grafika wzorek

Grupa Motylki

Drogie Dzieci, Drodzy Rodzice,

dzisiaj zaczniemy od zaproszenia Was na spektakl online, którego organizatorem jest Teatr Mały w Tychach. Przedstawienie „Królewna Fasolka” rozpoczyna się o godzinie 9:30 (spektakl dostępny będzie na kanale You Tube Teatru Małego Tychy).

“Królewna Fasolka”, TEATR TRIP

Wczoraj rozmawialiśmy o Internecie. Wiecie już do czego on służy, ale musicie też wiedzieć, że korzystając z niego trzeba uważać na groźne wirusy. Są to złe programy, które szkodzą naszym komputerom.

 

Istnieją też wirusy, które mają zły wpływ na ludzi- to przez nie pojawiają się na przykład katary, czy kaszle. Są to bardzo, bardzo małe organizmy, których nie widać gołym okiem. Aby je zobaczyć, potrzebne jest specjalne urządzenie jakim jest mikroskop. Wygląda on tak:

zdjęcie mikroskop

Aby nie chorować, należy przestrzegać kilku ważnych zasad.

Przyjrzyjcie się poniższemu plakatowi i spróbujcie odnaleźć rysunek, który mówi o potrzebie:

-częstego mycia rąk;

-ubierania się zgodnie z pogodą;

-zdrowego jedzenia;

-zakrywania ust podczas kichania.

plakat wirusoochrona

Zerknijcie za okno i zastanówcie się, które elementy z poniższej ilustracji założylibyście dzisiaj na spacer.

grafika ubrania

Razem z rodzicem pobawcie się w testerów smaków. Przygotujcie zdrowe przekąski, najlepiej Wasze ulubione owoce i warzywa (np. kawałki jabłek, marchewek, papryki). Zakryjcie oczy i spróbujcie odgadnąć jaki produkt podał Wam rodzic.

 

Eksperyment- „Po co nam mydło?”

Potrzebne będą:

-talerz,

-mleko,

-pieprz,

-płyn do mycia naczyń,

-patyczek higieniczny (w przypadku braku wystarczy palec).

 

Na talerzyk wlewamy mleko, następnie wsypujemy na powierzchnie mleka pieprz. Patyczek higieniczny (lub palec) maczamy w płynie i delikatnie dotykamy pływającego pieprzu.

Co zauważyliście?

Tak, pieprz „uciekł”. Stało się tak, ponieważ detergent, czyli nasz płyn „odpycha” zabrudzenia. Tak samo działa mydło do rąk, płyn do prania ubrań i wiele innych produktów, których zadaniem jest usuwanie zanieczyszczeń. Teraz wiecie, dlaczego należy używać mydła, sama woda nie poradziłaby sobie z naszymi brudnymi rękami.

Eksperyment można powtórzyć, wystarczy dosypać pieprzu.

 

Ruch to zdrowie, więc troszeczkę poskaczemy.

 

Teraz możecie się zrelaksować. Pamiętajcie, że odpowiednia ilość snu i odpoczynku również sprawia, że nie chorujemy.

 

Bądźcie zdrowi i dbajcie o siebie!

grafika wzorek

Grupa Jeżyki

Dzień dobry 🙂

Dziś będziemy rozmawiać o bezpieczeństwie w Internecie.

Na początek ćwiczenia.

 

Postarajcie się odpowiedzieć razem z rodzicami na pytania. 

Gdzie możemy jeszcze używać Internetu oprócz komputera?

A wiecie co to jest Internet?

Co możemy robić w Internecie? Co możemy tam znaleźć?

 

Wysłuchajcie wiersza, który przeczytają Wam dorośli.

W sieci”

„Taka moda jest na świecie,
żeby siedzieć w Internecie.
Muszę sprawdzić jak on działa.”
– pomyślała rybka mała.

Pstryk ! Komputer już pracuje.
Rybka myśli: „Pobuszuję
w Internecie ociupinkę.
No … nie dłużej niż godzinkę.”

Siedzi rybka sobie w sieci,
a czas leci, leci, leci.

Siedzi właśnie już godzinkę.
„Jeszcze chwilę, odrobinkę.
Zaraz kończę.” – myśli rybka –
„Teraz będę bardzo szybka.”

Tak minęły trzy godziny,
aż tu nagle w odwiedziny
Przypłynęło pół rodziny,
bo dziś rybki imieniny.

Rybka mówi wszem i wszędzie
„Dziś imprezy tu nie będzie !
Sami chyba rozumiecie,
siedzę właśnie w Internecie
Muszę wracać tam raz-dwa.
No to lecę ! Żegnam ! Pa !”

Rybka w sieci wciąż buszuje.
Ona na nią wręcz choruje !
Żyje tylko w Internecie.
Zapomniała już o świecie.
Tak mijają jej godziny.
Nie ma czasu dla rodziny,
koleżanek swych wesołych,
tych z podwórka i ze szkoły.

Jak myślicie drogie dzieci.
Czy ta rybka siedzi w sieci ?
Czy też problem może mieć,
no bo biedna … wpadła w sieć.

 

Zobaczcie filmik „Świat Internetu”

Pamiętajcie o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu:

  • Nigdy nie umawiaj się na spotkania z nieznajomą osobą!
  • Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska!
  • Nie otwieraj podejrzanych stron!
  • Jeśli coś lub ktoś w Internecie Cię przestraszy, powiedz o tym rodzicom.

grafika bezpieczeństwo w internecie

Źródło: rodzice.net

Wysłuchajcie piosenki 🙂

Na koniec pokolorujcie obrazek.

kolorowanka bezpieczny internet

grafika wzorek

Grupa Pieski

grafika wzorek

Grupa Wiewiórki

Dzień dobry.

Na sam początek zabawa na powitanie.

Dzisiaj powiemy sobie o aparacie fotograficznym i co to jest fotografia.

Co to jest fotografia?

Jakie znacie rodzaje fotografii?

Kiedy i w jaki sposób „fotografia” przekazuje nam pewne informacje o tym, co się zdarzyło, jakie to było, w jaki sposób przebiegało, itd.

W jaki inny sposób można utrwalić obrazy?

 

Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica.

 

Żyrafa u fotografa

Przyszła pewna Żyrafa

W niedzielę do fotografa.

– Czy to pan robi zdjęcia?

– Ja.

– A ładne są te zdjęcia?

– Ba!

– I tak sam pan je robi?

– Sam.

– A ma pan aby kliszę?

– Mam.

– A nie pęknie ta klisza?

– Nie ma mowy.

– A objął mnie pan całą?

– Nie, do połowy.

– A co będzie z drugą połową?

– Zdejmę osobno.

– Czy za tę samą cenę?

– Nie, za dopłatą drobną.

– A na jednym zdjęciu się nie da?

– Wykluczone.

– To trudno, niech pan robi.

– Pstryk! Pstryk! Zrobione.

– A teraz?

– A teraz zlepię te zdjęcia najlepiej jak potrafię

I wręczę pani za chwilę wspaniałą fotografię

 

Rozmawiamy z dzieckiem na temat  treści wiersza zadając pytania dotyczące jego treści:

· Gdzie była żyrafa?

· Co robiła?

· Dlaczego fotograf zrobił żyrafie dwa zdjęcia?

· Co jest potrzebne do robienia zdjęć?

 

Aparat fotograficzny dawniej i dziś.

Oglądamy aparat fotograficznego (jeśli mamy w domu). Możemy zapoznać dziecko z budową aparatu – dziecko poznaje słowa: OBIEKTYW, WIZJER, PRZYCISK, FLESZ, KARTA PAMIĘCI lub KLISZA (można zwrócić uwagę, że kiedyś była potrzebna). Możemy poprosić o podzielenie wyrazów na sylaby.

Oglądamy zdjęcia starych aparatów.

zdjęcie aparaty fotograficzne

zdjęcie dawne aparaty fotograficzne

zdjęcie aparat foto

 

Zasady robienia dobrych zdjęć.

Rozmawiamy z dzieckiem o tym, co należy zrobić, aby zdjęcie było dobre/ładne.

· trzymać mocno aparat i delikatnie naciskać przycisk migawki,

· uważać, aby palce nie przysłaniały obiektywu,

· stanąć tak, żeby słońce było za naszymi plecami,

· sprawdzić w kadrze czy nie obcięliśmy głowy ani nóg.

 

Zabawy ruchowe:

Uwaga, zdjęcie! – zabawa bieżna.

a) Dziecko biega (maszeruje) po pokoju, na hasło: Zdjęcie! – zatrzymuje się i przyjmuje ciekawe pozy. Zabawę powtarzamy kilka razy.

b) W zmodyfikowanej wersji tej zabawy na hasło: Zdjęcie! dziecko zatrzymuje się w odpowiedniej pozycji, np. baletnicy, pajacyka, jaskółki, na baczność, na jednej nodze itp; prowadzący zabawę chodzi i naśladuje robienie zdjęć.

c) Dziecko pozuje do zdjęć, naśladując pobyt w górach, nad morzem, nad jeziorem, itp.

 

Propozycja pracy plastycznej.

Ramka do zdjęć. Wytnijcie z kolorowego papieru ramkę do zdjęć i przyozdóbcie ją elementami dekoracyjnymi. Można też skorzystać z tej propozycji:

grafika wzorek

Grupa Zajączki

Dzień dobry.

Na sam początek zabawa na powitanie.

Dzisiaj powiemy sobie o aparacie fotograficznym i co to jest fotografia.

Co to jest fotografia?

Jakie znacie rodzaje fotografii?

Kiedy i w jaki sposób „fotografia” przekazuje nam pewne informacje o tym, co się zdarzyło, jakie to było, w jaki sposób przebiegało, itd.

W jaki inny sposób można utrwalić obrazy?

 

Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica.

 

Żyrafa u fotografa

Przyszła pewna Żyrafa

W niedzielę do fotografa.

– Czy to pan robi zdjęcia?

– Ja.

– A ładne są te zdjęcia?

– Ba!

– I tak sam pan je robi?

– Sam.

– A ma pan aby kliszę?

– Mam.

– A nie pęknie ta klisza?

– Nie ma mowy.

– A objął mnie pan całą?

– Nie, do połowy.

– A co będzie z drugą połową?

– Zdejmę osobno.

– Czy za tę samą cenę?

– Nie, za dopłatą drobną.

– A na jednym zdjęciu się nie da?

– Wykluczone.

– To trudno, niech pan robi.

– Pstryk! Pstryk! Zrobione.

– A teraz?

– A teraz zlepię te zdjęcia najlepiej jak potrafię

I wręczę pani za chwilę wspaniałą fotografię

 

Rozmawiamy z dzieckiem na temat  treści wiersza zadając pytania dotyczące jego treści:

· Gdzie była żyrafa?

· Co robiła?

· Dlaczego fotograf zrobił żyrafie dwa zdjęcia?

· Co jest potrzebne do robienia zdjęć?

 

Aparat fotograficzny dawniej i dziś.

Oglądamy aparat fotograficznego (jeśli mamy w domu). Możemy zapoznać dziecko z budową aparatu – dziecko poznaje słowa: OBIEKTYW, WIZJER, PRZYCISK, FLESZ, KARTA PAMIĘCI lub KLISZA (można zwrócić uwagę, że kiedyś była potrzebna). Możemy poprosić o podzielenie wyrazów na sylaby.

Oglądamy zdjęcia starych aparatów.

zdjęcie aparaty fotograficzne

zdjęcie dawne aparaty fotograficzne

zdjęcie aparat foto

 

Zasady robienia dobrych zdjęć.

Rozmawiamy z dzieckiem o tym, co należy zrobić, aby zdjęcie było dobre/ładne.

· trzymać mocno aparat i delikatnie naciskać przycisk migawki,

· uważać, aby palce nie przysłaniały obiektywu,

· stanąć tak, żeby słońce było za naszymi plecami,

· sprawdzić w kadrze czy nie obcięliśmy głowy ani nóg.

 

Zabawy ruchowe:

Uwaga, zdjęcie! – zabawa bieżna.

a) Dziecko biega (maszeruje) po pokoju, na hasło: Zdjęcie! – zatrzymuje się i przyjmuje ciekawe pozy. Zabawę powtarzamy kilka razy.

b) W zmodyfikowanej wersji tej zabawy na hasło: Zdjęcie! dziecko zatrzymuje się w odpowiedniej pozycji, np. baletnicy, pajacyka, jaskółki, na baczność, na jednej nodze itp; prowadzący zabawę chodzi i naśladuje robienie zdjęć.

c) Dziecko pozuje do zdjęć, naśladując pobyt w górach, nad morzem, nad jeziorem, itp.

 

Propozycja pracy plastycznej.

Ramka do zdjęć. Wytnijcie z kolorowego papieru ramkę do zdjęć i przyozdóbcie ją elementami dekoracyjnymi. Można też skorzystać z tej propozycji:

 

grafika wzorek

Grupa Sówki

Witam wszystkie przedszkolaki .

Tematyka dzisiejszych zajęć to wirus COVID-19.

 

Na początek zapraszam do obejrzenia filmu ,, Masz tę moc – o koronawirusie dla dzieci’’

zdjęcie wirus

 

Przestrzeganie podstawowych zasad higieny to najlepszy sposób ochrony przed wirusami. Bakterie są niemal wszechobecne i nigdy nie wiadomo, czy np. na jabłku nie występuje niebezpieczny dla ludzkiego zdrowia patogen, czyli bakteria, która wywołuje choroby. Dlatego warto pamiętać o myciu rąk, myciu owoców i warzyw, wyrzucaniu zepsutego jedzenia, jedzeniu tylko świeżych produktów oraz przestrzeganiu ogólnych zasad higieny.

Bakterie przenoszą się bardzo szybko, niemal niezauważalnie. Popatrzcie na swoje dłonie. Podając sobie dłoń, przenosimy bakterie znajdujące się na innych rękach, ale także na przedmiotach.

Przypomnijmy sobie instrukcję mycia rąk:

grafika instrukcja mycia rąk

 

A teraz wspólnie z rodzicami posłuchajcie piosenki:

Zastanówcie się gdzie możemy znaleźć bakterie? Gdzie mieszkają? Czy często zmieniają swój dom?

Czy zastanawialiście się kiedyś, gdzie mogą znajdować się bakterie? Rozejrzyjcie się dookoła siebie i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: Gdzie mieszkają bakterie?

Tak, Tak  mieszkają prawie  wszędzie.. istnieją miejsca w których bakterie nie występują, to na przykład: woda utleniona, stężony alkohol, silne kwasy, wszelkie rzeczy jałowe (sterylne) czyli np. opatrunki z gazy. Bakterii nie ma także w lakierze do włosów czy dezodorancie w sprayu. Nie spotkamy ich też w warunkach, w których panuje temperatura powyżej 120°C

 

Przeczytajcie wspólnie z rodzicami instrukcję (jestem pewna, że wiele z Was potrafi ją przeczytać rodzicom samodzielnie)

plakat wirusoochrona

Pora na mały quiz:

  1. Dlaczego i kiedy należy dokładnie myć ręce wodą i mydłem?
  2. Dlaczego należy się szczepić?
  3. Dlaczego należy unikać dużych skupisk ludzkich i zachować odstęp od innych osób podczas spaceru, zakupów itp.?
  4. Dlaczego należy zasłaniać nos i usta maseczką?
  5. Dlaczego należy unikać dotykania okolic nosa, ust i oczu?

 

A teraz zapraszam do rozwiązania krzyżówki:

karta pracy krzyżówka

 

Chętne dzieci proszę o wyklejenie wirusa plasteliną ( musicie ćwiczyć rączki..)

kolorowanka wirus

Przypominam Wam drogie Sówki o nauce wiązania sznurówek, ciekawe kto po powrocie do przedszkola pochwali się  tą umiejętnością…

Życzę dobrej zabawy i miłego weekendu.

grafika wzorek

Grupa Pszczółki

Witam nasze Pszczółki. Dzisiaj dalszy ciąg o urządzeniach technicznych. Będzie ciekawie i interesująco. To do pracy.

1. Witajcie, witajcie, pamiętacie krótką rymowankę?

 

Czy słońce świeci,

czy deszczyk pada,

Ty się uśmiechaj,

to nasza rada!

Raz, dwa, trzy,

Wesołą minkę pokaż…

Ty!

 

2. Zapraszam teraz do oglądania filmu, z którego dowiecie się jak należy korzystać z komputera, aby było to zdrowe dla naszego ciała.

 

3. Zapoznanie z wierszem Stanisława Karaszewskiego „Mój kolega komputer”.

obrazek komputer

Mam komputer super nowy

Z monitorem kolorowym,

Klawiaturą ,stacją dysków

I malutką, zwinną myszką!

Mój komputer, mój komputer,

On jest super, super, super!

On najlepszym jest kolegą,

nie potrzeba mi innego!

Och! Ach! Och! Ach!

To najlepszy kumpel w grach!

Nagle, rety! Co się dzieje?!

W komputerze coś szaleje,

Wirus groźny niesłychanie

Pożarł program, połknął pamięć!

Wirus popsuł mi komputer,

Już komputer nie jest super!

Ale za to mam dobrego,

Mam kolegę prawdziwego!

Och! Ach! Och! Ach!

To najlepszy kumpel w grach.

 

4. Rozmowa na temat wiersza.

 

– Kim dla chłopca był komputer i jak wyglądał?

– Co zrobił groźny wirus?

– Czy komputer może zastąpić prawdziwego kolegę?

– Do czego ludzie wykorzystują komputer?

– Z jakich elementów składa się komputer?

 

5. Teraz się rozruszamy i zaraz do kolejnych zadań zapraszamy.

 

Zabawa ruchowa z gazetami. Przygotuj tylko gazetę. Każde zadanie wykonaj kilka razy.

wieje wiatr – dmuchamy w gazetę ( ćw. oddechowe)

pada deszcz – stukanie w gazetę ( ćw. rytmiczne)

parasol – chowamy się pod gazetą

wieją wiatry: huragan, wichura, zefirek ( poruszanie gazety wolno, szybko)

omiń kałuże – przeskakiwanie gazet (ćw. ruchowe)

papierowa piłeczka – zwijanie gazety w kulkę i podrzucanie

gazetowy parkiet – tańce na gazecie

 

6. Proponuję rozwiązać kilka zadań matematycznych on – line, dzięki nim uczycie się liczyć, porównywać itd., ale również poznacie dobre strony Internetu. Zadania lubicie, bo to te, które wykonujemy w przedszkolu na naszej tablicy multimedialnej.

Przedszkole

 

7. Wasze ulubione zadanie – Praca plastyczna. Potrzebne będą: karton, marker, kredki lub flamastry, rodzice pomogą wam wyciąć. Możecie nakleić małe kwadraty, a na nich napisać litery, cyfry, na ekranie narysujcie coś ( postacie z gry lub bajki). Zdjęcia gotowych prac wyślijcie, by się pochwalić, dla osób, które przyślą przygotowałam dyplomy.