Grupa „Motylki”

Witajcie kochane przedszkolaczki !

 

Zabawa ruchowa – Złap poduszkę

Dziecko leży na brzuchu, z wyciągniętymi przed siebie rękoma. Rodzic  siedzi skrzyżnie w pewnej odległości przed nim, trzymając na wysokości głowy dziecka poduszkę. Dziecko leżąc próbuje dosięgnąć poduszkę.

 

Wysłuchanie wiersza   Igora Sikiryckiego ,,Sznurek Jurka”

Za przedszkolem, bardzo blisko,

Było miejsce na boisku.

Kiedyś tam wyrzucił Jurek

Poplątany stary sznurek.

A nazajutrz obok sznurka

Od banana spadła skórka,

Wyrzucona przez Karola.

Tam też wkrótce Jaś i Ola

Wyrzucili bez wahania

swoje torby po śniadaniach.

Stos papierków po cukierkach

Wysypała tam Walerka.

Na papierki spadła ścierka,

Jakaś pusta bombonierka,

i od lodów sto patyków,

Pustych kubków moc z plastiku,

Wyskubane słoneczniki,

Jeden kalosz, nauszniki,

Stare trampki, piłka z dziurą,

Połamane wieczne pióro,

Kilka opon od rowerów

I ogromny stos papierów.

Oto tak, od sznurka Jurka,

Wnet urosła śmieci górka,

A z tej górki, wielka góra,

Której szczyt utonął w chmurach.

Nie ma miejsca na boisko,

Lecz śmietnisko mamy blisko.

 

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza:

Jakie śmieci znalazły się na boisku?

– Dlaczego ktoś je wyrzucił?

– Gdzie należy wyrzucać śmieci?

 

Posłuchaj piosenki Śpiewające brzdące „Ekologa znak”

 

Grupa „Jeżyki”

Dzień dobry Dzieci! Gotowi do zabawy? Dziś poćwiczymy nasze ciała, a szczególnie nasze małe rączki.

 

1. Na początek powitanka – zabawa paluszkowa

Gdy się rączki spotykają,
To od razu się witają (podanie dłoni)
Gdy się kciuki spotykają,
To od razu się witają (kciuk dotyka kciuk)
Gdy się palce spotykają,
To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palce drugiej dłoni)

 

2. Teraz czas na wygibasy. Poskaczmy troszkę i rozruszajmy się.

3. Kochane Dzieci! Dzisiejsza propozycja dla Was – wykonajcie wraz z Rodzicami ekologiczną zabawkę, która dodatkowo wiele Was nauczy. Potrzebne będą rolki po papierze (sztywniejsze), śrubokręt oraz słomki do napojów. Można zacząć od pomalowania rolki (ewentualnie oklejenia jej kolorowym papierem). W rolce należy wykonać otwory. Następnie wbijamy i przeciągamy przez otwory kolorowe słomki do napojów. Jest to doskonałe ćwiczenie manipulacyjne, manualne oraz usprawniające małe rączki. Do tego wspomagające logiczne myślenie. Miłej zabawy! (zdj. WLS)

4. Na koniec Wasze małe rączki odpoczną w kolorowej pianie. Zabawa z pianą wspaniale odpręża i uspokaja. Potrzebna jest miska, kilka łyżek płynu do kąpieli, ewentualnie barwniki spożywcze lub farby, które można łatwo zmyć. I mieszamy! Najlepiej robić to mikserem! Wyjdzie mnóstwo piany. Miłej zabawy, która ukoi Wasze zmyły i wprowadzi Was w dobry nastrój!

 

Grupa „Pieski”

1.Witamy Was na zabawy ruchowe przyszedł z rodzicami czas !

 

Rączki robią klap, klap, klap (klaszczemy)

Nóżki robią tup, tup, tup (tupiemy)

Tutaj swoją głowę mam (pokazujemy głowę)

A na brzuchu bam, bam, bam (klepiemy się po brzuchu)

Buzia robi am, am, am (pokazujemy buzię)

Uszy słyszą tu i tam (pokazujemy uszy)

Tutaj swoją brodę mam (pokazujemy brodę)

A na nosie sobie gram ( gramy na nosie)

 

2. Zapraszamy na wycieczkę pt. „W lesie” wg. U. Galas z rodzicami.

 

Wyruszamy na wycieczkę do lasu. Wkładamy odpowiednie ubranie (dzieci naśladują ubieranie się), zabieramy ze sobą suchy prowiant i coś do picia, pakujemy plecak. W trosce o czystość powietrza pojedziemy rowerami do lasu (dzieci kładą się na plecach, unoszą nogi i pedałują w powietrzu). Wyjeżdżamy z miasta i skręcamy w polną drogę. Czujemy zapach kwiatów (dzieci wykonują kilka głębokich wdechów nosem), które rosną dookoła. Wysoko słychać śpiew skowronka (dzieci unoszą głowy do góry). Dojeżdżamy do skraju lasu. Tu zostawimy nasze rowery (dzieci wstają). Dalej pójdziemy pieszo, ostrożnie stawiając kroki, by nie niszczyć roślin (dzieci idą, robiąc duże kroki, wysoko unosząc kolana). Przeskakujemy przez wąski strumyk (dzieci przeskakują niewidoczną przeszkodę). Spacerujemy ostrożnie po świeżej trawie na polanie. Przechodzimy po pniu (dzieci idą, stawiając jedną stopę przed drugą). Wracamy na skraj lasu, wsiadamy na rowery, wracamy do przedszkola (dzieci kładą się na plecach, unoszą nogi i pedałują w powietrzu).

 

3. Zabawa – slalom. Rodzic układa slalom w salonie, na tarasie, na trawie . Można wykorzystać piłki, klockowe wieże, butelki z wodą. Staramy się ułożyć przedmioty w linii prostej. Następnie prosimy dziecko, aby pokonało slalom na różne sposoby: idąc prosto, na czworakach, tyłem na czworakach a może nawet na jednej nodze?

 

4. Dzisiejsza propozycja na eko zabawki to ekologiczne zabawki z tektury. Nasza propozycja to przeplatanka. Rodzice pomagają i przygotowują narzędzia do wykonania eko zabawki: potrzebna gruba tektura kartonowa, nożyk do tapet, śrubokręt/ dziurkacz, sznurówki. Tymi narzędziami wycinają dowolny kształt z tektury za pomocą nożyka do tapet (dzięki temu tektura nie będzie się strzępić). Następnie zaznaczamy dziurki na wyciętym kształcie i  przebijamy (lub używamy dziurkacza). Gotowe! Teraz czas na zabawę z przeplataniem kolorowych sznurówek – jest to doskonałe ćwiczenie manualne dla dziecka. Można wykonać różne przeplatanki, można pomalować wcześniej tekturę – możliwości jest bardzo wiele (zdj. WLS)

Miłej zabawy!

 

Grupa „Wiewiórki

Hej przedszkolaki ! Jak się macie? Zapraszam do wspólnej wesołej zabawy.

1. Słuchajcie chciałabym Was zaprosić do zabawy, w którą ja kiedyś się bawiłam. W ramach ćwiczeń zaproponuję skakanie w gumę. 

Poznamy teraz RADY NA ODPADY

Istnieje wiele prostych sposobów na ograniczenie w naszym otoczeniu zbędnych odpadów i dbania o środowisko. Każdy z nas może się przyczynić do poprawy warunków w jakich przebywamy i żyjemy stosując na co dzień:
zachowania proekologiczne,
oto niektóre z nich:

OSZCZĘDZAJ PAPIER

 

OSZCZĘDZAJ WODĘ

– USZCZELNIJ KRAN

– BIERZ PRYSZNIC ZAMIAST KĄPIELI W WANNIE

 

OSZCZĘDZAJ ENERGIĘ

– GAŚ ŚWIATŁO WYCHODZĄC Z POMIESZCZENIA

 -UŻYWAJ ENERGOOSZCZĘDNYCH  ŻARÓWEK

SEGREGUJ ŚMIECI

CZĘSTO  KORZYSTAJ   Z  EKOLOGICZNYCH ŚRODKÓW TRANSPORTU

NA ZAKUPY ZABIERAJ SWOJĄ EKO TORBĘ

BĄDŹ ŚWIADOMYM KONSUMENTEM
KUPUJ PRODUKTY W OPAKOWANIACH „EKO”

NIE WYRZUCAJ RZECZY, KTÓRYCH NIE CHCESZ, A SĄ W DOBRYM STANIE
PODARUJ JE INNYM – PODAJ DALEJ

DBAJ O PRZYRODĘ – BĄDŹ EKO!!!

– staraj się na co dzień nie nadużywać środków chemicznych

– ogranicz używanie torebek foliowych

– zbieraj surowce wtórne

– zasadzaj drzewa oraz rośliny miododajne

źródła -zdjęcia: slideplayer.pl   https://www. google. pl/search

2. W wolnych chwilach zachęcam Was do słuchania piosenki „Świat w naszych rękach”

Do jutra!

 

Grupa „Kotki”

Witam was dzieci serdecznie i zapraszam na kolejne zajęcia. Dzisiaj chciałam abyście sobie utrwalili wiadomości o segregowaniu i recyklingu śmieci. Na zakończenie zajęć zobaczycie jak zrobić samodzielnie geoplan – zabawkę edukacyjną.

1. Na początek zapraszam was do obejrzenia bajki pt. „Eko Patrol”.

 

2. Pytania dla dzieci:

O czym była bajka?

– Czy plaża była czysta? Co zanieczyszczało plażę?

– Dlaczego zwierzaki postanowiły segregować śmieci?

 

3. Zabawa ruchowa przy piosence „A ram sam sam”.

4. Posłuchajcie teraz rymowanek:

 

Puszki z metalu zgniatamy; kosza żółtego szukamy.

 Wnet powstanie metal nowy; do użytku znów gotowy.

Może garnek dla kucharza? Może rower dla kolarza?

 Przetwarzajmy wciąż metale, jakości nie tracąc wcale.

Wszystkie stare reklamówki,

po jogurtach kubki, torebki i worki foliowe;

Do recyklingu gotowe;

Wrzucaj wnet do pojemnika – Niechaj góra śmieci znika!

 A butelki plastikowe; przezroczyste, kolorowe,

Zgniatać trzeba zawsze, wszędzie;

Łatwiej je przewozić będzie.

Plastik długo się rozkłada; Lecz jest na to prosta rada:

Buteleczki przetwarzamy; Wnet z nich piękny polar mamy:

Bluzę, kocyk, inne cuda; gdy recykling nam się uda.

A butelki i słoiki w jakie wrzucać pojemniki? ”

„Przezroczyste szkło się zbiera do białego kontenera!

Kolorowe zaś wypada w zieloniutki koszyk wkładać.

Lecz kryształów i talerzy do nich wkładać nie należy!

 

5. Pytania dla dzieci:

Co to znaczy segregacja śmieci?

– Co oznacza słowo recykling?

– W jakim kolorze jest pojemnik lub worek, do którego wrzucamy plastik; do jakiego metal do jakiego papier?

– Na co przetwarzany jest plastik czy metal?

 

6. A teraz czas na ćwiczenia gimnastyczne

7. Na zakończenie zachęcam was dzieci do wykonania z pomocą rodziców zabawki ekologicznej, którą będzie można także wykorzystać na zajęciach w przedszkolu. Zobaczcie jak wykonać geoplan.

https://www.panikredka.pl/2018/08/jak-zrobic-geoplan.html

 

Grupa „Zajączki”

Witam kochane dzieciaki!!!! Zapraszam serdecznie na nasze dzisiejsze zajęcia!!!!  ZACZYNAMY!!!

I. Powitanka – do skakania zapraszanka:

Hejże hej, hejże ha,

Skaczesz Ty, skaczę ja.

Hejże hej, hejże ha,

Skaczmy razem ty i ja.

 

„Relaks” – ćwiczenia oddechowe.

Dzieci kładą się na podłodze i przy spokojnej muzyce relaksacyjnej wykonują głębokie wdechy nosem oraz wydechy ustami.

 

II. „Ekologiczna gimnastyka”

Dzisiaj proponuję Wam gimnastykę z wykorzystaniem przyborów nietypowych. Potrzebne Wam będą: stare gazety, plastikowe butelki, wiaderko, puszki po napojach, piłkę. Z pozoru może się wydawać, że są to rzeczy całkowicie bezużyteczne i nadają się tylko do wyrzucenia – nic mylnego! Jak pokaże nasza dzisiejsza gimnastyka, wszystko się może przydać.

 – „Celuj do kosza” – do tej zabawy potrzebujecie starych gazet i wiaderka. Z arkuszy gazet stwórzcie kule (przy okazji poćwiczycie sprawność rączek). Ustawcie wiaderko kilka kroków od siebie. Wasze zadanie polega na wrzucaniu kul do wiaderka. Macie 3 rzuty, postarajcie się! Żeby było ciekawiej możecie zaprosić do rywalizacji rodziców lub rodzeństwo, kto będzie miał więcej rzutów trafnych, wygrywa.

 – „Zburz piramidę” – w tej zabawie przydadzą się Wam kule z gazet, które już stworzyliście oraz puste puszki po napojach. Pierwszy etap zabawy polega na ułożeniu z puszek piramidy. Następnie musicie do niej celować papierowymi kulami. Podobnie jak w poprzedniej zabawie, macie 3 rzuty. Zwycięzcą jest ten, kto strąci najwięcej puszek. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

 – „Butelkowe kręgle” – do tej zabawy potrzebujecie plastikowych butelek (6) oraz piłki. Wspólnie z rodzicami napełnijcie butelki wodą do ¼ wysokości. Ustawcie je w wyznaczonym miejscu i rzucajcie do nich piłką. Wygrywa ten, kto pierwszy strąci butelkowe kręgle. Zabawę powtórzcie 3, 4 razy.

  – „Papierowe ringo” – aby rozpocząć tę zabawę, musicie przygotować obręcze. Przygotujecie je rolując arkusze gazet i formując z nich okręgi, których końce skleicie razem – przyda się Wam pomoc kogoś starszego. Jako pachołki będą służyły butelki z poprzedniej zabawy. Wasze zadanie polega na rzucaniu papierowym ringo tak, aby udało się nałożyć go na butelkę. Po skończonej zabawie nie wylewajcie wody z butelek – zużyjcie ją do podlania kwiatów .

Jak widzicie, to, co z pozoru nadaje się tylko do wyrzucenia, w rzeczywistości można jeszcze wykorzystać i świetnie się przy tym bawić .

III. „Utrwalamy dodawanie”– Rodzic podaje Wam działania, a Wy staracie się podać prawidłowe rozwiązanie, przypinając klamerki do kartki np. 4 + 3 = 7. Można się tak wspólnie wspaniale pobawić. Można układać zadania z treścią. Jeszcze więcej radości. No i to wspaniałe ćwiczenie na cierpliwość i sprawne operowanie naszymi paluszkami. Powodzenia!

Pomoce: pasek kartki, kolorowe klamerki do bielizny

http://przedszkolejankowice.pl/

Na zakończenia dzieci, które mają jeszcze ochotę i siły zapraszam do wykonania zadań matematycznych na dodawanie. Powodzenia !!!!! 😉

http://bystredziecko.pl/matematyka-dla-dzieci/

Grupa „Pszczółki”

DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁECZKI, W TYM TYGODNIU JESTEŚMY EKO I ROBIMY WSZYSTKO, CO Z TYM ZWIĄZANE, PRZEDE WSZYSTKIM CHCEMY SIĘ EKOLOGICZNIE BAWIĆ, CO TO OZNACZA?
TYLKO TYLE, ŻE JESTEŚMY KREATYWNI I SAMI STARAMY SIĘ ZUŻYTE BUTELKI, PUSZKI, STARE GAZETY CZY INNE RZECZY PRZEMIENIĆ W EKSTRA ZABAWKI. TO JEST MOŻLIWE, MUSICIE TYLKO POMYŚLEĆ.

1. Na początek powitanka – rozruszanka.

2. „Co można i do czego wykorzystać?” Omówienie sposobów powtórnego wykorzystania opakowań
a) szkło
– zrobić z nich wazoniki
– sprzedać w sklepie i zarobić pieniądze

b) gazety, papier
– wycinać obrazki
– zrobić do zabawy kulki, samoloty
– malować gazety
– zabawy z gazetami
– zbierać gazety na makulaturę, którą przetwarza się na nowy papier

c) plastykowe opakowania
– zrobić wazoniki
– zrobić zabawki

d) puszki, metalowe przedmioty
– można z nich zrobić zabawki
– można z nich zrobić instrumenty muzyczne
– zbierać i sprzedać na złom (zostaną przetopione w hucie i ponownie zostaną z nich zrobione nowe puszki)

Czy wy macie jeszcze inne pomysły, jestem o tym przekonana, możecie się podzielić z nami i coś wymyślić, zrobić i wysłać zdjęcia (na zdjęcia czekamy do końca tego tygodnia).

3. Zabawa ruchowa z gazetami. Przygotuj tylko gazetę. Każde zadanie wykonaj kilka razy.

wieje wiatr – dmuchamy w gazetę ( ćw. oddechowe)
pada deszcz – stukanie w gazetę ( ćw. rytmiczne)
parasol – chowamy się pod gazetą
wieją wiatry: huragan, wichura, zefirek ( poruszanie gazety wolno, szybko)
omiń kałuże – przeskakiwanie gazet (ćw. ruchowe)
papierowa piłeczka – zwijanie gazety w kulkę i podrzucanie

gazetowy parkiet – tańce na gazecie

4. Ćwiczenia utrwalające zmysły. Posłuchajcie piosenki, przypomnijcie sobie jakie mamy zmysły, a później wykonajcie ćwiczenia, dzięki czemu wyostrzycie swoje zmysły.

Dotyk:

  • Poławiacze skarbów– Rodzic ustawia na stole przed dzieckiem pojemnik/miskę wypełniony kasztanami, fasolą, w których ukryte są drobne przedmioty: piłeczki, guziki, drobne zabawki itp. Dzieci kolejno wkładają ręce do pojemników, szukają przedmiotów za pomocą dotyku i próbują wyłowić.
  • Co „widzą” nasze dłonie?– Rodzic ukrywa na stole pod chustą lub kawałkiem nieprzeźroczystego materiału dwa przedmioty. Dzieci za pomocą dotyku próbują je rozpoznać. Następnie podchodzą do leżących na drugim stole kartek i rysują na nich to, co „zobaczyły” dłońmi.

Słuch:

  • Olbrzymy i krasnoludki (zabawa ruchowa) − Dziecko maszeruje po pokoju w rytm słyszanej muzyki. Gdy rodzic gra głośno na bębenku, zamieniają się w wielkoludy: prostują się, unoszą ręce i starają się iść jak najgłośniej; natomiast gdy usłyszą cichy dźwięk stają się krasnoludkami i poruszają się bardzo cicho.

Węch:

  • Ładne i brzydkie zapachy” – Dzieci wąchają umieszczone w jednorazowych kubeczkach różne zapachy. Próbują je posegregować na „ładne” i „brzydkie” (mięta, lawenda, cynamon, wanilia, ocet, czosnek, zmywacz do paznokci, płyn do mycia naczyń). Umieszczamy dany zapach na dnie kubeczka – wlewamy tam kilka kropli lub wsypujemy (w zależności od konsystencji) a następnie przykrywamy kłębkiem waty, tak by nie sugerować dziecku wyboru. Dzieci wąchają poszczególne zapachy i określają, który ich zdaniem jest ładny, a który brzydki.

Wzrok:

  • „Fotograficzny kolaż” – Potrzebne stare czasopisma ze zdjęciami. Wybierają je samodzielnie i wycinają, następnie przyklejają na kartce papieru, tworząc kolaż. Jeżeli chcą, to mogą uzupełnić pracę, dorysowując kredkami lub flamastrami dodatkowe elementy. Na zakończenie dzieci organizują wystawę wykonanych dzieł i opowiadają o swoich pracach.
  • „Robimy pozy” – Dzieci kolejno, stojąc naprzeciwko lustra, przyjmują różne pozy, przygotowując się do fotografowania.

Smak:

  • „Słodkie i kwaśne” – przygotujcie talerzyki z (cukrem, solą, plasterkiem cytryny, cebuli, truskawką, itp.) – zadaniem dziecka jest posegregować talerzyki na smaki przyjemne – dobre (słodkie), i te nie przyjemne – nie dobre (kwaśne).
  • „Rozróżniam smaki” – zasłaniamy oczy szalikiem/ chustą, rodzic podaje do spróbowania różnych smaków potrawy, próbujcie je odgadnąć nie widząc ich.

5. Czas na ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem … plastikowych butelek (mogą być pełne). Wykonujcie ćwiczenia tak jak koleżanka z filmiku i dobrze się przy tym bawcie.

7. Ćwiczenia w kartach pracy. Strony do wykonania 63,64,65.

8. Mam dla Was jeszcze propozycję. Wykonajcie ścieżkę sensoryczną, czyli taką, po której będziecie chodzić gołymi stopami, czasem krok będzie przyjemnie odczuwany, a innym razem nawet będzie bolący. Przygotujcie tekturowe kwadraty, na każdym przyklejcie co innego np. – fasolę, gąbkę, kamyczki (nie ostre), pomponiki, kredki lub patyczki, papier ścierny, guziki itp. Sami wymyślcie, co można jeszcze wykorzystać, taki masaż stóp świetnie poprawia krążenie, mogą także rodzice skorzystać.