Środa jest dniem muzycznym. W okresie przedświątecznym wiosenne dźwięki to ćwierkanie wiosennych ptaszków lub popiskiwanie kurczaczka wielkanocnego.
Poniżej propozycje zabaw z dźwiękiem i muzyką w tle. Życzymy Wam rozśpiewanego, wesołego dnia.:)
Grupa „Motylki”
8.04.2020r.-gr-Motylki
Grupa ” Jeżyki”
Witajcie przedszkolaki, na początek odpowiedzcie sobie na pytanie: Jaki mamy dzień tygodnia? Jaka jest pora roku? A jaki mamy miesiąc? Po udzieleniu odpowiedzi przejdziemy do realizowania zadań na dzień dzisiejszy, oto one:
- Zajęcia rozpoczniemy od ćwiczeń gimnastycznych. Przygotuj piłkę.
https://www.facebook.com/AnkadziedzicFanPage/videos/248409986318278
- Teraz posłuchajcie piosenki kilka razy i spróbujcie zaśpiewać.
- Opowiedzcie rodzicom o czym była piosenka.
-Jakie zwierzątka występowały w piosence? Potraficie naśladować ich głosy?
-Dokąd szły zwierzątka?
-O kim jest piosenka?Spróbujcie powtórzyć z rodzicem słowa:
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!!!! - Posłuchajcie piosenki jeszcze raz, bo teraz w trakcie słuchania piosenki będziecie poruszać się tak, jak zwierzątko o którym będzie mowa w tekście. N początku poruszamy się jak kurczak, następnie skaczemy jak zając, brykamy jak baranki. To co ZACZYNAMY………
Pamiętajcie o bezpieczeństwie. - Na koniec zobaczcie krótki film – Jak narysować pisankę? To proste!!
Już wiecie? To teraz narysujcie pisankę i pięknie ją pokolorujcie.
Grupa „Pieski”
1.Zabawa poranna – powitanka rymowanka:
„Mało nas, mało nas
chodźcie do nas wszyscy wraz.
Krok do przodu i krok w tył,
żeby dzień wesoły był”.
- Zabawa „Szukamy jajek” – zajączek zaprasza dzieci do poszukiwania ukrytych pisanek w pokoiku w rytm piosenki ,,Maszeruje wiosna’’. Gdy muzyka jest włączona dzieci spacerują, lub maszerują w miejscu w czasie włączonej muzyki szukając jajek ( mogą być piłeczki pingpongowe).
Tam daleko, gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą, mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
ref: Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło,
lecą i świergocą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna
w ręku trzyma kwiat.
Gdy go w górę wznosi,
zielenieje świat.
ref: Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło,
lecą i świergocą
głośno i wesoło.
- „Pisanki, pisanki”.
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Dziecko osłuchuje się z piosenką. Próbuje śpiewać jej tekst. Dzieci od rodziców otrzymują wycięte z kartonu dwie sylwety pisanek. Trzymając je w ręku, poruszają się w dowolny sposób po pokoju. Gdy usłyszą piosenkę siadają skrzyżnie i palcem obrysowują sylwety pisanek leżących na podłodze.
Grupa „Wiewiórki”
Kochane przedszkolaki dziś zapraszam Was do muzycznej środy.
Nauczymy się piosenki „Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem”
Święta będą radośniejsze, jeśli będziecie śpiewać o nich piosenkę.
„ Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem ”
Brązowy zajączek Cukrowy baranek Kawałek kiełbaski I kilka pisanek
Ref.: Z jajkiem i zającem Święta Wielkanocne Z deszczem czy ze słońcem Święta Wielkanocne /x2 Żółte tulipany Tam żółte żonkile Pierwsze przebiśniegi Już krokusów tyle
Ref.: Z jajkiem i zającem Święta Wielkanocne……./x2
Świąteczne zapachy Świąteczne porządki Sprzątanie w ogrodzie W koło równe grządki
Ref.: Z jajkiem i zającem Święta Wielkanocne…./x2
A teraz posłuchaj: https://www.youtube.com/watch?v=0e4oZJubC_s
Piosenkę, również znajdziesz na naszej stronie internetowej grupy.
Grupa ” Kotki”
Kotki 8.04.
Grupa ” Zajączki”
Dzień dobry moim mili
Mam nadzieję, że wyspaliście się dzisiaj i że humory Wam dopisują
Dzisiaj troszkę muzyki, żeby humory były jeszcze lepsze
Gotowi? W takim razie zaczynamy!
1. Na początek krótka gimnastyka do wiersza I. Dziubek pt.: Gimnastyka dni tygodnia.
Poniżej zamieszcza wiersz. Naśladujcie Kochane Dzieci oczywiście razem z Waszymi Rodzicami ćwiczenia wykonywane przez poszczególne dni tygodnia.
Gimnastyka – dobra sprawa, co dzień wszystkim radość sprawia. Gdy niedziela się zaczyna, Trening tydzień rozpoczyna. W poniedziałek dwa podskoki, Wtorek lubi kroki w boki. Środa kręci dwa kółeczka, No a w czwartek jaskółeczka. W piątek szybko dwa przysiady, A sobota robi ślady. I tak przez tydzień cały, Dni tygodnia wciąż szalały!
Porozmawiajcie o wierszu. Powtórzcie z dziećmi nazwy dni tygodnia. Sprawdźcie czy zapamiętały, co robił poniedziałek, a co środa?
2. Zapraszam Was do zabawy ruchowej przy muzyce Modesta Musorgskiego pt.: Taniec kurcząt w skorupkach.
Poniżej zamieszczam link do muzyki. https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84
Na początek wysłuchajcie utworu, określcie czy jest on radosny czy smutny, wolny, czy szybki. Zapytajcie dzieci z czym im się kojarzy ta muzyka.
Następnie możecie naśladować dzieci, które przedstawione są na filmiku. https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw
Możecie również zamienić się w kurczęta, które przy muzyce wykluwają się z jajek i wyruszają zwiedzać świat. Ruchami ciała, mimiką, głosem najpierw naśladujcie kurczęta zwinięte w jajeczku, następnie wolno zaczynajcie się poruszać, prostujcie się, wyciągnijcie łapki i głowy – kurczątka wykluwają się ze skorupek. Potem kurczaczki wyruszają w drogę, która prowadzi pod górę. Idąc, kołyszą się na boki. Następnie turlają się z górki i trafiają do kurnika.
3. To teraz usiądźcie wygodnie przy stoliku. Czas na ćwiczenia oddechowe.
Narysujcie na kartce baranka albo wydrukujcie. Naszykujcie skrawki białego papieru i słomkę.
Obok baranka połóżcie skrawki białego papieru. Za pomocą słomki przenoście kawałki papieru na szablon baranka. Starajcie się nie pomagać sobie rękami.
Zamiast baranka możecie narysować kurczaczka i wtedy przygotować żółte kawałki papieru. Możecie również namalować jajko i przygotować kolorowe skrawki papieru i w ten sposób zrobić świąteczną pisankę.
Jak skończycie możecie te skrawki poprzyklejać na baranka, kurczaczka, pisankę.
Udanej zabawy:)
Grupa „Pszczółki”
Witajcie dzieciaki z grupy Pszczółki!
- Już za kilka dni Wielkanoc, pewnie wszyscy czekacie z niecierpliwością, najbardziej czekacie na „Zajączka”, który przyniesie fajne nowe zabawki, książeczki czy smakołyki. To prawda, jednak chciałam Wam trochę przybliżyć tradycje świąteczne, abyście wiedzieli, co oznaczają symbole, które zauważycie w święta. Zobaczcie teraz prezentację i zwróćcie uwagę, co z tych tradycji będzie widoczne w waszych domach.
- Czas na zabawy ruchowe, które uwielbiacie.
- „Zajączki” – dziecko kuca, wyciąga dwa paluszki (wskazujący i środkowy) przystawia do głowy, jak uszka zajączka i skacze wesoło w różnych kierunkach.
- „Jajeczka” – dziecko leży na boku na podłodze, musi mocno skulić nogi, rączki i głowę, tak aby móc się turlać jak jajeczko w różnych kierunkach.
- „Kurka” – dziecko kuca, ręce na ramiona w „skrzydełka” i chodzi po pokoju ruszając skrzydełkami i mówi ko, ko ,ko.
- Chciałabym, abyście się nauczyli piosenki o pisankach, które będziecie malować i ozdabiać na święta.
„Pisanki, pisanki”
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.
Jeśli już umiecie tekst możecie włączyć piosenkę posłuchać i zaśpiewać razem.
https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8
- Do kolejnego zadania jest potrzebna książeczka (karty pracy) na stronie 66 jest historyjka obrazkowa, którą należy najpierw samodzielnie ponumerować, a później pięknie opowiedzieć komuś z rodziny. Postarajcie się opowiadać dokładnie, długo tworząc piękne opowiadanie.
- Karty pracy – na zakończenie dzisiejszych zajęć wykonajcie zadania manualne, potrzebne są kredki. Strony do wykonania 64,65 i 67.
- Ponieważ nie będziecie mieć dodatkowych zadań w czwartek i piątek już dziś podaję kolejne strony do wykonania 68 i 69.
POWODZENIA PRZY OZDABIANIU JAJEK I TYCH W KSIĄŻECZCE I TYCH DO KOSZYCZKA!!!