszystko rozwiązać.
Zapraszam do otwarcia prezentacji, w której zawarte są zagadki. Powodzenia.
https://view.genial.ly/5eafae78c932350d2aebc27a/presentation-zagadki-o-zawodach
- Piosenka o zawodach
Zapraszam Was teraz do wysłuchania piosenki ukrytej pod linkiem. https://www.youtube.com/watch?v=u_2RTNZvFrc
Kochani zapamiętajcie wszystkie zawody, które występowały w tej piosence.
Porozmawiajcie z dziećmi o każdym zawodzie, o którym było w piosence.
Włączcie jeszcze raz piosenkę i naśladujcie osoby pracujące w danym zawodzie.
- Opowiedzcie dzieciom Kochani Rodzice o Waszej pracy, o dniu Waszym w miejscy pracy.
Kochane dzieci a Wy opowiedzcie, kim chcielibyście być w przyszłości. Który zawód Wam najbardziej się podoba i co Wam się w nim podoba.
- Masażyk „Co robią różni ludzie?” – zabawa ilustracyjna w parach lub w pociągu.
Jedna osoba siedzi plecami a druga wykonuje masażyk. Oczywiście później następuje zamiana miejsc.
Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)
Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)
Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)
Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie) Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk w góry na dół)
Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)
I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)
Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach partnera)
Grupa „Pszczółki”
DZIEŃ DOBRY W KOLEJNYM DNIU ZAJĘĆ, DZISIAJ ZAJĘCIA MUZYCZNE, ŚPIEW I RUCH WIEM, ŻE LUBICIE. ZAPRASZAM!!!
1.Powitanie waszą ulubioną piosenką „Koła autobusu” – czyli mowa o jakim zawodzie – oczywiście Kierowca autobusu. Śpiewamy razem i pokazujemy.
https://www.youtube.com/watch?v=gs8gSN8PboA
- 2. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Pracujemy razem” – Dzieci naśladują czynności osób wykonujących dany zawód. Nazwę zawodu podaje rodzic.
- Zagadki słowne „Czy znasz ten zawód?”
Choć to nie rolnik, lecz rolę ma.
często w teatrze lub w filmie gra. (aktor)
Wśród świateł jaskrawych pracuje,
By potem efekty swej pracy w ciemności wydobyć
I na białych kartach kolory rozłożyć.
A potem możecie w niejednej gazecie
Podziwiać ujęcia w jego pięknych zdjęciach. (fotograf)
Jak się nazywa taki lekarz
Którego pacjent głośno szczeka? (weterynarz)
Za ladą sklepową. Sprzeda to i owo. (sprzedawca)
Kto pracuje w hełmie. Pnie się po drabinie
Kiedy syczy ogień. I gdy woda płynie? (strażak)
Nie jest kotem, a bez strachu. Chodzi po każdym dachu.
Brudne ręce ma i twarz. Ty go też zapewne znasz. (kominiarz)
Kto tnie materiał, aby z części małych
Zrobić całą bluzkę lub garnitur cały? (krawiec)
Kto na skrzyżowaniu bez obawy staje
Bo ręką zatrzyma auta i tramwaje? (policjant)
Ktoś w białym fartuchu,
skaleczony palec nam bandażuje,
A kiedy dopada nas kaszel, syrop aplikuje. (pielęgniarka)
- Zawód „Piekarz” – Jak powstaje chleb?
zaśpiewanie piosenki pt.: „Mało nas do pieczenia chleba”
https://www.youtube.com/watch?v=YC-pDKWLRKw
rozmowa nawiązująca do treści piosenki – poznanie z postacią piekarza pieczącego chleb, prezentacja stroju piekarza – biały fartuch, czapka, pokazanie dzieciom różnych wypieków, produktów, efektów pracy piekarza (bułki z makiem, sezamem, słonecznikiem, bez dodatków, dwa rodzaje chleba biały i ciemny, badanie, doświadczanie zapachu, smaku, koloru, kształtu pieczywa rozróżnianie chleba białego od ciemnego, bułek z makiem i sezamem, słonecznikiem, bochenek chleba, kromka chleba, zachęcenie dziecka do spróbowania różnego pieczywa, przygotowanie kanapki połączone z degustacją chleba z masłem lub dżemem – ćwiczenie jamy ustnej.
- „Jak powstaje chleb? Zrób historyjkę obrazkową (Podziel kartkę na sześć części, na każdej po kolej narysuj, jak powstaje chleb. 1 obrazek – sadzenie ziarenek , ostatni obrazek – gotowy chlebek), a potem omówienie historyjki obrazkowej wg etapów powstania chleba, zwracamy uwagę na wypowiedzi pełnymi, długimi zdaniami, mówimy dokładnie omawiając każdy etap historyjki.
- Samodzielne wypieki, zabawa manualna wyrabianie masy solnej, kształtowanie bułeczek, rogalików, można posypać makiem, słonecznikiem, sezamem itd. następnie wypiek w piekarniku.