Grupa „Motylki”

Dzień dobry dzieciaczki. W tym tygodniu będziemy obchodzić ważne święta narodowe – 1 maja obchodzimy Święto Pracy, 2 maja Święto Flagi, a 3 maja Święto Konstytucji 3 Maja. W związku z tym, w dniu dzisiejszym i jutrzejszym nasze zabawy popołudniowe będą dotyczyły naszej ojczyzny.
Na początek zobaczycie ciekawy film, który przybliży Wam nasze symbole narodowe.

https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

  1.    Poranna gimnastyka. Zaproście do zabawy wszystkich domowników.

Przywitajmy się wesoło-Machamy do siebie rękami.
Ładnie zróbmy koło.-Rysujemy w powietrzu koło.

Ręce w górę, ręce w bok-Wysuwamy ręce do góry, a potem w bok.
Skok do tyłu i w przód skok.-Wykonujemy jeden skok obunóż do tyłu i w przód.
To poranna gimnastyka wszystkie zuchy dziś przywita.-Rytmicznie klaszczemy w dłonie.

  1.  Chwila dla matematyki. Na jednej karcie pracy narysujcie odpowiednią ilość kropek lub jeśli macie ochotę odbijcie palec zanurzony w farbie. Natomiast na drugiej połączcie obrazki duże i małe w pary.
  2. Praca plastyczna „Moja okolica”. Zachęcamy Was do wykonania pracy plastycznej przedstawiającej okolicę w której mieszkacie. Możecie ją namalować farbami, narysować kredkami czy wykonać kolaż wykorzystując wycinki z gazet.
  3. Dla chętnych:
    -Wykonajcie flagę Polski z płatków kosmetycznych.
    -Zagrajcie z rodziną w grę.

 

Grupa „Jeżyki”

Dzień dobry kochani. Dzisiaj mamy czwartek- to czwarty dzień tygodnia, czyli matematyka.

 

  1.   Trochę ruchu nie zaszkodzi. Zabierzcie swoje pluszaki i zaproście do ćwiczeń rodziców i rodzeństwo.

https://www.youtube.com/watch?v=NVI36d634Ow

  1.  Dzisiaj w kartach pracy policzycie i narysujecie odpowiednią liczbę kresek/kropek oraz dopasujecie odpowiedni obrazek aby zachować rym.
  2. Na zakończenie troszkę główkowania- Puzzle „Polska”. Poproście o pomoc rodziców. Ułóżcie puzzle, tak by powstała mapa Polski.

https://www.superkid.pl/puzzle-online-polska-moja-ojczyzna-tp

  1. Dla chętnych.

– Wykonajcie flagę Polski z dowolnych materiałów.

-„Patriotyczna Grafomotoryka” -karty pracy:

https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/patriotyczna/

   

 

Grupa ” Pieski”

1.DZIEŃ DOBRY (wszyscy się witamy) – zabawa na przywitanie. Śpiewanie i ilustrowanie piosenki ruchem. Dzisiaj matematyka i dużo pracy. Mam nadzieję, że chociaż jedną wykonacie i mi prześlecie zdjęciem… Chce widzieć Wasze buźki. Pracujcie jak do tej pory…

,,Dzień dobry, dzień dobry,

wszyscy się witamy,

dzień dobry, dzień dobry,

dobry humor mamy.

Dzień dobry, dzień dobry,

słońce jasno świeci,

dzień dobry, dzień dobry,

Pani wita dzieci….’’

  1. Zabawa „Co to za kształt? ”. W przedmiotach codziennego użytku dzieci odnajdują figury geometryczne, nazywają je i odkładają na odpowiednią figurę.
  2. 3. Uważne słuchanie wiersza M. Platy „Pajacyk” odczytanego przez rodzica. Próby układania przez dzieci pajacyka na dywanie z dużych zrobionych papierowych, z kartonu figur geometrycznych. Przypomnienie nazw figur geometrycznych.

PAJACYK

Hop – rączki w górę,

Hop – rączki w dół.

Co to za dziwny skaczący stwór?

Jest koło , kwadrat,

Prostokąt jest śliczny.

To nasz pajacyk geometryczny.

Głowa okrągła jest jak piłeczka,

A na tej głowie trójkątna czapeczka.

Kwadrat to brzuszek,

Oczy i nosek są krąglutkie jak groszek.

Nogi pajaca – prostokąciki,

Na nich z kwadratów małe buciki.

Figur przeróżnych ułóż kilka

I już jest pajacyk , co skacze jak piłka.

  1. Zabawa twórcza –,, Dom’’.

Dziecko po rozejrzeniu się przez okno i przyjrzeniu się budynkom, sam ma za zadanie zbudować wybrany dom używając figur geometrycznych (kwadraty i prostokąty). Po wykonaniu domu, rodzic prosi dziecko, aby policzyło ile w jego budynku jest prostokątów, ile kwadratów.

  1. ,,Budowanie domów’’ – z tych figur, które w zadaniu nr 1 mieli wyciąć.

Rodzic prosi dziecko, aby zbudowało dom według jego wskazówek, np. wysoki dom z 4 kwadratów, dom ten ma 5 okien i  drzwi. Polecenia te można modyfikować, zwracać uwagę na odpowiednią ilość okien, rozróżnianiu figur dużych i małych. Na końcu jeśli dziecko ma ochotę to wykonuje dom według własnego pomysłu.

  1. „Zakupy z figurowego sklepu” – dzieci otrzymują tackę z produktami spożywczymi pokrojonymi w kształty figur geometrycznych. Ich zadaniem jest określenie, w którym sklepie zostały kupione: koło, trójkąt lub kwadrat. Następnie, wykonują kanapki. Po wykonaniu kanapek następuje ich degustacja.

Grupa „Wiewiórki”

Dzień dobry 😊

Słuchajcie wiem, że bardzo lubicie matematykę.

Dziś będzie to zabawa pt; „Znam symbole liczb” i zaraz zabieramy się do pracy.

Jeśli, jest ktoś chętny to może rozpocząć od zaśpiewania naszych wesołych i krótkich piosenek o liczbach w/g M. Stanek „Rozśpiewane liczby” przypominając sobie jak one wyglądają czyli: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.

  1. Rozpoznawanie symboli graficznych liczb. Chciałabym abyś samodzielnie przygotował te emblematy. Przygotuj: Kartkę, wzór koła, mazak czarny, nożyczki.
  • Na kartce odrysuj 6 kół ze wzoru
  • Na każdym kole narysuj odpowiednia ilość dużych czarnych kropek czyli jedną potem dwie potem trzy i tak do 6
  • Wytnij przygotowane emblematy

Zabawa: rodzic podaje kolejno koła z kropkami. Dziecko przelicza liczbę kropek  i kładzie na kole tyle kredek, ile wskazuje wartość. Bawimy się aż dziecko przeliczy kropki na każdym kole. Następnie rodzic na odwrocie kół zapisuje symbol graficzny danej liczby. Dziecko nazywa liczby i przelicza swoje palce.

Dla chętnych dodatkowe zadanie. Dziecko może tę samą cyfrę ułożyć z wykorzystaniem sznurka. / ćwiczymy sprawność manualną/

  1. Karty pracy:
  2. Rodzic prosi dziecko, aby pokolorowało tyle elementów, ile wskazuje liczba
Załącznik nr 1
  1. Dziecko zaznacza kolorami cyfry według kodu. Rodzic wcześniej zaznacza przy legendzie kolory.
Załącznik nr 2

Niebieski  2. Żółty  3. Zielony  4. Czerwony  5. Czarny  6. pomarańczowy

  1. Ćwiczenie utrwalające. Zadaniem dziecka jest wycięcie cyfr i przyklejenie ich przy właściwych zbiorach. Przygotuj nożyczki i klej.
Załacznik nr 3

Dziś się żegnamy. Życzę Wam dobrego odpoczynku.

Do zobaczenia za kilka dni.

Grupa ” Kotki”

     Witam kochane dzieciaczki, dziś przed nami zabawy matematyczne.

     Proszę o przygotowanie: klocków, kartki papieru, kredkę lub ołówek, książeczkę, samochód, lalkę, kubek, 9 rolek po papierze toaletowym lub kubeczków jednorazowych podpisanych cyframi od 1-9 oraz karty do gry.  Zaczynamy!

  1. Zabawa z cyklu „Muzykalna sowa”- Zamykamy, otwieramy.

Link do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=bS6sjWYq2Q0

  1. Zabawy klockami. Polecenia dla dziecka:
  • Skonstruuj z klocków kwadrat, później trójkąt, dalej pięciokąt itp. – zadaniem dziecka jest skonstruować wybraną figurę. Przy tej okazji można wejść na poziom wyżej i konstruować bryły (np. sześciany).
  • Teraz z przygotowanych klocków ułóż jak największy np. kwadrat – zadaniem dziecka jest ułożyć jak największy np. kwadrat (dobrze sprawdzą się płaskie, drewniane, o jednakowym kształcie).
  • „Figura w figurze” – zadaniem dziecka jest ułożyć z klocków np. kwadrat, w którym znajdował będzie się trójkąt.
  • Odrysuj – tym razem wykorzystamy klocki o różnych kształtach, zadaniem dziecka jest odrysować je na papierze i nazwać kształty, które powstały.
  1. Zabawa: „Co zmieniło miejsce?” – ustawiamy przed dzieckiem kilka przedmiotów( np. klocek, książka, samochód, lalka, kubek), dziecko zamyka oczy, a my zmieniamy ich kolejność. Dziecko otwiera oczy i mówi, co zmieniło miejsce. Podobna, łatwiejsza zabawa – „Czego brakuje?”
  2. Teraz troszkę się poruszacie przy zabawie – „Marsz pod dyktando” – dziecko zamienia się w robota i porusza się tylko na słowa rodzica, wg jego poleceń (np. „Idź do przodu 2 kroki, obróć się w bok, zrób w przód 4 kroki…” itp..). Dobre ćwiczenie na rozróżnianie stron ciała – lewej i prawej.
  3. Zabawa – Na rolkach po papierze toaletowym (lub np. plastikowych kubeczkach) piszemy cyfry 0-9. Dziecko otrzymuje garść patyków, słomek, kamyczków lub makaronów itp. Zadaniem jest włożenie odpowiedniej ilości elementów, do każdej rolki lub kubeczka (zgodnie z cyfrą widniejącą na rolce lub kubku).
  4. Gry w karty – Z talii kart wybieramy tylko te z liczbami. Dzielimy je po równo między graczami i układamy kolorem w dół. Gracze jednocześnie odwracają górną kartą ze swojego zestawu. Wyższa karta wygrywa, ale dziecko samo musi określić, która karta jest wyższa- wtedy zdobywa punkt.
  5. Na zakończenie zapraszam was do tańca przy piosence „Gumi miś”

Link do tańca: https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

Grupa „Zajączki”

matma 2

Grupa „Pszczółki”

 

Pszczolki 30.04